معرفی ارز دیجیتال

ارز دیجیتال انجین چیست ؟

ارز دیجیتال انجین چیست ؟

ارز دیجیتال انجین، ارز دیجیتالی است که از نظر ارزش بازار در رتبه 78 قرار دارد. با این حال ارزی با پتانسل بالا می باشد. اکوسیستم بلاک چین انجین کوین Enjin قصد دارد محصولات نرم افزاری را ارائه دهد که توسعه، تجارت، درآمدزایی و بازار با بلاک چین را برای همه آسان کند. اگر در خرید و فروش ارز دیجیتال فعال هستید و می خواهید بدانید ارز دیجیتال انجین چیست و کاربردهای آن آشنا شوید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

ارز دیجیتال انجین ENJ چیست؟

پلتفرم Enjin یک اکوسیستم جامع از محصولات است که برای ایجاد، توزیع، ذخیره، تجارت و حتی ادغام دارایی‌های دیجیتالی توکن شده طراحی شده است. توسعه دهندگان انجین کوین که عمدتاً بر موارد استفاده از بازی و شرکت متمرکز شده‌اند، از این پلتفرم برای ایجاد دارایی‌های دیجیتالی با پشتیبانی ارز دیجیتال ENJ استفاده می‌کنند. از NFT‌های هنری (توکن های غیر قابل تعویض یا nft) گرفته تا کوپن‌های دیجیتال می‌توانند در این پلتفرم مورد استفاده قرار گیرند. همچنین در چندین بازی ویدیویی مختلف نیز از آن استفاده شده است. یکی از پذیرندگان ارز دیجیتال Enjin حتی از این پلتفرم برای نماد املاک تجاری استفاده می‌کند.

خرید و فروش ارز دیجیتال انجین از طریق ایرانیکارت

خرید و فروش ارز دیجیتال انجین Enj

در سال 2009 پلتفرم بازی آن راه‌اندازی شد. ارز دیجیتال Enjin (ENJ) در بلاک چین اتریوم ایجاد شد و از طریق ICO که 18.9 میلیون دلار در اواخر سال 2017 جمع‌آوری کرد، شروع به کار کرد. ابزار‌های مدیریت پلتفرم Enjin به بیش از 20 میلیون کاربر Minecraft کمک کرد تا ارتباط خود را حفظ کرده و شبکه‌های قوی از بازیکنان هم فکر خود را تشکیل دهند. آن‌ها با استفاده از رویکرد اولین کاربر و به کارگیری آن در حوزه بلاک چین، به دنبال ایجاد بستر نهایی توکنیزه کردن شدند. پروژه رمزنگاری Enjin به عنوان یک اکوسیستم کامل ایجاد شد که به کاربران خود مجموعه‌ای قدرتمند از محصولات را ارائه می‌دهد و به هر کسی اجازه می‌دهد بدون در نظر گرفتن نحوه عملکرد بلاک چین در دنیای بلاک چین فعالیت کند.

ارز دیجیتال انجین Enjin چگونه کار می‌کند؟

ارز دیجیتال انجین کوین Enjin چگونه کار می‌کند؟

اکنون به بررسی سوال اصلی یعنی ارز دیجیتال انجین چیست می پردازیم. انجین کوین Enjin Coin یک توکن ERC20 است که بر روی شبکه اتریوم ساخته شده است، به این معنی که این پروژه نه تنها معاملات، بلکه قرارداد‌های هوشمند نیز ارائه می‌دهد. انجین کوین همچنین یکی از اولین پروژه‌هایی است که آزمایش شبکه Raiden را آغاز کرد، آزمایشی که در آن نسخه Ethereum شبکه Lightning قبل از تصمیم نهایی برای کار بر روی یک راه حل مقیاس‌بندی سفارشی، با نام Efinity انجام شد. پلتفرم Enjin لیستی از ویژگی‌ها را از طریق API عمومی و کیت‌های توسعه نرم‌افزار (SDK) ارائه می‌دهد. این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • ایجاد و مدیریت کالا‌های مجازی: ویژگی اصلی پروژه Enjin این است که به کاربران خود مجوز ایجاد و مدیریت کالا‌های مجازی را می دهد. توسعه‌دهندگان می‌توانند ارز‌های رمزنگاری شده خود را با پشتیبانی انجین کوین Enjin Coin راه‌اندازی کنند که افزودن ارز‌های رمزنگاری شده به دنیای بازی و گیمیفیکیشن را بسیار ساده‌تر می‌کند. توسعه‌دهندگانی که با پلتفرم Enjin ارز ایجاد می‌کنند باید از انجین کوین Enjin Coin نیز استفاده کنند. مقدار مورد نیاز توکن ENJ از کیف پول آن‌ها خارج شده و در دارایی‌هایی که ایجاد می‌کنند قفل می‌شود. به طور مؤثری توکن‌ها را از بازار حذف کرده و کمیابی ایجاد می‌کند.
  • SDK‌های متعدد: Enjin کیت توسعه نرم‌افزار برای Unity ،Java ،Godot را کخ راهی آسان برای ادغام پروژه‌های موجود خود یا پروژه‌های کاملاً جدید است به میلیون‌ها توسعه دهنده ارائه می‌دهد.
  • Marketplace: یک بازار آنلاین با بیش از 10 میلیون مورد دیجیتالی که به کاربران اجازه می‌دهد دارایی‌های کمیاب و منحصر به فرد بلاک چین را کشف، خرید و فروش کنند.
  • Enjin Beam: یک سیستم توزیع دارایی‌های دیجیتالی، به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا هزاران NFT/FT را با اسکن کد QR ساده برای کاربران ارسال کنند.
  • کیف پول هوشمند: کیف پول دارایی بلاک چین که به طور یکپارچه با بازی‌ها و برنامه‌ها پیوند می‌خورد. با بیش از 1 میلیون دانلود، یکی از کیفی‌ترین کیف پول‌های دیجیتالی در جهان است.
  • Efinity: یک محصول مقیاس‌پذیر اتریوم است که معاملات سریع و رایگان را با هر دو توکن ERC-20 و ERC-1155 فعال می‌کند.

بیشتر بخوانید:اتریوم 2.0 چیست ؛ ویژگی های اتریوم 2.0

بنیان گذاران ارز دیجیتال انجین چه کسانی هستند؟

Enjin یک پروژه رو به رشد است که توسط Maxim Blagov و Witek Radomski تأسیس شده است. انجین Enjin یک شرکت انتفاعی است که برای اولین بار در سال 2009 به عنوان یک پلتفرم بازی عمومی فعالیت خود را آغاز کرد. این پروژه در سال 2017 یک ICO راه‌اندازی کرد و در این فرآیند حدود 18.9 میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کرد.

چه چیزی انجین کوین را منحصر به فرد می‌کند؟

به گفته یکی از بنیان گذاران، ویتک رادومسکی، انجین کوین منحصر به فرد است به گونه‌ای که هر توکنی که با پلتفرم انجین Enjin ساخته شده است به طور مستقیم توسط ENJ، ارز پلتفرم پشتیبانی می‌شود. در اصل نقدینگی در دنیای واقعی را به اقلام درون بازی می‌دهد که این امکان را برای بازی‌های مبتنی بر رمزنگاری و بلاک چین و سیستم عامل‌های دنیای واقعی گیمینگ فراهم می‌کند. علاوه بر این، بلاگو اظهار داشت که این شرکت در حال حاضر بر پذیرش پلتفرم جدید متمرکز است. او فردایی را تصور می‌کند که میلیون‌ها گیمر از اقلام دیجیتالی پشتیبانی شده توسط Enjin Coin بدون اطلاع از وجود آن استفاده می‌کنند.

ارز انجین همراه با کمیابی ذاتی توکن ENJ، یک پیشنهاد ارزشمند برای کل پروژه ایجاد می‌کند. توسعه‌دهندگان برای ضبط موارد مجازی باید توکن‌های ENJ را قفل کنند. هنگامی که بازیکن این اقلام را به دست آورد، می‌تواند از آن‌ها در بازی استفاده کند، آن‌ها را معامله کند یا حتی آن‌ها را برای کسب ENJ بفروشد. علاوه بر این، انجین عرضه محدودی دارد و حداکثر عرضه به اندازه 1 میلیارد واحد است. Enjin یک بستر جالب است که رویکرد آن نسبت به گیمیفیکیشن منحصر به فرد است زیرا سعی می‌کند به هر مورد درون بازی یا پلتفرم ارزش واقعی بدهد. این رویکرد منحصر به فرد مورد استقبال قرار گرفته است و هر روز بر محبوبیت آن افزوده می‌شود.

صرافی ها و کیف پول های ارز دیجیتال انجین

کیف پول های ارز دیجیتال انجین

اکنون که دانستید ارز دیجیتال انجین چیست باید با پلتفرم های تبادل و نگهداری آن نیز آشنا شوید. شما می‌توانید ENJ را با جفت ارزهای BTC، ETH و USDT در صرافی بایننس Binance خریداری کنید. همچنین توکن انجین در صرافی های ارز دیجیتال دیگری مانند کوین بیس Coinbase، هیوبی Huobi، کراکن Kraken، بیت هامب Bithumb و کوکوین Kucoin نیز معامله می‌شود. Enjin Token (ENJ) در 9 آپریل 2021 به بالاترین سطح خود یعنی 3.4542 دلار رسید. رشد قیمت در نتیجه گسترش شبکه و افزایش محبوبیت بخش رمزنگاری به وجود آمد. همچنین کاربران می‌توانند با‌واریز توکن‌های ENJ بر روی پروتکل‌های دیفای مانند Aave و Bancor کسب درآمد ایجاد کنند.

کیف پول‌های ارز دیجیتال زیادی وجود دارد که می‌توانند Enjin Token را ذخیره کنند زیرا زیرساخت‌های توکن‌های ERC-20 به خوبی توسعه یافته است. بنابراین شما گزینه‌های زیادی برای ذخیره ENJ دارید. از جمله کیف پول های نرم افزاری که از توکن انجین پشتیبانی می کنند می توان از متامسک، اتمیک و تراست ولت نام برد. هرچند که کیف پول های سخت افزاری لجر نانو اس و لجر نانو ایکس یک گزینه امن تر برای نگهداری ارز دیجیتال انجین می باشند.

خرید انواع کیف پول های سخت افزاری از طریق ایرانیکارت

خرید انواع کیف پول سخت افزاری

موارد همکاری انجین کوین

موارد همکاری انجین کوین

انجین کوین از طریق مشارکت با BMW می‌تواند برای پرداخت هزینه سوخت، عوارض جاده‌ای و هزینه پارکینگ استفاده شود. مشارکت دیگر با LABS Group توکن‌سازی املاک و مستغلات است. با اقدامات انجام شده بازار بزرگی را برای سرمایه‌گذاران خرده فروشی باز می‌کند. سازگاری انجین Enjin با پلتفرم‌های defi مبتنی بر اتریوم کاربردهای بیشتری را فراهم کرده است. به کاربران این امکان را می‌دهد تا ارز ENJ را برای کسب سود سپرده‌گذاری کنند و وام بگیرند که از طریق قرارداد‌های هوشمند اتریوم محافظت می‌شود. ارز انجین ENJ همچنین می‌تواند به سایر منابع نقدینگی در صرافی های غیرمتمرکز اضافه شود تا از مزایای آن بهره‌مند شود. این پروژه با شرکت‌های چند ملیتی مشهور همکاری کرده است. شرکت هایی از جمله:

  1. Atari: انجین با Atari همکاری کرد تا نام تجاری نمادین را در بازی‌های بلاک چین در سراسر اکوسیستم ENJ ادغام کند.
  2. BMW: انجین با BMW همکاری کرد تا کاربران برنامه BMW Vantage بتوانند امتیاز‌های پاداش BMW Coin خود را به Enjin Coin تبدیل کنند.
  3. Microsoft: مایکروسافت از فناوری Enjin برای اجرای یک برنامه پاداش اجتماعی به نام Azure Heroes استفاده می‌کند.
  4. Sumsung: انجین با Samsung همکاری کرد تا Samsung Blockchain Keystore در S10 را در کیف پول Enjin ادغام کند.
  5. Unity: انجین با Unity برای راه‌اندازی SDK همکاری کرد که به 4.5 میلیون توسعه‌دهندگان اکوسیستم Unity امکان می‌دهد بلاک چین را در برنامه‌ها و بازی‌های خود ادغام کنند.
  6. Aave: اولین قدم Enjin به فضای DeFi کاربران خود را قادر می‌سازد تا توکن‌های ENJ را در پروتکل Aave‌ واریز کرده و با اجازه دادن دیگران به آن‌ها سود کسب کنند.

از دسامبر 2020، Enjin بیش از 35 توسعه دهنده برنامه و بازی را به عنوان بخشی از برنامه رسمی Enjin Adopter جذب کرده است و به آن‌ها کمک می‌کند تا بازی‌های بلاک چین خود را بسازند، سرمایه‌گذاری کنند، درآمد کسب کنند و به بازار عرضه کنند. شرکت‌های رمزنگاری مانند Kriptomat، Binance، Kyber، Changelly و Swissborg از محصولات Enjin برای راه‌اندازی کمپین‌های بازاریابی مبتنی بر بلاک چین و ایجاد مشارکت کاربران از طریق ایجاد و توزیع دارایی‌های بلاک چین استفاده کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: آموزش جامع خرید ارز دیجیتال

سخن آخر

در مقاله ارز دیجیتال انجین چیست توکن انجین را بررسی کردیم. توکن انجین مزایای بلاک چین را به بازار بیش از 17 میلیارد دلار کالا‌های مجازی اضافه می‌کند. این تیم در تلاش است تا از تقلب در صنعت بازی جلوگیری کرده و مالکیت واقعی را برای دارندگان کالا‌های مجازی فراهم کند. این پروژه که توسط غول بازی Enjin ایجاد شده و پشتیبانی می‌شود، پشتوانه محکمی برای پشتیبانی دارد. با این حال، انجین هنوز چیز‌های زیادی برای اثبات دارد. پیش‌بینی میزان موفقیت آن غیرممکن است، اما اگر دستاورد‌ها و تیم فعلی آن شاخص ما باشد، توکن انجین می‌تواند آینده‌ای روشن در پیش رو داشته باشد.

بله، توکن‌های Enjin قابل استخراج هستند. Enjin از الگوریتم اجماع اثبات کار استفاده می‌کند. راه‌اندازی ماینینگ تقریباً مشابه بیت کوین یا سایر ارز‌های رمزنگاری شده است که با واحد ASIC یا GPU استخراج می‌شوند (اگرچه این روش سود کمتری دارد).

ارز دیجیتال انجین چیست ؟
ارز دیجیتال انجین، ارز دیجیتالی است که از نظر ارزش بازار در رتبه 78 قرار دارد. با این حال ارزی با پتانسل بالا می باشد. اکوسیستم بلاک چین انجین کوین...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
در عصر دیجیتالی که روش‌های سرمایه‌گذاری و کسب درآمد از بازارهای مالی سریع‌تر از آنچه که تصور کنیم در حال تکامل است، بازار رمزارزها و سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین توجه بسیاری...
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
معرفی ارز دیجیتال
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
شیباریوم یک راه حل بلاک چین لایه 2 شیبا اینو است که هدف آن رسیدگی به سرعت پایین تراکنش اتریوم است. هدف شیباریوم این است که پایه‌های ساخت اکوسیستم شیبا...
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر روی بیت کوین در سال ۲۰۲۰ سرمایه‌گذاری می‌کردید، الان چقدر سود کسب کرده بودید؟ با اینکه این ارز در مدت اخیر...