آزمون ها

آزمون دولینگو چیست؛ آشنایی با آزمون Duolingo

آزمون دولینگو چیست؛ آشنایی با آزمون Duolingo

کسانی که درگیر خواندن و یادگیری زبان‌اند، به احتمال زیاد اسم Duolingo و آزمون زبان آن به گوششان خورده است. آزمون زبان دولینگو، در واقع یک امتحان زبان مانند آیلتس یا تافل است که در آخر، تایید می‌کند شما در چه سطحی از زبان قرار دارید. بعضی از دانشگاه‌ها یا شرکت‌هایی که دانشجو و نیروی مهاجر می‌پذیرند، به تازگی آزمون دولینگو را نیز قبول دارند و دیگر اصراری بر دادن آزمون‌های تافل یا آیلتس نمی‌کنند. در این مقاله می‌خوانیم که آزمون دولینگو چیست و چه مزایای جالبی را به متقاضیان خود ارائه می‌دهد؛ با ما همراه باشید.

آزمون دولینگو چیست ؟

امتحان دولینگو، یک آزمون آنلاین معتبر است که در هر زمان و مکانی، می‌توانید آن را انجام بدهید. این آزمون همانند دیگر آزمون‌های زبان تافل یا آیلتس هر چهار مهارت خواندن، شنیدن، صحبت کردن و نوشتن متقاضیان را بررسی می‌کند. این آزمون به صورت تطبیقی برگزار می‌شود. همه چیز به ارتباط بین سوالات آزمون مربوط است. به عبارت دیگر، سوال بعدی به عملکرد شما در سوال قبلی بستگی دارد. اگر به سوالی پاسخ درست دادید، سوال بعدی سخت خواهد شد و اگر پاسخ اشتباه دادید، سوال بعدی آسان‌تر! این روند تا پایان آزمون ادامه دارد. باید بگوییم، دولینگو برای مشخص کردن سطح شما، نیازی به سوالات زیادی ندارد. همچنین برخلاف سایر آزمون‌های زبان که باید در موسسه‌ای حضور پیدا کنید، برای این آزمون می‌توانید به راحتی در خانه و با کامپیوتر شخصی خود در آزمون شرکت کنید. این وارد، تنهای گوشه‌ای از مزایای ثبت نام آزمون دولینگو است.

آزمون زبان دولینگو

مزیت های آزمون Duolingo چیست ؟

حال که می‌دانیم آزمون زبان دولینگو چیست، بهتر است سراغ بررسی کردن مزیت‌هایش برویم.

  • یکی از مزایای آزمون برای ورود به دانشگاه‌ها یا مهاجران این است که به صورت آنلاین برگزار می‌شود تا همه افراد بتوانند از آن استفاده کنند. اما آزمون‌های تافل و آیلتس، فقط در موسسه‌های خاص به صورت آنلاین برگزار می‌شوند که باید از قبل در آن‌ها ثبت نام کرده باشید.
  • برای هزینه آزمون دولینگو، فقط باید 49 دلار بپردازید. درصورتی که هزینه آزمون‌های آیلتس و تافل به ترتیب حدود 215 و 225 دلار است.
  • امتحان دولینگو را می‌توانید در هر زمان از شبانه‌روز و در هر جایی انجام دهید که هستید. اما دو آزمون دیگر تقریبا هر 10 الی 15 روز یکبار برگزار می‌شوند.
  • مزیت دیگر این امتحان، سرعت آن در مشخص کردن نمره و نتایج است. نتایج آزمون دولینگو را دو روز بعد از آزمون، می‌توانید مشاهده کنید. ولی نتایج آزمون تافل و آیلتس بین 10 الی 13 روز پس از آزمون منتشر می‌شوند.
  • در آزمون‌های تافل و آیلتس نوع سؤال بر اساس چهار بخش تقسیم می‌شود. این چهار بخش شامل، خواندن، گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن است. ولی در آزمون دولینگو سوالات متفاوت است و محدود به یک قالب ثابت نیست.
  • مزیت دیگر، مدت زمان آزمون است. انجام دادن آزمون دولینگو، فقط یک ساعت طول می‌کشد. درصورتی که آزمون تافل و آیلتس، تقریبا 4 ساعت زمان می‎برند.
  • در امتحان زبان دولینگو شما می‌توانید بدون پرداخت هیچ­­گونه هزینه­‌ای، کارنامه را از سایت دولینگو ببینید و به هرجایی که دوست دارید ارسال کنید. درحالی که آزمو‌ن­‌های آیلتس و تافل این امکان را به شرکت کنندگان می‌­دهند که نتایج خود را به ترتیب به 5 و 4 دانشگاه ارسال کنند. درصورت درخواست بیشتر از این تعداد، باید هزینه 20 دلاری را برای هر گزارش نمره، پرداخت کنند.

معایب آزمون دولینگو

از معایب امتحان دولینگو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یکی از معایب این آزمون، معتبر نبودن مدرک آن برای دانشگاه‌های برتر است. دانشگاه‌هایی مانند هاروارد یا آکسفورد، برای این مدرک اعتباری قائل نیستند و تنها، آیلتس یا تافل را قبول دارند.
  • با اینکه سوالات Duolingo تقریبا مانند آیلتس است؛ اما مدرک آن، به معتبری آیلتس نیست و همین امر، کمی ارزش آن را پایین می‌آورد.
  • ممکن است به خاطر اتصال اینترنت در ایران، نتوانید آزمون آنلاین را تکمیل کنید و سرعت پایین، آزاردهنده باشد.
  • پرداخت هزینه آن برای کسانی که حساب بین‌المللی یا پی پال ندارند امکان‌پذیر نیست و به سایت‌های واسطه ایرانی نیاز خواهید داشت.
  • یکی دیگر از معایب این آزمون، نداشتن منابع معتبر است.
  • اگر ناظر دولینگو تشخیص بدهد که شما تقلب می‌کنید، برای همیشه از این آزمون محروم خواهید شد.

پیشنهاد مطالعه: مقایسه آزمون های تعیین سطح زبان

duolingo test چیست

ساختار آزمون Duolingo

درباره مزیت این آزمون صحبت کردیم. حالا بهتر است کمی بیشتر با ساختار آزمون آشنا شویم. امتحان Duolingo سه بخش اصلی، شامل Quick Setup، Adaptive Questions و Video Interview & Writing Sample دارد. به هر سه بخش، به صورت دقیق‌تر، در ادامه مطلب آشنا شوید.

  • بخش اول Quick Setup
    Quick Setup در واقع بخشی برای آماده کردن شماست. در این قسمت، با قوانین آزمون آشنا خواهید شد که اثری روی نمره‌تان ندارد. این قسمت را صرفا برای آگاهی‌بخشی طراحی کرده‌اند و 10 دقیقه از شما زمان می‌برد. بعضی از زبان‌آموزها، به خاطر تاثیر نداشتن این قسمت در نمره‌هایشان، به آن توجه کافی نمی‎کنند. همانطور که گفتیم، این قسمت شامل قوانین آزمون است. پس، باید آن را ریزبینانه بخوانید تا دچار مشکلی در طول آزمون نشوید.
  • بخش دوم Adaptive Questions
    بخش عمده‌ای از سوالات تطبیقی آزمون در این بخش قرار دارند. در این بخش مهارت‌های خواندن، نوشتن، صحبت کردن و شنیدن شما ارزیابی می‌شود. همانطور که گفته شد میزان سختی و آسانی سوالات به عملکرد شما در پاسخ به سوال قبلی بستگی دارد. در این بخش واژگان انگلیسی، نحوه نگارش و قرارگیری کلمات و عبارات به صورت درست در جمله، نحوه تلفظ واژگان و آهنگ تلفظ سنجیده می‌شوند. برای دو سوال آخر نیز باید یک متن 100 کلمه‌ای بنویسید و یک پاسخ شواهی 90 ثانیه‌ای بدهید. زمان این بخش حدود 25 الی 45 دقیقه است.
  • بخش سوم Video Interview & Writing Sample
    این بخش از آزمون، یک مصاحبه ویدئویی و یک مقاله نوشتنی دارد. در بخش اول دو موضوع به شما پیشنهاد می‌کنند. باید به صورت شفاهی حدود 1 الی 3 دقیقه درباره یکی از آن‌ها صحبت کنید. در بخش دوم، همانند بخش اول، دو موضوع به شما پیشنهاد می‌کنند. در این بخش نیز، باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید و در مدت 3 الی 5 دقیقه، درباره آن یک متن بنویسید. در هر بخش برای انتخاب موضوع و فکر کردن درباره آن، حدود 30 ثانیه زمان دارید. سوالات این قسمت را با توجه به عملکرد شما در بخش قبلی، مشخص می‌کنند. زمان این بخش نیز 10 دقیقه است.

آزمون تطبیقی دولینگو چیست؟

منظور از آزمون تطبیقی دولینگو، همین آزمونی است که درباره آن صحبت کردیم! چون به جای امتحان آیلتس یا تافل از آن استفاده می‌شود و نمرات دولینگو را با نمرات این دو آزمون، تطبیق می‌دهند، نام آزمون تطبیقی دولینگو را روی آن گذاشته‌اند. در دو سال کرونا، به دلیل شروع قرنطینه‌ها، آزمون‌های آیلتس و تافل برگذار نمی‌شدند. به جای آن، از آزمون تطبیقی دولینگو استفاده می‌کردند و نمرات آن را با نمرات دو آزمون دیگر، مقایسه می‌کردند و نتیجه می‌گرفتند.

آشنایی با سوالات تطبیقی دولینگو

سوالات آزمون دولینگو در دو مرحله مجزا در اختیار شما قرار می‌گیرند. سوالات مرحله اول آزمون که تطبیقی هستند، در جدول زیر خلاصه شده است:

سوالات تطبیقی دولینگو توضیحات
English word selection انتخاب واژه درست انگلیسی از بین واژگان ارائه شده
Gap-fill reading passage پر کردن جاهای خالی
C-test questions وارد کردن حروف جا افتاده از کلمات
listen and write آزمودن مهارت شنیداری و نحوه نگارش‌

در نهایت در دومین مرحله آزمون، دو بخش گسترده‌تر خواهید داشت که شامل بخش نوشتار extended writing است و باید بتوانید در خصوص یک موضوع مطلبی بنویسید. سپس بخش گفتار که extended speaking است و باید در خصوص موضوع ارائه شده بتوانید روان و شیوا صحبت کنید.

مدارک لازم برای شرکت در آزمون دولینگو  Duolingo

چون آزمون دولینگو را به صورت آنلاین و با استفاده از کامپیوتر شخصی‌تان می‌دهید، باید قبل از آزمون مدارک موردنیاز را آماده کنید تا موقع آزمون به مشکلی نخورید. دو مدرک برای شرکت در این آزمون نیاز دارید، پاسپورت و شناسنامه. با آپلود کردن این دو مدرک در بخش ستاپ آزمون، می‌توانید امتحان را شروع کنید. اما امتحان نیز، شرایط مخصوص به خودش را دارد که باید آن‌ها را رعایت کنید.
پس بطور خلاصه، برای شرکت در این آزمون مدارک زیر را حاضر کنید:

  • پاسپورت
  • شناسنامه

تجهیزات و شرایط آزمون دولینگو

  • 60 دقیقه زمان آزاد
  • یک اتاق آرام
  • کامپیوتر متصل به اینترنت
  • پشتیبانی از مرورگر مناسب، مانند Chrome یا Opera
  • وب کم
  • میکروفون و بلندگو

باید در یک اتاق آرام و روشن، آزمون را انجام بدهید. نمی‌توانید روی تخت دراز بکشید و لامپ را خاموش کنید و به سوالات پاسخ بدهید! اتصال اینترنتتان را بررسی کنید تا وسط آزمون، قطع نشود. همچنین به یک کامپیوتر برای پاسخ دادن به سوالات نیاز دارید. با گوشی همراه، نمی‌توانید در این امتحان شرکت کنید. با مرورگر Chrome یا Opera آزمون را انجام دهید. دوربین جلو کامپیوتر یا همان وب کم باید روشن باشد. از سالم بودن میکروفون و بلندگو نیز مطمئن شوید تا بتوانید نمره خوبی از بخش تلفظ و شنیداری بگیرید.

نتایج آزمون دولینگو

نتایج آزمون دولینگو دو روز بعد از انجام آزمون، آماده است. شما می‌توانید این نتیجه را به رزومه خود اضافه کنید تا برای شغل‌ها و دانشگاه‌های مدنظرتان بفرستید. درباره اعتبار نتایج آزمون دولینگو، رویکردهای مختلفی وجود دارد. بعضی از دانشگاه‌ها، وجود نمره دولینگو در رزومه را فقط یک مزیت می‌دانند و برای پذیرش، نمره آیلتس را می‌خواهند. بعضی دیگر کاری به نمره آیلتس یا تافل ندارند و نتیجه دولینگو برای آن‌ها معتبر است و با آن، شما را می‌سنجند. اما بعضی از دانشگاه‌های دیگر، همچنان سرسختانه بر نتایج آزمون آیلتس یا تافل تاکید دارند و برای نتیجه آزمون دولینگو، اعتباری قائل نیستند. پس، بهتر است قبل از آزمون، شرایط دانشگاه یا شرکت‌هایی که می‌خواهید برای آن‌ها رزومه بفرستید را خوب بررسی کنید و بعد در این آزمون شرکت کنید.

از طریق همان اپلیکیشن دولینگو که روی گوشی‌تان نصب است، می‌توانید نتایج آزمون را ببینید. اگر می‌خواهید کارنامه‌تان را دقیق‌تر بررسی کنید و آن را به همراه فایل ویدیویی آزمون، برای موسسات، دانشگاه‌ها و شرکت‌های مدنظرتان بفرستید، باید سراغ سایت دولینگو بروید. در این سایت، وارد حساب کاربری شود و کارنامه را دانلود کنید؛ سپس می‌توانید آن را برای هر موسسه‌ای بفرستید که دوست دارید.

بیشتر بدانید: چگونه در دولینگو انگلیسی یاد بگیریم؟

آشنایی با تصحیح آزمون مهارت زبان انگلیسی در دولینگو

آزمون مهارت زبان انگلیسی در دولینگو  به شما امکان می‌دهد مهارت‌های زبانی خود را ارزیابی کنید. این آزمون معتبر و جذاب برای افرادی است که می‌خواهند مهارت‌های زبانی خود را به طور آنلاین ارتقاء دهند. در ادامه، با مراحل تصحیح آزمون مهارت زبان انگلیسی در Duolingo آشنا خواهید شد:

  • ثبت نام و آماده‌سازی

ابتدا باید یک حساب کاربری در دولینگو ایجاد کنید. سپس برنامه‌ریزی برای آزمون را انجام دهید. شما می‌توانید زمانی که برای شما مناسب است آزمون را آزمایش کنید.

  • آزمون مهارت زبانی

آزمون دولینگو از یک سری تمرینات تعاملی و مختلف تشکیل شده که شامل تمرینات شنیداری، خواندنی، نوشتاری و مکالمه‌ای است.

  • نمره‌دهی و ارزیابی

پس از اتمام آزمون،Duolingo  نمره‌ی شما را محاسبه می‌کند. نمره‌ای که دریافت می‌کنید بر اساس عملکرد شما در تمرینات مختلف است. دولینگو به صورت خودکار آزمون‌های شما را تصحیح می‌کند و نمره شما را نمایش می‌دهد. اگر سوالی در مورد نمره یا تصحیح داشتید، می‌توانید با تیم پشتیبانی Duolingo تماس بگیرید.

  • استفاده از نمره در پذیرش

اگر قصد تحصیل در دانشگاه‌های خارجی را دارید، می‌توانید نمره‌ی آزمون Duolingo را به دانشگاه یا موسسه مورد نظر ارسال کنید. بسیاری از دانشگاه‌ها و برنامه‌های تحصیلی از نمرات Duolingo برای پذیرش داوطلبان استفاده می‌کنند.

اگر نمره‌ی آزمون اولیه شما نسبت به نیازهای دانشگاه یا برنامه تحصیلی خاصی کافی نبود، می‌توانید زمان دیگری آزمون بدهید و به تکرار تمرینات بپردازید تا نمره‌ی بهتری کسب کنید.

آشنایی با مصاحبه ویدیویی دولینگو + نمونه نوشته

در مصاحبه ویدیویی دولینگو به سوالاتی در مورد موضوعات مختلف پاسخ می‌دهید. این ویژگی به شما امکان می‌دهد تا مهارت‌های تلفظ صحیح کلمات و عبارات را تمرین کنید. برای این کار ابتدا باید به تنظیمات مصاحبه ویدیویی دسترسی پیدا کنید. معمولاً این گزینه در داخل پروفایل شما قرار دارد. از شما می‌خواهند تا در مورد موضوعاتی مانند خود، تجربیات، علاقه‌ها و هدف‌های تحصیلی یا شغلی صحبت کنید.
شما باید ویدیوهایی از پاسخ‌های خود ضبط کنید. در این مرحله، مطمئن شوید که به موازات دستورالعمل‌ها پاسخ می‌دهید و تلفظ کلمات را به دقت اجرا می‌کنید. ویدیوهای شما سپس توسط سیستم دولینگو یا توسط مربیان تصحیح می‌شوند. نمره شما بر اساس عملکرد در تلفظ کلمات و مهارت‌های مکالمه‌ای تعیین می‌شود. اگر شما در آزمونDuolingo توانستید نمره خوبی کسب کنید، می‌توانید این نمره را به دانشگاه یا برنامه تحصیلی مورد نظرتان ارسال کنید. بسیاری از دانشگاه‌ها این نمرات را به عنوان یکی از معیارهای پذیرش می‌پذیرند.

نحوه نمره‌ دهی در آزمون  DUOLINGO

بعد از انجام امتحان، نوبت به نمره‌دهی می‌رسد. در نهایت نمره‌ای که از آزمون Duolingo کسب می‌کنید بین 10 تا 160 است. در جدول زیر، مفهوم امتیاز کسب شده در آزمون Doulingo را به صورت دقیق آورده‌ایم. البته لازم به ذکر است که نمره نهایی، با 5 نمره ارفاق ذکر می‌شود. مفهوم نمرات دولینگو را در جدول زیر بخوانید:

Scales CERF Abilities
10-55 A1/A2
  • فهم کلمات و عبارات انگلیسی
  • فهم و درک اطلاعات پایه‌ای زبان انگلیسی
  • بیان توانایی‌های خود به صورت کلی
60-85 B1
  • فهم نکته و اطلاعات اصلی یک سخنرانی یا مطلب در مورد مسائل روزمره مانند کار و مدرسه
  • توصیف تجربیات، اهداف، انتخاب­‌ها و برنامه‌­ریزی­‌ها
90-115 B2
  • برآورده کردن اکثر اهداف ارتباطی آزمون، حتی در مورد موضوعات ناآشنا
  • فهم نکته اصلی در مطالبی با موضوعات حقیقی و انتزاعی
  • توانایی برقراری ارتباط با یک native speaker
120-160 C1/C2
  • فهم تنوع کلامی زبان­ انگلیسی نوشته شده و صحبت شده در آزمون مثل مکالمه محاو‌ره‌ای
  • درک زبان ضمنی، تجسمی، عمل‌­گرا و اصطلاحی یا همان زبان انگلیسی مکتوب
  • توانایی استفاده از زبان انگلیسی به طور موثر و انعطاف‌پذیر در اکثر موقعیت­های اجتماعی، علمی و حرفه­‌ای

تفاوت آزمون دولینگو با آیلتس (IELTS) و تافل (TOEFL)

در قسمت مزایای آزمون دولینگو، در واقع تفاوت آن با آیلتس و تافل را نیز با هم بررسی کردیم. گفتیم که هزینه آزمون دولینگو، 49 دلار است. اما آزمون آیلتس و تافل، 215 و 225 دلار است. در ادامه، تفاوت‌های این دو آزمون با دولینگو را یک بار دیگر، به صورت مختصر، مرور خواهیم کرد.

مزیت آزمون آنلاین دولینگو نسبت به آزمون‌های تافل و آیلتس

  • زمان آزمون: برای دادن امتحان دولینگو، دست شما باز است. یعنی هر زمانی که بخواهید می‌توانید امتحان را بدهید. اما برای آیلتس و تافل، باید از موسسات معتبر وقت قبلی بگیرید که اصولا هر 15 روز یا هر ماه یک بار برگزار می‌شود.
  • مکان آزمون: دولینگو به صورت آنلاین برگزار می‌شود. در نتیجه، مهم نیست که کجا آزمون می‌دهید. اما درباره آیلتس و تافل، داستان متفاوت است. این دو آزمون حضوری برگزار می‌شوند و باید در موسسات تعیین شده، حضور داشته باشید.
  • منابع آزمون: برای آیلتس و تافل، هزاران منبع معتبر و متفاوت در بازار وجود دارد که با کمک مشاور، می‌توانید نوع مناسب را انتخاب کنید. اما درباره آزمون دولینگو، این موضوع صدق نمی‌کند. دولینگو یک امتحان جدید است و همچنان منابع معتبر و دقیقی ندارد.
  • مدت زمان آزمون: آیلتس و تافل، آزمون‌های سه ساعته‌اند. در صورتی که دولینگو، کمتر از یک ساعت از شما زمان می‌برد.
  • نوع سوالات آزمون: در آیلتس و تافل، برای هر مهارت شنیداری، گفتاری، نوشتاری و درک مطلب، آزمون جداگانه می‌گیرند. اما در امتحان دولینگو، سوالات ترکیبی است و بخش جداگانه‌ای وجود ندارد. فقط در انتهای آزمون باید یک متن بنویسید و یک ویدیو بگیرید که در آن، درباره موضوع مشخص صحبت می‌کنید.
  • سختی آزمون: سوالات دولینگو تطبیقی است. یعنی سختی سوال بعدی، به نوع پاسخ سوال قبلی بستگی دارد. اگر جواب درست بدهید، سوال بعدی سخت‌تر خواهد بود و اگر جواب غلط بدهید، سوال بعدی آسان‌تر. اما در دو آزمون دیگر، سوال‌ها از پیش تعیین شده‌اند و سطح آن‎ها، یکی است.
  • زمان اعلام نتایج: برای نتایج دولینگو، 2 روز صبر می‌کنید. اما برای نتایج آیلتس و تافل، باید 10 تا 13 روز انتظار بکشید.
  • کارنامه آزمون: کارنامه آزمون دولینگو را از سایت دولینگو دانلود می‌کنید و برای هر کسی می‌فرستید که دوست دارید. اما کارنامه آیلتس و تافل را فقط می‌توانید برای تعداد محدودی ارسال کنید و اگر نیاز به ارسال بیش از تعداد تعیین شده دارید، باید هزینه اضافی بپردازید.
  • نوع کارنامه آزمون: نتایج دولینگو، در کنار کارنامه‌ای که شامل نمره می‌شود، یک ویدیو و یک متن نیز هست که آخر آزمون آن‎ها را ضبط کرده‌اید و نوشته‌اید. اما کارنامه آیلتس و تافل، فقط شامل بخش نمرات می‌شود.

مقایسه نمرات آزمون دولینگو با آزمون تافل و آیلتس

براساس تحقیقات انجام شده در زمینه مقایسه‌ی نمرات آزمون انگلیسی دولینگو Duolingo با نمرات نهایی آزمون TOEFL iBT و IELTS جداول زیر تهیه شده است. این مقایسه به شما کمک خواهد کرد تا آزمون مناسب خود را به درستی انتخاب کنید.

Duolingo IELTS Duolingo TOEFL
10 1.5 10-25 0
15 2 30 1
20-25 2.5 35 2-4
30-40 3 40 5-8
45-50 3.5 45 9-13
55-60 4 50 14-19
65-70 4.5 55 20-25
75-80 5 60 26-31
85-90 5.5 65 32-37
95-100 6 70 38-43
105-110 6.5 75 44-49
115-120 7 80 50-55
125-130 7.5 85 56-61
135-140 8 90 62-67
145-150 8.5 95 68-73
155-160 9 100 74-79
105 80-85
110 86-91
115 92-96
120 97-102
125 103-107
130 108-112
135 113-115
140 116-118
145 119
150-160 120

قوانین و مقررات آزمون آنلاین دولینگو  (Duolingo)

مانند هر آزمون دیگری، دولینگو نیز قوانین مخصوص به خودش را دارد. بهتر است این قوانین را در ادامه بادقت تمام بخوانید تا در دردسر نیفتید:

  • استفاده از افزونه‌های Plug-in یا Add-on (مانند Grammarly) روی مرورگر ممنوع است. اگر از آن‌ها استفاده می‌کنید، حتما هنگام آزمون، غیرفعالشان کنید.
  • تنها از یک آدرس آیمیل یا حساب کاربری دولینگو می‌‍توانید استفاده کنید و اگر حساب کاربری دومی دارید، مسدود خواهد شد.
  • باید با صفحه کامپیوتر، ارتباط چشمی خود را حفظ کنید. ناظران آزمون تفاوت بین نگاه کردن به صفحه‌کلید برای تایپ کردن یا نوشتن را با نگاه کردن به چیزهای دیگر، خوب تشخیص می‌دهند. پس، بهتر است فکر شیطنت‎‌های دیگر به سرتان نزند.
  • وب کم باید در مرکز بالایی صفحه کامپیوتر و دقیقا ماقبل صورت شما قرار بگیرد.
  • یادداشت برداری ممنوع است.
  • استفاده از تلفن یا گوشی موبایل ممنوع است.
  • استفاده از کروم بوک، آی پد، تبلت و دیگر دستگاه‌‌های هوشمند برای انجام آزمون مجاز نیست.
  • استفاده از هدفون و ایرپاد نیز مجاز نیست.
  • در طی یک ماه، فقط می‌توانید دو بار این آزمون را بدهید.

چگونه دولینگو می‌تواند از تخلفات باخبر شود؟

از آنجایی که آزمون دولینگو به صورت آنلاین برگزار می‌شود و هیج ناظر و مجری خاصی در این آزمون حضور ندارد، بنابراین امکان تقلب کردن و تخلف ورزیدن در این آزمون به وفور دیده می‌شود. به همین دلیل، قوانین مختلفی برای برقراری این آزمون وضع شده است. مثلا این که در اتاقی ساکت و روشن تنها بوده و گوش‌های شما در مشخص باشد. یعنی گوش‌ها نباید به صورت خاصی پوشانده شود. همچنین نباید از عینک آفتابی و هدفون برای شرکت در این آزمون استفاده کنید. استفاده از وسایل نوشتاری مانند کاغذ نیز ممنوع است. علاوه بر این قوانین دیگری برای شرکت در این آزمون در نظر گرفته شده است که به شرح زیر می‌باشد:

  1. استفاده از افزونه­‌های Plug-in یا Add-on بر روی مرورگر مجاز نیست.
  2. یادداشت برداری غیرمجاز است و درصورتی که در هنگام برگزاری آزمون انگلیسی دولینگو چیزی بنویسید، نتیجه آزمون شما صادر نشده و دیگر مجاز به انجام دوباره آزمون نخواهید بود.
  3. محل قرار گیری وب کم مهم بوده و اگر در مرکز فوقانی مانیتور نباشد پیغام اخطار دریافت خواهید کرد. به این صورت باید دوربین مستقیما در بالای مانیتور و در مرکز آن قرار بگیرد.
  4. استفاده از گوشی موبایل غیرمجاز است و نمی‌توانید از آیپد، تبلت و سایر دستگاه‌های هوشمند استفاده کنید.
  5. در صورت بروز مشکلات فتی و یا قطعی اینترنت آزمون شما تکمیل نشده و می‌توانید آزمون را مجددا انجام دهید. به این صورت برای شما تنها یک آزمون حساب می‌شود.

نحوه ثبت نام در دولینگو چگونه است

چگونه برای آزمون دولینگو آماده شویم؟

آمادگی برای آزمون دولینگو پیچیدگی زیادی ندارد. قبل از اینکه مطالعه کردن برای آزمون را شروع کنید، سراغ تماشای راهنمای ویدیویی سریع در وب سایت تست Duolingo بروید تا با امتحان خود آشنا شوید. در این ویدیوی سه دقیقه‌ای، به سرعت برخی از اطلاعات کلیدی در مورد نحوه عملکرد آزمون، شکل ظاهری برخی از سؤالات و همچنین نحوه ثبت نام و راه‌اندازی آزمون را مشاهده خواهید کرد. بعد از دیدن این ویدیو، موارد زیر را رعایت کنید:

  • یک آزمون آزمایشی و نمونه Duolingo بدهید
  • با سوالات تطبیقی و نحوه ارزیابی آن‌ها آشنا شوید
  • انواع سوالات Duolingo را بشناسید
  • تمرینات گفتاری Duolingo را به خوبی انجام بدهید و مرور کنید
  • راهنمای رسمی تست Duolingo را دانلود کنید
  • تمرین کنید، تمرین کنید و تمرین کنید

منابع آزمون دولینگو

آزمون دولینگو مانند آیلتس یا تافل، منابع دقیق و مشخصی ندارد. اما به صورت کلی، کتاب‌هایی هستند که با خواندن آن‌ها، سطح توانایی‌تان به مقدار زیادی پیشرفت خواهد کرد و می‌توانید آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارید. این منابع، شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. Tactics for Listening Basic
  2. Inside Reading 4
  3. Tactics for Listening – Expanding
  4. Q skills for success Reading & Writing 4
  5. Q skills for success listening and speaking 4
  6. Select Readings Intermediate
  7. Q skills for success Reading & Writing 2
  8. Longman Academic Writing Series 3

آزمون دولینگو چقدر اعتبار دارد؟

بعد از آنکه آزمون دولینگو را انجام دادید و نتایج آن را دریافت کردید، 2 سال فرصت دارید تا از مدرک زبان دولینگو استفاده کنید. در این دو سال اعتبار مدرک دولینگو، می‌توانید کارنامه دولینگو خود را برای موسسات، دانشگاه‌ها و شرکت‌هایی ارسال کنید که این مدرک را معتبر می‌دانند.

کدام دانشگاه ها آزمون دولینگو را قبول دارند؟

خوشبختانه بیش از 2000 دانشگاه و موسسه وجود دارد که مدرک زبان دولینگو را معتبر می‌دانند و آن را قبول دارند. دانشگاه یا موسسه هدف خود را پیدا کنید و تحقیقات لازم درباره پذیرش مدرک دولینگو را انجام بدهید. به لیست دانشگاه‌هایی اکتفا نکنید که در اینترنت پیدا می‌کنید؛ قوانین دانشگاه‌ها، همیشه تغییر می‌کنند. پس ابتدا مطمئن شوید و بعد درس خواندن و آزمون دادن را شروع کنید.

جالب است بدانید آزمون دولینگو توسط بیش از ۱۵۰۰ دانشگاه ایالت متحده آمریکا در مقاطع Undergraduate و graduate مورد پذیرش قرار می‌گیرد که این آمار شانس بالای شما را برای اپلای به دانشگاه‌های آمریکا به‌وسیله این آزمون نشان می‌دهد. دانشگاه‌های مختلف کشورهای ایالات متحده، انگلیس، کانادا، فرانسه، استرالیا، آلمان، ژاپن، اسپانیا، ایتالیا، بلژیک و سوئیس پذیرای مدرک آزمون دولینگو هستند.

با بعضی از دانشگاه‌‎ هایی که مدرک زبان دولینگو  را قبول دارند، در ادامه آشنا شوید:

1 دانشگاه ایالتی آریزونا (Arizona State University 13 دانشگاه آکادیا (Acadia University)
2 دانشگاه آبرن (Auburn University) 14 دانشگاه براک (Brock University)
3 دانشگاه آلاباما غربی (University of West Alabama) 15 دانشگاه کاپیلانو (University of Capilano)
4 دانشگاه پنسیلوانیا (University of Pennsylvania) 16 دانشگاه مک ایوان (MacEwan University)
5 دانشگاه لویولا ماریونت (Loyola Marymount University) 17 دانشگاه کراندال (Crandall University)
6 دانشگاه ایالتی سن دیگو (San Diego State University) 18 دانشگاه آبردین (University of Aberdeen)
7 دانشگاه ملی استرالیا (The Australian National University) 19 دانشگاه باث (University of Bath)
8 دانشگاه گریفیث (Griffith University) 20 دانشگاه بولتون (University of Bolton)
9 دانشگاه ادیث کوان ((Edith Cowan University 21 دانشگاه آنگلیای شرقی (University of East Anglia)
10 دانشگاه فلیندرز (Flinders University) 22 دانشگاه لستر (University of Leicester)
11 دانشگاه لاتروب (La Trobe University) 23 دانشگاه ساسکس (University of Sussex)
12 دانشگاه کوئینزلند جنوبی (University of Southern Queensland) 24 و…

تغییرات آزمون دولینگو ۲۰۲۳

از ماه می ۲۰۲۳، آزمون Duolingo یک سری تغییرات داشته است. قرار شد در این آزمون، سوالات تعاملی لیسنینگ اضافه شود. یعنی باید به بعضی از سوالات گوش بدهید و پاسخ درست را انتخاب کنید. یعنی یک مکالمه را گوش می‌دهید و جواب آن را بین پاسخ‌ها، انتخاب می‌کنید.

تغییر بعدی، خلاصه کردن گفتگو (Summarize the Conversation) است. این سوال از شما می‌خواهد مکالمه‌ای که شنیدید را در 75 ثانیه خلاصه کنید. تغییر دیگر، درباره بخش Speaking Sample است. قبلا این بخش نمره‌ای نداشت. اما از می ۲۰۲۳ نمره این سوالات نیز محاصبه می‌شود. همچنین سوالات نوع Listen and Select از این امتحان حذف می‌شوند تا برای سوالات جدید لیسنینگ تعاملی، فضای کافی وجود داشته باشد.

و هرچیز دیگری که باید درباره آزمون دولینگو بدانید!

بیایید یک مرور کلی، بر موارد مهمی که لازم است درباره دولینگو بدانید را انجام بدهیم تا نکات مهم را فراموش نکنید. این نکته‌ها را به خاطر بسپارید:

  • مدت زمان آزمون ۶۰ دقیقه است؛
  • مدرک آزمون Duolingo دو سال اعتبار دارد؛
  • استفاده از تلفن همراه برای شرکت در آزمون و یادداشت برداری در حین تست مجاز نیست؛
  • اگر از قوانین پیروی نکنید، برای همیشه از آزمون دولینگو محروم خواهید شد؛
  • دو بار در ماه می‌توانید در این آزمون شرکت کنید؛
  • دریافت کارنامه به صورت رسمی هزنیه‌ای ندارد؛
  • این آزمون منبع مشخصی ندارد؛
  • همه دانشگاه‌ها و موسسات، مدرک زبان دولینگو را قبول ندارند؛
  • سرعت اینترنت برای بهتر دادن آزمون بسیار مهم است؛
  • فقط از یک حساب کاربری می‌توانید استفاده کنید؛
  • نمی‌توانید از ایرپاد، هدفون و هندزفری استفاده کنید؛

پرداخت هزینه آزمون دولینگو با ایرانیکارت

ایرانیکارت با بیش از 13 سال سابقه در زمینه ارائه خدمات ارزی و راهکارهای مالی بین المللی، به عنوان یکی از معتبرترین سایت‌های ایرانی شناخته شده است که خدمات پرداخت ارزی آزمون‌های خارجی، خرید سرویس‌های بین المللی، خرید از سایت‌های خارجی و بطورکلی پرداخت در بسترهایی که به دلیل وجود تحریم‌ها با محدودیت مواجه است را با روشی ایمن و آسان انجام م‌ دهد.  شما با ایرانیکارت می‌توانید تمام کارهای ارزی خود را انجام بدهید. اگر قصد اپلای کردن یا مهاجرت را دارید، قطعا به سایت واسطه معتبر مانند ایرانیکارت نیاز خواهید داشت تا بتوانید کارها را راحت و به سرعت انجام بدهید. از گرفتن وقت سفارت تا پرداخت هزینه آزمون دولینگو، آیلتس و تافل، همه چیز را به ایرانیکارت بسپارید.

آشنایی با اپلیکیشن دولینگو

با ورود به جهانی از تنوع فرهنگی و تعامل بین‌المللی، یادگیری زبان‌های خارجی تبدیل به یکی از مهارت‌های اساسی امروزی شده است. دولینگو (Duolingo) ، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان در جهان، به شما این فرصت را می‌دهد تا به صورت رایگان و با تمرین‌های متنوع و جذاب زبان‌های مختلف را فرا بگیرید.  همچنین در طول دو سال گذشته بیش از 2000  دانشگاه مانند FDU ,Duke ,UCLA ,Columbia ,NYU ,Yale. در سراسر دنیا داشتن مدرک آزمون دولینگو (Duolingo) را به عنوان شرایط پذیرش داوطلبان قرار داده‌اند.

اپلیکیشن یادگیری زبان دولینگو چیست؟

اپلیکیشن دولینگو (Duolingo) یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های آنلاین برای آموزش زبان است که با استفاده از آن می‌توانید زبان‌های مختلف را یاد بگیرید. با اپلیکیشن دولینگو می‌توانید به یادگیری بیش از 30 زبان زنده دنیا مثل انگلیسی، ایتالیایی، اسپانیایی، عربی، آلمانی، فرانسه و … مشغول شوید. برای استفاده از این اپلیکیشن لازم است هزینه اندکی را برای خرید اکانت و اشتراک آن پرداخت کرده و یادگیری زبان مورد نظر را از همین امروز آغاز کنید.

ویژگی‌های اپلیکیشن دولینگو به صورت مختصر در جدول زیر خلاصه شده است:

ویژگی‌

مشخصات
تعداد زبان‌های آموزش داده شده 39 زبان زنده دنیا
نحوه آموزش از طریق بازی و سرگرمی
تعداد دانشگاه‌ها برای پذیرش نتیجه آزمون دولینگو بیش از 2000 دانشگاه
بهترین نقطه قوت این آزمون تقویت تمام مهارت‌ها
زبان‌های مورد آموزش

·         عربی، چینی، چک، دانمارکی، هلندی، اسپرانتو، فرانسوی، آلمانی، یونانی، هاوایی، عبری، هندی، مجاری (در نسخه بتا)، اندونزیایی، ایرلندی، ایتالیایی، ژاپنی، کره ای، لاتین، ناواهو (در نسخه بتا)، نروژی، لهستانی، پرتغالی (برزیلی)، رومانیایی، روسی، گِیلیک اسکاتلند، اسپانیایی، سواحیلی، سوئدی، ترکی، اوکراینی، ویتنامی و ولزی

استفاده از اپلیکیشن دولینگو چه مزیتی دارد؟

استفاده از اپلیکیشن دولینگو  (Duolingo) برای یادگیری زبان چندین مزیت دارد:

  • ارزان بودن
    دولینگو به صورت رایگان در دسترس است و شما می‌توانید بدون هیچ هزینه‌ای از آن استفاده کنید. البته اگر بخواهید از ویژگی‌های اضافی مانند حذف تبلیغات و دسترسی به محتوای بیشتر بهره‌مند شوید، می‌توانید به خرید اشتراک آن با پرداخت هزینه اندک استفاده کنید.
  • یادگیری تعاملی و بازی‌مانند
    دولینگو از یک روش آموزشی تعاملی و بازی‌مانند استفاده کرده است که تجربه یادگیری شما را جذاب‌تر می‌کند. بازی‌ها، تمرینات تعاملی و چالش‌های روزانه شما را به ادامه تمرین ترغیب خواهند کرد.
  • تقویت تمامی مهارت‌ها
    این اپلیکیشن شامل تمرینات متنوعی مانند تمرینات شنیداری(listening)، خواندنی(reading)، نوشتاری (writing) و مکالمه‌ای (speaking) است که همه جوانب زبان را پوشش می‌دهد.
  • نظام رتبه‌بندی و انگیزه‌دهی
    دولینگو  به شما امکان می‌دهد با دوستان یا دیگر کاربران از سراسر دنیا رقابت کنید. این می‌تواند شما را به ادامه یادگیری و افزایش انگیزه ترغیب کند.
  • دسترسی آسان
    شما می‌توانید دولینگو را بر روی تلفن همراه خود نصب و هر زمان و هر مکانی که دوست دارید از آن استفاده کنید. این اپلیکیشن قابلیت یادگیری در حالت آفلاین نیز دارد.
  • پوشش زبانی گسترده
    Duolingo بیش از 30 زبان مختلف را برای یادگیری ارائه می‌دهد.
  • پیشرفت قابل مشاهده
    دولینگو به شما امکان را می‌دهد که پیشرفت خود را در زمینه‌های مختلف ردیابی و از مهارت‌های زبانی مطلع شوید.

اپلیکیشن دولینگو چگونه کار می‌کند؟

اپلیکیشن Duolingo به صورت تعاملی و آموزشی عمل می‌کند. برای کار کردن با دولینگو، لازم است به یک زبان غیر فارسی مانند انگلیسی تسلط کافی را داشته باشید. چرا که زبان فارسی در دولینگو پشتیبانی نشده و با استفاده از آن نمی‌توان زبان دیگری را آموزش دید. اگر شما یک شخص مبتدی در یادگیری زبان موردنظر هستید، دولینگو با شما از سطوح مبتدی شروع می‌کند و به شما اصول ابتدایی و واژگان اساسی زبان را از سلام و خداحافظ و بله و خیر آموزش می‌دهد. شما در هر دوره درسی به تمرینات و دروس کوتاهی دسترسی دارید. این دروس شامل تمرینات شنیداری، خواندنی، نوشتاری و مکالمه‌ای هستند. شما تمرین‌های مختلفی را انجام می‌‌دهید تا مهارت‌های زبانی خود را بهبود ببخشید. علاوه بر این در میان تمرینات مختلف بازی‌ها و چالش‌هایی را تجربه می‌کنید که به شما انگیزه برای ادامه یادگیری را می‌دهد. اپلیکیشن دولینگو به صورت خودکار تمرین‌های شما را بررسی کرده و بازخورد می‌دهد. اگر یک تمرین را نادرست انجام داده‌اید، می‌توانید آن را تصحیح و اصلاح کنید.

امکانات اپلیکیشن دولینگو چیست؟

اپلیکیشن دولینگو، دارای امکانات متنوعی برای یادگیری زبان است. در ادامه به برخی از اصلی‌ترین امکانات این اپلیکیشن اشاره می‌کنیم:

  • دروس تعاملی
    دولینگو از دروس کوتاه و تعاملی تشکیل شده است که موارد زبانی مختلف را در قالب بازی‌ها و تمرین‌های تعاملی ارائه می‌دهد.
  • تمرینات متنوع
    این اپلیکیشن شامل تمرینات شنیداری (گوش دادن به صداها و پاسخ به سوالات صوتی)، خواندنی (خواندن متن‌ها و ترجمه آن‌ها)، نوشتاری (نوشتن جملات و مقالات) و مکالمه‌ای (تمرین مکالمه با ماشین) است.
  • سطوح و دروس متنوع
    از مبتدی تا پیشرفته دوره‌های مختلف را در اختیار شما می‌گذارد. می‌توانید سطح مورد نظر خود را انتخاب و در زمینه‌های مختلف زبانی تمرین کنید.
  • گرامر و واژگان
    به شما امکان می‌دهد مفاهیم گرامری و واژگان را در زبان مورد نظر خود یاد بگیرید و تمرین کنید.
  • تصحیح و بازخورد
    این اپلیکیشن خودکار وظایف شما را بررسی کرده و بازخورد می‌دهد. اگر تمرینی را اشتباه انجام داده‌اید، می‌توانید آن را تصحیح و اصلاح کنید.
  • پیشرفت قابل مشاهده
    به شما امکان می‌دهد پیشرفت خود را در زمینه‌های مختلف نظارت و از مهارت‌های زبانی خود اطلاع کسب کنید.
  • سیستم رتبه‌بندی و انگیزه‌دهی
    به شما امکان می‌دهد با دوستان یا دیگر کاربران از سراسر دنیا رقابت و در نظرسنجی‌ها و رتبه‌بندی‌ها شرکت کنید.
  • حالت آفلاین
    امکان یادگیری در حالت آفلاین را نیز فراهم می‌کند. شما می‌توانید تمرینات از پیش بارگذاری شده را در زمان‌هایی که اتصال اینترنتی ندارید، به صورت آفلاین انجام دهید.
  • پشتیبانی از 30+ زبان
    بیش از 30 زبان مختلف را برای یادگیری ارائه می‌دهد، از جمله زبان‌های ارائه شده توسط این اپلیکیشن انگلیسی، اسپانیایی و فرانسوی و … است.
  • خرید اشتراک
    اگر می‌خواهید از ویژگی‌های اضافی مانند حذف تبلیغات و دسترسی به محتوای بیشتر بهره‌مند شوید، می‌توانید از گزینه اشتراک پرداختی با هزینه ارزان استفاده کنید. دولینگو یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان در سراسر جهان است و امکانات متنوع آن به کاربران امکان می‌دهد به تدریج مهارت‌های زبانی خود را ارتقاء دهند.

آیا اپلیکیشن دولینگو امن است؟

این اپلیکیشن به منظور ایجاد محیطی امن و حریم خصوصی برای کاربران خود تدابیر امنیتی متعددی اعمال می‌کند. نحوه برقراری امنیت در این اپلیکیشن به صورت زیر است:

  • رمزنگاری اطلاعات
    از رمزنگاری اطلاعات برای حفظ حریم خصوصی کاربران استفاده می‌کند.
  • حفظ حریم خصوصی
    سیاست‌های حریم خصوصی صریحی دارد که از جمله تعهد به محرمانگی اطلاعات شخصی کاربران می‌باشد. این اپلیکیشن اطلاعات شخصی شما را به صورت کاملاً محرمانه و بدون اشتراک آن با شخص یا سازمان دیگری نگه می‌دارد.
  • به‌روزرسانی منظم
    دولینگو به‌روزرسانی‌های منظم را برای بهبود امنیت سیستم خود ارائه می‌دهد. این به‌روزرسانی‌ها شامل رفع آسیب‌پذیری‌ها و بهبود امنیتی می‌باشند.
  • حذف اطلاعات غیرضروری
    دولینگو اطلاعات غیرضروری کاربران را نگهداری نمی‌کند. این به معنای این است که اطلاعات شخصی شما به مدت طولانی نگهداری نمی‌شود.
  • تخلفات و تبلیغات نامناسب
    دولینگو تلاش می‌کند تا از تخلفات کاربران و محتوای نامناسب در اپلیکیشن خود جلوگیری کند و اقدامات مناسبی را در مورد کاربرانی که به نقض قوانین می‌پردازند، انجام دهد.

دولینگو در یک کلام!

دولینگو یک اپلیکیشن محبوب و معتبر یادگیری زبان است که امکانات متنوعی را برای کاربران خود فراهم می‌کند. این پلتفرم از روش‌های تعاملی، تمرینات متنوع و امکانات زبانی گسترده برخوردار است که به افراد کمک می‌کند تا زبان‌های مختلف را یاد بگیرند و مهارت‌های زبانی خود را ارتقاء دهند. از طریق این اپلیکیشن، کاربران می‌توانند به صورت مؤثر و ممتع زبان خارجی یاد بگیرند و از امکانات امنیتی و حفظ حریم خصوصی بهره‌مند شوند. با خواندن این مقاله به صورت کامل آموختید که آزمون دولینگو چیست؟ چه امکاناتی دارد و امنیت آن چگونه می‌باشد؟! در صورتی که قصد ثبت نام یا پرداخت هزینه آزمون‌های زبان بین المللی را دارید، می‌توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید. کارشناسان و پشتیبانان ایرانیکارت راهنمایی‌های کامل و جامعی در اختیار شما خواهند گذاشت. اگر شماهم تجربه‌ای از شرکت در آزمون‌های زبان خارجی دارید، تجربیات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید

درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. نسخه آزمایشی تست به صورت نامحدود قابل اتخاذ است.
    احتمالاً بارز ترین قسمت سوالات جاییست که از شخص انتظار تشخیص کلمات واقعی از غیرواقعی میشود، هم به صورت خوانداری و هم شنیداری، که قدرت افتراق زایی بالایی در تشخیص دایره واژگان افراد خواهد داشت.
    از ویدیوی یوتیوبی زیر برای روند کامل آزمون میتوانید استفاده کنید.
    https://www.youtube.com/watch?v=aBglYu2h9U0
    استفاده از هندزفری و نگاه کردن به بیرون از صفحه ی کامپیوتر مجاز نیست.
    احتمال بالایی وجود دارد که در صورت بروز شک مصحّحان از شما انتظار تجدید تست داشته باشند.

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آزمون USMLE چیست ؟
آزمون ها
آزمون USMLE چیست ؟
اگر قصد دارید به کشور آمریکا مهاجرت کنید و در آنجا مشغول به تحصیل در رشته پزشکی شوید یا کار طبابت را انجام دهید، حتما باید ثبت نام آزمون USMLE...
آزمون آیلتس ایندیکیتور چیست؟
آزمون ها
آزمون آیلتس ایندیکیتور چیست؟
با گسترش و شیوع ویروس کرونا، برگزاری بسیاری از آزمون‌های حضوری کنسل شد. آزمون آیلتس هم که یکی از آزمون‌های مهم و بین المللی برای سنجش تسلط افراد به زبان...
آزمون تومر؛ آزمون‌‌ های بین‌‌ المللی زبان ترکی استانبولی
آزمون ها
آزمون تومر؛ آزمون‌‌ های بین‌‌ المللی زبان ترکی استانبولی
آیا می‌دانستید که برای ورود به دانشگاه‌های ترکیه و تحصیل در آنجا نیز، باید در آزمون‌ های بین‌ المللی زبان ترکی استانبولی شرکت و رتبه ایده‌آل آن را کسب کنید؟ آیا...