معرفی ارز دیجیتال

ارز چیا چیست ؟ | نحوه ی استخراج ارز چیا

ارز چیا چیست ؟ | نحوه ی استخراج ارز چیا

دنیای ارزهای دیجیتال هر روز حرفه ای تر و جذاب تر می شود. زحمت اولیه ی اینکار را بیت کوین کشید اما نکته ی غیر قابل انکار این است که هیچگاه نمی توان سد راه تکنولوژی شد. بعد از بیت کوین طبیعتا کوین ها و توکن های زیادی آمدند و هر کدام از آنها شعاری برای جذب مخاطب خود داشتند. یکی فی تراکنش کمتری نسبت به بیت کوین پیشنهاد کرد دیگری سرعت انتقال بیشتر و این تا جایی رسید که اکنون بیش از 5000 ارز دیجیتال در بازار وجود دارد. اما اگر اخیرا گردشی در بازار هارد داشتید، متوجه شدید که قیمت هارد دیسک ها حتی تا چهار یا پنج برابر شده است. این مشکل نیز زیر سر یک ارز به نام “chia” است. شما برای استخراج چیا نیاز به هارد و سیستم کامپیوتری ساده دارید و به راحتی می توانید از این طریق کسب درآمد دلاری داشته باشید . اما قبل از اینکار باید بدانید که ارز چیا چیست و استخراج ارز چیا چگونه است؟

ارز چیا چیست ؟

شبکه ی چیا در آگوست سال 2017 تاسیس شد ، این شبکه یک بستر بلاکچین و معاملاتی هوشمند است که توسط برام کوهن، مخترع پروتکل اشتراک فایل های همتا به همتای BitTorrent ایجاد شده است.

به جای الگوریتم Proof-of-Work (PoW) بیت کوین و بلاکچین های دیگر که از این الگوریتم برای پردازش معاملات و استخراج سکه ها از آن استفاده می کنند، ارز چیا یک پروتکل مبتنی بر ذخیره سازی است که از الگوریتم “Proof-of-Space-and-Time” استفاده می کند. (POST ) الگوریتمی است که در اصل از فضای خالی هارد دیسک شما استفاده می کند. رمز ارز چیا، ارزی است که برای کار از این پروتکل پیروی می کند.

مقالات مرتبط: بیت کوین چیست؟

اگر به دنیای ارزهای دیجیتال علاقه دارید می توانید از طریق ایرانیکارت اقدام کنید

خرید و فروش ارز  دیجیتال

رمز ارز چیا چگونه کار می کند؟

از آنجا که رویکرد POST مانند بیت کوین یا غیره از توان محاسباتی استفاده نمی کند، برای ایجاد سکه به انرژی نیاز ندارد. ماینرها فضای ذخیره سازی اضافی خود را به شبکه اختصاص می دهند و احتمال تولید یک سکه چیا متناسب با فضای مورد نیاز آنها در مقایسه با ظرفیت کل شبکه است. طبق گفته هافمن ، Chia در حال حاضر بزرگترین بلاکچین مربوط به ذخیره سازی است که از Filecoin (رمز ارزی که از الگوریتمی مشابه پیروی می کند) پیشی گرفته است.

شبکه بلاک چین چیا از Chialisp استفاده می کند، یک زبان برنامه نویسی جدید، ایمن و آسان برای رمز ارزها و تولید ارزدیجیتال. هدف در اصل این است که استفاده از رمز ارز خیلی آسان تر از پول نقد باشد و همچنین آسیب کمتری به محیط زیست بزند. هر کسی می تواند این نرم افزار را از وب سایت  چیا بارگیری کرده و در صورت داشتن فضای ذخیره سازی کافی در هارد دیسک و یک سیستم کامپیوتری ساده این ارز را به دست بیاورد.

هدف بعدی چیا تبدیل شدن به یک سیستم پرداخت برای شرکت ها و موسسات ، از جمله بانک ها و دولت ها است. زیرا شبکه ی چیا برای استفاده ی سازمانی و وام های نرم افزاری مناسب است.

ارز چیا چیست

استخراج ارز چیا چگونه است؟

اکنون به طور کلی می دانید که ارز چیا چیست اما اول از همه باید بگویم که برای استخراج ارز چیا ما از اصطلاح فارم یا مزرعه استفاده می کنیم، که نمایانگر آنچه در پایین توضیح می دهیم است و آن را از روشهای دیگر بیت کوین جدا می کند. برای تولید چیا ، ما به حافظه ی خالی هارد دیسکمان پناه  می بریم. دانلود و نصب نرم افزار در کنار فضای ذخیره سازی بلا استفاده  و یک سیستم کامپیوتری معمولی تمام وسایلی است که برای استخراج ارز چیا یا فارم آن نیاز داریم. در این هارد دیسک ها مجموعه ای از اعداد رمزنگاری ذخیره می شود که “پلات” نامیده می شود.

به جای کارگران معدن یا ماینر، استخراج کنندگان چیا “کشاورز” یا فارمر خوانده می شوند. و این نامگذاری به این دلیل است که این ارزانرژی بسیار کمی نسبت به دیگر ارزها نیاز دارد. وقتی زنجیره بلوک چالشی را برای بلاک بعدی ایجاد می کند، فارمر در صورت داشتن “هش” نزدیک به چالش در یک پلات، پاداش کسب می کنند. احتمال برنده شدن یک بلوک توسط یک فارمر به میزان فضایی که در اختیار کل شبکه قرار داده است بستگی دارد. هرچه تعداد پلات ها بیشتر باشد ، احتمال کسب درآمد بیشتر است.

شما می توانید با استفاده از این ماشین حساب میزان احتمالی به استخراج ارز چیا را به دست بیاورید. برای شروع فارمینگ، به یک کامپیوتر ویندوز با SSD نیاز دارید البته macOS و Linux نیز پشتیبانی می شوند.

استخراج ارز چیا

مقالات مرتبط:

استخراج یا ماین بیت کوین چیست؟

محاسبه ی کسب درآمد دلاری از ارز چیا

  • به وب سایت Chia مراجعه کنید.
  • بر روی “نصب Chia Blockchain” کلیک کنید.
  • به پایین به نسخه Windows بروید و Chia Blockchain را برای Windows دانلود کنید.
  • Chia Blockchain را نصب و اجرا کنید.
  • روی “ایجاد یک کلید خصوصی جدید” کلیک کنید. (یادداشت 24 کلمه ای ارائه شده را یادداشت کنید. برای بازیابی کیف پول و چیا به این نیاز دارید.)
  • بر روی “Plots” کلیک کنید.
  • روی “Add Plots” کلیک کنید.
  • اطلاعات لازم را پر کنید.
  • سپس میزان سود به شما نمایش داده می شود.

کامپیوتر و سیستم پیشنهادی برای ارز چیا

یک مزرعه خوب برای استخراج ارز چیا به تمام قطعات رایج کامپیوتر نیاز دارد. دایرکتوری شما، جایی که پلات ها پر می شود، برای کارکرد بهتر به SSD نیاز پیدا خواهد کرد. استفاده از سیستم نا مناسب و نداشتن SSD ممکن است شما را با مشکل مواجه کند. برای تعیین پلات های نهایی شما می توانید  SSD یا HDD را انتخاب کنید. با این حال ، وسایلی که استفاده می کنید باید قابل توجه و مناسب برای اینکار باشند.

در زیر لیستی آورده شده است که برای فارم کردن ارز چیا در سیستم ویندوز 10 به شما کمک خواهد کرد.

Price Chia farm PC Category
$175 ASUS Prime Z490-P Motherboard
$150 TEAMGROUP T-Force Vulcan Z DDR4 32GB 3200MHz RAM
$259 Intel Core i5-11600K CPU
$400 Sabrent Rocket Plus 4 2TB SSD
(OS + Temp)
$350 Seagate Exos X10 10TB HDD
(Final)
$35 EVGA 500 BA PSU
$85 Corsair Carbide Series SPEC-DELTA Case

تا زمانی که پردازنده مناسب ، رم کافی و حافظه SSD بسیار خوبی داشته باشید ، با کامپیوتر شخصی خود نیز می توانید به سادگی ارز چیا تولید کنید.

کلام آخر

دانستیم که ارز چیا چیست و چگونه به دست می آید. آیا تا کنون خود یا دوستانتان ارز چیا فارم کرده است ؟  به نظر شما اینکار به صرفه است ؟  بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که چارت ارز چیا تحلیل پذیر نیست و ممکن است قیمت آن نوسانات شدیدی داشته باشد. در این صورت با ریزش قیمت میزان پاداش دریافتی شما نیز از شبکه کمتر می شود. به طور کلی دنیای ارزهای دیجیتال دنیای ریسک و تجربه های جدید است. در نتیجه  پیش از اینکار حتما دانش های لازم را کسب کنید.

سلب مسئولیت: این بلاگ صرفا با هدف آموزش و اطلاع‌رسانی در حوزه ارزهای دیجیتال نگارش شده و ایرانیکارت به هیچ‌وجه توصیه‌ای به خرید یا فروش ارزهای دیجیتال ندارد. بازار ارزهای دیجیتال بسیار پرریسک و پرنوسان است و ورود به آن نیازمند دانش و تجربه کافی در حوزه کریپتوکارنسی و معاملات بازارهای مالی است.

ارز چیا چیست ؟ | نحوه ی استخراج ارز چیا
دنیای ارزهای دیجیتال هر روز حرفه ای تر و جذاب تر می شود. زحمت اولیه ی اینکار را بیت کوین کشید اما نکته ی غیر قابل انکار این است که...
4.14 از 7 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید
  1. سلام
    هر ۱۰ترا هاردا در ماه چقدر چیا تولید میکنه
    وچگونگی تولید

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی
      ضمن تشکر از توجه شما، به اطلاع می‌رساند، متاسفانه ایرانیکارت برای استخراج ارز، آموزشی ارائه نمی‌دهد.
      پایدار باشید
      ایرانیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری ۲۰۲۴
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری ۲۰۲۴
در عصر دیجیتالی هستیم که ماهیت پول، سریع‌تر از آن چیزی که ما تصور می‌کردیم، در حال تکامل است. ارزهای دیجیتال شکل جدیدی از پول را برای دنیا تعریف کردند....
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
معرفی ارز دیجیتال
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
شیباریوم یک راه حل بلاک چین لایه 2 شیبا اینو است که هدف آن رسیدگی به سرعت پایین تراکنش اتریوم است. هدف شیباریوم این است که پایه‌های ساخت اکوسیستم شیبا...
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر روی بیت کوین در سال ۲۰۲۰ سرمایه‌گذاری می‌کردید، الان چقدر سود کسب کرده بودید؟ با اینکه این ارز در مدت اخیر...