ارز های دیجیتال

ارز دیجیتال نئو چیست؟

ارز دیجیتال نئو چیست؟

Neo خود را یک اکوسیستم «به سرعت در حال رشد و توسعه» می‌داند که هدف آن تبدیل شدن به پایه‌ای برای نسل بعدی اینترنت است. اقتصاد جدیدی که در آن پرداخت‌های دیجیتالی، هویت‌ها و دارایی‌ها گرد هم می‌آیند. برای آشنایی با رمز ارز نئو مقاله ارز دیجیتال نئو چیست را تا انتها مطالعه کنید.

ارز دیجیتال نئو (NEO) چیست؟

پلتفرم نئو NEO خود را به عنوان شبکه توزیع شده برای اقتصاد هوشمند تعریف کرده است. منظور ما از اقتصاد هوشمند، دارایی های دیجیتال با هویت دیجیتال است که توسط قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌شود. این پروژه در ابتدا با نام Antshares شناخته می‌شد. زمانی که در فوریه 2014 راه اندازی شد، تصور می‌کردند که اولین بلاکچین عمومی چین باشد. این پلتفرم منبع باز متعاقباً سه سال بعد به Neo تغییر نام داد.

برای خرید و فروش ارز دیجیتال نئو می توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید.

خرید و فروش ارز دیجیتال نئو

تیم پشتیبان این پروژه علاوه بر ایجاد یک جامعه جهانی از توسعه دهندگان که زیرساخت‌های جدیدی را برای شبکه ایجاد می‌کنند و موانع ورود را کاهش می‌دهند، ابتکار EcoBoost را اجرا می‌کنند که برای تشویق مردم به ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند بر روی بلاک چین طراحی شده است. این پروژه اغلب به نسخه چینی شبکه اتریوم تشبیه شده است.

بنیان گذاران رمز ارز نئو چه کسانی هستند؟

بنیان گذاران نئو چه کسانی هستند؟

بنیان گذاران Neo، دا هونگفی و اریک ژانگ هستند. هر دو به عنوان روسای بنیاد نئو فعالیت می‌کنند که هدف آن ترویج پذیرش بلاکچین است.

فناوری و نحوه عملکرد NEO چیست؟

اقتصاد هوشمندی که NEO در مورد آن صحبت می‌کند به عنوان ترکیبی از دارایی‌های دیجیتال، هویت دیجیتال و قراردادهای هوشمند تعریف می‌شود. وقتی این سه گزینه با هم کار می‌کنند، یک اقتصاد هوشمند را تشکیل می‌دهند. نئو می‌خواهد انتقال دارایی‌های سنتی به دارایی‌های دیجیتال را ترویج کند. این دارایی‌ها غیرمتمرکز و فرآیند انتقال آن‌ها از طریق قرارداد هوشمند انجام می‌شود. هویت دیجیتال یک برچسب الکترونیکی برای افراد یا شرکت‌ها است که می‌توان آن دارایی‌ها را به آن‌ها نسبت داد.

قرارداد هوشمند قطعه‌ای از کد است که زمانی که معیارهای خاصی برآورده می‌شود، خودش عمل می‌کند. آن‌ها در توزیع دارایی‌های دیجیتال مؤثر هستند زیرا نیاز به شخص ثالث یا واسطه را از بین می‌برند. به این ترتیب، با استفاده از قراردادهای هوشمند می‌توان تراکنش‌های غیرمتمرکز واقعی ایجاد کرد. به عبارت دیگر، هیچ عنصر اعتماد مورد نیاز در معامله وجود ندارد، زیرا قرارداد هوشمند پس از برآورده شدن شرایط آن، همیشه دارایی‌ها را به درستی منتقل می‌کند.

بیشتر بخوانید: متاورس چیست؟

بنابراین، ایده آن از اقتصاد هوشمند ترکیبی از این سه مفهوم است که هویت دیجیتال افراد و شرکت‌های عادی را قادر می‌سازد تا از طریق قراردادهای هوشمند ایمن و مطمئن با یکدیگر تعامل داشته باشند و دارایی‌های دیجیتال را مبادله کنند.

این شبکه دو توکن دارد. اولین مورد، NEO، رمز ارزی است که در واقع می‌توانید آن را خریداری کنید. این توکن غیر قابل تقسیم است، به این معنی که برخلاف برخی دیگر از ارزهای دیجیتال، کوچکترین واحد آن همیشه 1 خواهد بود. 100 میلیون واحد از آن موجود است و دیگر ساخته نخواهد شد. NEO دومین توکن یعنی GAS را تولید می‌کند. توکن‌های GAS مجزا هستند و برای پرداخت تراکنش‌ها در شبکه و همچنین اجرای Dapps استفاده می‌شوند. توکن‌های GAS قابل تقسیم هستند و توسط یک الگوریتم فروپاشی تولید می‌شوند.

ویژگی های ارز دیجیتال NEO چیست؟

ویژگی‌های ارز دیجیتال NEO چیست؟

  • یکی از نقاط منحصر به فرد بلاک چین نئو، توسعه مستمر آن است که به اطمینان از اینکه قادر به مقابله با افزایش ناگهانی تقاضا است، کمک می‌کند. این پروژه Neo 3.0 را توسعه داده است. این مورد امنیت شبکه را افزایش می‌دهد و امکان پردازش تعداد بیشتری تراکنش در ثانیه را فراهم می‌کند.
  • برخلاف بسیاری از بلاک چین‌های دیگر، این شبکه دارای دو توکن بومی است؛ NEO و GAS. در حالی که NEO به عنوان یک توکن سرمایه‌گذاری عمل می‌کند و به مردم اجازه می‌دهد در رای‌گیری‌های مربوط به بهبود بلاک چین شرکت کنند، GAS برای پرداخت هزینه تراکنش‌هایی که در شبکه تکمیل می‌شوند استفاده می‌گردد.
  • تعداد کمی از پروژه‌های بلاک چین نیز به اندازه نئو دارای صندوق توسعه هستند. EcoBoost در سال 2019 راه اندازی شد و به عنوان ابتکاری معرفی شد که «پشتیبانی کامل چرخه عمر از پروژه‌های با پتانسیل بالا» از جمله کمک‌های مالی، پشتیبانی فنی و تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی را ارائه می‌دهد.
  • اقتصاد هوشمند، یکی از مزایای عمده رمز ارز نئو است. با دیجیتالی کردن دارایی‌های سنتی، به دلیل قرار گرفتن در زنجیره بلوکی، می‌توان تمام مزایا و امنیت یک دارایی دیجیتال معمولی را به آن‌ها داد.

  • نئو با اکثر زبان‌های برنامه‌نویسی سازگار است. این امر شبکه NEO را برای توسعه دهندگان مطلوب‌تر می‌کند و در نتیجه پتانسیل آن را برای پذیرش و رشد افزایش می‌دهد.

  • تراکنش‌های سریع؛ نئو می‌تواند بیش از 10000 تراکنش در ثانیه را در مقایسه با یکی از رقبای خود، اتریوم که تنها می‌تواند حدود 15 تراکنش را انجام دهد، پردازش کند.

  • توسط دولت چین و همچنین شرکت‌های عظیمی مانند علی بابا حمایت می‌شود. در حالی که این امر ممکن است حاکمیت درک شده آن را به خطر بیندازد اما در واقع به محبوبیت آن در چین بسیار کمک کرده است، زیرا حمایت دولت مشروعیت بخشی داشته است.

بیشتر بخوانید: خطر مسدود شدن تتر برای ایرانیان

امنیت شبکه نئو چگونه است؟

نئو از قابلیت تحمل خطای بیزانسی (Delegated Byzantine Fault Tolerance) استفاده می‌کند و تخمین زده می‌شود که بلاک چین آن قادر به پردازش هزاران تراکنش در ثانیه باشد. به گفته نئو، مکانیسم dBFT از الگوریتم عملی تحمل خطا بیزانسی الهام گرفته شده است. با توجه به اینکه هر دو مکانیسم اجماع به دارندگان توکن اجازه می‌دهند به نمایندگانی که تراکنش‌ها را پردازش می‌کنند رأی دهند، چند شباهت با اثبات سهام واگذار شده وجود دارد. از طریق dBFT، تا زمانی که حداقل دو سوم نمایندگان به اجماع برسند، بلوک‌ها به بلاک چین اضافه می‌شوند که این امر به جلوگیری از تضعیف عملکرد روان شبکه کمک کند.

از کجا می‌توان رمز ارز نئو NEO خرید؟

از کجا می‌توان رمز ارز نئو NEO خرید؟

NEO را می‌توان در تعدادی از صرافی‌های ارز دیجیتال خریداری کرد. اکثر مردم رمز ارز نئو NEO را در Kucoin ،Binance ،Poloniex و HitBTC خریداری می‌کنند اما توسط برخی از پلتفرم‌ها مانند Coinbase پشتیبانی نمی‌شود. بسیاری از صرافی‌ها جفت‌های معاملاتی بیت کوین، اتریوم و یا استیبل کوین را برای خرید رمز ارز نئو ارائه می‌دهند. شایان ذکر است که ساده ترین راه برای خرید و فروش رمز ارز نئو با ریال استفاده از خدمات ایرانیکارت می‌باشد.

کیف پول ارز دیجیتال نئو NEO

انواع مختلفی از کیف پول ارز دیجیتال برای توکن‌های NEO وجود دارد. نوع کیف پول NEO که انتخاب می‌کنید، مزایای متفاوتی را برای شما به ارمغان می‌آورد. برخی از آن‌ها مانند کیف پول های سخت افزاری امنیت بیشتری را ارائه می‌دهند. برخی از کیف پول‌ها حتی به شما اجازه می‌دهند تا توکن‌های GAS را با NEO خود در حالی که در کیف شما هستند، تولید کنید. انواع کیف پول ها برای ذخیره ارز دیجیتال نئو را در لیست زیر مشاهده می کند.

  1. Trust
  2. Atomic
  3. Ledger
  4. Mathwallet
  5. Neonwallet
  6. Neotracker

خرید کیف پول سخت افزاری لجر، ترزور، کول ولت، کیپ کی و…

استخراج ارز دیجیتال نئو Neo

رمز ارز نئو NEO قابل استخراج نیست. یک عرضه ثابت 100 میلیون توکن وجود دارد و به این ترتیب تنها راه برای به دست آوردن توکن، خرید آن در بورس است. از آن جایی که از سیستم اثبات سهام برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها استفاده می‌کند، می‌توانید با گذاشتن توکن‌های خود برای اعتبارسنجی تراکنش‌های دیگران به جای استخراج مانند آنچه در سیستم اثبات کار دیده می‌شود، NEO کسب کنید.

بیشتر بخوانید: هش ریت یا نرخ هش به چه معناست؟

آیا NEO ارزش سرمایه‌گذاری را دارد؟

همانطور که در مقاله ارز دیجیتال نئو چیست خواندید، هدف نئو تبدیل شدن به پایه‌ای برای نسل بعدی اینترنت است. پاسخ به این سؤال دشوار است زیرا تقریباً به طور کامل به وضعیت مالی و اهداف شما بستگی دارد. اگر به شبکه NEO، برنامه‌های کاربردی آن و پتانسیل‌های آینده آن علاقه دارید، خرید مقداری از توکن‌های NEO برای تعامل با شبکه ارزش سرمایه‌گذاری شما را دارد. با این حال، به عنوان یک فرصت سرمایه‌گذاری خالص، باید کمی احتیاط کرد.

ارزهای دیجیتال یک ابزار سرمایه‌گذاری بی‌ثبات هستند و می‌توانند در معرض تغییرات روزانه زیادی در قیمت باشند. بنابراین امکان از دست دادن پول در سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال وجود دارد. همانطور که گفته شد، شما همیشه باید قبل از سرمایه‌گذاری در NEO و سایر ارزهای دیجیتال تحقیقات کافی انجام دهید و مطمئن شوید که هرگز بیش از حدی که می‌توانید از دست بدهید، سرمایه‌گذاری نکنید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
در عصر دیجیتالی که روش‌های سرمایه‌گذاری و کسب درآمد از بازارهای مالی سریع‌تر از آنچه که تصور کنیم در حال تکامل است، بازار رمزارزها و سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین توجه بسیاری...
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
معرفی ارز دیجیتال
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
شیباریوم یک راه حل بلاک چین لایه 2 شیبا اینو است که هدف آن رسیدگی به سرعت پایین تراکنش اتریوم است. هدف شیباریوم این است که پایه‌های ساخت اکوسیستم شیبا...
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر روی بیت کوین در سال ۲۰۲۰ سرمایه‌گذاری می‌کردید، الان چقدر سود کسب کرده بودید؟ با اینکه این ارز در مدت اخیر...