آزمون ها

چه آزمون های زبانی در دوران کرونا آنلاین برگزار می شوند؟

چه آزمون های زبانی در دوران کرونا آنلاین برگزار می شوند؟

آزمون های بین المللی زبان به دلایل مختلفی اعم از تحصیل، مهاجرت و کار مورد توجه قرار گرفته اند. متاسفانه به دلیل شیوع بیماری کوید 19 (COVID-19) برگزاری اکثر این آزمون لغو شده است. اما هستند کسانی که به دلیل محدودیت زمانی باید هرچه زودتر مدارک خود را برای دانشگاه ها ویا سفارت ها ارسال کنند. از طرف دیگر به خاطر اینکه زمان پایان دوره این بیماری به صورت دقیق مشخص نیست باید برنامه جدیدی برای برگزاری آزمون ها ارائه می شد. موسسات برگزاری آزمون های بین المللی زبان درصدد حل این مشکل برآمدند و برخی از آن ها آزمون های خود را به صورت آنلاین برگزار می کنند. در این مقاله همراه ما باشید و با آزمون های آنلاین زبان انگلیسی که در دوران کرونا برگزار می شوند آشنا شوید.

آزمون آنلاین دولینگو Duolingo

اگر به دنبال آزمونی مناسب برای دوران کرونا هستید دولینگو Duolingo می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. آزمون دولینگو یکی از آزمون های آنلاین معتبر برای زبان انگلیسی می باشد. مدت زمان این آزمون حدود یک ساعت می باشد و در هر ساعت از شبانه روز و هر روز از سال قابل دسترسی می باشد. هزینه آزمون دولینگو در مقایسه با دیگر آزمون های موجود خیلی کمتر است و فقط 49 دلار است. مزیت اصلی این آزمون این است که کاملا به صورت آنلاین برگزار می شود و نیاز به حضور در مراکز مختلف را ندارید. آزمون دولینگو همانند آزمون تافل TOEFLو آیلتس IELTS هر چهار مهارت خواندن، گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن را مورد ارزیابی قرار می دهد.

آژمون دولینگو duolingo

یکی دیگر از مزیت های این آزمون میتوان به تطبیقی بودن آن اشاره کرد. به این معنی که اگر سوالی را درست پاسخ دهید سوال بعدی سخت تر خواهد شد و اگر اشتباه پاسخ دهید سوال بعدی آسان تر خواهد شد. مدت زمان اعتبار این آزمون به مدت دو سال می باشد. شما می توانید نتایج این آزمون را به صورت رایگان برای هر چند دانشگاهی که میخواهید ارسال کنید. هزینه این آزمون قابل برگست می باشد. اگر به هر دلیلی اینترنت شما وسط آزمون قطع شد شما تا یک ماه فرصت دارید که مجدد در آزمون دهید. اگر هزینه آزمون را پرداخت کردید و در روز مشخص شده نتوانستید در آزمون شرکت کنید تا 90 روز فرصت دارید تاریخ جدید انتخاب و در آزمون شرکت کنید.

توجه کنید: باتوجه به اینکه این آزمون آنلاین می باشد و به راحتی می توانید در خانه آن را انجام دهید ولی باید یک سری موارد را رعایت کنید. در غیر اینصورت به عنوان تقلب در نظر گرفته می شود.

اگر قصد ثبت نام و پرداخت هزینه آزمون دولینگو را دارید میتوانید از طریق لینک زیر درخواست خود را ثبت کنید:

پرداخت هزینه آزمون دولینگو 

آزمون آنلاین آیلتس Indicator

آیلتس IELTS نیز به دلیل محدودیت هایی که برای برگزاری حضوری آزمون دارد نیز به فکر برگزاری آزمون های آنلاین زبان انگلیسی افتاده است. آیلتس با معرفی و برگزاری آزمون آیلتس Indicator مشکل زبان آموزان را حل کرده است. این آزمون همانند آزمون آیلتس هر چهار مهارت خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن شما را مورد ارزیابی قرار می دهد. یکی از مزیت های اصلی این آزمون این است که به صورت آنلاین و به راحتی در خانه می توانید در این آزمون شرکت کنید.

هزینه این آزمون 149 دلار است و هفته ای یکبار برگزار می شود. در حال حاضر آزمون آیلتس Indicator برای نوع آکادمیک آیلتس برگزار می شود.هنوز اعتبار این آزمون در برخی از موسسات و دانشگاه ها تایید نشده است. قبل از رزرو و ثبت نام در این آزمون حتما بررسی کنید که موسسه موردنظر این آزمون را می پذیرد یا خیر. نحوه برگزاری این آزمون کاملا مشابه به آزمون واقعی و حضوری می باشد. به این معنی که سه بخش از آزمون در یک روز حدود 2 ساعت و 45 دقیقه و بدون استراحت برگزار می شود. بخش صحبت کردن یا Speaking از طریق اکانت Zoom در روز دیگری قبل یا بعد از آن آزمون انجام می شود. نتایج این آزمون یک هفته پس از تکمیل کلیه بخش های آزمون اعلام می شود.

اگر قصد ثبت نام و پرداخت هزینه آزمون آیلتس Indicator  را دارید میتوانید از طریق لینک زیر درخواست خود را ثبت کنید:

پرداخت هزینه آزمون آیلتس Indicator

آزمون آنلاین تافل iBT

تافل نیز همانند آیلتس به صورت موقت آزمون های خود را در دوران کوید 19 به صورت آنلاین برگزار می کند. این آزمون از نظر محتوا، قالب و تجربه آنلاین بودن با آزمون TOEFL iBT که در یک مرکز آزمون انجام می شود، یکسان است. این آزمون بر روی رایانه شخصی شما انجام می شود و از طریق یک الگوریتم هوشمند کنترل می شود. برای شرکت در این آزمون حواستان باشد که تجهیزات و الزامات محیطی را فراهم کنید.

ثبت نام این آزمون در دو مرحله انجام می شود. در مرحله اول باید وارد سایت شوید و آزمون آنلاین خانگی را انتخاب کنید و هزینه آن را پرداخت کنید. در مرحله دوم باید از طریق لینکی که برای شما ایمیل می شود تاریخ و زمان آزمون خود را انتخاب کنید و ثبت نام خود را تکمیل کنید. قبل از شرکت در آزمون حتما شرایط و مقررات آن را بخوانید. چون ممکن است به هر دلیلی با نقض یکی از قوانین آنها آزمون شما لغو شود. به عنوان مثال شما بعد از بخش Listening مجاز به ترک صندلی خود هستید. مدت زمان استراحت شما 10 دقیقه می باشد. اگر به موقع برنگردید، آزمون شما لغو می شود و هزینه شما مسترد نمی شود.

متاسفانه به برخی از دلایل تا اطلاع ثانوی هموطنان ایرانی قادر به شرکت در این آزمون نیستند. 

لازم به ذکر است که برای ثبت نام تمامی این آزمون ها شما نیاز به دسترسی به روش های پرداخت ارزی (مسترکارت یا ویزاکارت) دارید. اگر به این روش ها دسترسی ندارید می توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید و درخواست خود را ثبت کنید. شما کدام یک از آزمون های بالا را در این دوران انتخاب می کنید؟ آیا آزمون دیگری می شناسید که در دوران کرونا به صورت آنلاین برگزار شود؟

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آزمون USMLE چیست ؟
آزمون ها
آزمون USMLE چیست ؟
اگر قصد دارید به کشور آمریکا مهاجرت کنید و در آنجا مشغول به تحصیل در رشته پزشکی شوید یا کار طبابت را انجام دهید، حتما باید در آزمون سه مرحله‌ای...
آزمون آیلتس ایندیکیتور چیست؟
آزمون ها
آزمون آیلتس ایندیکیتور چیست؟
با گسترش و شیوع ویروس کرونا، برگزاری بسیاری از آزمون‌های حضوری کنسل شد. آزمون آیلتس هم که یکی از آزمون‌های مهم و بین المللی برای سنجش تسلط افراد به زبان...
آزمون تومر؛ آزمون‌‌ های بین‌‌ المللی زبان ترکی استانبولی
آزمون ها
آزمون تومر؛ آزمون‌‌ های بین‌‌ المللی زبان ترکی استانبولی
آیا می‌دانستید که برای ورود به دانشگاه‌های ترکیه و تحصیل در آنجا نیز، باید در آزمون‌ های بین‌ المللی زبان ترکی استانبولی شرکت و رتبه ایده‌آل آن را کسب کنید؟ آیا...