معرفی ارز دیجیتال

ارز دیجیتال متیک چیست؟

ارز دیجیتال متیک چیست؟

ارز متیک Matic توکن پلتفرم polygon می‌باشد. البته در گذشته پلتفرم متیک با نام Matic Network شناخته می‌شد، اما بعدها به نام Polygon تغییر نام داد. ارز متیک روی بستر بلاکچین اتریوم پیاده‌سازی شده است و برای حل مشکلاتی که اتریوم با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کند راه اندازی شده است. از این رو، Polygon برنامه‌هایی را برای افزایش پشتیبانی خود از شبکه اتریوم برای سریع‌تر شدن و کاهش هزینه‌های تراکنش اعلام کرد. اگر علاقمند به خرید و فروش ارز دیجیتال هستید؛ این مطلب را دنبال کنید. چراکه در این مقاله به صورت کامل به شما خواهیم گفت ارز دیجیتال متیک چیست و این ارز را به صورت کامل برای شما عزیزان بررسی خواهیم کرد.

نماد MATIC
توسعه دهنده Jaynti Kanani ،Sandeep Nailwa ،Anurag Arjun و Mihailo Bjelic
تاریخ انتشار 2017
مارکت کپ 10.5 بیلیون دلار
وبسایت Polygon.technology
وایت پیپر Polygon

ارز دیجیتال متیک چیست؟

پالیگان یک ارز دیجیتال با نماد MATIC است و همچنین یک پلتفرم فناوری است که با هدف بهبود مقیاس‌پذیری و قابلیت همکاری بین بلاک چین اتریوم و شبکه‌های سازگار ایجاد شده است.

پلتفرم پالیگان با استفاده از بلاک چین اتریوم عمل می‌کند و پروژه‌های مبتنی بر اتریوم را به هم متصل می‌کند. بلاکچین اتریوم با مشکلاتی هم چون هزینه بالای کارمزد، ازدحام شبکه و مقیاس‌پذیری کم روبه رو است.

استفاده از پلتفرم Polygon می‌تواند انعطاف‌پذیری، مقیاس‌پذیری و حاکمیت یک پروژه بلاک چین را افزایش دهد و در عین حال امنیت، قابلیت همکاری و مزایای ساختاری بلاک چین اتریوم را تامین کند. در واقع متیک یک پلتفرم بلاکچین ایده آل است که تراکنش‌های ارزان‌تر و سریع‌تر را ارائه می‌دهد و پیچیدگی‌های موجود در اکوسیستم غیر متمرکز را حذف می‌کند.

MATIC یک توکن ERC-20 است، به این معنی که با سایر ارزهای دیجیتال مبتنی بر اتریوم سازگار است. MATIC برای اداره و ایمن‌سازی شبکه پالیگان و پرداخت هزینه تراکنش‌های شبکه و سایر هزینه‌های جانبی استفاده می‌شود.

اگر به دنبال خرید و فروش رمز ارز متیک هستید؛ می توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید.

خرید و فروش ارز دیجیتال متیک

برای پرداخت‌ها، ادغام MATIC با برنامه‌های غیر متمرکز (dapp)، امکان تسویه پرداخت در هر زمان و هر کجا را فراهم می‌کند. تأیید چنین معاملاتی در کسری از ثانیه پردازش می‌شود. این امر به دلیل زمان سریع‌تر تولید بلوک رخ می‌دهد که باعث می‌شود هزینه‌ها در کمترین حالت قرار بگیرند. MATIC صرافی‌های غیر متمرکز را قادر می‌سازد تا معاملات سریع و ارزان‌تری را برای کاربران خود ارائه دهند. ادغام با MATIC به صرافی‌ها کمک می‌کند تا قابل اعتماد و امن شوند.

پلاسما Plasma چیست؟

ساید چین یک بلاک چین جایگزین در کنار یک زنجیره مادر است. پلاسما چارچوبی از زنجیره‌های کودک است. این روش یک راه حل مقیاس‌پذیر برای اتریوم (یا هر بلاک چین برای آن موضوع) است.

مفهوم ساید چین یا زنجیره جانبی این است که یک بلاک چین دیگر در کنار بلاک چین اصلی دیگر اجرا شود. سپس این دو بلاک چین می‌توانند به گونه‌ای با یکدیگر ارتباط برقرار کنند که امکان انتقال دارایی‌ها بین دو بلاکچین فراهم شود.

درست مانند زنجیره‌های جانبی یا ساید چین، زنجیره‌های پلاسما یک مکانیسم توافقی دارند که بلاک‌ها را ایجاد می‌کنند. با این حال، برخلاف زنجیره‌های جانبی، روت هر بلاک زنجیره پلاسما در اتریوم منتشر می‌شود. روت‌ها در واقع اطلاعات کوچکی هستند که کاربران می‌توانند از آن‌ها برای اثبات مطالب در مورد محتوای آن بلاک‌ها استفاده کنند.

تاریخچه و بنیان گذاران پلتفرم پالی‌گان Polygon

پالیگان «اینترنت بلاک چین اتریوم» با نام Matic در سال ۲۰۱۷ توسط چهار مهندس نرم‌افزار مستقر در بمبئی به نام Jaynti Kanani، Sandeep Nailwa، Anurag Arjun و Mihailo Bjelic راه اندازی شد. سپس در فوریه ۲۰۲۱، این پروژه به فناوری Polygon تغییر نام داد و  خود را به عنوان یک شرکت Web ۳.۰ و متاورسی معرفی کرد.

قبل از انتقال به شبکه خود در سال ۲۰۱۹، تیم پالیگان مشارکت بزرگی در اکوسیستم اتریوم داشت. این تیم روی پیاده‌سازی MVP پلاسما، پروتکل WalletConnect و موتور اعلان رویداد Dagger که به طور گسترده استفاده می‌شود در اتریوم کار کرده است.

برترین ارزهای متاورسی را بشناسید.

در حالی که پالیگان در هند قرار دارد، این پلتفرم همچنان به جذب سرمایه گذاران از سراسر جهان ادامه می‌دهد. به صورتی که بیش از ۴۵۰۰۰۰ دلار طی ۲ دور سرمایه‌گذاری راه اندازی، در سال ۲۰۱۹ جمع آوری کرد. این سرمایه‌گذاری تقریباً ۴۵۰ میلیون دلار سرمایه از سرمایه گذاران مختلف دارد.

در جولای ۲۰۲۲، پالیگان zkEVM را معرفی کرد. zkEVM اولین نسخه سازگار با EVM از مجموعه‌های ZK است که برای کار بدون زحمت با تمام قراردادهای هوشمند موجود، ابزارهای توسعه‌دهنده و کیف پول‌ها طراحی شده است. در عین حال، اصطکاک کاربر را با رفع نیاز به هر نوع تغییر یا پیاده‌سازی مجدد کد کاهش می‌دهد.

Balaji Srinivasa و Mark Cuban، میلیاردر، از جمله معروف‌ترین حامیان پالیگان هستند.

شبکه متیک چگونه عمل می‌کند؟

شبکه متیک چگونه عمل می‌کند؟

همانطور که اشاره شد پلتفرم پالیگان برای اتصال و رشد پروژه‌ها و بلاک چین‌های سازگار با اتریوم راه‌اندازی شد. پالیگان از مکانیزم اجماع اثبات سهام اصلاح شده برای کارکرد موثر پلتفرم خود استفاده می‌کند که امکان دستیابی به اجماع با هر بلاک را فراهم می‌کند.

دستیابی به اجماع با استفاده از اثبات سهام سنتی مستلزم پردازش بسیاری از بلوک‌ها برای دستیابی به اجماع است. روش اثبات سهام مستلزم آن است که مشارکت‌کنندگان شبکه در ازای حق اعتبارسنجی پالیگان، MATIC خود را در شبکه قفل کنند. در نهایت نیز اعتباردهنده‌های موفق در شبکه با توکن متیک پاداش می‌گیرند.

هدف شبکه پالیگان، به عنوان یک راه حل مقیاس‌پذیری لایه ۲، رفع محدودیت‌های پلتفرم اتریوم یعنی کارمزد تراکنش بالا و سرعت پایین پردازش تراکنش است. به عبارت ساده‌تر پالیگان می‌تواند:

  1. شبکه‌های بلاک چین موجود را مستقر و بلاک چین‌های سفارشی را توسعه دهد.
  2. ارتباط بین اتریوم و سایر بلاک چین‌ها را فعال کند.
  3. به شبکه‌های بلاک چین موجود کمک می‌کند تا با اتریوم سازگار شوند.

پالیگان از فناوری پلاسما برای پردازش تراکنش‌های خارج از زنجیره، قبل از نهایی شدن آن‌ها در زنجیره اصلی اتریوم استفاده می‌کند. در واقع پالیگان یک پلتفرم کامل است که برای راه‌اندازی بلاکچین‌های قابل همکاری طراحی شده است. از طریق شبکه پالیگان توسعه‌دهندگان می‌توانند شبکه‌های بلاکچین از پیش تعیین شده را با ویژگی‌های متناسب با نیازهای خود راه‌اندازی کنند.

این موارد را می‌توان با طیف وسیعی از ماژول‌ها سفارشی کرد که این موضوع به توسعه‌دهندگان این اجازه را می‌دهد که بلاکچین‌های مستقل با قابلیت‌های خاص‌تر ایجاد کنند. این پلتفرم اکنون از بیش از ۷۰۰۰ پروژه مبتنی بر بلاک چین پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: مقیاس پذیری در بلاک چین چیست؟

ویژگی منحصر به فرد پالیگان چیست؟

  • به صورت کلی پروژه پالیگان یکی از تلاش‌های اخیر در زمینه قابلیت همکاری و مقیاس‌پذیری بلاک چین است و برای رفع برخی از محدودیت‌های پروژه‌هایی مانند پولکادات Polkadot و کازماس Cosmos طراحی شده است. این پروژه بر کاهش پیچیدگی مقیاس‌پذیری و معاملات بلاکچین فوری تمرکز دارد.
  • برای اولین بار، این دستگاه با ماشین مجازی اتریوم سازگار است که باعث می‌شود برای کسانی که به ساخت برنامه در اتریوم و برنامه‌نویسی در Solidity می‌پردازند قابل دسترسی باشد. این در حالیست که رقیب آن یعنی کازماس Cosmos از یک ماشین مجازی مبتنی بر WASM استفاده می‌کند.
  • Polygon ترکیبی از چارچوب پلاسما و اثبات سهام است. چارچوب پلاسمایی مورد استفاده توسط پالیگان که توسط بنیان گذار اتریوم، ویتالیک بوترین پیشنهاد شده است، اجرای آسان قراردادهای هوشمند مقیاس‌پذیر و مستقل را امکان‌پذیر می‌کند.
  • با استفاده از مکانیزم اجماع که فرآیند تایید تراکنش را در یک بلوک کامل می‌کند، پالیگان می‌تواند سرعت پردازش تراکنش‌های سریع را حفظ کند. متوسط زمان پردازش بلاک پالیگان ۲.۱ ثانیه است.
  • پالیگان هزینه‌های شبکه خود را  با کارمزد تراکنش حدود ۰.۰۱ دلار برای استفاده از پلتفرم، پایین نگه می‌دارد.
  • پالیگان از ویژگی‌هایی مانند Edge و Supernets استفاده می‌کند که به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهند تا به راحتی بلاک چین‌های مدولار را متناسب با موارد استفاده خاص راه اندازی کنند، در حالی که همچنان امنیت را تضمین می‌کنند.
  • Polygon به توسعه دهندگان با تجربه در توسعه برنامه‌های کاربردی مبتنی بر اتریوم امکان می‌دهد از زبان برنامه‌نویسی مورد نظر خود استفاده کنند.

امنیت ارز Matic و پلتفرم آن Polygon چگونه است ؟

به عنوان یک راه حل لایه ۲ که از شبکه‌ای از اعتبارسنج‌های اثبات سهام برای امنیت دارایی استفاده می‌کند، استیکینگ بخشی جدایی ناپذیر از اکوسیستم پالیگان است. اعتبارسنجان در شبکه ارزهای متیک MATIC خود را به عنوان وثیقه قرار می‌دهند تا بخشی از مکانیسم اجماع شبکه PoS شوند و در عوض به عنوان پاداش توکن‌های MATIC را دریافت می‌کنند.

اعضای شبکه که مایل به اعتبارسنجی نیستند می‌توانند توکن‌های MATIC خود را به اعتبارسنج دیگری واگذار کنند اما همچنان در فرآیند سهام داری خود شرکت کرده و پاداش‌های قابل توجهی دریافت می‌کنند.

علاوه بر بازرسی اثبات سهام، پالیگان از تولیدکنندگان بلاک در لایه تولیدکننده برای دستیابی به درجه بالاتری از تمرکززدایی استفاده می‌کند. این تولیدکنندگان بلاک با استفاده از ایست بازرسی و مکانیزم‌های ضد کلاهبرداری، زنجیره‌های اصلی را نهایی می‌کنند.

به صورت کلی بلاکچین پالیگان به دلیل داشتن نقاط بازرسی منظم که ثبات را در طول چرخه عمر تراکنش تضمین می‌کند، بسیار امن است. علاوه بر این، مکانیسم‌هایی برای اجماع محلی وجود دارد. پالیگان یک لایه امنیتی اضافی به معماری اضافه می‌کند و استفاده از PoS با معماری Heimdall آن را نسبت به رقبای خود ایمن‌تر می‌کند.

آینده متیک چگونه خواهد بود؟

آینده متیک چگونه خواهد بود؟

پالیگان برای تسهیل آینده‌ای طراحی شده است که در آن بلاک چین‌های دیگر، به عنوان شبکه‌هایی که در چشم‌انداز گسترده‌تری به هم پیوسته قرار می‌گیرند، عمل می‌کنند. هدف بلند مدت Polygon ایجاد یک دنیای باز و بدون مرز است که در آن کاربران می‌توانند بدون نیاز به واسطه‌ها با خدمات غیر متمرکز تعامل داشته باشند.

در واقع هدف آن ایجاد مرکزی است که بلاک چین‌های مختلف می‌توانند به راحتی به آن متصل شوند. در حالی که به طور همزمان محدودیت‌هایی هم چون هزینه‌های بالا، مقیاس‌پذیری ضعیف و امنیت محدود را برطرف می‌کند.

کارشناسان ارز دیجیتال، متیک را به چند دلیل سرمایه‌گذاری خوبی می‌دانند. این پروژه می‌تواند به راه حل اصلی لایه ۲ انتخابی برای اتریوم تبدیل شود. این تیم قوی و جاه طلب است و آن‌ها به شدت فرصت‌های مشارکت برتر را دنبال می‌کنند. این پروژه راه حل‌هایی را برای مشکلاتی ارائه می‌دهد که کاربران اتریوم سال‌ها از آن شکایت داشتند. با گذشت زمان، پالیگان ثابت کرده که قابل اعتماد است.

حداکثر عرضه متیک به ۱۰ میلیارد واحد محدود شده است. عرضه در گردش این توکن تقریباً ۷.۵ میلیارد از این ۱۰ میلیارد است. با این عرضه محدود، این امکان وجود دارد که تقاضا برای توکن‌های MATIC از عرضه پیشی بگیرد و منجر به عملکرد مثبت قیمت شود.

چالش‌های پیش روی متیک

یکی از اصلی‌ترین چالش‌های پیش روی ارز دیجیتال متیک این است که احتمال دارد با پیشرفت اتریوم ۲، موارد استفاده آن کاهش یابد. همچنین رقبای جدی آن می‌توانند روش‌های جدید برای مقیاس‌پذیری ایجاد کنند و تبدیل به انتخاب برتر شوند. به صورت کلی چالش اصلی متیک، رقبای آن و فعالیت‌های آن‌ها است.

رقبای اصلی متیک

  • اتریوم

اتریوم اولین و بزرگترین شبکه بلاک چین در جهان با قابلیت قرارداد هوشمند است که پالیگان در رقابت با آن است. ارز بومی آن، اتر (ETH)، دارای ارزش بازار تقریباً ۳۵۰ میلیارد دلار است که آن را به دومین ارز دیجیتال بزرگ در جهان از نظر ارزش بازار تبدیل می‌کند. اتریوم یک پلتفرم بلاک چین غیرمتمرکز و منبع باز است که از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند، در حالی که پالیگان یک راه حل مقیاس‌پذیری لایه ۲ برای اتریوم است. علی‌رغم هزینه‌های تراکنش بسیار پایین‌تر Polygon و توان عملیاتی بالاتر، اتریوم همچنان دارای ارزش کل بازار قفل شده (TVL) بالاتری است.

با این حال برای خریداران و فروشندگان NFT، ضرب کردن، فروش و خرید NFT در شبکه پالیگان OpenSea نسبت به اتریوم بسیار ارزان‌تر است. چرا که این برنامه برای ارائه کارمزد تراکنش‌های سریع و ارزان طراحی شده است و آن را به گزینه‌ای جذاب برای توسعه دهندگانی تبدیل می‌کند که می‌خواهند برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) را در شبکه اتریوم بسازند. از سوی دیگر، اتریوم یک پلتفرم بلاک چین غیرمتمرکز و منبع باز است که امکان ایجاد قراردادهای هوشمند و dApps را فراهم می‌کند.

خرید و فروش اتریوم
  • کازماس

Cosmos (ATOM) شبیه پالیگان است زیرا اکوسیستمی از بلاک چین‌های متصل است که بر حل بزرگترین چالش‌ها در بلاک چین متمرکز شده است. کازماس که به عنوان «Blockchain ۳.۰» شناخته می‌شود، بلاک چین‌های متفاوتی را برای ایجاد قابلیت همکاری و ارتباط از طریق Cosmos Hub خود به هم متصل می‌کند.

پروتکل ارتباطات بین بلاک چین (IBC) آن، Cosmos Hub را هدایت می‌کند و استاندارد صنعتی برای قابلیت همکاری بلاک چین است. IBC از صرافی‌های غیرمتمرکز، امنیت بین زنجیره‌ای و مدیریت چند حساب برای کاربران پشتیبانی می‌کند.

کازماس و پالیگان هردو برای حل چالش‌های اصلی اتریوم یعنی مقیاس‌پذیری، توان عملیاتی پایین و متعاقباً تجربه کاربری ضعیف، کار می‌کنند. در واقع هر دوی این شبکه‌ها ساخت توکن روی شبکه اتریوم را برای توسعه دهندگان آسان‌تر می‌کنند بدون اینکه دردسرهای ناشی از ساخت بر روی زنجیره اصلی اتریوم را متحمل شوند.

اگرچه کازماس و پالیگان تنها بلاک چین‌هایی نیستند که برای کاهش مشکلات اتریوم کار می‌کنند، با این حال آن‌ها دو مورد از برترین‌ها محسوب می‌شوند. هر دو با در حال رقابت برای مقابله با چالش‌های عظیمی هستند که در ابتدای راه‌اندازی اتریوم قابل پیش‌بینی نبود.

خرید و فروش کازماس
  • کاردانو

کاردانو Cardano یک شبکه منبع باز و غیرمتمرکز است که برای افزایش امنیت و پایداری برای توسعه و اجرای قراردادهای هوشمند و dApps طراحی شده است. کاردانو از مکانیزم اجماع اثبات سهام (PoS) پیروی کرده و از زبان برنامه‌نویسی Haskell برای قراردادهای هوشمند استفاده می‌کند و توکن ADA را به عنوان ارز دیجیتال اصلی خود دارد.   کاردانو با استفاده از فرآیند تأیید رسمی، امنیت و قابلیت اطمینان قراردادهای هوشمند خود را به حداکثر می‌رساند.

با این حال، کارشناسان معتقدند اگر کسی به دنبال زمان پردازش سریع تراکنش و کارمزد کمتر است، پالیگان نسبت به کاردانو حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

خرید و فروش کاردانو

چه کیف پول‌هایی ماتیک را پشتیبانی می‌کنند؟

چه کیف پول‌هایی متیک را پشتیبانی می‌کنند؟

برای نگهداری از ارز دیجیتال متیک کیف پول‌های نرم افزاری و سخت افزاری زیادی وجود دارد. با این حال، این نکته را به یاد داشته باشید که کیف پول‌های سخت افزاری تنها کیف پول‌هایی هستند که ارز دیجیتال شما را ۱۰۰٪ ایمن نگه می‌دارند و می‌توانند به راحتی به کیف پول‌های نرم افزاری متصل شوند. لیست کیف پول‌های متیک در ادامه قابل مشاهده است.

  1. لجر نانو ایکس و اس
  2. سیف پال
  3. ترزور وان و تی
  4. الیپال
  5. کول ولت اس و پرو
  6. کیپ کی
  7. متامسک
  8. تراست ولت
  9. اکسودوس

خرید کیف پول سخت افزاری 

سخن آخر

هدف پالیگان راه‌اندازی زنجیره‌های بلاکی کاملی است که مقیاس‌پذیر، امن و دارای رابط‌های شگفت‌انگیز هستند و به برنامه‌های غیرمتمرکز اجازه می‌دهند تا در عین لذت بردن از امنیت و پشتیبانی شبکه اتریوم، یک پلتفرم جایگزین برای انجام تراکنش‌ها داشته باشند.

مقاله (ارز دیجیتال متیک چیست) صرفا برای افزایش آگاهی شما عزیزان تهیه شده است و جنبه آموزشی دارد. ایرانیکارت مسئولیتی در قبال استفاده از این محتوای آموزشی نخواهد داشت.

سوالات متداول
Request for Quote

بله، پالیگان نام شبکه و متیک نام توکن بومی این شبکه است.

رمز ارز متیک بلاکچین اختصاصی خود به نام پالیگان را دارد.

بله زیرا متیک از الگوریتم اجماع اثبات سهام استفاده می‌کند.

صرافی ارز دیجیتال ایرانیکارت از خرید و فروش رمز ارز متیک، بدون کارمزد پشتیبانی می‌کند.

ارز دیجیتال متیک چیست؟
ارز متیک Matic توکن پلتفرم polygon می‌باشد. البته در گذشته پلتفرم متیک با نام Matic Network شناخته می‌شد، اما بعدها به نام Polygon تغییر نام داد. ارز متیک روی بستر...
3.5 از 2 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید
  1. سلام
    من ارز متیک را از کوینکس توی شبکه متیک به کوکوین ارسال کردم نیومده.هر دو هم شبکه متیک بوده

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی در اینگونه موارد ابتدا چک کنید که ارز ارسالی از صرافی مبدا خارج شده یا خیر. اگر از صرافی خارج شده بود از قسمت برداشت در صرافی از بخش جزییات در check explorer وضعیت تراکنش را چک کنید. از این قسمت کاملا متوجه خواهید شد که تراکنش شما در چه وضعیتی است.
      پایدار باشید
      ایرانیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  2. با سلام .من برای بازیابی ارز ماتیک بر بستر ماتیک که اشتباهی به کیف اتمیک ،که از ان پشتیبانی نمیکند و فقط ارز ماتیک بر بستر erc20 دارد،با کلید خصوصی اتریوم اتمیک،کیف متامسک رو ایمپورت کردم،لیکن الان باید کاری کنم که حالت پشتیبانی ماتیک بربستر ماتیک در متامسک تیک بخورد،لطفا راهنمایی ام بفرمایید.ممنونم

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی
      در صورتی که کلید خصوصی خود را داشته باشید، می‌توانید با ورود به کیف پول تراست ولت از قسمت setting، گزینه wallets را انتخاب کرده و بر روی گزینه + کلیک و I already have a wallet را انتخاب نمایید. سپس روی polygon کلیک کرده و در مرحله بعد private key را انتخاب کنید. در نهایت در قسمت مربوطه کلید خصوصی خود را وارد نمایید.
      پایدار باشید
      ایرانیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
11 تا از سایت‌های مهم ارز دیجیتال که باید بشناسید!
ارز های دیجیتال
11 تا از سایت‌های مهم ارز دیجیتال که باید بشناسید!
اگرچه معامله گران بازارهای کریپتو به صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته با هزاران توکن در حال فعالیت هستند، اما کسب سود ثابت کار ساده‌ای نیست. به همین...
ابزارهای رصد قیمت لحظه ای بیت کوین و سایر رمزارزها
آموزش ارز دیجیتال
ابزارهای رصد قیمت لحظه ای بیت کوین و سایر رمزارزها
قیمت لحظه ای بیت کوین را از کجا رصد کنیم؟ چگونه از نوسانات قیمتی بیت کوین مطلع شویم؟ این دو سوال، از سوالات مهم علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال است؛ آن...
اندیکاتور (indicator) چیست و چه کاربردی دارد؟
آموزش تحلیل تکنیکال
اندیکاتور (indicator) چیست و چه کاربردی دارد؟
به طور کلی اندیکاتورها شاخص‌هایی هستند که با استفاده از داده‌هایی مانند قیمت،حجم معاملات و … روندهای آینده و حرکات قیمتی را پیش‌بینی می‌کنند. در ادامه بیشتر به این موضوع...
بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری ۲۰۲۴
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری ۲۰۲۴
در عصر دیجیتالی هستیم که ماهیت پول، سریع‌تر از آن چیزی که ما تصور می‌کردیم، در حال تکامل است. ارزهای دیجیتال شکل جدیدی از پول را برای دنیا تعریف کردند....
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
معرفی ارز دیجیتال
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
شیباریوم یک راه حل بلاک چین لایه 2 شیبا اینو است که هدف آن رسیدگی به سرعت پایین تراکنش اتریوم است. هدف شیباریوم این است که پایه‌های ساخت اکوسیستم شیبا...
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر روی بیت کوین در سال ۲۰۲۰ سرمایه‌گذاری می‌کردید، الان چقدر سود کسب کرده بودید؟ با اینکه این ارز در مدت اخیر...