اکانت های خارجی

اپل آیدی (Apple ID) چیست؟

اپل آیدی (Apple ID) چیست؟

اپل آیدی چیست ؟! برای پاسخ به این سوال باید گفت که اپل ایدی، در حقیقت اولین چیزیست که برای استفاده از محصولات کمپانی اپل باید در دست داشته باشید. اگر به تازگی وارد دنیای مهیج اپل شده اید، ساخت اپل ایدی اولین گام شما برای ورود به این دنیای جذاب و تجربه امکانات و سرویس های اپل خواهد بود. برای آشنایی با اپل آیدی و اطلاع از اهمیت و کاربرد آن، مطالعه این مطلب را از دست ندهید!

اپل آیدی چیست؟

اپل آیدی (Apple ID) حساب ویژه شما در سیستم یکپارچه اکوسیستم اپل است. در حقیقت، اپل ایدی شناسه ای است که شرکت اپل هویت کاربران خود را شناسایی می‌کند و می‌تواند فعالیت‌های آنها را بررسی کرده، عملکرد تمام دستگاه‌های برند اپل کاربران را یکپارچه ساخته و به آنها اجازه دسترسی و استفاده از سرویس‌ها و امکانات خود را می‌دهد. در حقیقت ساخت اپل ایدی برای هریک از کاربران آیفون، iPad ، iPod و Mac و به‌طورکلی تمام محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اپل ضروری خواهد بود؛ چراکه تا زمانی‌که کاربر این کارت شناسایی را در دست نداشته باشد، مجموعه اپل هیچ حمایتی از او نخواهد کرد.

کمپانی اپل، شناسه اپل (Apple ID) را اینگونه معرفی می کند:

«اپل آیدی، حسابی است که از آن برای دسترسی به خدمات شرکت اپل از جمله اپ استور، اپل موزیک، آی‌کلود، آی‌مسیج، فیس‌تایم و غیره استفاده می‌شود.»

اپل آیدی (Apple ID) چیست

آموزش ساخت اپل ایدی رایگان

دنیای مهیج اپل موجب شده است تا بسیاری از افراد در سراسر دنیا علاقه‌مند به تهیه هریک از محصولات کمپانی اپل، علی‌الخصوص آیفون و آیپادهای آن باشند. اما نکته قابل‌توجه در اینجا این است که، تنها خریداری این محصولات مهم نیست، بلکه باید بتوانید از این محصولات فوق‌العاده به بهترین شکل ممکن استفاده کنید و از تمام امکانات و مزایای آنها بهره‌مند شوید. برای این منظور، ساخت اپل آیدی و همچنین خرید شارژ Apple ID یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید در نظر داشته و در مواقع موردنیاز برای آنها اقدام کنید. شاید برای برخی از کاربران، این سؤال به وجود آید که شیوه ساخت اپل آیدی چیست؟ و یا حتی نحوه خرید شارژ آن چگونه است؟ با ایرانیکات می‌توانید تمام سؤالات خود را برطرف کرده و شناسه کاربری خود را بسازید.

به روش‌های مختلفی می‌توان به ساخت apple id اقدام کرد. مثلا می‌توانید از طریق تلفن همراه این کار را انجام دهید یا از طریق سایت اپل ایدی به انجام آن اقدام کنید. روش‌های مختلفی که از طریق آن‌ها می‌توان به ساخت اپل آیدی اقدام کرد که به صورت مختصر در جدول زیر آورده شده است.

بیشتر بخوانید : آموزش ساخت اپل آیدی رایگان

روش‌های مختلف ساخت اپل ایدی رایگان
سایت appleid
سایت icloud
itunes
آیفون یا ایپد
مک
وب‌سایت apple music

ساده ترین روش ساخت اپل آیدی

اگر شما هم به تازگی به خرید یک گوشی هوشمند اقدام کرده‌اید و قصد دارید برای خود اپل آیدی بسازید، سوالی که برایتان ایجاد می‌شود این است که ساده‌ترین راه ساخت اپل آیدی کدام است. ساخت اپل ایدی با استفاده از آیتونز و سایت اپل یکی از ساده‌ترین روش‌های ساخت اپل آیدی است که به صورت مختصر به توضیح آن‌ها پرداخته می‌شود.

ساخت اپل آیدی با کامپیوتر (آیتونز)

یکی از بهترین و ساده‌ترین روش‌ها برای ساخت اکانت اپل، استفاده از نرم افزار آیتونز (iTunes) می‌باشد و برای این کار لازم است که در ابتدا آیتونز را دانلود کنید. بعد از نصب آن برنامه را باز کرده و مراحل ساخت اپل ایدی را انجام دهید. البته توجه کنید که برای ساخت اپل آیدی استفاده از آی پی غیر ایرانی (ترجیحا آمریکایی) الزامی می‌باشد.

 ساخت اپل آیدی از سایت اپل

یکی دیگر از روش‌هایی که با آن می‌توانید به ساخت اپل آیدی اقدام کنید، رفتن به سایت اپل و ساخت اپل آیدی است. برای انجام این کار لازم است که حتما از یک شماره تلفن استفاده نمایید تا کد تایید را دریافت کرده و برای اپل بفرستید. البته در این روش هم باید به این نکته توجه کنید که از پیش شماره ایران نمی‌توان برای انجام این کار استفاده کرد و استفاده از یک شماره تلفن خارجی الزامی می‌باشد.

مزایای اپل آیدی چیست؟

اپل آیدی علاوه بر کارایی اصلی خود، دارای مزایای بسیاری بوده و منافع قابل‌توجهی را برای کاربران کمپانی اپل به همراه خواهد داشت. در حقیقت اهمیت و کارایی شناسه اپل به گونه ایست که در صورت عدم ساخت این شناسه، کاربر از امکانات و قابلیت‌های بسیاری از این محصولات منع خواهد شد. در این بخش از مطلب، به بررسی برخی از مزایای اپل آیدی می‌پردازیم:

  1. همگام سازی محتوا در تمامی دستگاه های کمپانی اپل

یکی از بهترین مزیت‌های استفاده از اپل آیدی، همگام‌سازی محتوا در تمامی دستگاه‌های کاربر می‌باشد. این بدان معناست که با یک اپل ایدی می‌توانید تمامی محتوا و اطلاعات خود را از قبیل کلیه پیام‌ها، نسخه‌های پشتیبان (بک آپ‌ها)، تصاویر، فایل‌ها و غیره، در تمامی محصولات اپل خود همگام‌سازی و یا اصطلاحاً سینک (Sync) کنید. لازم به ذکر است که، وقتی اطلاعات شما سینک شده باشد، دیگر نیازی به همراه داشتن تمامی دستگاه های خود نخواهید داشت، بلکه به‌راحتی می‌توانید از یک دستگاه به اطلاعات سایر محصولات اپل خود نیز دسترسی داشته باشید.

اپل آیدی (Apple ID) چیست

  1. مشخص شدن موقعیت مکانی دستگاه های گمشده یا مسروقه

با توجه به نوسانات دلار و همچنین قیمت قابل‌توجه محصولات اپل، گم‌شدن و یا به سرقت رفتن این محصولات، اتفاق خوشایندی برای صاحبان آنها نخواهد بود؛ این در صورتی است که علاوه بر ضرر مالی این مسئله، کاربران بسیاری از اطلاعات و بعضاً اسناد مهم و ضروری خود را نیز از دست خواهند داد! با در نظر گرفتن اهمیت این موضوع، راهکار کمپانی اپل از طریق اپل آیدی چیست؟

در پاسخ به این سؤال باید گفت که، اپل آیدی دارای امکان و قابلیت بسیار کاربردی می‌باشد که می‌تواند در مواقعی که شما دستگاه خود را گم‌کرده و یا آن را به سرقت برده‌اند، به‌راحتی از موقعیت مکانی آن مطلع شوید.

در این مواقع، اگر حساب اپل آیدی را برای دستگاه خودساخته باشید، با استفاده از قابلیت «Find My» موقعیت مکانی دستگاه شما مشخص خواهد شد. این‌یکی از شیوه‌های امنیتی کمپانی اپل برای حفظ محصولات خود می‌باشد؛ بنابراین برای نگهداری هرچه بیشتر دستگاه خود، ساخت شناسه اپل را جدی بگیرید.

  1. جلوگیری از ورود و دسترسی افراد غریبه به اطلاعات دستگاه مسروقه

در مواقع مفقودی و یا سرقت محصولات اپل، یکی دیگر از مزیت‌های مهم و امنیتی اپل آیدی، قابلیت «Activation Lock» آن خواهد بود. در این مواقع، تا زمان پیدا شدن دستگاه خود، با استفاده از این امکان، در سریع‌ترین زمان ممکن می‌توانید دستگاه خود را قفل کرده و اجازه هرگونه ورود و دسترسی اشخاص دیگر به آن را سلب کنید. این قابلیت به‌طور مخصوص برای افرادی که اطلاعات مهمی را روی دستگاه خود ذخیره کرده‌اند، کارایی خواهد داشت.

  1. استفاده از ابزارها و قابلیت های مهم کمپانی اپل

به‌طورکلی، برای استفاده از تمامی محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کمپانی اپل، ساخت یک حساب اپل آیدی ضروری خواهد بود. به‌عنوان‌مثال اگر بخواهید از سرویس‌هایی مانند اپل تی.وی (Apple TV)، اپل موزیک (Apple Music) و آی کلود (iCloud) استفاده کنید، به شناسه اپل خود نیاز خواهید داشت.

اپل آیدی (Apple ID) چیست

کاربرد اپل آیدی چیست؟

همان‌طور که قبلاً بدان اشاره شد، اپل آیدی، هویت و شناسه شما برای کمپانی اپل خواهد بود که به‌واسطه آن، اپل می‌تواند کاربران خود را شناسایی کرده و تمامی فعالیت‌های آنها را رهگیری کند. علاوه بر مزایای اپل آیدی، این شناسه دارای کاربردهای مختلف و متنوعی می‌باشد که در این بخش به بررسی چند مورد از آنها اشاره خواهیم کرد.

  • امکان استفاده از آیتونز (iTunes)

آیتونز یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین برنامه‌های کمپانی اپل می‌باشد که امکانات بسیاری را برای کاربران اپل فراهم می‌کند. شما با استفاده از آیتونز، نه‌تنها می‌توانید موسیقی و فیلم‌های موردعلاقه خود را دریافت کنید، بلکه می‌توانید از سایر امکانات کاربردی و جذاب آن همچون دانلود کتاب و نرم‌افزارهای موردنظر خود نیز بهره ببرید. به‌عنوان‌مثال، با استفاده از آیتونز به‌راحتی می‌توانید نرم‌افزار موردنیاز خود را دانلود و نصب‌کرده و تمامی بک آپ های لازم آن را تهیه کنید. در نظر داشته باشید که برای دسترسی و استفاده از امکانات آیتونز، به حساب اپل آیدی خود نیاز خواهید داشت.

کاربرد اپل آیدی

  • استفاده از سرویس آی کلود (iCloud) اپل

آی‌کلود، درواقع یک سرویس ذخیره‌سازی ابری می‌باشد که کاربران اپل می‌تواند بدون هیچ محدودیتی اطلاعات و اسناد موردنیاز خود را در آن بارگذاری و ذخیره نمایند. در حال حاضر، سرویس آی‌کلود یک فضای ابری 5 گیگابایتی رایگان را به کاربران خود اختصاص داده است. از اصلی‌ترین موارد کاربرد و مزایای این سرویس می‌توان به این نکته اشاره داشت که، آی‌کلود قابلیتی را برای شما فراهم خواهد کرد که در صورت ذخیره اطلاعات خود بر آن، در هرلحظه و در هر نقطه از دنیا، با هر دستگاه سازگار با آن، به‌تمامی اطلاعات خود دسترسی داشته باشید. البته شرط بهره‌مندی از این امکان نیز، داشتن حساب اپل آیدی خواهد بود.

  • استفاده از فیس تایم (FaceTime) اپل

فیس‌تایم، یکی از اپلیکیشن‌های محبوب و پرطرفدار کمپانی اپل می‌باشد که امکان برقراری تماس صوتی و تصویری را برای کاربران اپل برقرار می‌سازد. همچنین با استفاده از فیس تایم، می‌توانید با اپل واچ (ساعت مچی اپل) نیز تماس صوتی برقرار کنید. لازمه استفاده از این امکان اپل نیز، داشتن شناسه اپل خواهد بود.

کاربرد اپل آیدی چیست؟

  • استفاده از سرویس اپل موزیک (Apple Music)

اپل موزیک یکی دیگر از اپلیکیشن‌های اختصاصی شرکت اپل است که به کاربران این اجازه و امکان را می‌دهد که به آهنگ‌های موجود در آیتونز گوش دهند. با این برنامه می‌توانید دسترسی کاملی به موزیک‌های ایرانی و خارجی داشته باشد. اگر بخواهید از این برنامه محبوب استفاده کنید، لازم است ابتدا اپل آیدی خود را فعال کنید.

بیشتر بخوانید: گیفت کارت اپل موزیک چیست ؟

  • استفاده از سرویس هند آف (Handoff) اپل

هندآف اپل، قابلیتی است که به پیشبرد کارهای روزانه کاربران خود کمک فراوانی خواهد کرد. این سرویس امکانی را برای شما فراهم خواهد کرد که می‌توانید کاری را با یک دستگاه اپل شروع و در دستگاه دیگر ادامه داده و به اتمام برسانید. یکی از مزایای هندآف این است که، اجازه حذف یا از بین رفتن کارهای شمارا نخواهد داد. استفاده از این قابلیت نیز مشروط به ساخت اپل آیدی است.

  • ذخیره اطلاعات مهم و حساس در حساب اپل آیدی

لازمه بهره‌مندی از تمامی سرویس‌ها و خدمات کمپانی اپل، ساخت اپل آیدی می‌باشد. به همین دلیل اگر فاقد این شناسه بوده و یا به هر دلیلی آن را فراموش کرده باشید، بسیاری از امکانات و خدمات کمپانی اپل حتی مزیت به‌روزرسانی محصول نیز از شما سلب خواهد شد. همچنین توجه داشته باشید که تمامی اطلاعات تماس، پرداخت، مسائل امنیتی، موقعیت مکانی و حتی عکس‌های شخصی شما روی اپل آیدی ذخیره خواهند شد؛ بنابراین در حفظ و مراقبت از آن کوشا باشید.

اپل آیدی (Apple ID) چیست

  • دسترسی به اپ استور (App Store) و بهره مندی از امکانات آن

یکی از مهم‌ترین کارایی‌ها و مزایای اپل آیدی ، اتصال دستگاه شما به فروشگاه اپلیکیشن‌های اپل (App Store) می‌باشد؛ در این فضا به‌راحتی می‌توانید به‌تمامی اپلیکیشن های اپل دسترسی داشته و از آنها استفاده کنید. تمامی اپ های این فروشگاه ازلحاظ امنیت و کارایی در لول بسیار بالایی قرار داشته و هیچ‌گونه مشکلی برای دستگاه شما ایجاد نخواهند کرد. جالب است بدانید که بیش از دو میلیون اپلیکیشن و برنامه کاربردی در اپ استور قرار دارد و تنها لازمه بهره‌مندی از آنها داشتن شناسه اپل می‌باشد.

اپل آیدی (Apple ID) چیست

سخن نهایی

با خواندن این مقاله آموختید اپل آیدی چیست، چه مزایایی دارد و انواع کاربردهای آن کدام است. اگر نیاز به خرید گیفت کارت اپل دارید یا در زمینه ساخت اکانت اپل ایدی نیاز به راهنمایی دارید، می‌توانید از راهنمایی‌های پشتیبانان و کارشناسان ایرانیکارت استفاده نمایید.

سوالات متداول
Request for Quote

افراد می‌توانند در صورت داشتن اپل آیدی آیفون شما، به اطلاعات دسترسی پیدا کنند.

اطلاعات تماس، پرداخت، موقعیت مکانی، عکس‌ها، فیلم‌ها، اسناد و هر آنچه که در گوشی شما قرار دارد در این اکانت ذخیره می‌شود و نگهداری از آن بسیار اهمیت دارد.

به پایین منوی Apple ID بروید و در آنجا لیستی از تمام دستگاه‌هایی که به اپل ایدی شما متصل شده‌اند را می‌بینید. سپس دستگاه مورد نظر را به کمک انتخاب گزینه Remove From Account در پایین‌ترین قسمت صفحه، از حساب کاربری خود حذف کنید.

با وجود این که تمامی محصولات اپل، مبتنی بر سیستم عامل IOS هستند و این سیستم عامل جزو مطمئن ترین سیستم عامل هاست و درصد هک شدن آن بسیار پایین است، ولی یکی از نشانه‌های هک شدن اپل ایدی در ایفون  مصرف مقدار زیادی از حجم دیتای شما می‌باشد.

اپل آیدی (Apple ID) چیست؟
اپل آیدی چیست ؟! برای پاسخ به این سوال باید گفت که اپل ایدی، در حقیقت اولین چیزیست که برای استفاده از محصولات کمپانی اپل باید در دست داشته باشید....
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
اکانت های خارجی
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
شماره مجازی (virtual number) شماره تلفنی است که وجود حقیقی نداشته و بدون نیاز به سیمکارت کارایی شماره‌های واقعی را دارد؛ به بیان دیگر، این سرویس نوعی تلفن مجازی است...
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
اکانت های خارجی
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
تلگرام پرمیوم چیست؟ تلگرام با میزبانی از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، از جدیدترین پلن اشتراکی جذاب خود یعنی تلگرام پرمیوم رونمایی کرد. تلگرام پریمیوم نسبت به...
آموزش استفاده از ChatGPT در ایران از صفر تا صد
اکانت های خارجی
آموزش استفاده از ChatGPT در ایران از صفر تا صد
چت بات ChatGPT از جذاب‌ترین ربات‌های هوش مصنوعی است که می‌تواند پاسخگوی بسیاری از سوالات انسان باشد. جذابیت این ربات موجب شده است تا استفاده از ChatGPT در ایران نیز...