آزمون ها

چرا آزمون آیلتس (IELTS) باید برای شما مهم باشد؟

چرا آزمون آیلتس (IELTS) باید برای شما مهم باشد؟

مختصری درباره آزمون آیلتس (IELTS)

آیلتس (IELTS) مخفف عبارت (International English Language Testing System) به معنای سامانه جهانی ارزیابی زبان انگلیسی است. آیلتس IELTS یکی از معتبرترین و مشهورترین آزمون‌های تعیین سطح زبان انگلیسی در جهان است. سؤالات، نحوه محاسبه نمرات و تعیین سطح این آزمون توسط دانشگاه کمبریج (University of Cambridge) تعیین می‌شوند. در صورتی که شما درخواست دریافت پذیرش از دانشگاه‌های خارج از کشور، اخذ اقامت دائم برای مهاجرت و همچنین استخدام در شرکت‌های معتبر خارجی را داشته باشید، داشتن مدرک آیلتس یکی از مهم‌ترین مراحل رسیدن به این اهداف است.

بیشتر بخوانید: آزمون آیلتس چیست؟

نحوه برگزاری آزمون آیلتس (IELTS)

آزمون آیلتس (IELTS) توانایی هر متقاضی را در چهار بخش نوشتاری (Writing)، مکالمه (Speaking)، درک مطلب (Listening) و خواندن (Reading) مورد ارزیابی قرار می دهد. طراحی سؤالات و پاسخ به آنها در آزمون آیلتس تنها به صورت نوشتاری و گزینه‌ای نیست بلکه بسیاری از آزمون‌ها ‌به صورت شفاهی و یا تصویری و با تعیین مدت زمان پاسخ دادن به آنها از متقاضیان دریافت می‌شود. به متقاضیان در هر کدام از بخش های آزمون بین 0 تا 9، یک نمره تعلق می‌گیرید و معدل نهایی این بخش‌ها نمره نهایی آیلتس متقاضی را مشخص می‌کند. در حقیقت در آزمون آیلتس مانند آزمون‌های امتحانی دیگر مردودی یا قبولی وجود ندارد بلکه نمره نهایی متقاضی سطح تسلط او بر زبان انگلیسی را مشخص می‌کند.

باید بدانید: بهترین آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی

آزمون زبان آیلتس

عمومی و آکادمیک

آزمون آیلتس (IELTS) دو نوع کاملا مختلف را شامل می‌شود. آزمون آیلتس عمومی (General) و آزمون آیلتس آکادمیک یا دانشگاهی (Academic). اگرچه بخش بندی مختلف موارد هر دو آزمون مشابهات زیادی دارد اما درجه دشواری و نوع طراحی سوالات در این دو آزمون کاملا متفاوت است. آزمون آیلتس عمومی، یک آزمون کلی برای بررسی مهارت‌های مکالمات روزمه انگلیسی است. اخذ این نوع مدرک برای افرادی که خواهان دریافت اقامت دائم کشورهایی مانند استرالیا، بریتانیا و نیوزیلند هستند کاملا ضروری است. داشتن نمره قابل قبول در آزمون عمومی آیلتس یکی از شروط اصلی ارائه اقامت دائم در کشورهای انگلیسی زبان جهان است. در آزمون عمومی سوالات آزمون بیشتر حول محور گفتگوهای روزمره عمومی مردم طراحی می‌شود. سؤالاتی در زمینه نحوه خرید از فروشگاه‌ها، احوالپرسی‌های روزانه، بحث و تبادل نظر در جمع افراد مختلف و مواردی از این دست مورد پرسش قرار می‌گیرند. برای اخذ اقامت در کشورهای انگلیسی زبان در اکثر مواقع داشتن حداقل نمره 7 در آزمون عمومی آیلتس کاملا الزامی است.

در آزمون آکادمیک آیلتس موضوع سؤالات و اهداف آزمون کاملا فرق می‌کند. در این آزمون متقاضی علاوه بر گفتگوی‌های روزمره انگلیسی باید قادر به درک متون تخصصی انگلیسی در زمینه‌های مختلف باشد. نوع سؤالات این آزمون کاملا مطابق با خواست دانشگاه‌های معتبر جهانی برای سنجش دانش زبان انگلیسی دانشجویان طراحی شده است. تقریبا تمامی دانشگاه‌های معتبر جهان برای ارائه بورسیه تحصیلی به دانشجویان خارجی داشتن نمره قابل قبول در آزمون آیلتس آکادمیک را مبنا قرار می‌دهند. در عموم دانشگاه‌های معتبر جهان حداقل داشتن نمره 6.5 در آزمون آکادمیک آیلتس کاملا الزامی است. با این حال برخی از دانشگاه های معروف جهان مانند دانشگاه آکسفورد یا دانشگاه کمبریج برای پذیرش دانشجویان خارجی معدل بالای 8 از آیلتس را شرط پذیرش نهایی تعیین کرده‌اند.

پیشنهاد مطالعه: تافل بهتر است یا آیلتس ؟

مدرک آزمون زبان آیلتس

دریافت مدرک آیلتس چه مزایایی دارد؟

همانطور که اشاره کردیم اخذ مدرک آیلتس با نمره قابل قبول در یکی از گونه های عمومی و یا آکادمی شرط اساسی در اخذ اقامت یا اخذ پذیرش از دانشگاه‌های انگلیسی زبان جهان است. با دریافت مدرک و ثبت نام آیلتس شما قادر خواهید بود تا در صورت داشتن معیارهای دیگر برای دریافت شغل‌های تخصصی از شرکت‌های معتبر جهان درخواست همکاری کنید. در داخل ایران هم با داشتن نمره قابل قبول از آزمون آیلتس شما قادر هستید تا از طرف مؤسسات آموزش زبان به عنوان یک مربی زبان به آموزش زبان انگلیسی به دانشجویان بپردازید. از طرفی بسیاری از مؤسسات ترجمه مقالات دانشگاهی انگلیسی، تقاضای بالایی برای همکاری با دارندگان مدرک آیلتس دارند.

ثبت نام در آیلتس - بلاگ آزمون آیلتس چیست

برای ثبت نام و پرداخت هزینه آزمون آیلتس، درخواست خود را از طریق دکمه زیر ثبت نمایید.

ثبت نام آزمون آیلتس

مطالب مرتبط:

کلام آخر

متقاضیان شرکت در آزمون آیلتس می توانند با استفاده از خدمات ارزی ایرانیکارت، ثبت‌نام کنند. علاوه بر این، می توانید با ثبت سفارش در سایت ما، پراخت سفارت ، پرداخت اپلیکیشن فی و … را نیز انجام دهید.

چرا آزمون آیلتس (IELTS) باید برای شما مهم باشد؟
مختصری درباره آزمون آیلتس (IELTS) آیلتس (IELTS) مخفف عبارت (International English Language Testing System) به معنای سامانه جهانی ارزیابی زبان انگلیسی است. آیلتس IELTS یکی از معتبرترین و مشهورترین آزمون‌های تعیین...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید
  1. چند روزپیش همان خانم سادیلا هونگ به من هم پیام داداما من تمام مشخسات خود براش فرستادم چون که من نمی دانستم

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آزمون USMLE چیست ؟
آزمون ها
آزمون USMLE چیست ؟
اگر قصد دارید به کشور آمریکا مهاجرت کنید و در آنجا مشغول به تحصیل در رشته پزشکی شوید یا کار طبابت را انجام دهید، حتما باید در آزمون سه مرحله‌ای...
آزمون آیلتس ایندیکیتور چیست؟
آزمون ها
آزمون آیلتس ایندیکیتور چیست؟
با گسترش و شیوع ویروس کرونا، برگزاری بسیاری از آزمون‌های حضوری کنسل شد. آزمون آیلتس هم که یکی از آزمون‌های مهم و بین المللی برای سنجش تسلط افراد به زبان...
آزمون تومر؛ آزمون‌‌ های بین‌‌ المللی زبان ترکی استانبولی
آزمون ها
آزمون تومر؛ آزمون‌‌ های بین‌‌ المللی زبان ترکی استانبولی
آیا می‌دانستید که برای ورود به دانشگاه‌های ترکیه و تحصیل در آنجا نیز، باید در آزمون‌ های بین‌ المللی زبان ترکی استانبولی شرکت و رتبه ایده‌آل آن را کسب کنید؟ آیا...