آموزش ارز دیجیتال

آموزش جامع خرید ارز دیجیتال – رایگان

آموزش جامع خرید ارز دیجیتال – رایگان

ارز‌های دیجیتال به عنوان راه حلی برای محدودیت‌ها و مشکلات ارز‌های فیات (ارز رایج دولت‌ها)، مانند دستکاری بانک مرکزی، دخالت دولت و… ایجاد شدند. سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و… علاقمند به خرید و فروش ارز دیجیتال و ورود به این فناوری شده‌اند. چرا که این افراد، ارز‌های دیجیتال را راهی انقلابی برای انجام معاملات، ذخیره ارزش و انتقال ثروت می‌دانند.

استفاده از بلاکچین در فناوری رمزارز‌ها موجب شده که آن‌ها نسبت به ارز‌های فیات، تراکنش‌های سریع‌تر، ارزان‌تر و ایمن‌تری را ارائه دهند. همچنین با استفاده از رمزنگاری و بلاکچین، تغییر یا بازگشت تراکنش‌ها را غیرممکن ساخته و سطح بالایی از امنیت را به کاربران هدیه می‌دهد. همانطور که اقتصاد جهانی در حال دیجیتالی شدن است، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که ارز‌های دیجیتال در آینده صنعت پول و سرمایه‌گذاری و به طور کلی امور مالی، نقش بسزایی ایفا کنند.

آموزش نحوه خرید و فروش ارزهای دیجیتال

آموزش خرید ارز دیجیتال

رمز ارزها از آن جهت مهم‌اند که می‌توانند مقامات مرکزی را از بین ببرند و تراکنش‌های همتا به همتا(شخص به شخص) را فعال کنند که عصر جدیدی از شفافیت و امنیت را به ارمغان می‌آورد. برخلاف بازار‌های سهام سنتی، بازار‌های ارز‌های دیجیتال هرگز نمی‌خوابند، آن‌ها ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته باز هستند. این مزیت باعث می شود کاربران بتوانند در هر ساعتی اقدام به خرید ارز دیجیتال نمایند.

اگر به تازگی با ارز‌های دیجیتال آشنا شده‌اید، این مطلب یک راهنمای کامل از درک ماهیت ارز‌های دیجیتال، پیشنیاز‌های ورود به بازار، آموزش خرید و فروش رمزارز‌ها در بستر‌های داخلی و خارجی و سایر فعالیت‌های این حوزه است.

بیشتر بخوانید : خرید ارز دیجیتال برای اتباع خارجی

پیش نیازهای ورود به دنیای کریپتوکارنسی

لازم است بدانید رمزارز‌ها، ارز‌های دیجیتال یا مجازی شناخته می‌شوند که از فناوری رمزنگاری برای حفظ امنیت خود استفاده می‌کنند. این ارز‌های دیجیتال غیرمتمرکز هستند. به این معنا که توسط یک مرجع یا مؤسسه کنترل نمی‌شوند.

با وجود چالش‌های زیاد، صنعت ارز‌های دیجیتال همچنان به رشد و تکامل خود ادامه می‌دهد. فناوری‌های جدید مانند قرارداد‌های هوشمتد، امورمالی غیرمتمرکز دیفای و.. در حال توسعه هستند و این به ترتیب کاربران بیشتری را برای این صنعت فراهم می‌کنند.

برای خرید و فروش ارزهای دیفای می توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید.

خرید و فروش ارزهای دیفای

جالب است بدانید برخلاف ارز‌های فیات که توسط بانک مرکزی کشور‌ها می‌توانند به تعداد دلخواه چاپ شوند؛ ارز‌های دیجیتال اکثرا عرضه ثابتی دارند که بر اساس کد اصلی آن‌ها مشخص می‌شود. این کمبود عرضه، به آن‌ها سطحی از ارزش ذاتی مانند طلا و فلزات گرانب‌ها می‌دهد و آن‌ها را در برابر تورم مقاوم می‌کند.

  • درک ماهیت

مانند هر حوزه دیگری، ورود به دنیای کریپتوکارنسی‌ها نیز ملزومات خاص خود را دارد. شما نمی‌توانید بدون اینکه درک درستی از ماهیت ارز‌های دیجیتال، شرایط استفاده از آن‌ها و ابزار‌هایی که برای فعالیت در بازار به آن‌ها نیاز دارید، وارد این حوزه شوید.

  • اینترنت

قبل از هر چیز باید بدانید کلیه فعالیت‌های مربوط به ارز‌های دیجیتال در بستر اینترنت صورت می‌گیرد. چرا که انتقال داده‌های تراکنش ارز‌های دیجیتال به اینترنت نیاز دارد. در واقع بدون اینترنت نمی‌توانید ارز دیجیتال بخرید، بفروشید یا مبادله کنید.

  • سبک تحلیل

بعد از شناخت کلی ارز‌های دیجیتال و نحوه عملکرد آن‌ها و برقراری شرایط لازم مانند اینترنت، رایانه و…، برای خرید و فروش ارز‌های دیجیتال باید حداقل یک سبک تحلیل را فرا گیرید. تریدر‌های ارز دیجیتال براساس روحیات خود معمولاً از تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال استفاده می‌کنند.

  • پلتفرم معاملاتی

پس از این موارد؛ شما به یک یک پلتفرم معاملاتی مناسب برای ارز‌های دیجیتال و ایجاد یک حساب کاربری در آن نیاز دارید. معامله‌گران ارز‌های دیجیتال، نیاز‌ها و اهداف متفاوتی در مورد معامله دارند. بر این اسا، انواع پلتفرم‌های معاملاتی برای انتخاب در اینترنت وجود دارد. عوامل مختلفی وجود دارد که باید قبل از انتخاب یک پلتفرم در نظر بگیرید، مانند امنیت، سهولت استفاده، تعداد ارز‌های پشتیبانی شده و … .

  • کیف پول ارز دیجیتال

در مرحله آخر نیز به یک کیف پول دیجیتالی نیاز دارید. کیف پول دیجیتالی همان جایی است که شما سرمایه خود را در آن نگهداری می‌کنید. کیف پول‌های ارز دیجیتال در انواع نرم‌افزاری، سخت‌افزاری، تحت وب و… وجود دارند. هر کدام از انواع نام برده کاربرد‌های خاص خود را دارند. با این حال از لحاظ حفظ امنیت سرمایه، کیف پول‌های سخت‌افزاری از سایر انواع، بهتر عمل می‌کنند.

به صورت کلی بازار ارز دیجیتال یک بازار بزرگ با پروتکل‌های مختلف تجاری است. بنابراین، بهتر است بازار را از دیدگاه خود درک کنید. بنابراین شما باید علاوه بر آشنایی کلی با ارز‌های دیجیتال، نحوه کار با مواردی از قبیل شامل صرافی‌ها، کیف پول‌ها و… را بلد باشید.

پیش فرض ذهنی آموزش ارز دیجیتال

پیش فرض ذهنی آموزش ارز دیجیتال

عوامل زیادی بر بازار‌های ارز‌های دیجیتال تأثیر می‌گذارند، بنابراین مهم است که از تمام منابعی که در دسترس شماست استفاده کنید تا از آخرین اخبار و پیشرفت‌ها مطلع شوید. چرا که معامله ارزهای دیجیتال ممکن است ساده به نظر برسد. با این حال، عوامل زیادی وجود دارد که تعیین می کند آیا شما موفق خواهید شد یا خیر.

حتی باتجربه‌ترین افراد این حوزه نیز، اهمیت یادگیری مداوم را می‌دانند. چرا که هر هفته صد‌ها ارز جدید راه‌اندازی شده و پروژه‌های موجود روز به روز آپدیت می‌شوند. این پیشرفت‌های مداوم و پتانسیل بالای رمزاز‌ها بستر سو استفاده برخی افراد را نیز فراهم می‌کند. به این صورت که از بازار ارز دیجیتال فقط پتانسیل سود‌های نجومی و ثروتمند شدن در کوتاه مدت را به شما نشان می‌دهند. در حالی که خطرات و ریسک‌های موجود در بازار را به شما یادآوری نمی‌کنند.

بهتر است قبل از ورود و آموزش ارز دیجیتال، پیش فرض‌های منطقی از بازار داشته باشید. به این معنا که دچار توهم پیمودن ره صد ساله در یکسال، نشوید. فراموش نکنید معاملات ارزهای دیجیتال یک روش درآمدزایی است که به نظم، صبر و مهارت نیاز دارد.

بنابراین عاقلانه ترین کار این است که به خوبی با مزایا، معایب، فرصت‌ها و چالش‌های ورود و فعالیت در بازار ارز دیجیتال آشنا باشید تا بتوانید بهترین بازدهی را از آن کسب کنید.

پیش نیاز‌های آموزش خرید و فروش رمز ارز

اگر قصد ورود به بازار ارز‌ها دیجیتال را دارید، چند کار وجود دارد که ابتدا باید انجام دهید.

ثبت نام در یک صرافی داخلی

۱. یک حساب کاربری در یک صرافی معتبر ارز دیجیتال راه‌اندازی کنید.
۲. وارد حساب خود شوید و روند احراز هویت را تکمیل کنید. (در ایرانیکارت ۱۰ دقیقه‌ای احراز کن)
۳. حساب خود را با ارز دیجیتال یا فیات( ریال) تأمین مالی کنید.
۴. ارز مورد نظر خود را از لیست یا در منوی جستجو پیدا کنید. پس از وارد کردن مقدار و مبلغ دلخواه، سفارش خرید یا فروش خود را ثبت کنید.

پیش نیاز‌های آموزش خرید و فروش رمز ارز

خرید کیف پول

برای نگهداری دارایی دیجیتال خود باید از یک کیف پول سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری استفاده کنید. کیف پول‌های سخت‌افزاری به لحاظ امنیت عملکرد بهتری را ارائه می‌دهند و برای نگهداری بلندمدت یک دارایی مناسب‌تر هستند. شما می‌توانید برای خریداری کیف سخت‌افزاری با تضمین کیفیت از وب سایت ایرانیکارت اقدام کنید.
۱. کیف پول خود را طبق دستورالعمل راه‌اندازی کنید.
۲. مطمئن شوید که یک اتصال اینترنتی سریع و قابل اعتماد دارید.
۳. کیف پول را با برنامه نرم‌افزاری همگام‌سازی کنید.
۴. دارایی‌های خود را به کیف پول سخت‌افزاری انتقال دهید.

برای خرید انواع کیف پول سخت افزاری می توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید.

خرید کیف پول سخت افزاری

نکات انتخاب پلتفرم معاملاتی

پلتفرم معاملاتی همان جایی است که شما خرید و فروش و تبادل ارز‌های دیجیتال را انجام می‌دهید که در انواع متفاوتی نیز در دسترس هستند.
برای انتخاب بهترین پلتفرم معاملاتی چند عامل کلیدی وجود دارد که باید قبل از انتخاب در نظر بگیرید.

تعداد ارز‌های دیجیتال موجود

در حال حاضر بیش از ۲۰۰۰۰ کوین و توکن مختلف در کل بازار ارز دیجیتال وجود دارد. هیچ صرافی همه این کوین و توکن‌ها را ارائه نمی‌دهد، با این حال شما باید پلتفرمی را انتخاب کنید که علاوه بر پشتیبانی از همه رمزارز‌های برتر، ارز‌های دیجیتال دیگر را نیز ارائه می‌دهد.

نقدینگی بالا

پلتفرم معاملاتی که انتخاب می‌کنید، بای قدرت نقدشوندگی در آن بالا باشد. چرا که قیمت ارز‌های دیجیتال لحظه‌ای تغییر می‌کند. اگر شما نتوانید در هر لحظه سفارش خرید یا فروش خود را پر کنید، ممکن است نتوانید سود به دست آمده را خارج کنید.
برای پیدا کردن پلتفرم معاملاتی که نقدینگی بالایی دارد، به حجم معاملات آن صرافی دقت کنید. هرچه حجم معاملات بیشتر باشد، قدرت نقدشوندگی آن صرافی نیز مناسب است.

کارمزد مناسب

در صرافی‌های ارز دییجیتال معمولاً هر بار که شما پولی واریز، معامله یا برداشت می‌کنید، از شما کارمزد دریافت می‌شود. بسته به روش پرداخت و نوع تراکنش، کارمزد‌ها از ۰٪ تا ۵٪ در هر معامله می‌تواند متغیر باشد.
در این میان صرافی‌هایی نیز وجود دارند که برای انجام تراکنش در پلتفرم، کارمزدی دریافت نمی‌کنند. استفاده از این گونه صرافی‌ها در صرفه‌جویی هزینه معاملات شما بسیار تأثیر گذارند.

امنیت بالا

صرافی‌های ارز دیجیتال قابل نفوذ هستند. با این حال با استفاده از برخی روش‌ها این احتمال را کم می‌کنند. سعی کنید از صرافی‌هایی استفاده کنید که روش‌های امنیتی مانند احراز هویت دو مرحله‌ای برای جلوگیری از کلاهبرداری‌های فیشینگ و… در آن وجود دارد.
برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال علاوه بر احراز هویت دو مرحله‌ای، از ورود بیومتریک نیز پشتیبانی می‌کنند. به این معنا که از شناسایی چهره و اثر انگشت در تلفن هوشمند شما برای تأیید هویت شما استفاده می‌کند.

برای حفظ امنیت بیشتر و جلوگیری از سواستفاده کلاهبرداران، صرافی‌های معتبر از شما می‌خواهند که با استفاده از مدارک شناسایی خود، در صرافی احراز هویت کنید. با استفاده از احراز هویت در واقع حساب خود را در مقابل پولشویی و… حفظ می‌کنید.

پشتیبانی مناسب

از آنجایی که معاملات ارز‌های دیجیتال در طول شبانه روز انچام می‌شود و مانند بورس روز تعطیل ندارد، شما باید پلتفرمی را انتخاب کنید که سرویس پشتیبانی از مشتریان را به صورت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته ارائه می‌دهد.
به این صورت می‌توانید مطمئن باشید در صورت بروز مشکل، در کوتاه‌ترین زمان به آن رسیدگی می‌شود.

معامله ارز دیجیتال در ایران

خرید ارز دیجیتال در ایران تفاوت‌هایی دارد. با اینکه صرافی‌های آنلاین ارز دیجیتال خارجی بسیاری برای خرید رمز ارز وجود دارد اما کاربران ایرانی به دلیل برخی تحریم‌ها مجوز ساخت حساب در تعدادی از صرافی‌های ارز دیجیتال از جمله بایننس، کوکوین و… را ندارند. در صورت استفاده از ip‌های متفاوت نیز کاربران ایرانی تشخیص داده می‌شوند و حساب آن‌ها مسدود خواهد شد. به همین دلیل برای خرید ارز دیجیتال در ایران باید از پلتفرم‌های داخلی استفاده کنید.
پلتفرم‌های داخلی امکان خرید مستقیم رمز ارز با استفاده از ریال را برای شما فراهم می‌کنند. همچنین در صرافی‌های ایرانی دیگر مشکل بلوکه شدن سرمایه وجود ندارد. کاربر می‌تواند به راحتی و بدون استفاده از ابزار تغییر ip، خرید و فروش ارز مورد نظر خود را انجام دهد.
برخلاف پلتفرم‌های خارجی که پیگیری مشکل در آن‌ها بسیار سخت و پیچیده است. در ایران با استفاده از مواردی مانند ارتباط با مشاوران و کارشناسان، می‌توانید راه حل‌های مناسب را دریافت کنید.

آموزش گام‌های خرید ارز دیجیتال در ایران

صرافی‌های ایرانی امنیت سرمایه شما را تأمین کرده و امکان خرید مستقیم رمز ارز با استفاده از ریال را برای شما فراهم می‌کنند. برای خرید ارز دیجیتال از ایرانیکارت پس از ثبت نام در وبسایت و ساخت یک حساب کاربری تنها در دو مرحله می‌توانید رمز ارز خود را خریداری کنید. این مراحل عبارتند از:

۱) ارائه مدارک لازم جهت احراز هویت

همانطور که می‌دانید ارز‌های دیجیتال در بستری به نام بلاکچین جابجا می‌شوند. یکی از مزیت‌هایی که باعث محبوبیت بیش از اندازه ارز‌های دیجیتال شده این است که قابل کنترل توسط دولت‌ها یا اشخاص نیست. این بدین معناست که هیچ دولت و شخصی بر روی آن نظارت و کنترل ندارد و فقط عرضه و تقاضا قیمت آن را مشخص می‌کند. البته این مزیت باعث شده برخی سواستفاده کنند و از این دارایی‌ها برای پولشویی استفاده کنند.
به همین خاطر زمانی که شما قصد خرید و فروش ارز‌های دیجیتال را دارید نیاز است که در صرافی‌ها هویت شما تأیید شود. این مورد برای این است که شخص دیگری از اطلاعات شما برای خرید و فروش استفاده نکند. مراحل و مدارک لازم برای احراز هویت در ایرانیکارت کارت شناسایی، یک نوشته دست‌نویس و کارت بانکی (برای واریز وجه) مورد نیاز می‌باشد.

۲) انتخاب مقدار ارز مورد نظر و انتقال به کیف پول خود

پس از تکمیل احراز هویت، فقط کافیست وارد حساب کاربری خود شوید. براساس میزان مبلغی که قصد خرید دارید مقدار رمزارز مورد نظر را مشخص کنید. سپس هزینه را پرداخت کرده و آدرس کیف پول خود را وارد می‌کنید. فراموش نکنید که زمان انتقال ارز به کیف پول شما به شلوغی شبکه بلاکچین بستگی دارد و ممکن است بین ۱۰ دقیقه تا چندین ساعت زمان ببرد. برای مشاوره رایگان در خصوص خرید ارز دیجیتال با کارشناسان ایرانیکارت در ارتباط باشید.

احراز هویت

در اغلب صرافی‌های ارز دیجیتال، به‌خصوص صرافی‌های ایرانی، پس از ثبت‌نام باید با ارسال تصویر مدارک شناسایی خود، احراز هویت کنید. نسبت به نوع ارز دیجیتالی و مبلغ شما با میزان سخت گیری در احراز هویت رابطه مستقیم دارد. این درجه سختی به صرافی و یا سایت ها بستگی دارد.

آموزش کلی پلتفرم‌های معاملاتی خارجی

برای شروع خرید و فروش ارز‌های دیجیتال و سایر دارایی‌های دیجیتال، اولین قدم افتتاح حساب در یک صرافی ارز دیجیتال است. صرافی‌های کریپتوکارنسی پلتفرم‌هایی با مالکیت خصوصی هستند که انجام معامله را برای طیف وسیعی از دارایی‌های رمزنگاری شده مانند ارز‌های دیجیتال و NFT‌ها تسهیل می‌کنند. پلتفرم‌های معاملاتی ابزار‌هایی را که برای خرید و فروش ارز دیجیتال نیاز دارید را در اختیار شما قرار می‌دهند. هنگام انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال، مهم است که به عواملی مانند دارایی‌های پشتیبانی شده، کارمزد‌ها، روش‌های پرداخت و امنیت توجه کنید. بازار ارز‌های دیجیتال در چند سال گذشته شاهد ظهور پلتفرم‌های معاملاتی جدید زیادی بوده‌است. اگرچه، همه صرافی‌ها با قوانین و عملکرد یکسان فعالیت نمی‌کنند. مهم است که به عنوان یک کاربر ارز دیجیتال، در مورد پلتفرم‌های مبادلات ارز دیجیتال موجود در بازار اطلاعات داشته باشید.

انوع مختلفی از پلتفرم‌های مبادلات رمزنگاری در دو سال گذشته رشد چشمگیری داشته‌اند و به طور کلی به دو دسته متمرکز و غیرمتمرکز تقسیم می‌شوند که هر کدام مزایا و معایبی دارند.

صرافی‌های متمرکز (centralized crypto exchange) ارز‌های دیجیتال به عنوان یک واسطه بین خریدار و فروشنده عمل می‌کنند و از طریق دریافت کمیسیون تراکنشات کسب درآمد می‌کنند. شما می‌توانید یک CEX را شبیه به بورس اما برای دارایی‌های دیجیتال تصور کنید. صرافی‌هایی مانند بایننس، کوین بیس، کراکن و کوکوین، نمونه‌هایی از صرافی‌های متمرکز هستند. صرافی‌های متمرکز با استفاده از یک سیستم دفترچه سفارش کار می‌کنند، به این معنی که سفارشات خرید و فروش توسط معامله گران لیست می‌شوند و سپس موتور تطبیق صرافی، خریداران و فروشندگان را بر اساس بهترین قیمت قابل اجرا با توجه به اندازه مورد نظر مطابقت می‌دهد. به همین دلیل، قیمت یک دارایی دیجیتال به عرضه و تقاضای آن دارایی بستگی دارد.

صرافی غیرمتمرکز (ecentralized exchang) نوع دیگری از صرافی‌های ارز دیجیتال هستند که امکان انجام تراکنش‌های همتا به همتا را مستقیماً از کیف پول دیجیتالی شما بدون وجود واسطه فراهم می‌کنند. نمونه‌هایی از DEX‌ها عبارتند از: Uniswap، PancakeSwap، dYdX و Kyber. این صرافی‌های غیرمتمرکز بر اساس قرارداد‌های هوشمند تراکنشات را در بلاک چین اجرا می‌کنند. قرارداد‌های هوشمند باعث حفظ حریم خصوصی بیشتر و کاهش هزینه تراکنشات نسبت به صرافی‌‎‌های متمرکز می‌شوند.

پیشنهاد صرافی آنلاین برای معامله ارز دیجیتال

همانطور که می‌دانید امروزه به دلیل تحریم کاربران ایرانی توسط صرافی‌های خارجی، امکان انجام معاملات در صرافی‌های خارجی بسیار دشوار و پرریسک شده‌است. از این رو، بیشتر کاربران به دنبال معامله در یک صرافی داخلی جایگزین هستند که هم کم هزینه باشد و هم پیشرفته. برای انتخاب یک صرافی داخلی بهتر است معیار‌هایی مانند احراز هویت، تنوع ارز‌های ارائه شده، سرعت انجام تراکنشات، کارمزد معاملاتی و پشتیبانی را در نظر بگیرید. صرافی ایرانیکارت با کارمزد صفر و پشتیبانی ۲۴/۷ یکی از انتخاب‌های به‌صرفه و سریع است.

معامله‌گر ارز دیجیتال کیست؟

معامله‌گر فردی است که به خرید و فروش دارایی‌ها در هر بازار‌های مالی مشغول است. تفاوت اصلی بین یک معامله‌گر و یک سرمایه‌گذار مدت زمانی است که شخص دارایی را در اختیار دارد. سرمایه‌گذاران تمایل دارند دیدگاه بلندمدتی نسبت به سرمایه‌گذاری خود داشته باشند، در حالی که معامله گران تمایل دارند دارایی‌ها را برای دوره‌های زمانی کوتاه مدت از نوسانات استفاده کرده و در روند قیمت خرید و فروش کنند. سرمایه‌گذاران کافیست چشم انداز بلندمدت و آینده برخی پروژه‌ها را برای سرمایه‌گذاری بررسی کنند؛ اما معامله گران باید از دانش تحلیلی بالایی برخوردار باشند تا بتوانند در زمان مناسب با رعایت استراتژی شخصی خود فرصت‌ها را شکار کنند. در هر صورت مدیریت ریسک و سرمایه یک فاکتور اصلی چه در سرمایه‌گذاری و چه در معامله‌گری است.

چه ساعاتی امکان معامله ارز دیجیتال وجود دارد؟

بازار‌های ارز‌های دیجیتال همیشه باز هستند. این بدان معناست که در ۲۴ ساعت شبانه روز و ۳۶۵ روز سال می‌توانید معامله کنید؛ اما حواستان باید به زمان محلی فعالیت‌های مالی در سکشن‌های مختلف باشد.
همچنین آگاهی از اخبار و رویداد‌های تأثیر‌گذار در معامله ارز‌های دیجیتال بسیار مهم است. این رویداد‌ها می‌توانند هاوینگ، تغییر در مقررات کریپتو، حمایت افراد مشهور از یک ارز خاص یا لیست شدن یک توکن جدید باشند. حول این اطلاعیه‌ها، قیمت ارز‌های دیجیتال شاهد نوسانات قابل توجهی خواهند بود که سبب ایجاد فرصت‌های معاملاتی برای کاربران می‌‎شوند.

آشنایی با انواع تحلیل تکنیکال و فاندامنتال

تحلیل فاندامنتال و تکنیکال دو مکتب فکری اصلی در مورد سرمایه‌گذاری بازار‌های مالی هستند که هر دو آن‌ها طرفداران و مخالفانی دارند. همانطور که گفته شد، سرمایه‌گذاران و معامله‌گران از هر دوی این تحلیل‌ها برای تحقیق و پیش‌بینی قیمت‌های آتی استفاده می‌کنند.

تحلیل فاندامنتال

تحلیل فاندامنتال یا بنیادی یک ارز یا سهام را با اندازه‌گیری ارزش ذاتی آن ارزیابی می‌کنند. تحلیلگران فاندامنتال همه چیز را از شرایط کلی اقتصاد و صنعت گرفته تا قدرت مالی و مدیریت پروژه‌ها مطالعه می‌کنند و بر اساس تحقیقات مشخص می‌کنند که آیا دارایی در حال حاضر بیشتر یا کمتر از ارزش ذاتی خود قیمت‌گذاری شده‌است. در بازار ارز‌های دیجیتال این کار با بررسی وایت پیپر، تأمین مالی، اهداف پروژه، تیم توسعه دهنده و اخبار انجام می‌شود.

تحلیل تکنیکال

تجزیه و تحلیل فنی با تحلیل بنیادی متفاوت است، زیرا معامله گران سعی می‌کنند فرصت‌ها را با مشاهده آمار حرکت قیمت در گذشته شناسایی کنند. تحلیلگران تکنیکال یا فنی تلاشی برای اندازه‌گیری ارزش ذاتی یک ارز نمی‌کنند. درعوض، آن‌ها از نمودار‌ها برای تشخیص الگو‌ها و روند‌های قیمت استفاده می‌کنند و پیش‌بینی می‌کنند که ارز مورد نظر در آینده چه عملکردی خواهد داشت.

مشاهده جدیدترین‌های تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

آموزش کلی چارت‌های قیمتی

نمودار ابزار اصلی تحلیل و معاملات ارز دیجیتال است. چارت‌ها به معامله‌گران برای مشاهده قیمت فعلی و پیش‌بینی قیمت پیش رو کمک می‌کنند. درک چگونگی خواندن چارت قیمتی یک گام کلیدی برای تبدیل شدن به یک معامله‌گر حرفه‌ای است. اولین مفهومی که باید بدانید این است که نمودار رفتار قیمت را نسبت به زمان نشان می‌دهد. زمان در محور x‌ها (از چپ به راست) خوانده می‌شود. هر چه به سمت چپ می‌رویم، تاریخچه قیمت در گذشته را نشان می‌دهد. آخرین کندل نشان دهنده دوره زمانی فعلی است. هر کندل نشان دهنده یک واحد زمان است. در بالای نمودار‌های قیمت معمولاً تنظیماتی وجود دارد که به شما امکان تغییر تایم فریم را می‌دهد. اگر بازه زمانی روی روزانه تنظیم شود، به این معنی است که هر کندل نشان دهنده یک روز فعالیت قیمت است.

آموزش کلی چارت‌های قیمتی

۱. در سمت راست چارت قیمت فعلی را به رنگ سبز می‌بینید و قیمت‌های قبلی نیز قابل اندازه‌گیری هستند.
۲. در پایین چارت تاریخ دقیق را مشاهده می‌کنید.
۳. در سمت چپ چارت به ابزار‌های معاملاتی دسترسی دارید.
۴. انتخاب تایم فریم، جفت ارز معاملاتی، ‌اندیکاتور، شخصی‌سازی چارت و امکان هشدار از گزینه‌هایی هستند که در نوار
بالایی صفحه می‌توانید استفاده کنید.
۵. در این قسمت نیز واچ لیست معاملاتی و اطلاعات تکنیکالی ارز قرار دارد.

آموزش انتخاب ارز برای معامله

هنگام انتخاب ارز برای سرمایه‌گذاری فاکتور‌های زیادی وجود دارند که باید در نظر بگیرید.

ارزش بازار (Marketcap)

ارزش بازار یا مارکت کپ از اصلی‌ترین اطلاعاتی است که درمورد یک ارز بررسی می‌شود و نشان دهنده مبلغ کل سرمایه‌گذاری شده در آن ارز است. مارکت کپ کل بازار ارز‌های دیجیتال ۹۳۴ میلیارد دلار است که بیت کوین و اتریوم باهم ۵۶% آن را شکیل می‌دهند.

عرضه در گردش (Circulating Supply)

افزایش تقاضا و عرضه محدود سبب افزایش قیمت دارایی‌ها و کنترل تورم می‌شود. بنابراین برای انتخاب یک ارز حتماً ارزیابی کنید که عرضه کلی چقدر خواهد بود و چقدر از آن در حال گردش است. جزئیات مهم مربوط به هر ارز را می‌توانید در سایت coinmarketcap.com مشاهده کنید.

وایت پیپر( White paper)

هر پروژه ارز دیجیتال دارای یک وایت پیپر است که تمام جزئیات توکن مانند فناوری، تیم توسعه دهنده، هدف پروژه، موارد استفاده در آن مشخص شده‌است. اگر این اطلاعات و چشم انداز‌ها واقع بینانه به نظر برسد، می‌توان توقع داشت که پیشرفت‌های پروژه بر روی قیمت آن در آینده تأثیر بگذارند.

کاربرد (use cases)

یکی از عواملی که به پذیرش ارز در بین کاربران و سرمایه‌گذاران کمک می‌کند، کاربرد آن است که در وایت پیپر توضیح داده شده‌است. از نظر فنی، اتریوم در حال حاضر یکی از بهترین موارد استفاده را دارد. با اضافه شدن موارد استفاده، استقبال و در نتیجه ارزش توکن افزایش می‌یابد. اگر عملکرد و یا کاربرد کوین کاهش یابد، قیمت ارز نیز دچار ریزش خواهد شد. از همین رو، بسیار مهم است راجع به کاربرد پروژه تحقیقات لازم را به‌عمل‌آورید.

کلام آخر

امیدواریم با استفاده از مقاله چگونه ارز دیجیتال خریداری کنیم بتوانید خرید خود را انجام دهید. کارشناسان ایرانیکارت آماده مشاوره رایگان به شما هستند.

سلب مسئولیت: این بلاگ صرفا با هدف آموزش و اطلاع‌رسانی در حوزه ارزهای دیجیتال نگارش شده و ایرانیکارت به هیچ‌وجه توصیه‌ای به خرید یا فروش ارزهای دیجیتال ندارد. بازار ارزهای دیجیتال بسیار پرریسک و پرنوسان است و ورود به آن نیازمند دانش و تجربه کافی در حوزه کریپتوکارنسی و معاملات بازارهای مالی است.

آموزش جامع خرید ارز دیجیتال – رایگان
ارز‌های دیجیتال به عنوان راه حلی برای محدودیت‌ها و مشکلات ارز‌های فیات (ارز رایج دولت‌ها)، مانند دستکاری بانک مرکزی، دخالت دولت و… ایجاد شدند. سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و… علاقمند به خرید...
5 از 6 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گام به گام معامله اسپات در ارز دیجیتال
آموزش ترید ارز دیجیتال
آموزش گام به گام معامله اسپات در ارز دیجیتال
از زمان پیدایش بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال، شاهد رشد سریع و پذیرش گسترده صنعت کریپتو در جهان بوده‌ایم. بدین ترتیب، امروزه دارایی‌های دیجیتال در پرتفوی مدیران و...
تحلیل آنچین On-Chain چیست و چه کاربردی دارد؟
آموزش تحلیل فاندامنتال
تحلیل آنچین On-Chain چیست و چه کاربردی دارد؟
اگر بازار ارزهای دیجیتال را مانند یک ماشین در حال حرکت تصور کنیم، تحلیل و استراتژی‌ در نقش راهنمای راه یا همان گوگل مپ مشهور ظاهر می‌شود. همانند نقشه‌های راهنما،...
دامیننس چیست؟ بازار رمزارزها را زیرکانه تحلیل کنید
آموزش ارز دیجیتال
دامیننس چیست؟ بازار رمزارزها را زیرکانه تحلیل کنید
دامیننس Dominance یک معیار مهم برای درک موقعیت یک ارز دیجیتال در بازار است. دامیننس نسبت بین ارزش بازار یک رمز ارز خاص و کل ارزش بازار ارز دیجیتال است....