دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری

معرفی ۲۰ موضوع پرطرفدار برای کانال یوتیوب در سال ۲۰۲۴

معرفی ۲۰ موضوع پرطرفدار برای کانال یوتیوب در سال ۲۰۲۴

حتما شما هم شنیدید که بسیاری از افراد از طریق یوتیوب و تولید محتوا در آن، ماهانه به صورت میلیاردی کسب درآمد دلاری می‌کنند. هر یک از شما بعد از شنیدن این جمله، تلنگری می‌خورید و با خود می‌گویید، یعنی من از پس این کار ساده هم بر نمی‌آیم؟ ولی وقتی تصمیم می‌گیرید که این کار را شروع کنید، می‌بینید آنقدرها هم ساده نیست! به احتمال زیاد در همان پله اول، یعنی انتخاب موضوع برای یوتیوب می‌مانید و اصلا نمی‌دانید روی چه موضوعی تمرکز کنید. پس توصیه می‌کنیم این مقاله را تا انتها بخوانید و با موضوعات پرطرفدار یوتیوب و بهترین محتوای آن آشنا شوید! اگر می‌خواهید یک یوتیوبر موفق باشید، نکات این مقاله را از دست ندهید!

چرا انتخاب موضوع برای یوتیوب اهمیت دارد؟

به نظرتان چرا باید به انتخاب موضوع برای یوتیوب اهمیت بدهیم؟ همانطور که می‌دانید یوتیوب یک پلتفرم آنلاین بر پایه جذب مخاطب از طریق ویدئو است. در واقع هرچقدر ویدئوهای شما بازدید، لایک، کامنت و به طورکلی تعامل بیشتری با مخاطب داشته باشد، به همان اندازه شما موفق‌تر خواهید بود! به همین خاطر قبل از تولید محتوا در یوتیوب از خودتان بپرسید چه محتواهایی طرفدار بیشتری دارد و چه چیزی باعث می‌شود تا افراد از بین میلیون‌ها کانال، شما را انتخاب کنند؟ بنابراین اولین گام مهم برای موفقیت در این پلتفرم، انتخاب موضوع جذاب و پرطرفدار است. شاید باخودتان بگویید در دنیای الان، هرموضوعی طرفدار مخصوص به خود را دارد، اما شما باید باهوش‌تر از این حرف‌ها باشید! طبیعتا موضوعاتی که محبوبیت بیشتری دارند، سریع‌تر ویو می‌گیرند و مسیر کسب درآمد از یوتیوب را برایتان هموارتر می‌سازند. فراموش نکنید انتخاب موضوع برای یوتیوب اگر هوشمندانه انجام شود، می‌تواند به اندازه ده پله شما را جلوتر ببرد!

چرا انتخاب موضوع برای یوتیوب اهمیت دارد؟

نکات مهم برای انتخاب موضوع خوب برای یوتیوب

اگر می‌خواهید از طریق تولید محتوا در یوتیوب، درآمد کسب کنید، باید نکات مهمی را در خصوص انتخاب موضوع درنظر بگیرید که ما در اینجا به این نکات می‌پردازیم. دراینصورت می‌توانید برای نقد کردن درامد ارزی خود از طریق راه‌های مختلفی اقدام کنید.

  • به ایده‌تان فرصت بدهید

برای انتخاب موضوع و اجرای آن، عجله نکنید! ابتدا یک کاغذ بردارید و موضوعاتی را که به ذهنتان می‌رسد، روی کاغذ بنویسید. سپس به خودتان فرصت بدهید و خوب درباره موضوع فکر کنید و هر ایده جدیدی را که به ذهنتان می‌رسد، در گوشه و کنار کاغذ یادداشت نمایید. درنظر بگیرید که در این مرحله، تنها خلاقیت مهم است!

  • احتمالات و شایدها را بررسی کنید

بعد از اینکه موضوع یا موضوعاتی را برای تولید محتوا در یوتیوب انتخاب کردید، بهتر است تمامی جوانب را بسنجید و همه جزئیات آن را درنظر بگیرید. در این مدت تاجاییکه می‌توانید درباره موضوع خود تحقیق کنید و کانال‌هایی را که مشابه موضوع شما در یوتیوب محتوا تولید می‌کنند، زیر نظر بگیرید. با این کار می‌توانید به خیلی از پرسش‌ها ازجمله اینکه چگونه می‌توانم بهتر از این کانال‌ها باشم؟ به چه امکاناتی نیاز دارم؟ و یا اصلا این کانال‌ها توانسته‌اند به جایی برسند، پاسخ دهید.

  • به چه موضوعی علاقه دارید؟

از آنجایی‌که تولید محتوا یک فعالیت مستمر است، پس باید در حوزه‌ای فعالیت کنید که به آن علاقه دارید. در این صورت هم انرژی بیشتری برای کار دارید و هم می‌توانید خلاقانه‌تر رفتار کنید. پس توصیه می‌کنیم موضوعاتی را که برایتان جالب نیست، کنار بگذارید.

  • جذابیت و بازخورد بالای موضوع

برای انتخاب موضوع محتوا اولین سوالی که باید از خودتان بپرسید این است که این موضوع چقدر طرفدار و مخاطب دارد؟ طبیعتا برخی از موضوعات مانند آشپزی، گیم و یا محتوای آموزشی طرفدار بیشتری نسبت به موضوعات دیگر دارد. پس دقت کنید موضوعی را که انتخاب می‌کنید، جذابیت و مخاطب خود را داشته باشد.

  • بر موضوع مسلط باشید

دقت کنید که هر موضوعی را که برای تولید محتوا در یوتیوب انتخاب می‌کنید، باید بر آن تسلط کافی را داشته باشید. از آنجایی‌که محتوای یوتیوب به صورت ویدئویی است، تولید محتوا در موضوعاتی که بلد نیستید، خیلی سریع توسط کاربران تشخیص داده می‌شود و مخاطبین خود را از دست می‌دهید. مثلا اگر نمی‌توانید خوب جوک تعریف کنید، سراغ تولید محتوای طنز نروید! در واقع بهتر است ابتدا استعدادهای خودتان را بشناسید و متناسب با توانایی‌هایتان، یک موضوع برای یوتیوب انتخاب کنید.

بهترین موضوعات برای فعالیت در چنل یوتیوب

بسیاری از شما برای کسب درآمد در یوتیوب، نمی‌توانید موضوع مناسبی پیدا کنید و فعالیت خود را هر چه سریعتر شروع کنید، پس پیشنهاد می‌شود خواندن این قسمت مقاله را از دست ندهید.

اگر به ساخت ویدئو علاقمندید و ایده‌های جذابی را در سر دارید، کارتان را در چنل خود شروع کنید و نقد کردن درآمد یوتیوب را به دپارتمان تخصصی افراک در ایرانیکارت بسپارید.

  1. موسیقی
    موسیقی همواره یکی از موضوعات پرطرفدار در تمامی رسانه‌هاست و یوتیوب هم مستثنی از این ماجرا نیست! اگر هنرمند تازه کار هستید و یا در موسیقی استعداد دارید، می‌توانید قطعات موسیقی خود را در یوتیوب قرار دهید و هنر خود را در معرض دید افراد بیشتری بگذارید.
  2. حیوانات
    اگر حیوان خانگی دارید و یا به طور کلی به حیوانات علاقه دارید، می‌توانید کارهای بامزه و صحنه‌های خنده‌دار آن‌ها را با دوربین شکار کنید و آن را در کانال یوتیوب خود منتشر کنید. شاید برایتان جالب باشد اما ویدئوهای کارهای خنده‌دار حیوانات خانگی در یوتیوب طرفدار زیادی دارد و جزو موضوعات پرطرفدار در این پلتفرم محسوب می‌شود.
  3. نقد و بررسی
    اگر اهل فیلم دیدن هستید و نقد و تحلیل آن‌ها را دنبال می‌کنید، نظرتان چیست یک کانال در یوتیوب راه بیندازید و با همین موضوع شروع کنید؟! با این کار افراد زیادی که به اصطلاح “عشق فیلم” هستند، وارد صفحه‌تان می‌شوند تا نظرات و تحلیل شما را درمورد بازیگران و سناریوی فیلم بدانند.
  4. فروشگاه و فروش محصول
    یکی از موضوعات برای کانال یوتیوب که امروزه طرفدار زیادی دارد، معرفی محصول و بررسی مزایا و معایب و به طور کلی موارد خاص مربوط به محصول است. بنابراین اگر محصول خاصی دارید و یا می‌خواهید محصول دیگران را معرفی کنید، اول از همه سراغ کالا و محصولاتی بروید که پرحاشیه و معروف هستند. سپس در قالب یک ویدئو درباره محصول صحبت کنید و چه بهترکه از تجربیات شخصی خود درباره استفاده از محصول هم بگویید. اما دقت کنید که نظر صادقانه، برگ برنده شما در این مدل از محتواهاست.
  5. آموزش رشد و توسعه فردی
    خوشبختانه امروزه به لطف افراد و اساتید موفقیت و کتاب‌های پرفروش در زمینه توسعه فردی، افراد زیادی توانسته‌اند مسیر زندگی خود را تغییر دهند و موفقیت‌های زیادی را به دست آورند. بنابراین یک ایده پرطرفدار موضوع برای یوتیوب، ویدئوهای آموزش توسعه فردی و موفقیت است.
  6. ایده پردازی
    اگر فرد خلاق و ایده‌پردازی هستید، نظرتان چیست ایده‌های خودتان را در موضوعات مختلف در یوتیوب با دیگران به اشتراک بگذارید. خیلی از افراد دوست دارند از ایده‌های مخفی دیگران استفاده کنند و حتی ممکن است یکی از همین کاربران بتواند ایده شما را به مرحله اجرا دربیاورد!
  7. موضوعات چالشی
    یکی از موضوعات برای چنل یوتیوب که مخاطبین و تعداد بازخوردهای زیادی دارد، موضوعات چالشی هستند. موضوعات چالشی باعث ایجاد حس کنجکاوی در افراد می‌شود و از این رو توصیه می‌کنیم اگر ایده دیگری برای تولید محتوا ندارید، سراغ این موضوع بروید. در این میان ویدئوهای چالشی که مربوط به خوردنی‌های خاص و یا پوشیدن لباس خاص است، طرفدار و جذابیت بیشتری برای کاربران دارد. مثلا در سال 2010 یک چالش پرطرفدار با موضوع چالش دارچین در یوتیوب معروف شد که افراد باید یک قاشق دارچین را در کمتر از 60 ثانیه می‌خورند و بعداز آن هیچ آبی نمی‌نوشیدند. بنابراین اگر ایده‌های چالش برانگیز دارید، تولید محتوا در یوتیوب را با موضوعات چالشی شروع کنید.
  8. ویدئوهای آموزشی (How To)
    ویدئوهایی که با موضوع How To و یا “چگونه” در یوتیوب هستند، به آموزش‌های فنی در موضوعات مختلف می‌پردازند. اگر در یکی از حوزه‌ها مانند علوم مختلف، ریاضی، موسیقی، هنری و … مهارت کافی و لازم را دارید، می‌توانید ویدئوی آموزشی تهیه کنید. همانطور که می‌دانید هنوز خیلی از افراد یوتیوب را به عنوان بهترین مرجع اموزشی در دنیا می‌شناسند.
  9. بایدها و نبایدها
    ویدئویی با عنوان بایدها و نبایدها بسازید! مثلا بایدها و نبایدهای اولین قرار عاطفی و یا اولین سفر خارجی را بگویید! اگر کمی خلاقانه فکر کنید، می‌توانید برای موضوعات مختلفی درباره این بایدها و نبایدها ویدئو بسازید و در کانال خود منتشر کنید.
  10. پرسش و پاسخ
    معمولا کاربران در بخش کامنت ویدئوهای قبلی‌تان، سوالاتی مطرح می‌کنند. شما می‌توانید به این پرسش‌ها به چشم یک فرصت نگاه کنید و ویدئوهایی با عنوان پرسش و پاسخ بسازید. اگر تعداد سوالات در کامنت‌ها زیاد نیست، در انتهای ویدئو از مخاطبین خود بخواهید تا سوالات خود را در کامنت با شما به اشتراک بگذارند. توجه کنید که ویدئوهای پرسش و پاسخ کمک زیادی به واچ تایم کانال می‌کند و باعث تعامل بیشتر شما با مخاطبین‌تان می‌شود.
  11. آموزش آشپزی
    اگر از آن دسته افرادی هستید که به آشپزی علاقه زیادی دارند و در خسته‌ترین حالت ممکن با آن حالشان خوب می‌شود، آیا وقتش نرسیده که با این فعالیتی که روزانه تکرار می‌شود، کسب درآمد کنید؟ با این کار هم برای خودتان درآمد ایجاد کرده‌اید و هم با قرار دادن دستورالعمل‌های خاص خود در اختیار کاربران، لطف بزرگی به آن‌ها کرده‌اید. آشپزی یکی از موضوعات محبوب و هوس برانگیز است که نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کرده و آن‌ها را برای رفع هوس، حتی از روی تخت خواب هم بلند می‌کند. البته توجه به این نکته را هم فراموش نکنید که محتوای شما باید در میان رقبایتان که آشپزهای بزرگ و بین المللی هستند، خاص و خارق‌العاده باشد. در این صورت آشپزی می‌تواند بهترین محتوای یوتیوب باشد.
  12. طنز و شوخی
    این روزها که به دلیل مشغله‌های زندگی ممکن است افراد دچار بی حوصلگی باشند، دیدن یک فیلم طنز و شوخی می‌تواند حال آن‌ها را عوض کرده و خنده بر لبان آن‌ها بیاورد. در صورتی که شوخ طبع هستید و ایده‌های خوبی برای اجرای طنز دارید، بهترین گزینه برای کسب درآمد شما، ساختن فیلم و کلیپ‌های طنز برای تغییر دادن حال دیگران است.
  13. مد و زیبایی
    مد و زیبایی امروزه در تمام رسانه‌های اجتماعی، با استقبال فراوانی رو به رو شده است. همچنین چون روش‌های زیادی برای زیبایی به دنیای این روزها اضافه شده، می‌توانید روی روش‌های مختلف زیباسازی صورت، ناخن، پوست و … بپردازید. با این کار حتی ایده‌هایی مختلفی در اختیار کاربران قرار می‌دهید. البته می‌توانید به  معرفی محصولات شرکت‌های مختلف هم بپردازید.
  14. بازی‌های رایانه‌
    شاید برایتان جالب باشد که برخی از یوتیوبرهای برتر، تنها با نمایش بازی‌های رایانه‌ای خود و نشان دادن مهارت‌شان در این بازی‌ها به شهرت رسیده‌اند. بازی‌های رایانه‌ای نیز جزو موضوعات پرطرفدار در یوتیوب هستند که در سایر رسانه‌ها اهمیت کمتری دارند. بنابراین اگر شما در انجام بازی خاصی تبحر دارید، تنها یوتیوب است که می‌تواند مهارت شما را به سرگرمی و کسب درآمد قابل توجهی تبدیل کند. گیمرها در حال حاضر یکی از بهترین یوتیوبرهای جهان هستند.
  15. سفر و معرفی مکان‌های جدید
    اگر زیاد سفر می‌کنید و به دیدن مناطق زیبای دنیا، کشور و حتی شهرتان علاقه دارید، از سفرهای خود فیلم بگیرید و در یوتیوب منتشر کنید. با این کار علاوه بر این که درآمد زیادی کسب می‌کنید، کاربران خود را با مناطق مختلف آشنا کرده و حس و حال خوبی به آن‌ها منتقل می‌کنید.
  16. ورزش و سلامتی
    یوتیوب پر از فیلم‌هایی است که در آن ورزش‌های مختلف با رژیم‌های غذایی متفاوت به اشتراک گذاشته می‌شوند. همچنین فیلم بسیاری از مسابقات ورزشی که در یوتیوب گذاشته می‌شود و بسیاری از افرادی که مسابقه را تماشا نکرده‌اند، از طریق یوتیوب می‌توانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند.
  17. تکنولوژی
    آخرین دستاوردهای تکنولوژی و آپدیت شدن نرم افزارها می‌تواند افراد زیادی را به خود جذب کند. مثلا آخرین ورژن گوشی اپل، بهترین مدل لپ تاپ مایکروسافت و….
  18. بلاگری و نمایش زندگی شخصی
    دیدن چالش‌ها، تجربیات و روزمرگی‌های یک فرد و همه چیزهایی که می‌تواند برای افراد لذت‌بخش باشد مثل کتاب خواندن، فیلم دیدن، خرید کردن و … طرفداران زیادی دارد و همانطور که می‌بینید در رسانه‌های دیگر مثل اینستاگرام مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده است.
  19. ترفندهای زندگی
    با فیلم گرفتن از ترفندهایی که در زندگی لازم است مثل براق کردن سینک، بردن لکه‌های گاز، روش‌های جلوگیری از فرسایش کولر آبی، روش درمان بعضی از بیماری‌ها و… و به اشتراک گذاشتن آن‌ها در یوتیوب، می‌توان مخاطبان زیادی را در کانال یوتیوب خود جذب کرد.
  20. فیلم و سریال
    گذاشتن قسمت‌های مختلفی از فیلم و سریال و قرار دادن آن‌ها در یوتیوب از موضوعات پرطرفدار این روزها هستند. مثلا قرار دادن قسمت‌های مختلف یک سریال یا فیلم سینمایی محبوب، یا به اشتراک گذاشتن دیالوگ‌های ماندگار و پرطرفدارترین بخش‌های فیلم‌های مختلف.

youtubeدقت کنید که پیش از انتخاب موضوع برای یوتیوب، حتما لازم است قوانین جدید یوتیوب برای مانیتایز شدن را مطالعه کرده باشید!

انواع موضوع برای کانال یوتیوب

انواع موضوع برای کانال یوتیوب

برای تولید محتوا در یوتیوب، موضوعات مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید باتوجه به سلیقه و علاقه خودتان در یکی از این زمینه‌ها فعالیت کنید. در اینجا با انواع موضوع برای کانال یوتیوب آشنا می‌شویم.

موضوع ترسناک برای یوتیوب

یکی از موضوعات برای فعالیت در یوتیوب که طرفدار زیادی دارد، تولید محتوای ویدئویی در ژانر وحشت و ترسناک است. محتوای ترسناک هم باید کاربرپسند باشد و هم یک سناریو خلاقانه داشته باشد؛ بنابراین ایده کار بسیار مهم است که می‌خواهید چه محتوا و موضوعی را انتخاب کنید. اما اگر از پس این مرحله برآیید، مطمئن باشید که در مدت زمان کمی، مخاطبین زیادی به دست خواهید آورد.

موضوع یوتیوب بدون چهره

افراد زیادی هستند که به فعالیت و تولید محتوا در یوتیوب علاقه زیادی دارند اما چون خجالتی هستند، در مقابل دوربین ظاهر نمی‌شوند. اگر شماهم یکی از همین افراد هستید، نگران نباشید! یکی از مزیت‌های چنل یوتیوب این است که برای تولید محتوا و جذب مخاطب، حتما نباید جلوی دوربین بروید بلکه تنها کافیست یک موضوع جذاب یوتیوب بدون چهره انتخاب کنید و تولید محتوای خود را شروع کنید. بهترین ایده‌های موضوع یوتیوب بدون چهره عبارتنداز:

  • کانال ساخت ویدئوهای انیمیشن
  • کانال بررسی محصول یا جعبه گشایی
  • کانال آشپزی
  • کانال گیم و بازی
  • کانال فیلم‌های آموزشی
  • کانال ارزهای دیجیتال
  • کانال مدیتیشن
  • کانال فیلم‌های تایم لپس
  • کانال فیلم‌های سفر
  • کانال کاردستی
  • کانال دکوراسیون منزل
  • کانال ساخت مستند

موضوع های جالب و ترند برای یوتیوب

بااینکه کاربران یوتیوب علایق مختلفی دارند اما واقعیت این است که برخی از موضوعات در این کانال همیشه طرفداران بیشتری دارد. البته منظورمان این نیست که حتما برای رونق کسب وکارتان در یوتیوب، باید بادی به هرجهت باشید و هربار باتوجه به موضوعات ترند در یوتیوب، محتوا تولید کنید بلکه بایستی ابتدا موضوعات مورد علاقه خود را پیدا کنید و سپس نزدیک‌ترین موضوعات ترند مرتبط با علاقه‌تان را انتخاب نمایید. اینگونه هم شما از تولید محتوا لذت می‌برید و هم یک تصمیم هوشمندانه برای موضوع کانال یوتیوب به دست آورده‌اید!

بهترین یوتیوبرهای ایرانی و خارجی

بهترین یوتیوبرهای ایرانی

در سال‌های اخیر با بیشتر شدن تب و تاب کسب درآمد دلاری از یوتیوب، خوشبختانه بسیاری از یوتیوبرهای ایرانی در موضوعات پرطرفدار یوتیوب خوش درخشیدند که در ادامه نام برخی از این یوتیوبرها را آورده‌ایم.

  • Kewdiepie در موضوع طنز، سرگرمی و …
  • Mia Plays در موضوع بازی و استریم
  • Arya Keoxer در موضوع گیم و سرگرمی
  • Toxic Girlow در موضوع استیم و بازی
  • Sajjad Fazli در موضوع ورزشی

بهترین یوتیوبرهای جهانی

اگر بخواهیم به بهترین یوتیوبرهای جهان نگاهی بیندازیم، برخی از آن‌ها هرساله از نظر کاربران یوتیوب در رتبه‌های برتر این رسانه قرار می‌گیرند. همچنین اینکه بدانید بهترین یوتیوبرهای جهان در چه زمینه‌هایی محتوا تولید می‌کنند، نشاندهنده این است که چه حوزه‌هایی مخاطب بیشتری در یوتیوب دارد. در ادامه لیستی از بهترین یوتیوبرهای جهانی را مشاهده می‌کنید.

  • DanTDM  در زمینه بازی و استیم
  • Shane Dawson  در زمینه نقد و بررسی
  • Like Nastya Vlog  در زمینه لایف استایل کودکانه
  • Ninja  در زمینه ورزشی، استیم
  • Luisito Comunica  در زمینه سفر
  • Yuya در زمینه آرایش، فشن
  • Smosh  در زمینه کمدی
  • Felipe Neto  در زمینه لایف‌استایل، کمدی

یک ایده عالی برای یوتیوب!

در این مقاله سعی کردیم به شما در انتخاب بهترین موضوع برای یوتیوب کمک و بهترین محتوای یوتیوب و موضوعات پرطرفدار آن را معرفی کنیم. یادتان باشد موضوعی را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید و حاضر می‌شوید بیشتر زمان خود را به آن بپردازید. با این نتایج شما اگر بخواهید یوتیوبر شوید در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنید؟

دقت کنید شما می‌توانید از طریق خدمات نقد کردن درامد ارزی ایرانیکارت در صورت وجود شرایط لازم، درامد ارزی خود را در ایران دریافت کنید و این مقاله صرفا جهت افزایش آگاهی شما است. برای اطلاع از این شرایط، با کارشناسان ایرانیکارت در ارتباط باشید.

معرفی ۲۰ موضوع پرطرفدار برای کانال یوتیوب در سال ۲۰۲۴
حتما شما هم شنیدید که بسیاری از افراد از طریق یوتیوب و تولید محتوا در آن، ماهانه به صورت میلیاردی کسب درآمد دلاری می‌کنند. هر یک از شما بعد از...
5 از 3 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
کسب درآمد دلاری در ایران با 16 روش جدید (آپدیت 1402)
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری در ایران با 16 روش جدید (آپدیت 1402)
افزایش نرخ تورم و نوسانات ارزی عواملی هستند که باعث کاهش ارزش پول ملی کشورمان نسبت به گذشته شده‌اند. این امر موجب شده تا کسب درآمد دلاری در ایران مورد...
معرفی بهترین پلتفرم های کسب درامد با دیدن تبلیغات
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
معرفی بهترین پلتفرم های کسب درامد با دیدن تبلیغات
اگر شما هم از دیدن تبلیغاتی که در وسط بازی، فیلم، کلیپ و … پخش می‌شوند خسته شده‌اید و گاهی به خاطر این تبلیغ‌ها از ادامه دیدن فیلم یا انجام...
انواع روش های کسب درآمد رایگان به صورت آنلاین
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
انواع روش های کسب درآمد رایگان به صورت آنلاین
آیا به دنبال راهی می‌گردید که شما را به کسب درآمد رایگان برساند؟ در این دنیای دیجیتال پر از فرصت، امکان دارد شما هم بتوانید به شکلی هوشمندانه و بدون...