ارز های دیجیتال

ارز دیجیتال اینترنت کامپیوتر icp چیست ؟

ارز دیجیتال اینترنت کامپیوتر icp چیست ؟

ارز دیجیتال icp با نام اینترنت کامپیوتر شناخته می شود. اگر فعال حوزه خرید و فروش ارز دیجیتال باشید، حتما می دانید که icp یک ارز نسبتا جدید است که با ورود به بازار ارز‌های دیجیتال سر و صدای زیادی به پا کرد. همه حاشیه‌های مربوط به این ارز بخاطر پلتفرم آن است. اینترنت کامپیوتر یک نوآوری در فناوری بلاکچین است که اساساً به آن امکان می‌دهد سرعت وب را با ظرفیت نامحدود اجرا کند. این یک نوآوری فوق‌العاده است که ویژگی‌های جالبی را به بلاکچین خواهد داد. در‌این مقاله بررسی می کنیم ارز دیجیتال اینترنت کامپیوتر icp چیست. همراه ما باشید.

خرید و فروش اینترنت کامپیوتر

ارز دیجیتال اینترنت کامپیوتر Icp چیست ؟

ارز Icp یا اینترنت کامپیوتر یک رمز ارز کاربردی است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا در شبکه بلاکچین اینترنت کامپیوتر شرکت کنند و بر آن نظارت داشته باشند. هدف این شبکه کمک به توسعه‌دهندگان برای ایجاد وب سایت، سیستم فناوری اطلاعات سازمانی، خدمات اینترنتی و برنامه‌های دیفای Defi می‌باشد. Icp همچنین می‌تواند برای محاسبه توان برنامه های غیرمتمرکز (dapp‌) و برنامه‌های سنتی نیز استفاده شود. Icp اولین بلاک چین در جهان است که با سرعت وب با ظرفیت نامحدود اجرا می‌شود. همچنین بسیاری آن را سومین نوآوری بزرگ بلاک چین، در کنار بیت کوین و اتریوم می‌دانند. به بیان ساده icp یک کامپیوتر بلاک چین می‌باشد که محاسبات و داده‌های قرارداد هوشمند را اندازه‌گیری می‌کند، آن‌ها را با سرعت وب اجرا می‌کند، داده‌ها را به طور کارآمد پردازش و ذخیره می‌کند و چارچوب‌های نرم‌افزاری قدرتمندی را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: بلاکچین چیست و چه کاربردهایی دارد؟

تاریخچه
پروتکل icp در سال 2016 تحت نظارت بنیاد difinity ایجاد شد. این پروتکل متشکل از بیش از 200 توسعه دهنده می‌باشد که در دفاتری در سان فرانسیسکو، زوریخ، توکیو و… راه‌اندازی شده است. در سال 2018 بنیاد difinity موفق شد 195 میلیون دلار برای توسعه این پروژه سرمایه جذب کند. در 18 دسامبر 2020، DFINITY شبکه اصلی icp را راه‌اندازی کرد. سپس در 10 می 2021، DFINITY را در اختیار عموم قرار داد. توسعه دهنده اصلی icp دومینیک ویلیامز Dominic Williams می‌باشد. ویلیامز یک دانشمند رمزنگاری است که به عنوان مخترع نیز شناخته می‌شود. قبل از ایجاد icp، ویلیامز رئیس شرکت String Labs بود. همچنین وی بنیان گذار و مدیر عامل Fight My Monster، یک بازی MMO برای کودکان نیز بوده است. ویلیامز icp را اینگونه معرفی می‌کند:

اینترنت باز جدید و یک تصور مجدد از اینترنت؛ کامپیوتری که ابر قدرت‌ها را میزبانی می‌کند!

در صورتی که تمایل به خرید و فروش ارزهای دیجیتال را دارید می توانید از لینک زیر اقدام کنید

خرید و فروش ارز دیجیتال

روند قیمتی ارز دیجیتال اینترنت کامپیوتر ICP

روند قیمتی ارزدیجیتال اینترنت کامپیوتر ICP

ICP با انتظارات زیادی شروع به کار کرد اما ضربه بسیار بدی خورد. پس از شروع قیمت‌ بالای 600 دلار، به سرعت پایین آمد و در پایان ماه ژوئن به پایین‌ترین سطح خود یعنی حدود 28 دلار رسید. حتی اگر قیمت‌های اولیه برای آن بیش از حد بوده باشد، کاهش ارزش 95 درصدی در شش هفته بسیار شدید است. ICP بلافاصله توسط برخی از مهم ترین صرافی‌های ارز دیجیتال جهان مانند: Binance ،Coinbase ،Huobi KuCoin و OKEx مورد معامله قرار گرفت که در واقع مهر کیفیت این ارز بود. تا پایان ماه ژوئن، ICP توانست دوباره دو برابر شود و به 60 دلار برسد و از آن زمان در محدوده بین 40 تا 60 دلار معامله می‌شود. اکنون با سرمایه بازار 7.5 میلیارد دلار در رده بیستم قرار دارد.

ارز دیجیتال اینترنت کامپیوتر ICP چگونه کار می‌کند؟

این شبکه با یک زبان برنامه‌نویسی جدید به نام motoko طراحی شده است. در حالی که چهارچوب برنامه‌نویسی icp از زبان‌های rust و c هم پشتیبانی می‌کند. ارز دیجیتال اینترنت کامپیوتر icp از الگوریتم اجماع اثبات سهام (pos) استفاده می‌کند. با این تفاوت که الگوریتم اجماع موجود در icp از چهار لایه اصلی تشکیل شده است:

  1. هویت
  2. راهنمای تصادفی
  3. بلاکچین
  4. دفتر اسناد

تفاوت دیگر icp نسبت به سایر پلتفرم‌هایی که از الگوریتم اجماع اثبات سهام استفاده می‌کنند این است که icp برای اجرای خودکار اقدامات به جای قرارداد‌های هوشمند از canisters استفاده می‌کند که باعث ارائه مقیاس‌پذیری بی‌نهایت می‌شود. همچنین icp با استفاده از the novel Chain Key Technology می‌تواند با سرعت وب اجرا شود.

به بیان ساده‌تر، شما می‌توانید icp را راهی برای تبدیل رمزنگاری به قدرت پردازشی در نظر بگیرید. شبکه، هزینه‌ای را بر اساس میزان محاسبات مورد نیاز پروژه توسعه‌دهندگان تعیین می‌کند. زمانی که هزینه پرداخت شود، وب سایت مستقیما در اینترنت عمومی اجرا می‌شود. در حالت‌ ایده آل، رایانه اینترنتی می‌تواند از حکومت غیرمتمرکز برای ایجاد راه حل برای این مسائل پیچیده استفاده کند.

ارز دیجیتال اینترنت کامپیوتر Icp در چه صرافی‌هایی معامله می‌شود؟

ارز دیجیتال اینترنت کامپیوتر Icp در چه صرافی‌هایی معامله می‌شود؟

ارز icp در اکثر صرافی‌های بزرگ لیست شده است. بر این اساس برخی نظرات، کارشناسان این موضوع را مهر تاییدی بر اعتبار این ارز می‌دانند. در زیر لیست صرافی‌هایی که از ارز icp پشتیبانی می‌کنند و کاربران می‌توانند در آن‌ها به معامله ارز icp بپردازند، را مشاهده می‌کنید. توجه کنید که این تنها برخی از صرافی‌هایی است که شناخته شده‌تر هستند. شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت Coinmarketcap سایر صرافی‌های پشتیبانی‌کننده را نیز مشاهده کنید.

  1. Binance
  2. Huobi global
  3. Coinbase
  4. Kucoin
  5. Gate.io
  6. Bitfinex
  7. Okex
  8. Wazirx
  9. Hitbtc
  10. Hotbit
  11. Mexc

کیف پول‌های ارز دیجیتال ICP

ارز ICP به دلیل تازه کار بودن هنوز توسط کیف پول‌های ارز دیجیتال زیادی پشتیبانی نمی‌شود. در حال حاضر بهترین کیف پول‌ها برای نگهداری این ارز کیف پول نرم‌افزاری سیف پال safepal و کیف پول‌های سخت‌افزاری لجر Ledger (لجر نانو اس و لجر نانو ایکس) و ترزور Trezor (ترزور وان و ترزور تی) هستند. همانطور که می‌دانید کیف پول‌های سخت‌افزاری برای نگهداری ارز‌های دیجیتال در بلند مدت بسیار امن هستند و خطرات کیف پول‌های نرم‌افزاری را ندارند.

ایرانیکارت کیف پول های سخت افزاری لجر و ترزور را در انواع مدل، ارائه می دهد. برای خرید کیف پول های سخت افزاری لجر و ترزور از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید.

خرید کیف پول سخت افزاری

آینده ارز دیجیتال اینترنت کامپیوتر ICP

این مبحثی است که نمی‌توان دقیقا پیش‌بینی کرد. آینده icp بسیار زیاد بستگی به نحوه عملکرد Dfinity از این به بعد دارد. اگر آن‌ها بتوانند اهداف خود را مطابق نقشه راه خود تکمیل کنند و یک اکوسیستم کامل را توسعه دهند، تا سال 2030، ICP می‌تواند 1000 دلار را لمس کند. این فقط یک پیش‌بینی است و برای تحقق این امر، BTC و کل بازار رمزنگاری باید 3-2 برابر دیگر رشد کنند که بعید نیست.

توجه کنید که هیچ یک از موارد ذکر شده در مقاله (ارز دیجیتال اینترنت کامپیوتر icp چیست) یک توصیه مالی نیست. این مطلب صرفا برای افزایش آگاهی شما عزیزان تهیه شده است و جنبه آموزشی دارد. ایرانیکارت مسئولیتی در قبال استفاده از این محتوای آموزشی نخواهد داشت.

درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی
      در حال حاضر تراست ولت از این ارز پشتیبانی نمی‌کند.
      پایدار باشید
      ایرانیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری ۲۰۲۴
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری ۲۰۲۴
در عصر دیجیتالی هستیم که ماهیت پول، سریع‌تر از آن چیزی که ما تصور می‌کردیم، در حال تکامل است. ارزهای دیجیتال شکل جدیدی از پول را برای دنیا تعریف کردند....
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
معرفی ارز دیجیتال
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
شیباریوم یک راه حل بلاک چین لایه 2 شیبا اینو است که هدف آن رسیدگی به سرعت پایین تراکنش اتریوم است. هدف شیباریوم این است که پایه‌های ساخت اکوسیستم شیبا...
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر روی بیت کوین در سال ۲۰۲۰ سرمایه‌گذاری می‌کردید، الان چقدر سود کسب کرده بودید؟ با اینکه این ارز در مدت اخیر...