اخبار

امن ترین بانک ها در کدام کشور ها هستند؟

امن ترین بانک ها در کدام کشور ها هستند؟

برای افرادی که به دنبال کشور و بانکی امن برای سپردن سرمایه خود هستند، همیشه این سوال وجود دارد که اموال خود را به دست کدام بانک و در کدام کشور بسپارند. بانک های دنیا با همکاری دولت هایشان همواره تلاش دارند که از طریق تبلیغ در مورد میزان امنیت بانک، مشتریان بین المللی جذب کرده و پول در گردش را در کشور خود افزایش دهند.

رتبه بندی کشور ها بر اساس میزان امنیت بانک ها، هر ساله در ژورنال ها و مراکز گوناگون انجام میگیرد که داده های لازم برای رتبه بندی را معمولا از گزارش سالانه مجمع جهانی اقتصاد دریافت میکنند. این رتبه بندی ها بعضا اختلافاتی دارند که بسیار کوچک بوده و چشمگیر نیست.

این سوال که امن ترین بانک ها در کدام کشور ها هستند، به خصوص پس از بحران مالی سال 2008 شدت یافت. آمار ها نشان میدهد که مردم به خصوص دو کشور آمریکا و انگلستان پس از این بحران تمایل دارند سرمایه خود را در بانک دیگر کشور ها بسپارند، و از امینت بانک های کشور خود مطمئن نیستند. این میزان از بی اعتمادی به حدی است که در کمال ناباوری آمریکا را در رتبه 36 کشور ها از لحاظ امنیت بانک ها در نظر مردم قرار داده و جایگاه انگلستان در رتبه 62 است!

امنیت بانک ها در کشورهای مختلف متفاوت است.

امن ترین بانک ها در کدام کشورها قرار دارند؟

1- فنلاند: فنلاند پس از بحران مالی سال 2008 سرمایه گذاری های زیادی بر روی جذب سرمایه های دنیا به سوی بانک های کشور خود کرد. تا جایی که امروزه نه تنها در رتبه اول ایستاده است، بلکه اختلافش با دیگر کشور ها به قدری زیاد است که جایگاه خود را تثبیت نموده. با وضع قوانینی در ارتباط با وام های بانکی در سال 2015، به نظر میرسد این امنیت در فنلاند روند صعودی تری را نیز پیش گیرد!

2- آفریقای جنوبی: محل چهار عدد از امن ترین بانک های دنیا در این کشور است که نام این کشور را نزد فعالان اقتصادی به “چهار بزرگ” تغییر داده است. بانک های Standard Bank و FirstRand Bank و Nedbank و Barclays Africa در این کشور با کمک دولت خود، در حال افزایش میزان امنیت خود، حتی بیش از میزان فعلی نیز هستند!

3- کانادا: کانادا در طول 100 سال گذشته به معرف و نمادی برای امنیت مالی تبدیل گشته است! تاریخ معاصر نشان داده بعد از رکود سال 1930 تا به امروز، تمام رکود ها و مشکلاتی اقتصادی بزرگ دنیا، برای کانادا مشابه قلقلکی کوچک بده که به هیچ عنوان خدشه ای به امنیت بانک های آن وارد ننموده است!

بانک کانادا یکی از امن ترین بانک های دنیاست

4- نیوزیلند: دولت و بانک های نیوزیلند با کمک یکدیگر و با قرار دادن شرایط مناسب بیمه ای و پرداخت سود های مناسب، در سال های گذشته تلاش داشته اند نیوزیلند را مقصدی مناسب برای به امانت گذاشتن سرمایه نشان دهند. این کشور علیرغم موفقیت های خود، در سال جاری با دو رتبه سقوط به رتبه چهارم رفته است و در سال های گذشته جایگاه دوم را دارا بود.

5- استرالیا: استرالیا با وضع قوانین مناسب در سال های اخیر تلاش نموده بانک های بزرگ دنیا را جذب استرالیا نماید و تا حد بسیار زیادی نیز در این امر موفق به نظر میرسد. احتمالا در سال های آینده باید شاهد افزایش رتبه استرالیا باشیم.

6- هنگ کنگ: هنگ کنگ روز به روز بیشتر مورد توجه بزرگترین موسسات مالی و بانک های دنیا قرار میگیرد، تا حدی که امروزه بیشتر این موسسات شعباتی بزرگ را در هنگ کنگ تاسیس نموده اند. قوانین این کشور و تجمع گسترده بانک ها در این کشور باعث افزایش میزان امنیت بانک های آن شده است.

7- نروژ: نروژ در سال های گذشته جایگاه های بالاتری در این رتبه بندی داشت اما اقتصاد متکی به نفت این کشور باعث عدم ثبات وضعیت اقتصادی و بانکی کشور شده است. با توجه به مشکلات اخیر سیستم بانکی و اقتصادی نروژ به نظر میرسد در سال های آینده باید در انتظار سقوط رتبه اش باشیم!

بانک مرکزی نروژ

8- سنگاپور: کشور ثبات اقتصادی! سرمایه داران بزرگ دنیا در سال های اخیر به این نتیجه رسیده اند که سنگاپور کشوری است که از بزگترین مشکلات دنیا هم سالم بیرون آمده و ثبات خود را حفظ میکند.

9- شیلی: شیلی نیز به نظر میرسد در سال های آینده دچار کاهش رتبه خواهد شد. عدم پایبندی به تعهدات بانکی و سودآوری پایین در برخی بانک های بزرگ این کشور در سال های اخیر دیده شده است که رفته رفته مردم خود کشور و سرمایه داران خارجی را ناامید کرده است.

10- سوئد: گرچه نظام و قوانین بانکی این کشور چندان مطلوب به نظر نمیرسد، اما امنیت بالای این کشور و آرامش همیشگی اقتصاد آن همیشه برای افرادی که به دنبال بانک های امن میگردند جذاب است.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...