ارز های دیجیتال

ارز دیجیتال هدرا هشگراف چیست؟

ارز دیجیتال هدرا هشگراف چیست؟

رمز ارز هدرا هشگراف Hedera Hashgraph توکن یک پلتفرم بلاکچین عمومی است که ساخت اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز قدرتمند را برای افراد و سازمان‌ها تسهیل می‌کند. رمز ارز هدرا هشگراف Hbar از لحاظ ارزش بازار در رتبه 38 وبسایت coinmarketcap قرار دارد. برای علاقمندان به خرید و فروش ارز دیجیتال در ادامه به بررسی ارز Hbar می‌پردازیم. در این مطلب به شما خواهیم گفت ارز هدرا هش گراف چیست و نحوه عملکرد آن را توضیح خواهیم داد.

ارز هدرا هشگراف Hbar چیست؟

هدرا (HBAR) یک ارز رمزنگاری شده است که بر روی یک بلاکچین معروف به هشگراف اجرا می‌شود. هدرا هشگراف Hedera Hashgraph، ارزهای دیجیتال، قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) را فعال می‌کند. این سیستم به گونه‌ای طراحی شده است که سیستمی منصفانه‌تر و کارآمدتر باشد که برخی از محدودیت‌هایی را که پلتفرم‌های قدیمی‌تر مبتنی بر بلاکچین با آن مواجه هستند؛ مانند عملکرد کند و بی‌ثباتی، از بین می‌برد.

برای خرید و فروش ارز دیجیتال هدرا هشگراف می توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید.

خرید و فروش هدرا هشگراف

Hedera تحت مالکیت و پشتیبانی برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان است و از نسخه متفاوتی از الگوریتم اجماع اثبات سهام برای ارائه زمان تراکنش سریع تر، کارمزد کمتر و مصرف انرژی کمتر در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال استفاده می‌کند. سازندگان سیستم هدرا هشگراف آن را طوری طراحی کردند که به عنوان یک پلتفرم برای استقرار نه تنها برنامه‌ها، بلکه کل نرم‌افزار عمل کند. این پلتفرم علاوه بر ایجاد این مقررات، سازش‌های طراحی خاصی را نیز انجام می‌دهد که آن را از سایر پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال جلوتر نگه می‌دارد. در طول سال ها، هدرا هشگراف مشتریان خود را در استفاده از خدمات داده پلتفرم در تصمیم گیری‌های تجاری مطمئن نگه داشته است. در سال 2020، این پلتفرم با موفقیت‌های مکرر خود توانست ده‌ها شرکت بوئینگ و شرکت ال جی را جذب کند.

سیستم هدرا هشگراف علاوه بر ارائه راه‌حل‌های Dapp، یک توکن اختصاصی به نام HBAR نیز دارد. رمز ارز هدرا هشگراف HBAR به عنوان ارز مورد استفاده برای اجرای خدمات در شبکه عمل می‌کند. این توکن همچنین دارای ارزش است و می‌توان آن را با سایر ارزهای دیجیتال معامله کرد. توکن HBAR دارای نقش دوگانه در شبکه عمومی Hedera است.

  1. HBAR سوختی است که خدمات Hedera، مانند قراردادهای هوشمند، ذخیره‌سازی فایل‌ها و تراکنش‌های منظم را تامین می‌کند.
  2. برای کمک به امنیت شبکه استفاده می‌شود. زیرا کاربران HBAR می‌توانند توکن‌های خود را برای کمک به حفظ یکپارچگی پلتفرم به اشتراک بگذارند.

ارز دیجیتال هدرا هشگراف Hbar چیست؟

بنیان گذاران هدرا هشگراف (HBAR) چه کسانی هستند؟

رمز ارز هدرا هشگراف از طریق یک عرضه اولیه سکه (ICO) در آگوست 2018 تأمین مالی شد و برای اولین بار دسترسی آزاد به شبکه اصلی خود را درست یک سال بعد، در سپتامبر 2019 راه اندازی کرد. به عنوان بخشی از ICO، سرمایه گذاران توانستند توکن بومی پلتفرم (HBAR) را خریداری کنند. هدرا هشگراف توسط منس هارمون و دکتر لیمون برد تأسیس شد. مکانیزم اجماع توزیع شده مورد استفاده توسط سیستم Hashgraph توسط دکتر Leemon Baird به عنوان سرمایه گذار پلتفرم ایجاد شده است. در حال حاضر، دکتر بیرد به عنوان دانشمند ارشد در Hedera کار می‌کند.

قبل از ایجاد شبکه هدرا هشگراف، دکتر بیرد تجربیات گسترده‌ای را در چندین بخش مرتبط با علوم کامپیوتر و امنیت کسب کرد. یکی از نقش‌های او به‌عنوان یک متخصص، به‌عنوان پژوهشگر ارشد در مرکز آکادمی تحقیقات فضای مجازی بود. به غیر از بنیان گذاران، سیستم هدرا هشگراف بیش از دوازده عضو دارد.

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت دوج کوین در آینده تا سال 2025

چه چیزی هدرا هشگراف (HBAR) را خاص می‌کند؟

اکنون که دانستید ارز هدرا هشگراف چیست چیست ممکن است بپرسید چه ویژگی‌هایی آن را از سایر ارزها متمایز می‌کند؟ Hedera متکی به یک پروتکل ارتباطی منحصر به فرد است که با بلاک چین‌های اثبات کار مانند بیت کوین متفاوت است. دفتر کل توزیع شده Hedera بر روی گروهی از گره‌ها اجرا می‌شود که توسط شرکت‌های بزرگی مانند گوگل و IBM برای اطمینان از تراکنش‌های سریع و کم هزینه اداره می‌شوند. سیستم هدرا هشگراف از جهات مختلف با اکثر سیستم‌های هم عصر خود متفاوت است. از جمله توسعه آن بر روی یک نوع جدید کاملاً جدید از دفتر کل توزیع شده در مقایسه با بلاکچین معمولی که توسط سایر ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود. پلتفرمی که در حال حاضر توسط این شبکه استفاده می‌شود، Hashgraph نام دارد.

فناوری زیربنایی مورد استفاده در سیستم باعث برتری آن نسبت به پلتفرم‌های فعال در بلاکچین معمولی در بسیاری از زمینه‌های کلیدی مانند هزینه تراکنش ها، سرعت و مقیاس‌پذیری می‌شود. به طور کلی، تراکنش‌های انجام شده در شبکه Hedera حدود 0.0001 دلار هزینه دارند و در کمتر از 5 ثانیه انجام می‌شوند. همچنین توانایی شبکه برای انجام بیش از 10000 تراکنش در ثانیه، به آن در مقایسه با 5 تا 20 تراکنش برای اکثر بلاک چین‌های مبتنی بر اثبات کار (PoW). برتری بزرگی نسبت به سایر شبکه‌های فعال در فناوری بلاکچین می‌دهد.

این پلتفرم چندین سرویس اصلی شبکه را ارائه می‌دهد که شامل موارد زیر است:

  • یک سرویس توکن که به کاربران این امکان را می‌دهد تا به راحتی توکن‌های قابل تعویض و غیرقابل تعویض (NFT) را تنها با چند خط کد در Hedera پیکربندی کنند.
  • یک سرویس اجماع که به عنوان یک لایه اعتماد برای هر برنامه یا شبکه‌ای عمل می‌کند که به گزارش رویدادهای ایمن و قابل تأیید نیاز دارد.
  • ابزارهای قرارداد هوشمند که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد برنامه‌های غیرمتمرکز قدرتمند و کارآمد بسازند.
  • خدمات ذخیره‌سازی غیرمتمرکز فایل با ویژگی‌هایی شامل اثبات حذف، تغییرپذیری کنترل شده و انقضای فایل مبتنی بر زمان است.

بیشتر بخوانید: بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2023

امنیت شبکه هدرا هشگراف (HBAR)  

Hedera Hashgraph از یک سیستم اجماع جدید به نام Hashgraph consensus برای ایمن نگه داشتن شبکه خود استفاده می‌کند. این سیستم از یک شورای حاکم چرخشی متشکل از حداکثر 39 سازمان بسیار متنوع استفاده می‌کند که در 11 صنعت مختلف فعالیت می‌کند. این شورا در رای گیری در مورد پیشنهادات، هدایت پایگاه کد شبکه و عملکرد گره‌های اولیه آن مشارکت دارد. Hedera از شکل جدیدی از اثبات سهام (PoS) استفاده می‌کند که به کاربران HBAR اجازه می‌دهد منابع خود را برای کمک به محافظت از شبکه به اشتراک بگذارند. در حال حاضر، تمام گره‌های Hedera توسط خود هدرا یا اعضای شورای حاکم مدیریت می‌شوند اما برنامه‌هایی برای تغییر سیستم بدون مجوز در آینده وجود دارد. به طور کلی، تنظیمات امنیتی Hedera تضمین می‌کند که به تحمل خطای بیزانسی «ناهمزمان» (ABFT) دست می‌یابد. به این معنی که می‌تواند هم زمان و هم ترتیب مجموعه‌ای از تراکنش‌ها را تضمین کند. حتی اگر برخی از داده‌ها به تأخیر افتاده یا از بین بروند.

چگونه ارز دیجیتال هدرا هشگراف (HBAR) بخرم؟

چگونه ارز دیجیتال هدرا هشگراف (HBAR) بخرم؟

Hedera سرعت، امنیت و مقیاس‌پذیری را به شرکت کنندگان علاقه‌مند ارائه می‌دهد. این و چندین سرویس برتر دیگر به راه‌اندازی هدرا در صدر دنیای ارزهای دیجیتال کمک کرده و آن را به راحتی در چندین صرافی ارز دیجیتال در دسترس قرار داده است. رمز ارز هدرا هشگراف HBAR یک دارایی دیجیتال محبوب است که برای خرید و فروش و مبادله، در چندین پلتفرم صرافی برجسته از جمله kucoin، Binance ،Bittrex ،Huobi Global در دسترس است.

برخی از محبوب‌ترین جفت‌های معاملاتی HBAR عبارتند از HBAR/USDT، HBAR/BTC و HBAR/ETH و همچنین چندین گزینه معاملاتی فیات برای این ارز دیجیتال وجود دارد. از جمله آن می توان به HBAR/USD ،HBAR/KRW و HBAR/INR اشاره کرد.

اگر تصمیم دارید که رمز ارز HBAR را برای سبد ارزهای دیجیتال خود انتخاب کنید، این نکات را برای خرید و ذخیره ارز دیجیتال خود در نظر بگیرید:

  • برای ذخیره ارز HBAR، به یک کیف پول ارز دیجیتال سازگار نیاز دارید. کیف پول‌های نرم افزاری که از Hedera پشتیبانی می کنند عبارتند از: Atomic Wallet ،Coinomi ،Exodus و Trust.به عنوان کیف پول‌های سخت افزاری، بهترین گزینه Ledger است. هرچند ممکن است کیف پول‌های دیگری در آینده اضافه شوند.
  • اطلاعات کیف پول و کدهای بازیابی خود را مخفی و ایمن نگه دارید زیرا به هر کسی این قدرت را می‌دهد که قفل کیف شما را باز کند و به دارایی‌های شما دسترسی پیدا کند.
  • هزینه‌های شبکه Hedera با ارز HBAR پرداخت می‌شود. میانگین هزینه هر تراکنش وقتی به دلار آمریکا اندازه گیری می‌شود به 0.0001 سنت می‌رسد.

سخن آخر

همانطور که در مقاله ارز هدرا هشگراف چیست خوانید هدرا هشگراف با عملکرد خود دنیای ارزهای دیجیتال را شگفت زده می کند. توصیه می شود قبل از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال از دانش کافی در این زمینه برخوردار باشید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری ۲۰۲۴
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری ۲۰۲۴
در عصر دیجیتالی هستیم که ماهیت پول، سریع‌تر از آن چیزی که ما تصور می‌کردیم، در حال تکامل است. ارزهای دیجیتال شکل جدیدی از پول را برای دنیا تعریف کردند....
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
معرفی ارز دیجیتال
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
شیباریوم یک راه حل بلاک چین لایه 2 شیبا اینو است که هدف آن رسیدگی به سرعت پایین تراکنش اتریوم است. هدف شیباریوم این است که پایه‌های ساخت اکوسیستم شیبا...
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر روی بیت کوین در سال ۲۰۲۰ سرمایه‌گذاری می‌کردید، الان چقدر سود کسب کرده بودید؟ با اینکه این ارز در مدت اخیر...