قیمت دوج کوین به دلار

0.2155 9.57%

قیمت دوج کوین به تومان

13,396 تومان
نماد DOGE
رتبه بازار #8
معاملات روزانه 5,853,157,534
ارزش بازار دوج کوین 30,965,486,601.19
تغییرات 1 روزه 9.57%
کوین در گردش 143,661,466,383.71
بالاترین قیمت دیروز 14,082 تومان
پایین‌ترین قیمت دیروز 11,782 تومان
سهم بازار
کارمزد ثابت بر خلاف سایر صرافی ها، کارمزد برای خرید و فروش هر میزان رمزارز، بسته به حجم معامله بین ۰.۲۹ تا ۰.۳۹ درصد است.

تغییرات قیمت دوج کوین

یک ساعت یک روز یک هفته یک ماه دو ماه سه ماه
-0.02% 9.57% 37.82% 126.09% 172.90% 138.34%

معرفی ارز دیجیتال دوج کوین

دوج کوین (‌ DogeCoin ) با نماد DOGE یکی از محبوب ترین میم کوین ها (Meme Coin) در بازار دارایی های رمزنگاری شده یا ارز دیجیتال است. این میم کوین در ابتدا با هدف شوخی و سرگرمی عرضه شد، اما زیاد طول نکشید تا به لیست ۲۰ رمزارز برتر کوین مارکت کپ راه پیدا کند. دوج کوین یکی از رمزارزهایی که است که در سبد سرمایه گذاری اکثر معامله گران بازار ارز دیجیتیال قرار دارد. برای خرید دوج کوین ، فروش دوج کوین با بهترین نرخ بازار به صورت آنی و با کمترین کارمزد و با پشتیبانی ۲۴ ساعته  و مشاهده قیمت لحظه ای DOGE می‌توانید از خدمات صرافی ارز دیجیتال ایرانیکارت استفاده کنید. صرافی ایرانیکارت هر آنچه برای معامله ی دوج کوین که شامل اطلاعات بازار، چارت لحظه ای قیمت دوج کوین ،اخبار دوج کوین، امکان مشاهده تحلیل تکنیکال و محاسبه گرهای لازم را برای کاربران فراهم آورده است. ایرانیکارت به پشتوانه بیش از ۱ میلیون کاربر و ۱۳ سال ارائه خدمت با کیفیت، امکان معامله بیش از ۱۲۰۰ رمزارز را در بازار ارز دیجیتال خود فراهم آورده است.

قیمت لحظه‌ای دوج کوین

قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال دوج کوین بر اساس میزان عرضه و تقاضا برای این رمز ارز به صورت مداوم در تغییر است. می‌توانید در این صفحه قیمت لحظه‌ای رمز ارز دوج کوین را به دلار و تومان مشاهده کنید. از آنجایی که قیمت دلار در ایران در نوسان لحظه‌ای است از این رو قیمت دوج به تومان در گرو قیمت روز دلار است. برای مشخص کردن قیمت دوج به تومان کافیست از ابزار تبدیل در ین صفحه استفاده کنید.

 

خرید دوج کوین با کمترین کارمزد از مزیت‌هایی است که ایرانیکارت برای کاربران خود فراهم کرده‌است. فقد باید ثبت نام کرده و احراز هویت خود را تکمیل کنید. سپس می‌توانید سفارش خرید دوج کوین را کمترین کارمزد در پنل کاربری خود ثبت کنید.

برای خرید دوج‌کوین از صرافی ایرانیکارت، طبق مراحل زیر اقدام کنید:

1. وارد پنل کاربری خود در ایرانیکارت شوید.
2. فرآیند احراز هویت را تکمیل کنید.
3. از بخش رمزارزها در منوی کاربری حساب خود، ارز دیجیتال دوج‌کوین با نماد DOGE را جستجو و انتخاب کنید. سپس آیکن «خرید» را که در مقابل آن درج شده، کلیک کنید.
4. مبلغ ریالی خود را وارد کنید که محاسبه‌گر فرآیند تعیین معادل مبلغ شما از رمزارز DOGE را انجام دهد. همچنین شبکه انتقال متناسب با آدرسی که می‌خواهید توکن‌های خریداری‌شده‌ خود را به آن انتقال دهید، انتخاب کنید. سپس روی مرحله بعد کلیک کنید.
۵. آدرس کیف پول مقصد تراکنش را وارد یا آن را از بین آدرس‌های ذخیره قبلی خود، انتخاب کنید.
۶. در‌ نهایت به مرحله انتخاب کارت بانکی و پرداخت ریالی هدایت می‌شوید. در این قسمت باید با قوانین صرافی موافقت نموده و موارد مورد نیاز را تایید کنید. سپس به درگاه پرداخت وصل شوید.
7. پس از پرداخت موفق شما، مقداری رمزارزی که از کوین‌های DOGE خریداری کرده‌اید به کیف‌پولتان انتقال و واریز خواهد شد.

۱. ابتدا وارد پنل کاربری صرافی ایرانیکارت شوید ، در منوی کاربری، قسمت «رمزارز»، بخش «خرید و فروش» را پیدا کنید. سپس روی ارز دیجیتال دوج‌کوین با نماد DOGE و کلمه «فروش» در روبه‌روی آن کلیک کنید.
۲. در صفحه‌ جدیدی که به آن هدایت شده‌اید، مقداری از توکن‌های DOGE را که قصد دارید بفروشید، وارد کنید. همچنین شبکه انتقال را انتخاب و روی مرحله بعد کلیک کنید.
۳. پس از انتخاب یک حساب بانکی برای واریز مبلغ حاصل از فروش خود، صرافی یک آدرس متناسب با شبکه انتقالی که انتخاب کرده‌اید، در اختیار شما قرار می‌دهد.
۴. پس از ارسال موفق کوین‌های DOGE به آن آدرس توسط شما، مبلغ معادل حاصل از فروش‌ دوج‌کوین به حساب بانکی‌‌تان واریز خواهد شد.

در دسامبر ۲۰۱۳ دوج کوین توسط بیلی مارکوس (شیبتوشی ناکاماتو) و همکارش جکسون پالمر (Jackson Palmer) که مهندس نرم افزار شرکت Adobe بود ایجاد شد. دوج کوین در ابتدا با ایجاد تغییراتی در بلاکچین لایت کوین ارائه شد.

ارزهای دیجیتال ترند

BitTorrent
BTTOLD
بیت تورنت
764.73%
0.00127
SOMESING
SSX
679.53%
0.0132
Ethereum Meta
ETHM
اتریوم متا
105.11%
0.000000000021
SafeMoon V2
SFM
92.13%
0.0001264
WATTTON
WATT
76.45%
0.0002246
LeisureMeta
LM
70.39%
0.0190
Sentinel Chain
SENC
68.61%
0.0005630
BLACKHOLE PROTOCOL
BLACK
63.77%
0.0001490

شرایط خرید و فروش دوج کوین از ایرانیکارت

دوج کوین از یک پروژه تقلیدی به بزرگترین میم کوین جهان تبدیل شده است. دوج کوین پروژه‌ای بود که از کد منبع باز بیت کوین فورک شد.
با این حال، در نهایت، بسیاری از پارامترهای تقلبی دوج کوین تغییر کردند تا آن را به یک ارز دیجیتال قانونی‌تر و قابل استفاده‌تر تبدیل کنند. به همین دلیل است که در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال در جهان است.
اگر به دنبال یک روش سریع، ساده و مطمئن برای خرید دوج‌کوین (Dogecoin) هستید، ایرانیکارت مناسب‌ترین پلتفرمی است که می‌تواند برای شما دسترسی به چنین روشی را فراهم کند؛ سایت ایرانیکارت با بیش از یک ده فعالیت در زمینه خرید و فروش ارزهای دیجیتال و پرداخت‌های ارزی، برای کاربران ایرانی بهترین بستر را برای خرید دوج‌کوین یا هر رمزارز دیگری ارائه می‌دهد.
افزون بر این، ایرانیکارت با به‌روز‌ترین مطالب آموزشی که از طریق بلاگ خود منتشر می‌کند به کاربرانش کمک کرده که در بهترین محدوده‌های قیمتی به خرید دوج‌کوین بپردازند، سبد خود را بسازند، خریدهای امن انجام دهند و در این کلاس از دارایی‌های هیجان‌انگیز سرمایه‌گذاری کنند.

 

خرید دوج کوین از صرافی ایرانیکارت
مراحل خرید دوج کوین از صرافی ایرانیکارت

بهترین صرافی خرید دوج کوین در ایران

سرمایه‌گذاری و خرید دوج‌کوین در ایران، همانند سرمایه‌گذاری در دیگر ارزهای دیجیتال محبوب از جمله بیت‌کوین، اتریوم و تتر طرف‌داران زیادی دارد؛ به‌ویژه، در چند سال اخیر که تعداد پلتفرم‌ها و کسب‌وکارهای فعال در این زمینه به طور قابل ‌توجهی رشد یافته است. با وجود مواردی نظیر صرافی ایرانیکارت که سریع‌ترین پلتفرم را برای تبادل رمزارزها فراهم آورده‌، اغراق نیست اگر بگوییم که امروز مراحل فرآیند خرید دوج‌کوین در ایران، به سادگی روند خرید یک کالای اینترنتی از فروشگاه های آنلاین است.

خرید و فروش دوج‌کوین بدون احراز هویت از صرافی ایرانیکارت

به دلیل مواردی نظیر مبارزه با تأمین مالی تروریسم و شناسایی مشتری (KYC)، صرافی ایرانیکارت امکان انجام هیچ‌گونه تراکنش رمزارزی مانند «خرید دوج‌کوین» را بدون احراز هویت ارائه نمی‌دهد؛ ایرانیکارت از این طریق، امنیت وجوه کاربران را تأمین و از ورود هکرها و کلاهبرداران به این پلتفرم خودداری می‌کند.

اگر در کیف پول دیجیتال خود مالک دوج‌کوین هستید و قصد دارید بدون اینکه احراز هویت شوید، آن‌ها را به تتر نقد کنید، می‌توانید از صرافی‌های غیرمتمرکز استفاده کنید.

حداقل سرمایه برای خرید دوج کوین

بازار ارزهای دیجیتال، امکان سرمایه‌‌گذاری با پول کم را فراهم آورده است؛ در اغلب بازارهای مالی از جمله بازار مسکن، برای شروع سرمایه‌گذاری باید نقدینگی تقریبا زیادی در اختیار داشته باشید، در حالی که برای خرید دوج‌کوین یا هر رمزارز دیگری، می‌توانید با مبالغ بسیار کمتری شروع کنید.
حداقل سرمایه برای خرید دوج‌کوین، در پلتفرم‌های مختلف متفاوت است؛ به عنوان مثال، در برخی پلتفرم‌های خارجی نظیر بایننس با حداقل 10 دلار می‌توانید به خرید این ارز دیجیتال بپردازید. در حالی که در صرافی ایرانیکارت این امکان وجود دارد که با 500 هزار تومان و حتی کمتر، برای خرید دوج‌کوین اقدام کنید.

آموزش فروش دوج کوین با کمترین کارمزد ممکن به ایرانیکارت

بازار خرید و فروش دوج‌کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری، یک بازار جهانی است؛ به این معنی که شما در هر نقطه از جهان باشید، می‌توانید اقدام به فروش و نقد کردن دارایی‌های رمزارزی خود کنید. در ایران نیز می‌توان از طریق پلتفرم‌های مختلفی از جمله صرافی ایرانیکارت در سریع‌ترین زمان ممکن و با بهترین قیمت، اقدام به فروش دوج‌کوین کرد. در بخش‌های بعدی به توضیح تصویری مراحل خرید و فروش دوج‌کوین در ایرانیکارت پرداخته‌ایم.

فروش دوج کوین در صرافی ایرانیکارت

فرآیند فروش دوج‌کوین در ایران تقریبا ساده است و الزام به داشتن تجربه قبلی بسیار پیشرفته‌ای نیست. بسته به اینکه دارایی‌های دوج‌کوین خود را در کجا (در کیف پول شخصی یا در حساب صرافی) نگهداری می‌کنید، فرایند فروش دوج‌کوین می‌تواند متفاوت باشد؛ به عنوان مثال، اگر کوین‌های DOGE خود را در کیف پول شخصی مانند تراست ولت نگهداری می‌کنید، صرافی ایرانیکارت با ارائه یک رابط کاربری ساده و کاربرپسند این امکان را به شما می‌دهد که مراحل فروش دوج‌کوین را در کمتر از چند دقیقه و با پرداخت کمترین کارمزد دنبال کنید.

کارمزد انتقال دوج کوین در شبکه امن پس از خرید و فروش

ارز دیجیتال دوج کوین دارای یک شبکه بلاکچین اختصاصی به همین نام است. لطفا توجه کنید که انتقال دوج کوین در شبکه اصلی آن بسیار امن‌تر از انتقال در سایر شبکه‌هایی است که برخی صرافی‌ها ارائه می‌دهند.
برای مثال شما می‌توانید در صرافی بایننس دوج کوین را در شبکه bep20 نیز انتقال دهید. با این حال ارزی که بلاک چین اختصاصی دارد، بهتر است در شبکه اصلی جا به جا شود.
به همین دلیل است که صرافی ایرانیکارت، خرید و فروش رمز ارز دوج کوین را صرفا در شبکه اصلی آن ارائه می‌کند.

صرافی ایرانیکارت برای خرید و فروش دوج‌کوین، بر اساس حجم دلاری تراکنش شما در معامله‌ای که انجام می‌دهید، کارمزد دریافت می‌کند؛ مقدار دقیق آن در زمان تایید فاکتور خرید یا فروش کاربر توسط خود او، تحت عنوان «کارمزد» نمایش داده می‌شود. در نظر داشته باشید که این مقدار کمترین کارمزد ممکن در بین پلتفرم‌های مشابه در نظر گرفته شده است.
همچنین از آنجایی که در مراحل خرید و فروش دوج‌کوین از ایرانیکارت، ملزم به استفاده از شبکه‌های انتقال ارز خواهید شد، لازم است که کارمزد یا گس فی (Gas Fees) شبکه را بپردازید. در نظر داشته باشید که این کارمزد برای ایرانیکارت پرداخت نمی‌شود و صرافی هیچ دخالتی در تعیین نرخ آن ندارد، بلکه برای انجام موفق تراکنش در بلاکچین شبکه انتقال ارز، در نظر گرفته شده است.

شبکه مقدار کارمزد سرعت پردازش
Dogecoin 0.9 تا 3 دلار 3 تا 5 دقیقه

 

قیمت‌گذاری دوج کوین بر اساس قیمت جهانی

قیمت دوج کوین در صرافی ایرانیکارت، بر اساس قیمت بین المللی آن در بازار ارز دیجیتال، تعیین می‌شود. ذکر این نکته ضروری است که در صرافی‌هایی که کارمزد پلتفرم دریافت می‌کنند، قیمت تمام شده دوج کوین برای کاربر بیشتر خواهد شد.
این در حالیست که در ایرانیکارت قیمت اعلامی رمز ارز دوج کوین، همان قیمت تمام شده است و هیچ هزینه اضافی طی فرآیند خرید یا فروش به آن افزوده نمی‌شود.

تکمیل تراکنش دوج کوین به صورت آنی

اگر شما نتوانید به موقع دوج کوین یا سایر ارزهای دیجیتال مورد نظر خود را در لحظه خریداری کنید یا به فروش برسانید، سود شما تغییر اساسی خواهد کرد. برای رفع این مشکل، صرافی انتخابی شما باید سرعت نقدشوندگی بالایی داشته باشد.
در صرافی ارز دیجیتال ایرانیکارت، تراکنش‌های خرید و فروش دوج کوین در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شوند. با این حال لازم است بدانید، مدت زمان مورد نیاز برای انتقال دوج کوین بسته به شبکه‌های مختلف ممکن است متفاوت باشد.

نحوه انتقال دوج کوین بعد از خرید از صرافی رمزارز ایرانیکارت

همان‌طور که در مراحل خرید دوج‌کوین اشاره شد، در زمان خرید این رمزارز از ایرانیکارت باید کیف پول شخصی داشته باشید. سپس مقدار DOGEهای خریداری شده را برداشت و در کیف پول شخصی خود نگهداری کنید. به عبارت دیگر، شرایط به این صورت است که شما در زمان خرید دوج‌کوین باید آن‌ها را هم‌زمان به کیف پول شخصی خود انتقال دهید که نحوه انجام این انتقال در مراحل خرید توضیح داده شد؛ برای این کار کافیست که شبکه انتقال ارز و آدرس مقصد تراکنش را به درستی انتخاب کنید.

قیمت دوج‌کوین در صرافی رمزارز ایرانیکارت

بر خلاف بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر، دوج‌کوین نیز در ابتدا بین جامعه سرمایه‌گذاران رمزارزی، بی کاربرد و صرفاً به عنوان یک پروژه میم شناخته شد. اما این رمزارز خیلی زود طرف‌داران زیادی به خود گرفت و رشد چشمگیری در قیمتش ثبت کرد. قیمت دوج‌کوین در ۸ می ۲۰۲۱ اوج تاریخی خود را تا زمان نوشتن این متن در سطح ۰.۷۳۷ دلار ثبت کرد. البته قیمت دوج‌کوین امروز با تقریبا ۸۰ درصد افت قیمتی نسبت به سطح تاریخی خود، خرید و فروش می‌شود.

برای پیگیری قیمت لحظه‌ای دوج‌کوین می‌توانید از صفحه مختص به این رمزارز در صرافی ایرانیکارت استفاده کنید. در نظر داشته باشید که ایرانیکارت با تکیه بر منابع معتبر جهانی، قیمت لحظه‌ای دوج‌کوین را در دو حالت «قیمت دوج‌کوین به دلار» و «قیمت دوج‌کوین به تومان» محاسبه و نمایش می‌دهد. به علاوه، در این صرافی امکان تجزیه ‌و تحلیل نمودار قیمت لحظه‌ای دوج‌کوین با استفاده از تمامی‌ ابزارهای موجود در تریدینگ ویو وجود دارد.

عوامل تاثیر‌گذار بر قیمت دوج کوین

به طور کلی، با توجه به ماهیت دوج‌کوین و میم‌کوین‌ها، بخش قابل‌توجهی از تغییرات قیمت دوج‌کوین ناشی از سفته‌بازی سرمایه‌گذاران اصلی و افراد وابسته به آن نظیر ایلان ماسک است و بخشی دیگر از آن به دلیل عرضه و تقاضا است. در این بخش عواملی را که بر قیمت دوج‌کوین و نحوه تغییر آن در طول زمان تأثیر می‌گذارند، می‌پردازیم.

عرضه و تقاضا

دلیل اصلی و رایجی که بر قیمت دوج‌کوین یا هر رمزارز دیگری تاثیر می‌گذارد، پارامتر عرضه و تقاضا است.

مقررات و قوانین دولتی

همانند بازار خرید و فروش دارایی‌های سنتی نظیر سهام، کالاها و اوراق بهادار، مقررات و قوانین دولتی از مهم‌ترین عوامل تاثیر‌گذار روی بازار خرید و فروش دوج‌کوین یا دیگر ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود.

حجم معاملات

حجم معاملات یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار بر قیمت دوج‌کوین است. زمانی که حجم معاملات و نقدینگی در دوج‌کوین افزایش یابد، نوسان قیمت کمتری دارد و عملکرد بسیار پایدارتری در بازار از خود نشان می‌دهد.

سوشال مدیا و پذیرش عمومی

همچنین قیمت دوج‌کوین به صورت مستقیم تحت تأثیر عوامل زیادی از جمله تعداد کاربران کامیونیتی  آن، میزان استفاده از آن به عنوان یک روش پرداخت یا مواردی از این قبیل قرار می‌گیرد.

چرا دوج کوین را در ایرانیکارت خرید و فروش کنیم؟

در زمان خرید و فروش دوج‌کوین، بدون شک استفاده از پلتفرم ایرانیکارت که بیش از یک دهه فعالیت در زمینه رمزارزها دارد، مزایا یکتایی دارد که در زیر برخی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم:
۱. کمترین کارمزد برای خرید و فروش
2. معامله در یک پلتفرم مطمئن و باسابقه
3. انجام مراحل احراز هویت در کمتر از 2 دقیقه
4. استفاده از شبکه‌های انتقال سریع، مطمئن و متنوع
5. امکان ارسال سفارش خرید و فروش دوج‌کوین در کمترین زمان و با بهترین قیمت
6. راه‌های ارتباطی متنوع برای پشتیبانی از مشتریان

احراز هویت کمتر از ۱۰ دقیقه

فرآیند احراز هویت در همه صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال خارجی و ایرانی مانند بایننس، ایرانیکارت و … صورت می‌گیرد. اهمیت احراز هویت از آن جهت است که هم امنیت سرمایه کاربر را حفظ می‌کند و هم از دسترسی غیرمجاز افراد سودجو جلوگیری می‌کند.
احراز هویت در صرافی ایرانیکارت در چند مرحله ساده با ارسال اسکن مدارک شناسایی طی چند دقیقه صورت می‌گیرد. پس از تکمیل پروسه احراز هویت، افراد می‌توانند درخواست خرید یا فروش دوج کوین، خرید بیت کوین، خرید شیبا، خرید تتر و سایر ارزهای دیجیتال را ثبت کنند.

خرید دوج کوین بدون احراز هویت

اگر شما هم از آن دسته از کاربران باشید که روند احراز هویت را خسته‌کننده و طولانی می‌دانند یا تمایلی به ارائه مدارک شناسایی خود ندارند، احتمالا به دنبال راهی برای خرید دوج کوین بدون احراز هویت می‌گردید. خرید دوج کوین بدون احراز هویت غیر ممکن نیست، اما باید بدانید که انجام این کار امنیت دارایی‌های شما را تهدید خواهد کرد. صرافی‌های ارز دیجیتال برای افزایش شفافیت و اعتماد در میان مشتریان، فرایند احراز هویت از کاربران را انجام می‌دهند. البته دلایل مهم دیگری هم در این تصمیم‌گیری وجود دارد؛ از کاهش ریسک‌های حقوقی و افزایش ثبات بازار گرفته تا جلوگیری از پولشویی و کلاهبرداری. احراز هویت در صرافی ایرانیکارت در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود و شما می‌توانید با خیالی آسوده اقدام به خرید دوج کوین کنید.

پشتیبانی ۲۴/۷

پشتیبانی مشتریان در صرافی‌های ارز دیجیتال، موضوع مهمی است. از آن جهت که طی مراحل خرید و فروش و سایر موارد احتمال ایجاد چالش‌های فراوان وجود دارد.
در صرافی ارز دیجیتال ایرانیکارت پشتیبانی به صورت شبانه روزی و هفت روز هفته صورت می‌گیرد. به این ترتیب است که مشکلات کاربران در سریع‌ترین زمان ممکن از طرق مختلف مانند تماس، چت آنلاین یا ایمیل بررسی می‌شود.

خرید و فروش دوج کوین DOGE

برای خرید دوج کوین چه باید کرد؟

قبل از هر چیز باید یک پلتفرم امن و بهینه برای انجام تراکنش خود انتخاب کنید. پلتفرم‌های زیادی برای خرید دوج کوین وجود دارد با این حال در نظر داشته باشید پلتفرمی مانند ایرانیکارت که هزینه تراکنش در آن صفر است، صرفه اقتصادی بیشتری دارد.

پس از انتخاب پلتفرم، تهیه یک کیف پول مناسب برای ذخیره دوج کوین، مرحله بعدی است. کیف پول‌های زیادی برای نگهداری دوج کوین وجود دارد با این حال بهترین و امن‌ترین راه استفاده از کیف پول‌های سخت افزاری است که انواع آن‌ها در ایرانیکارت موجود می‌باشد.

در مرحله بعد مقدار مورد نظر برای خرید دوج را تعیین کنید و به حساب پلتفرمی که قصد خرید از آن دارید واریز کنید.

دوج کوین زیر ذره بین صرافی ایرانیکارت

«دوج‌کوین» (Dogecoin) یک ارز دیجیتال است که نام خود را از «doge»، یک میم اینترنتی محبوب، گرفته است. با توجه به هدف این ارز دیجیتال و نحوه نام‌گذاری آن، دوج‌کوین در ابتدا (سال ۲۰۱۳) به عنوان راهی برای تمسخر و سرگرمی در صنعت کریپتو شروع به فعالیت کرد، اما به سرعت یک جامعه پر جنب و جوش از علاقه‎مندان به خود جذب کرد. این پروژه از زمان راه‌اندازی خود تا اکنون مسیر پر تلاطمی پیموده است؛ در طول دوره صعودی رمزارزها در سال 2021، برای مدت کوتاهی به ارزش بازاری 88 میلیارد دلار رسید. همچنین دهمین سالگرد راه‌اندازی خود را در 6 دسامبر 2023 جشن گرفت.

میم کوین چیست؟

میم کوین نوعی ارز دیجیتال است که از یک میم یا جوک نشات می‌گیرد. برخلاف سایر ارزهای دیجیتال که اغلب با هدف تبدیل شدن به سرمایه گذاری جدی ایجاد می شوند، میم کوین‌ها معمولاً با اهداف سرگرمی ایجاد می‌شوند. میم کوین‌ها معمولاً موارد استفاده زیادی ندارند، اما برخی از افراد در میم کوین‌ها را در صرافی‌ها معامله می‌کنند و ارزش آن‌ها بسته به تقاضا می‌تواند در نوسان باشد. تعداد کمی از میم کوین‌‌ها وجود دارند که توانسته‌اند توجه سرمایه گذاران را جلب کنند. یکی از نمونه‌های موفق میم کوین‌ها، دوج کوین است.

 

بنیانگذار دوج کوین

جکسون پالمر (Jackson Palmer) و بیلی مارکوس (MarkusBilly Markus)، دو شریک برنامه نویس و مهندس نرم افزار هستند که دوج کوین را خلق کردند. ایلان ماسک (Elon Musk) نیز به دلیل منتشر کردن توییت‌هایی درباره دوج کوین، به عنوان حامی این ارز شناخته می‌شود.

کاربرد دوج کوین

سازندگان دوج کوین ادعا دارند که دوج کوین می‌تواند یک واحد پولی برای پرداخت‌های آنلاین باشد. معامله گران نیز دوج کوین را در بازار ارزهای دیجیتال خرید و فروش می‌کنند تا از نوسانات قیمتی برای سودآوری استفاده کنند. از آنجایی که هیچ سقفی برای تعداد دوج کوین‌های استخراج شده وجود ندارد، این ارز برای سرمایه گذاری می‌تواند تورمی باشد. از این ارز در ردیت و توییتر نیز به عنوان پاداش به کاربران فعال استفاده می‌شود. همچنین مشتریان تسلا این امکان را دارد تا لوازم جانبی خودروهای خود را با دوج کوین خریداری کنند.

ویژگی‌های رمزارز دوج کوین

دوج کوین مانند سایر ارزهای دیجیتال،حداکثر عرضه ندارد. ماینرهای دوج کوین در هر بلوک 10000 DOGE بدست می‌آورند و هر بلاک در یک دقیقه ایجاد می‌شود. روزانه 14400400 توکن DOGE جدید ایجاد می‌شوند و سپس به بازار فروخته می شوند یا در کیف پول ماینرها ذخیره می‌شوند.

تمرکززدایی یکی دیگر از ویژگی‌های دوج کوین است. تمرکز زدایی بخشی از امنیت حاکم بر اکثر ارزهای دیجیتال است. به این معنی که امنیت در دستان مجموعه ای از کاربران در سراسر جهان است. تمرکززدایی یک ارز دیجیتال معمولاً با تعداد گره‌ها در شبکه و توزیع ماینر آن اندازه‌گیری می‌شود. شبکه Dogecoin مستعد حمله 51٪ است که در آن یک شخص یا نهاد منفرد بیش از 50 درصد از شبکه را کنترل می‌کند.

بیشتر دوج کوین‌های موجود، در اختیار عده محدودی از افراد هستند و کیف پول‌های آن‌ها حاوی مقدار زیادی DOGE در گردش است که خطراتی مانند کنترل نابه‌جا بر نوسانات قیمت و نقدینگی در بازار را به همراه دارد. تخمین زده شده است که 0.002٪ از کیف پول های Dogecoin حدود دو سوم از کل عرضه DOGE را در اختیار دارند. 

چه تعداد دوج کوین در گردش است؟

 تعداد ارز در گردش دوج کوین 132,670,764,300 است. به دلیل اینکه عرضه و استخراج دوج کوین محدود نیست، تعداد دوج کوین در گردش می‌تواند در طول زمان تغییر کند. شما می‌تواند تعداد دوج کوین در گردش را به صورت لحظه‌ای و به روز در این صفحه مشاهده کنید.

آیا دوج کوین قابل استخراج است؟

دوج کوین از مکانیزم اجماع اثبات کار استفاده می‌کند که به تجهیزات استخراج اختصاصی (ماینر) برای استخراج نیاز دارد. شما می‌توانید این کوین را به صورت انفرادی یا شرکت در استخرهای استخراج، ماین کنید.

آیا دوج کوین شت کوین است؟

بستگی به این دارد که شما چه چیزی را «شت کوین» در نظر بگیرید. اگر یک شت‌کوین یک کوین با کاربرد بسیار کم باشد، ممکن است Dogecoin «فعلا» یک شت‌کوین در نظر گرفته شود. این بدان معنا نیست که دوج کوین ارزش ندارد. بیت کوین به خودی خود کاربرد بسیار کمی دارد اما این امر مانع از رسیدن به قیمت‌های بالا برای آن نشده است و همین امر در مورد Dogecoin نیز صادق است. «Shitcoin» فقط برچسبی است که مردم روی کوین‌ها و توکن‌ها یا پروژه‌هایی می‌گذارند که ممکن است به اندازه سایر رمز ارزها پتانسیل طولانی مدت نداشته باشند. هر یک از صدها، نه هزاران، به اصطلاح شت‌کوین می‌تواند در آینده به چیزی با کاربرد فراوان تبدیل شود و شاید دیگر شت‌کوین در نظر گرفته نشود!

آیا دوج کوین برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

آیا دوج کوین برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

Dogecoin مانند سایر رمز ارزها می‌تواند در سبد سرمایه‌گذاری شما باشد اما درک ریسک ذاتی ناشی از خرید این ارز دیجیتال مهم است. اگر dogecoin دوباره مانند سال ۲۰۲۱ افزایش یابد، ممکن است پتانسیل سودهای بزرگی وجود داشته باشد. با این حال، اگر اینطور نباشد، ممکن است مقداری از پولی را که برای خرید دوج کوین استفاده کرده‌اید، از دست بدهید. طرفداران وفادار دوج همچنان قصد دارند ارز دیجیتال را نگهداری کنند به این امید که دوباره افزایش یابد. با این حال، زمانی که می‌خواهید تصمیم بگیرید در دوج کوین سرمایه‌گذاری کنید، مهم است که تحقیقات خود را انجام داده باشید.

کیف پول‌های دوج کوین

ذخیره ایمن ارزهای دیجیتال و در این جا دوج کوین موضوع مهمی است که حفظ سرمایه شما در گرو آن است. ایمن‌ترین راه آن است که دوج کوین‌های خود را در کیف پول نرم‌افزاری یا دستگاه‌های سخت‌افزاری کنترل کرده و کلیدهای عمومی و خصوصی مورد نیاز برای انجام تراکنش‌های رمزنگاری را ذخیره کنید.

کیف پول‌های نرم افزاری دوج کوین

کیف پول‌های موبایلی، دسکتاپی و وب که در دسته ولت‌های نرم افزاری قرار می‌گیرند، می‌توانند تراکنش‌ها را آسان کنند اما با ذخیره کلید خصوصی در فضای آنلاین امنیت بالایی برای سرمایه شما ارائه نمی‌دهند. کیف پول‌های نرم افزاری برای مقادیر کم و دسترسی روزانه مناسب می‌باشند.

کیف پول‌های سخت افزاری دوج کوین

هنگام انتخاب یک کیف پول رمزنگاری برای DOGE خود، ابتدا مدتی را به این فکر کنید که قصد دارید با توکن‌های خود چه کاری انجام دهید تا کیف پولی متناسب با نیاز خود پیدا کنید. کیف پول‌های سخت افزاری برای ذخیره‌سازی ایمن و طولانی مدت مناسب هستند. چرا که کلید خصوصی شما را در فضای آفلاین ذخیره می‌کنند.

 

معرفی ویژگی‌‌های رمز ارز دوج کوین

دوج کوین به عنوان یکی از پرطرفدارترین ارزهای دیجیتال موجود دارای ویژگی های زیر است

  • محبوبیت زیاد
  • امکان پرداخت در سایت های خارجی
  • انتقالات مالی آسان به سراسر دنیا
  • امنیت در شبکه
  • پشتبانی افراد مشهور

خرید دوج کوین

اولین قدم رو برای سرمایه‌گذاری بردار!

چطوری از ایرانیکارت دوج کوین بخریم؟

در کمترین زمان ممکن در ایرانیکارت ثبت نام و احراز هویت شو و اولین معامله ارز دیجیتال خودت رو انجام بده

ثبت نام در ایرانیکارت در کمتر از ۵ دقیقه

سوال خود را از ایرانیکارت بپرسید

سوالات متداول خرید و فروش دوج کوین

ایرانیکارت از خرید و فروش دوج کوین با حداقل ۱۵ دلار پشتیبانی می‌کند.

دوج کوین رایگان در بازی‌ها یا وبسایت‌هایی که در ازای انجام کار به شما جایزه می‌دهند وجود دارد با این حال این مقدار به حدی ناچیز است که ارزش زمان مصرفی را ندارد.

برای استخراج دوج کوین به تجهیزات مایینینگ نیاز دارید.

از بستری که دوج کوین را خریداری کرده‌اید از بخش برداشت با مشخص کردن مقدار مورد نظر و انتخاب شبکه، دوج کوین را به آدرس متعلق به کیف پول ارسال کنید.

میزان پیشرفت یک رمز ارز تنها بر اساس میزان پیشبرد اهدافی است که تیم توسعه دهنده برای آن در نظر گرفته است.

در حال حاضر بیش از 132.67 میلیارد دوج کوین در گردش است.

آیا اطلاعات این صفحه مفید بود ؟
Dogecoin
3 از 7 رای ثبت شده