مسافرت و مهاجرت

آزمون USMLE چیست ؟

آزمون USMLE چیست ؟

اگر قصد دارید به کشور آمریکا مهاجرت کنید و در آنجا مشغول به تحصیل در رشته پزشکی شوید یا کار طبابت را انجام دهید، حتما باید در آزمون سه مرحله‌ای USMLE شرکت کنید. در این مقاله می‌آموزید که آزمون USMLE چیست؟ چه کاربرد و مزایایی دارد؟ هزینه آزمون USMLE چقدر است و منابع آن چیست؟ همچنین با 3 مرحله مهم این آزمون آشنا خواهید شد.

معرفی آزمون USMLE

آزمون USMLE، مخفف عبارت United States medical Licensing Examination به معنی “آزمون مجوز پزشکی ایالات متحده ” است. این آزمون به افرادی که پزشکی عمومی را به پایان رسانده و می‌خواهند مجوز ادامه تحصیل یا طبابت در کشور آمریکا را داشته باشند توصیه می‌شود. آزمون USMLE در تمام طول سال برگزار شده و مراحل مختلفی دارد که هر کدام در بازه‌های زمانی خاصی برگزار می‌گردند.

افراد با گرفتن نمره قبولی در این آزمون، جواز طبابت و ورود به دوره تخصصی پزشکی را دارند. تمامی افرادی که از رشته‌های پزشکی در داخل و خارج از آمریکا، فارغ‌التحصیل شده‌اند باید حتما برای ادامه تحصیل یا کار در این آزمون شرکت کنند.

کاربرد آزمون USMLE

آزمون USMLE هم مانند بسیاری از آزمون‌های بین المللی کاربردها و مزایای زیادی دارد، از جمله:

  1. این آزمون نشان دهنده دانش کافی فرد در رشته پزشکی است و فرد با مدرک آن می‌تواند به عنوان پزشک مشغول به کار شود.
  2. از آنجایی که پذیرفته شدن مرحله دوم این آزمون، نیازمند تسلط کافی فرد به زبان انگلیسی است، پس باگذراندن آن و گرفتن مدرک USMLE دیگر نیازی به ارائه مدرک زبان نمی‌باشد.
  3. قبولی در این آزمون، اولین مرحله برای شروع پیشنهادهای کاری پردرآمد است و فرد می‌تواند در محیط‌های کاری عالی، مشغول به کار شود.
  4. با قبولی در این آزمون، امکان تحصیل در دانشگاه­‌های برتر آمریکا برای فرد فراهم می‌گردد.
  5. پذیرفته شدن در آزمون USMLE آینده­ تحصیلی و کاری در کشور آمریکا را تضمین می‌کند.

آزمون USMLE

هزینه آزمون USMLE و مراحل آن

آزمون USMLE شامل سه مرحله است. هزینه‌‌ مرحله یک و دو 940 دلار و مرحله سه 1,580 دلار است. حال به صورت کامل و جامع هر 3 مرحله مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مرحله اول

در این مرحله علوم بالینی داوطلب سنجیده می‌شود. این آزمون دارای 7 مرحله است که هر مرحله 60 دقیقه زمان می‌برد و شامل 46 سوال می‌باشد. یعنی در کل داوطلب باید به 322 سوال پاسخ دهد.

مرحله دوم

این مرحله، خود شامل دو مرحله می‌باشد.

  • دانش بالینی که به اختصار CK یا Clinical Knowledge نامیده می‌شود.

این مرحله دارای یک امتحان کتبی است که 9 ساعت زمان به آن اختصاص یافته است. در این مرحله اکثر اعضای بدن مورد سنجش قرار گرفته و بیشتر به موضوع‌های فیزیولوژیکی، پاتولوژی و آسیب شناسی پرداخته می‌شود. هدف از این مرحله، سنجش داوطلب در دانش پزشکی، مهارت‌ها و درک علوم بالینی برای مراقبت از بیمار است.

  •  مهارت‌های بالینی که CS یا Clinical skill نامیده می‌شود.

در این مرحله، تمامی مهارت‌هایی که در مرحله قبل یعنی Clinical knowledge گذرانده شده بود، به صورت عملی مورد سنجش قرار می‌گیرد. این مرحله به صورت 1 روزه برگزار می‌شود و هر داوطلب به 12 بیمار مراجعه می‌کند. داوطلب در هر مراجعه 15 دقیقه فرصت چکاپ و ویزیت و 10 دقیقه فرصت برای یادداشت برداری از هر بیمار را دارد.

شرایط شرکت در مراحل اول و دوم

برای شرکت در مرحله اول و دوم آزمون USMLE، داوطلب باید شرایط زیر را داشته باشد.

  1. ثبت نام در دانشکده پزشکی خارج از ایالات متحده و داشتن شرایط ECFMG
  2. عدم عزل یا اخراج داوطلب از دانشکده پزشکی

مرحله سوم

در نهایت به مرحله آخر آزمون USMLE می‌رسیم. در این مرحله تمام مباحث مربوط به پزشکی بالینی مورد سنجش قرار می‌گیرد. در واقع داوطلب ارزیابی می‌شود که آیا می‌تواند کل دانش پزشکی خود را برای انجام عملیات نظارت و مدیریت بیمار به کار گیرد یا خیر؟

شرط شرکت در این مرحله

  1. داشتن مدرک پزشکی یا معادل آن از دانشکده پزشکی خارج از آمریکا و کانادا.
  2. داشتن مجوز ECFMG
  3.   Clinical skill و Clinical knowledge موفقیت در مراحل اول و دوم یعنی

مراحل ازمون usmle

معرفی 3 منبع مهم آزمون USMLE

این آزمون نیز، مانند آزمون‌های دیگر، نیازمند منابع و اطلاعات مفیدی برای موفقیت و کسب امتیاز مناسب می‌باشد.

First Aid for USMLE Step

یکی از رفرنس‌های مفید و مناسب برای آزمون USMLE است. این کتاب تکنیک‌های ارائه‌ شده و مفیدی را برای داوطلب مشخص می‌کند. خرید این کتاب در ایران امکان پذیر نیست و داوطلب برای تهیه آن، می‌تواند از سایت‌های خارجی مثل Amazon اقدام کند.

Kaplan’s MedEssentials for USMLE Step

انتشارات Kaplan شهرت زیادی در دیگر آزمون‌های بین المللی مثل آیلتس و تافل دارد. دانشجویان پزشکی سال اول و دوم می‌توانند علاوه بر آمادگی در آزمون USMLE، از راهنمایی‌های کامل این کتاب در کنار برنامه درسی خود استفاده کنند.

Dermatology for the USMLE 5th edition

در این کتاب به بررسی پوست پرداخته شده و از تصاویر رنگی و مناسبی استفاده گردیده است. این کتاب قابل درک و کاملاً به‌ روز‌ شده، مناسب دانشجویان پزشکی، دستیاران و پزشکان خانواده می‌باشد.

از منابع مفید و مناسب دیگری که برای آزمون USMLE به داوطلبان پیشنهاد می‌شود، FAPLe است. این رفرنس نکات زیادی برای داوطلبان شرکت کننده در این آزمون دارد. USMLE COURSES نیز از دوره‌­ها و منابع آنلاین است که به شرکت کنندگان و داوطلبان این آزمون توصیه می‌شود. این دوره تمامی بخش­‌های آزمون را به بهترین نحو در بر می‌گیرد.

این مطلب صرفا برای افزایش آگاهی شما عزیزان تهیه شده است و جنبه آموزشی دارد. ایرانیکارت مسئولیتی در قبال استفاده از این محتوای آموزشی نخواهد داشت.

سخن نهایی

در این مقاله آموختید که آزمون USMLE چیست و هزینه آن چقدر است؟ همچنین با 3 مورد از بهترین منابع آزمون USMLE آشنا شدید. شما چه منابع دیگری را می‌شناسید که بتواند به موفقیت داوطلبان این آزمون کمک کند؟ خوشحال می‌شویم نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آزمون USMLE چیست ؟
آزمون ها
آزمون USMLE چیست ؟
اگر قصد دارید به کشور آمریکا مهاجرت کنید و در آنجا مشغول به تحصیل در رشته پزشکی شوید یا کار طبابت را انجام دهید، حتما باید در آزمون سه مرحله‌ای...
آزمون آیلتس ایندیکیتور چیست؟
آزمون ها
آزمون آیلتس ایندیکیتور چیست؟
با گسترش و شیوع ویروس کرونا، برگزاری بسیاری از آزمون‌های حضوری کنسل شد. آزمون آیلتس هم که یکی از آزمون‌های مهم و بین المللی برای سنجش تسلط افراد به زبان...
آزمون تومر؛ آزمون‌‌ های بین‌‌ المللی زبان ترکی استانبولی
آزمون ها
آزمون تومر؛ آزمون‌‌ های بین‌‌ المللی زبان ترکی استانبولی
آیا می‌دانستید که برای ورود به دانشگاه‌های ترکیه و تحصیل در آنجا نیز، باید در آزمون‌ های بین‌ المللی زبان ترکی استانبولی شرکت و رتبه ایده‌آل آن را کسب کنید؟ آیا...