بازی ها

بازی death stranding؛ یک بررسی مختصر برای گیمرها

بازی death stranding؛ یک بررسی مختصر برای گیمرها

شاید شروع هر بازی، مانند شروع فیلم‌ و کتاب سخت باشد. مثلا تصور کنید کتابی را شروع کردید، آن را کمی ورق زدید و بعد از مطالعه 5-6 صفحه به قدری جذب آن شده‌‌اید که دیگر نمی‌توانید آن را کنار بگذارید. بازی هم به همین صورت ممکن است از همان ابتدا به قدری شما را جذب کند که نتوانید دیسک کنسول را رها کنید و از کارهای مهم دیگر خود عقب بمانید یا برعکس از همان ابتدا چنگی به دل نزند و آن را رها کنید و دیگر به سراغش نروید. در این مقاله قصد داریم به بررسی بازی جذاب و هیجانی death stranding بپردازیم. با خواندن آن تشخیص می‌دهید که این بازی شما را به خود جذب می‌کند یا نه اصلا به سراغ آن نباید بروید!

بررسی بازی death stranding

داستان بازی به این صورت است که انفجارهایی در کشور امریکا ایجاد می‌شود که باعث قطع ارتباط مناطق مختلف شده و منقرض شدن نسل، آدم‌های آنجا را تهدید می‌کند. کاری که شما باید در این بازی انجام دهید، مرتبط کردن شهرهای از هم گسیخته امریکا با کنترل سم پورتر بریجز (شخصیت بازی) می‌باشد.

سم کیست و چه نقشی در بازی دارد؟ سم شخصیت اصلی بازی است که دچار سندرم فوس فوبیا (DOOMs) است و کابوس‌های وحشتناکی می‌بیند. این شخصیت از تماس فیزیکی حتی در حد دست دادن با دیگران هم بیزار است و تا جایی که بشود از این کار دوری می‌کند. البته داشتن این سندروم به سم کمک می‌کند که بتواند حضور بی‌تی‌ها را حس کند ولی در عوض قادر به دیدن آن‌ها نباشد. علاوه بر این سم یک جنین به اسم بریج با خود به همراه دارد که رابطه عمیقی با او برقرار کرده و می‌تواند بی‌تی‌ها را ببیند. حضور این جنین در بازی شما را وادار می‌کند که برای شنیدن صدای زیبای خنده یا گریه‌اش، صدای اسپیکر را بالا ببرید. خنده و گریه این نوزاد بستگی به نحوه بازی شما دارد. مثلا اگر بتوانید سم را به پرش موفق از پرتگاهی وادار کنید، شروع به خندیدن می‌کند. بر عکس اگر نتوانید از پرتگاه با موفقیت عبور کنید و وارد رود پرآبی شوید، گریه می‌کند و باید بتوانید او را آرام کنید.

بازی death stranding

این داستان دارای پیچیدگی‌هایی است که باعث هیجان بازی می‌شوند و با انجام آن احساس خستگی و کسل شدن نمی‌کنید. مهم‌ترین ویژگی این بازی راه رفتن و دویدن سم در شرایط مختلف است. شرایطی مثل حمل کردن بسته و تجهیزات مختلف، عبور از رودخانه، بازی کردن در هوای برفی، کولاک، گذر کردن از صخره‌ها و … می‌باشد. موفقیت در این بازی به حرکات و عکس‌العمل‌های سم بستگی دارد. مثلا در صورتی که سم مسافت طولانی را طی کرده و بعد از عبور از یک رود طولانی خسته شده باشد، در ادامه بازی خیلی سریع خسته می‌شود و نمی‌تواند باقی مسیر را به راحتی ادامه دهد. این موضوع همچنین در زمان مواجه شدن با موجوداتی مثل Gazer نیز صدق می‌کند و در صورتی که سم سرحال باشد، به راحتی از پس آن‌ها برمی‌آید و می‌تواند فرار کند.

بازی death stranding چه چالش‌هایی دارد؟

بازی دث استرندینگ بسیار چالش برانگیز است و موانع مختلفی مثل رودخانه، کوه، برف و یخبندان و … پیش روی ما وجود دارد. بنابراین باید بتوانیم با استفاده از تجهیزات، امکانات مختلف و رساندن آن‌ها به منقطه مشخص از پس آن‌ها برآییم. البته در این راه تجهیزات مختلفی وجود دارد که به ما در رسیدن هدف کمک می‌کند. در این بازی یک نقشه نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد که می‌تواند مسیر بازی و موانع آن را نشان دهد و شما را در عبور راحت از مسیر راهنمایی کند.

بیشتر بخوانید: چگونه از بازی آنلاین کسب درآمد کنیم؟

ارواح سیاه و به همراه داشتن نوزاد

رو به رو شدن با ارواح (Bt ها) سیاه رنگ این بازی یکی از پرچالش‌ترین قسمت‌های آن می‌باشد و داستان بازی به وجود آن‌ها گره خورده است. در واقع شما در قسمت‌هایی از بازی با این ارواح مواجه خواهید شد که انگار وارد برزخ شده‌اید و آن‌ها دور شما را فرا گرفته‌اند. این بی تی ها، روح انسان‌هایی است که بین دنیای دیگر و این دنیا گرفتار شده‌اند. زمانی که در بازی هوا بارانی می‌شود، باید منتظر حضور بی‌تی ها باشید و عبور از آن‌ها ترس و دلهره زیادی در دل گیمر ایجاد می‌کند. در صورتی که این ارواح شما را در منطقه تشخیص دهند، تسخیرتان کرده و اگر نتوانید از دست آن‌ها فرار کنید شما را پیش غول مرحله آخر می‌برند. تشخیص این بی تی‌ها توسط نوزاد همراه صورت می‌گیرد. در واقع نوزاد است که ارواح را تشخیص داده و با استفاده از راداری که به سم وصل است میزان دور یا نزدیک بودن بی‌تی‌ها را هشدار می‌دهد. با پیشرفت بازی می‌توانید صاحب تجهیزات و اسلحه‌هایی شوید که با آن‌ها بتوانید ارواح را از بین ببرید و آن‌ها را شکست دهید.

بررسی بازی death stranding

سخن نهایی

در این مقاله به بررسی بازی Death Stranding پرداخته شد. شاید وجود نوزادی که با گریه و خنده خود شما را به انجام و ادامه این بازی جذب کند و ظاهر شدن ارواحی که شما را می‌ترسانند به بازی هیجان دهد. ولی در نهایت شما بسته به سلیقه خود تصمیم می‌گیرید که این بازی مشغول شوید یا خیر. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و بگویید که آیا این بازی برای شما هم جذابیت داشت یا خیر؟

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین بازی‌های بتل رویال، یک تجربه هیجان انگیز
بازی ها
بهترین بازی‌های بتل رویال، یک تجربه هیجان انگیز
اگر شما هم به بازی‌های اورجینال علاقه‌مند هستید بهتر است بدانید یکی از بهترین و مهیج‌ترین بازی‌های یارانه‌ای متعلق به مجموعه بتل رویال است. بتل رویال ژانری از بازی‌های ویدئویی...
بهترین بازی های ایکس باکس 2020
بازی ها
بهترین بازی های ایکس باکس 2020
با پایان سال 2020 لیست هایی از بهترین بازی های ایکس باکس وان این سال منتشر شده است. لیست هایی که به انتخاب منتقدان و یا انتخاب مردم است. در...
چگونه از بازی آنلاین کسب درآمد کنیم؟
بازی ها
چگونه از بازی آنلاین کسب درآمد کنیم؟
حتما شما هم این روزها، زیاد شنیده‌اید که بسیاری از افراد فقط با بازی کردن درآمدهای زیادی کسب می‌کنند. این به خصوص برای افرادی که به بازی و گیم‌های آنلاین...