امنیت ارز دیجیتال

بهترین و امن ترین کیف پول کاردانو (ADA)

بهترین و امن ترین کیف پول کاردانو (ADA)

این روزها وقتی وارد حوزه خرید و فروش ارز دیجیتال می‌شوید، اسم رمزارزهای پرچم داری مانند کاردانو را به وفور می‌شنوید. کاردانو یک پلتفرم مبتنی بر بلاک چین است که سرعت تراکنش‌های آن، بسیار زیاد است. از آن جایی که این ارز یکی از برترین رمزارزها است، کاربران زیادی ترغیب به خرید آن شده‌اند. یکی از نکات مهم در ذخیره این رمزارز، انتخاب یا خرید کیف پول ارز دیجیتال مناسب است. در این مقاله می‌آموزید که بهترین کیف پول‌های کاردانو کدام‌اند و چه ویژگی‌هایی دارند؟

کیف پول کاردانو چیست؟

کیف پول کاردانو در اصل ابزاری است که شما را قادر می‌سازد با بلاک چین کاردانو تعامل داشته باشید. بنابراین شما می‌توانید ارز دیجیتال کاردانو را ارسال، دریافت، ذخیره و به اشتراک بگذارید. کیف پول‌های کاردانو Cardano شما را قادر می‌سازد تا توکن‌های کاردانو، دارایی‌های بومی (قابل تعویض) و NFT (توکن‌های غیرقابل تعویض) را مدیریت کنید. برخی از کیف‌پول‌های چند ارزی دارای صرافی‌های ارز دیجیتال داخلی هستند، بنابراین می‌توانید ADA را نیز خریداری یا مبادله کنید.

بیشتر بخوانید: کاردانو چیست

با وجود بسیاری از تهدیدات امنیتی در دنیای ارزهای دیجیتال، استفاده از یک کیف پول ایمن برای کاردانو بسیار مهم است. ذخیره کردن ADA خود در صرافی‌ها ایده هوشمندانه‌ای نیست زیرا آن‌ها را در معرض خطر سرقت یا هک قرار می‌دهد.

کیف پول کاردانو چیست؟

کیف پول کاردانو چگونه کار می‌کند؟

هنگامی که یک کیف پول ارز دیجیتال جدید راه اندازی می‌کنید، یک جفت کلید عمومی و خصوصی ایجاد می‌شود. آدرس کیف پول ADA شما با استفاده از کلید عمومی ایجاد می‌شود و می‌توانید آن را برای دریافت ADA به اشتراک بگذارید. هنگامی که شما در حال ارسال توکن‌های ADA هستید، از کلید خصوصی برای امضای دیجیتالی تراکنش‌ها استفاده می‌شود که سپس می‌تواند به دفتر کل بلاک چین کاردانو اضافه شود. یعنی کلید خصوصی باید مخفی بماند.

انواع کیف پول کاردانو

کیف پول‌های ارز دیجیتال کاردانو به چهار نوع کیف پول سخت‌افزاری، کیف پول‌ نرم‌افزاری، کاغذی و تحت وب دسته‌بندی می‌شوند که خود کیف پول های نرم افزاری به دو دسته دسکتاپی و موبایلی تقسیم می شوند. هر کدام از این ولت‌ها ویژگی‌های خاصی را ارائه می‌دهند و سرمایه‌گذاران می‌توانند با توجه به نیازهای‌شان یکی را انتخاب کنند.

کیف پول سخت‌افزاری

این نوع کیف پول‌ها دستگاه‌های فیزیکی هستند که اطلاعات کلیدهای خصوصی شما را ذخیره می‌کنند و به طور آفلاین امنیت بالایی ارائه می‌دهند. زمانی که نیاز به انجام تراکنش دارید، با اتصال این دستگاه به کامپیوتر یا دستگاه موبایل، امکان امضای تراکنش‌های کاردانو فراهم می‌شود. سیف پال، لجر، ترزور از انواع کیف پول سخت افزاری کاردانو هستند.

کیف پول نرم‌افزاری

همانطور که اشاره کردیم دو نوع کیف پول نرم افزاری کاردانو عبارتند از:

کیف پول موبایلی

این نوع کیف پول‌ها برای استفاده در دستگاه‌های همراه مانند گوشی‌های هوشمند طراحی شده‌اند. معمولا اپلیکیشن‌هایی هستند که می‌توانید از آن‌ها بر روی تلفن همراه خود استفاده کنید. تراست ولت، اتمیک و … از جمله کیف پول های موبایلی برتر کاردانو هستند.

کیف پول دسکتاپی

این نوع کیف پول‌ها به عنوان نرم‌افزار‌هایی برای کامپیوترها طراحی شده‌اند و کاربران می‌توانند از آن‌ها بر روی سیستم‌های شخصی خود استفاده کنند. کیف پول کوینومی یکی از برترین کیف پول های دسکتاپی ارز دیجیتال کاردانو هستند.

کیف پول کاغذی

کیف پول کاغذی مجموعه‌ای از کلیدهای خصوصی و عمومی است که به صورت چاپ شده روی کاغذ قرار دارد. این روش معمولا برای ایجاد ذخیره‌سازی آفلاین استفاده می‌شود اما ریسک نگهداری آن بالا است.

کیف پول تحت وب

این نوع کیف پول‌ها بر روی وب برای دسترسی آسان به کارتان طراحی شده‌اند. آن‌ها معمولا به عنوان سرویس‌های آنلاین وبسایت‌ها یا افزونه‌های وب فراهم می‌شوند.

فاکتورهای انتخاب بهترین کیف پول‌های کاردانو

فاکتورهای انتخاب بهترین کیف پول‌های کاردانو

اگر به دنبال خرید بهترین کیف پول، برای حفظ و ذخیره کاردانوی خود هستید، دقت کنید که والت مورد نظر شما، ویژگی‌های زیر را داشته باشد.

  • تضمین امنیت بالا

حتما شما هم برای انتخاب کیف پول، به امنیت بالای آن توجه زیادی می‌کنید. در زمان بررسی امنیت یک کیف پول، باید توجه کنید که آیا کنترل کلیدهای خصوصی را در اختیار خودتان می‌گذارد؟ آیا بک‌آپ گرفتن از والت ممکن است؟ با در نظر گرفتن این موارد، می‌توانید مطمئن شوید که کیف پول مورد نظرتان از امنیت بالایی برخوردار است. امکان استفاده از احراز هویت دو عاملی از ویژگی‌های دیگر امنیتی است که یک کیف پول باید داشته باشد.

  • پشتیبانی از رمزارز کاردانو

یکی از موارد مهمی که برای انتخاب کیف پول، باید در نظر گرفته شود، پشتیبانی از رمزارزهای مورد نظر است. برای آگاهی از این که والت انتخابی از چه رمز ارزی پشتیبانی می‌کند، می‌توانید به سایت رسمی کیف پول مراجعه و لیست ارزهایی که پشتیبانی می‌کند را ببینید. دومین نکته‌ای که در پشتیبانی والت باید در نظر بگیرید، این است که در صورت بروز مشکل برای کیف پول، تیم پشتیبانی سریعا به آن رسیدگی و بتواند شما را راهنمایی کند. در واقع باید سابقه خوبی، در رسیدگی به مشتریان خود داشته باشد و به صورت شبانه روز در دسترس باشد. البته در مورد پشتیبانی، می‌توانید نقدهای سایر کاربران در شبکه‌های اجتماعی را بررسی کنید.

  • کاربری راحت و آسان

استفاده راحت از کیف پول، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن به خصوص برای افراد تازه وارد است که به تازگی وارد دنیای خرید و فروش ارزهای دیجیتال شده‌اند و شناخت چندانی از والت‌ها ندارند.

  • قابلیت پیشرفت و توسعه

بهترین کیف پول کاردانو، دارای تیم توسعه دهنده حرفه‌ای و متخصص بوده و توانایی به روزرسانی و آپدیت کردن محصول خود را دارند. در واقع تیم توسعه دهنده باید مرتب در حال بررسی کیف پول، به روزرسانی و رفع باگ‌های آن باشند.

  • قابلیت بک‌آپ گیری و بازیابی

یک کیف پول مناسب باید حتما قابلیت بک‌آپ گیری و پشتیبان‌گیری را داشته باشد، تا در صورت گم کردن والت، امکان دسترسی به رمزارزها و دارایی‌های خود را داشته باشید.

معرفی بهترین کیف پول‌های سخت افزاری کاردانو

همه رایانه‌ها و تلفن‌های همراه در معرض هک و بدافزار هستند. انتقال وجه به یک کیف پول سخت افزاری تضمین می‌کند که Cardano (ADA) یا هر ارز دیجیتال دیگر تا آنجا که ممکن است ایمن باشد.

 خرید کیف پول سخت افزاری یک سرمایه‌گذاری کوچک است که آرامش شما را حفظ می‌کند. اگر نمی‌توانید آن را بپردازید، احتمالاً نباید روی ارزهای دیجیتال نیز سرمایه‌گذاری کنید.

با استفاده از کیف پول سخت‌افزاری، می‌توانید آدرس‌های کیف پول Cardano خود را که از کلید عمومی تولید می‌شوند برای دریافت رمزارز بومی ADA و توکن‌های Cardano (دارایی‌های بومی و NFT) به اشتراک بگذارید. پیکربندی و استفاده از آن‌ها بسیار آسان است. برای ارسال ارز، تراکنش باید در دستگاه فیزیکی شما تأیید شود. در ادامه بهترین کیف پول‌های سخت افزاری کاردانو را معرفی کرده ایم.

معرفی بهترین کیف پول‌های سخت افزاری کاردانو

  • لجر Ledger

کیف‌پول‌های لجر، کیف‌پول‌های سخت‌افزاری ارزهای دیجیتال هستند که توسط کمپانی Ledger ساخته شده‌اند. کیف پول‌های سخت افزاری این شرکت کیف پول‌های چند ارزی هستند که کلیدهای خصوصی ارزهای دیجیتال را به صورت آفلاین ذخیره می‌کنند. Ledger سه کیف پول سخت افزاری Ledger Nano S Plus، Ledger Nano X و Ledger Stax ارائه می‌دهد.

کیف پول‌های لجر بیش از ۵۵۰۰ ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند. این به شما امکان می‌دهد چندین دارایی از جمله Cardano (ADA) را مدیریت کنید. با استفاده از لجر کلید خصوصی شما در یک تراشه ایمن (همان نوع مورد استفاده برای پاسپورت ها) محافظت می‌شود که توسط یک کد پین قفل شده است. اگر کیف پول شما گم یا دزدیده شود، عبارت بازیابی به شما امکان می‌دهد همه حساب‌ها را بازیابی کنید.

  • Trezor

کیف پول‌های سخت افزاری Trezor از ویندوز، لینوکس، مک، اندروید پشتیبانی می‌کند اما هنوز از دستگاه‌های iOS پشتیبانی نمی‌کند. رابط کاربری بسیار آسانی دارند. شما می‌توانید با استفاده از صفحه لمسی در میان عملکردها پیمایش کنید. مشخصات کیف پول سخت‌افزاری و نرم‌افزار Trezor به‌عنوان منبع باز منتشر می‌شوند که در آن از همه دعوت می‌شود تا کد را برای یافتن آسیب‌پذیری‌ها بررسی کنند. کیف پول ترزور از کاردانو و بیش از ۲۰۰۰ ارز دیجیتال دیگر پشتیبانی می‌کند. همه تراکنش‌های Cardano مانند ارسال و… به صورت داخلی در دستگاهی با استفاده از کلید خصوصی شما امضا می‌شوند که هرگز فاش نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: مقایسه کیف پول لجر Ledger و ترزور Trezor

  • Ellipal

کیف پول سخت افزاری Ellipal در دو مدل تایتان و مینی عرضه شده است. الیپال از کابل USB یا بلوتوث استفاده نمی‌کند، بلکه از راه حل کیف پول سخت افزاری Air-gapping استفاده می‌کند. حالت Air-gapping، کیف پول سخت افزاری Ellipal شما را به صورت فیزیکی، الکترومغناطیسی و الکترونیکی از تمام شبکه‌های دیگر (WiFi، بلوتوث…) تنها با استفاده از انتقال کدهای QR جدا می‌کند. برنامه Ellipal (دستگاه‌های iOS و Android) کار می‌کند. کیف پول‌های الیپال دارای طراحی بسیار قوی هستند. بدنه آن‌ها ۱۰۰٪ فلزی است و صفحه نمایش بزرگ آن شبیه به استفاده از گوشی هوشمند است.

با مکانیزم ضد دستکاری خود تخریبی، در صورت تشخیص نفوذ، به طور خودکار تمام کلیدهای خصوصی و اطلاعات ذخیره شده در کیف پول سخت افزاری را حذف می‌کند! البته شما همیشه می‌توانید کیف پول خود را با استفاده از عبارت بازیابی، بازنشانی کنید. بنابراین از ADA شما در برابر حملات آفلاین و آنلاین محافظت می‌کند.

Ellipal از ۴۲ بلاک چین و بیش از ۱۰۰۰۰ توکن از جمله کاردانو پشتیبانی می‌کند. برای امنیت بیشتر، می‌توانید سیزدهمین کلمه را به عبارت ۱۲ کلمه‌ای خود نیز اضافه کنید. همچنین دارای DApps explorer (برگه Discover) و تب Market برای دنبال کردن قیمت‌های فعلی بازار ارزهای دیجیتال نیز است.

  • Safepal

این کیف پول چندارزی، هم به‌صورت نرم‌افزاری و هم به‌صورت سخت‌افزاری در اختیار کاربران قرار گرفته و تقریبا تمامی نیازهای کاربران، از ذخیره، ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال گرفته تا ترید، تبدیل ارزها و تعامل با اپلیکیشن‌های حوزه دیفای را پوشش می‌دهد. دارای دو مدل سیف پال اس وان و سیف پال ایکس وان است. کیف پول‌های سیف پال دارای صفحه نمایش با وضوح بالا، صفحه D-pad و یک دوربین با کیفیت بالا هستند. سیف پال با پشتیبانی از ۲۳ بلاکچین و قابلیت ذخیره‌سازی بیش از ۲۰.۰۰۰ نوع توکن و کوین از جمله کاردانو، بیتکوین، اتریوم، ریپل و هزاران ارز دیجیتال دیگر یک کیف پول همه کاره است.

معرفی بهترین کیف پول‌های نرم افزاری کاردانو

معرفی بهترین کیف پول‌های نرم افزاری کاردانو

پس از معرفی کیف پول‌های سخت افزاری کاردانو، در این بخش به معرفی بهترین کیف پول‌های نرم افزاری کاردانو که شامل کیف پول‌های دسکتاپی، موبایلی و تحت وب می‌باشد، می‌پردازیم.

  • Daedalus

Daedalus یک کیف پول دسکتاپی بسیار امن برای کاردانو است که توسط IOHK توسعه یافته است. می‌توان از آن در ویندوز، مک و لینوکس استفاده کرد. از تعداد نامحدودی کیف پول پشتیبانی می‌کند که به سازماندهی توکن‌های ADA شما کمک می‌کند. همچنین دارای ویژگی‌های پشتیبان گیری و بازیابی عالی است. در این کیف پول می‌توانید مجموعه‌های ارز دیجیتال را فیلتر کنید. Daedalus با هر دو کیف پول سخت افزاری لجر و ترزور قابلیت همگام سازی دارد. نصب، همگام‌سازی و شروع استفاده از آن حدود 30 دقیقه طول می‌کشد.

  • Yoroi

کیف پول Yoroi محصول Emurgo است که از کاردانو پشتیبانی می‌کند. Yoroi یک کیف پول سبک روزانه برای کاردانو است. نصب و استفاده از آن در دستگاه‌های اندروید و iOS بسیار آسان بوده و به عنوان یک افزونه در مرورگرهای کروم، فایرفاکس و اج نیز قابل استفاده است. مانند تمام محصولات کاردانو که امنیت در آن‌ها اولویت اصلی می‌باشد، کاملاً آزمایش شده است. به صورتی که امنیت آن ممیزی و کلیدهای خصوصی در آن کاملا رمزگذاری شده است که استفاده از آن را برای شما بسیار ایمن می‌کند. بر خلاف Daedalus، شما مجبور نیستید بلاک چین کامل را دانلود کنید که باعث می‌شود دانلود آن بسیار سریع باشد و بلافاصله شروع به استفاده از ویژگی‌های آن کنید. شما می‌توانید به راحتی ADA را از کیف پول Yoroi خود استیک کنید. Yoroi همچنین با کیف پول سخت افزاری Ledger Nano X و Trezor Model T عالی کار می‌کند.

حتما بخوانبد: امن ترین کیف پول های ارز دیجیتال کدام اند؟

  • Nami

Nami Wallet یک کیف پول افزونه مرورگر و قابل استفاده در مرورگرهای کروم، اج، بریو است. شما می‌توانید کاردانو، ارزهای دیجیتال دیگر و NFT ها را مدیریت کنید و چندین حساب ایجاد کنید. Nami Wallet با Daedalus/Yoroi و برخی کیف‌پول‌های بومی دیگر کاردانو سازگار نیست، زیرا آن‌ها از چندین آدرس در هر کیف پول پشتیبانی می‌کنند در حالی که Nami فقط از یکی استفاده می‌کند. بنابراین استفاده همزمان از آن‌ها توصیه نمی‌شود. Nami Wallet همچنین قادر به اتصال به DApps مانند DEXs و NFT بازار است و می‌توانید کیف پول‌های سخت افزاری ترزور و لجر را به آن متصل کنید.

  • Guarda

Guarda یک کیف پول چند پلتفرمی است که می‌توانید از آن برای ذخیره، دریافت و ارسال ADA و بیش از 40 ارز دیجیتال دیگر استفاده کنید. اطلاعات شخصی یا کلیدهای خصوصی کاربر توسط شرکت ذخیره نمی‌شود. شما پشتیبان رمزگذاری شده را برای ذخیره در دستگاه خود دریافت می‌کنید، که می‌توانید از آن برای بازیابی و دسترسی آسان به کیف پول با هر دستگاه متصل به اینترنت استفاده کنید.

علاوه بر نسخه‌های دسکتاپ (Linux، Windows، MacOS)، موبایل (iOS، Android) و افزونه که می‌توانید از آن برای مدیریت ADA و سایر دارایی‌های خود استفاده کنید، Guarda یک کیف پول وب بسیار نوآورانه و آسان برای استفاده نیز دارد. کیف پول گواردا یک صرافی داخلی دارد که می‌توانید از آن برای مبادله ارزهای دیجیتال در داخل کیف پول استفاده کنید. با استفاده از نسخه‌های دسکتاپ و کیف پول گواردا اکنون می‌توانید کاردانو استیک کنید.

  • Atomic

اتمیک (Atomic) هم از جمله بهترین کیف پول‌های کاردانو است که کاربری ساده‌ای دارد و به گونه‌ای طراحی شده که افراد تازه کار هم بتوانند با آن کار کنند. این کیف پول از امنیت بالایی برخوردار است و قابلیت هک شدن هم ندارد.

از آنجایی که کدهای کیف پول اتمیک منبع‌باز است، امنیت رمزارزها حفظ و از خطر آسب پذیری این کیف پول کاسته می‌شود. کیف پول اتمیک هم نسخه موبایل و هم نسخه دسکتاپ دارد و امکان استفاده از آن برای تبادل رمزارزها به یکدیگر در آن موجود می‌باشد. تیم پشتیبانی اتمیک بسیار قوی بوده و 24 ساعته پاسخگوی سوالات کاربران خود می‌باشند و به صورت منظم در حال توسعه دادن کیف پول هستند.

سخن نهایی

با رعایت نکات زیر، می‌توانید ذخیره سازی امن و مطمئنی برای ارزهای کاردانو(ADA) داشته باشید:

  1.  بک‌آپ گرفتن از کیف پول
  2. استفاده از کیف پول‌های سخت افزاری
  3. به روز رسانی مرتب کیف پول و تهیه نسخه پشتیبان از آن
  4. حفظ و ذخیره کلیدهای خصوصی و استفاده از رمز عبور سخت و پیچیده
  5. استفاده از کیف پول‌های دارای احراز هویت دو عاملی و ایجاد پین کد برای امنیت بیشتر
  6. نصب آنتی ویروس بر روی سیستم

در این مقاله با بهترین کیف پول‌ های کاردانو آشنا شدید و ویژگی آن‌ها راشناختید. با در نظر گرفتن این نکات و البته با بررسی و تحقیق نسبت به کیف پول مورد نظر، می‌توانید والت امن و مطمئنی خریداری کنید. شما از کدام کیف پول برای ذخیره ارزهای کاردانو استفاده می‌کنید و چه نکاتی را هنگام خرید کیف پول در نظر می‌گیرید؟ خوشحال می‌شویم که نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

بهترین و امن ترین کیف پول کاردانو (ADA)
این روزها وقتی وارد حوزه خرید و فروش ارز دیجیتال می‌شوید، اسم رمزارزهای پرچم داری مانند کاردانو را به وفور می‌شنوید. کاردانو یک پلتفرم مبتنی بر بلاک چین است که...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
امنیت ارز دیجیتال
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
با پیشرفت روزافزون بازار ارز دیجیتال، این سوال که “چگونه ارز دیجیتال خود را ایمن نگه داریم؟” یک چالش بزرگ است. تغییرات مداوم در این صنعت نیز نیاز به داشتن...
TXID یا لینک تراکنش چیست؟
آموزش ارز دیجیتال
TXID یا لینک تراکنش چیست؟
ممکن است برایتان پیش آمده باشد که بعد از پرداخت و یا واریز ارز دیجیتال، دریافت کننده از شما لینک تراکنش یا TXID را به عنوان مدرک درخواست کرده باشد....
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
امنیت ارز دیجیتال
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
تتر، ارزی که در روزهای پرنوسان خرید و فروش ارزهای دیجیتال همچنان می درخشد و طرفداران وفادار خود را دارد. در این نوشته به این موضوع می پردازیم که آیا...