بازی های کریپتو

بهترین بازی‌های متاورسی

بهترین بازی‌های متاورسی

اگر از علاقمندان به کسب درآمد از بازی‌های متاورسی هستید اما نمی‌دانید که کدام بازی می‌تواند برای شما سودمندتر و جذاب‌تر باشد، در این راهنما همراه ایرانیکارت باشید تا با بهترین بازی‌های متاورسی و ویژگی‌های آن‌ها آشنا شوید.

بازی متاورسی چیست؟

بازی‌های متاورسی، تحولات بزرگی را درصنعت بازی‌های ویدیویی به وجود آورده‌اند و اخیرا شرکت های بازی سازی به پروژه های غیرمتمرکز روی آورده اند. روزانه کاربران زیادی به دلیل منافع مالی حاصل از این بازی‌ها، وارد دنیای متاورس می‌شوند.

شخصیت‌ها در بازی‌های متاورسی، از طریق آواتارهای منحصربه‌فرد و با هویت‌های مجازی نشان داده می‌شوند. این شخصیت ها در متاورس دقیقاً همان طور زندگی می کنند که مردم عادی در دنیای واقعی زندگی می کنند. از آنجایی که متاورس از فناوری‌های مختلفی مانند بلاک چین، واقعیت افزوده(AR)، واقعیت مجازی(VR) و هوش مصنوعی تشکیل شده است، بازیکنان دقیقاً همان چیزی را که در دنیای واقعی تجربه می‌کنید، می‌توانند در متاورس نیز داشته باشید.

کار، تحصیل، شرکت در رویدادها، بازی، تبلیغات، ساخت و ساز، سرمایه‌گذاری و… از فعالیت‌هایی هستند که کاربران در فضای متاورس انجام می‌دهند. بازی‌های متاورس، مبتنی بر مفهوم play to earn (به معنای بازی برای کسب درآمد) ساخته شده‌اند که به بازیکنان اجازه می‌دهند به روش‌های مختلفی مانند خرید و فروش دارایی‌های دیجیتال درون بازی، برای خود درآمدزایی کنند.

بیشتر بدانید: متاورس چیست؟

ویژگی‌های یک بازی متاورسی خوب چیست؟

مقایسه و انتخاب بهترین‌ بازی‌های متاورسی وابسته به سلیقه مخاطبان و تجربه آن‌ها از انجام بازی است. در مرحله اول باید بدانید که به کدام ژانر علاقمه دارید ؟ برای مثال کارتی، هیجان‌انگیز، شبیه سازی، جنگی و یا معمایی.

سپس مواردی چون تعداد کاربران، ارزش رمز ارز در بازار، سهولت در ثبت نام، فرصت های کسب درآمد، سرمایه لازم برای ورود، محبوبیت و عملکرد آن بازی را بررسی نمایید.

همچنین جامعه (community) آن بازی را از طریق پلتفرم‌هایی مانند Reddit، Discord و Twitterدنبال کنید.

بیشتر بدانید: پرسودترین بازی‌های متاورسی

بهترین بازی های متاورسی

بهترین بازی‌های متاورسی رایگان

اکثر گیمرها به دنبال بازی‌هایی هستند که بدون نیاز به سرمایه اولیه، بتوانند از آن کسب درآمد کنند. این بخش به شما در پیدا کردن بهترین بازی‌های متاورسی رایگان کمک می‌کند.

1. بلاکتوپیا (Bloktopia)

متاورس بلاکتوپیا یک دنیای مجازی همه‌جانبه با اقتصاد غیرمتمرکز است و یک توکن بومی به نام BLOK دارد که اخیرا عملکرد خوبی را در بازار ارزهای دیجیتال نشان داده است. بلاکتوپیا مجموعه ای از مکانیسم های درآمدی از جمله تبلیغات، خرید و فروش املاک و مستغلات، میزبانی رویدادهای مجازی با هزینه ورودی، سرمایه گذاری در سهام و ایجاد مشاغل با درآمد منفعل را فراهم می‌کند.
بلاکتوپیا با ارائه بازی های واقعیت مجازی، امکان تجربه گیم پلی برای سرگرمی و یا کسب درآمد را به صورت گروهی یا به تنهایی برای کاربران خود ایجاد می‌کند. ورود به این بازی رایگان است اما بازیکنان می‌توانند به صورت اختیاری خریدهای درون بازی داشته باشند.

بلاکتوپیا bloktopia

لینک ورود به بازی

2. سندباکس(Sandbox)

سندباکس یک دنیای بازهمه‌جانبه است که از 166464 قطعه زمین تشکیل شده است. این زمین‌ها ان اف تی‌هایی هستند که در بازارهای ثانویه مانند opensea معامله می‌شوند. سندباکس بسیار شبیه Roblox و Minecraft است. این بازی دارای یک توکن مبتی بر بلاکچین اتریوم به نام SAND است که در اقتصاد بازی نقش مهمی دارد.

بانک HSBC اولین بانکی است که با افتتاح شعبه درسندباکس به متاورس ملحق شده است. Atari، Snoop Dogg و بسیاری از هنرمندان و برندهای معروف دیگر نیز با سندباکس همکاری داشته‌اند که سرو صدای زیادی به‌پا کرده است.

VoxEdit یک ابزار کاربردی است که برای طراحی دارایی‌های درون بازی به شکل NFT مورد استفاده قرار می‌گیرد. Game Maker نیز یکی از برنامه های موجود در بازی است که برای طراحی مینی گیم‌ها و ساختمان‌ها توسط کاربران استفاده می‌شود. ورود به بازی رایگان بوده و از طریق سیستم ویندوز امکان پذیر است.

بازی سندباکس sandbox

لینک ورود به بازی

3. دسنترالند(Decentraland)

دسنترالند اولین متاورس مبتنی بر بلاک چین است و علاوه بر بازی، ده‌ها استفاده دیگر مانند نمایشگاه‌های هنری، مراکز کنفرانس، فروشگاه‌ها، سالن‌ها و موارد دیگر دارد. در دنیای دسنترالند کاربران می توانند پوشیدنی‌های توکن شده را برای آواتارهای خود انتخاب کنند. بازیکنان به بازی‌هایی در ژانرهای مختلف دسترسی دارند. برخی از این بازی‌ها به عنوان پاداش، توکن مخصوص به خود و برخی دیگر ان اف تی به بازیکنان می‌دهند. طراحی و فروش NFT، ایجاد یک بیزینس، خرید و فروش زمین‌ها و انجام بازی‌ها برخی از روش‌های کسب درآمد از متاورس دسنترالند هستند. توکن اصلی دسنترالند MANA است که برپایه اتریوم است و معمولا در سبد متاورسی سرمایه گذاران دیده می‌شود. از طریق مرورگر یا ویندوز می‌توانید به دسنترالند متصل شوید.

لینک ورود به بازی

بازی دسنترالند Decentraland

4. گادز آنچیند (Gods Unchained)

گادز آنچیند یک بازی کارتی کلکسیونی است که بر روی شبکه اتریوم ساخته شده وتمام کارت‌ها و آیتم‌های درون بازی که بازیکنان به دست می‌آورند، به شکل توکن‌های ERC-721 هستند. گادز آنچیند در سال 2018 توسط برادران جیمز و رابی فرگوسن توسعه یافته است. این بازی دارای توکن بومی GODS است.

گادز آنچیند به شما مالکیت کامل بر آیتم‌های درون بازی را می‌دهد. کاربران کارت ها را جمع آوری می‌کنند، قلمروخود را تشکیل می‌دهند، با کارت ها بازی می‌کنند و یا آن‌ها را خرید و فروش می‌کنند. این بازی، یکی از محبوب‌ترین بازی‌های کارتی بازی  کارتی و تاکتیکی P2E است.

این بازی با انتخاب کارت و حالت گیم پلی توسط بازیکن شروع می شود. انفرادی یا گروهی؟  شما هم می توانید در برابر یک فرد به صورت تصادفی وهم با دوستان خود بازی کنید. هر بار که برنده می‌شوید، به یک سطح بالاتر ارتقا پیدا می‌کنید و بسته‌های کارت جدید را باز می‌کنید. برنده شدن در هر بازی و کسب رتبه بالا می تواند شانس شما را برای دریافت Flux افزایش دهد. Flux یک ماده است که به شما امکان جعل کارت ها را می‌دهد. این بازی به صورت رایگان در رایانه شخصی قابل نصب است.

لینک ورود به بازی

بهترین بازی‌های متاورسی موبایل

در این بخش بازی‌های پرطرفداری که می‌توان روی تلفن همراه نصب و راه اندازی کرد، به شما معرفی شده است.

1. استپن (STEPN)

 STEPN یک اپلیکیشن لایف استایل و وب3 با عناصر Game-Fi و Social-Fi است که در آگوست 2021 توسط یاون رانگ، کارآفرین استرالیایی تاسیس شد. استپن از بازی‌های Move to Earn (به معنای حرکت کردن برای کسب درآمد) است که در ازای راه رفتن به کاربران پاداش می‌دهد.

کاربران با استفاده از کفش‌های کتانی موجود در بازی می‎توانند روزانه به میزانی که پیاده‌ روی می‌کنند، ارز GMT و GST دریافت کنند. این کفش‌ها به شکل ان اف تی(NFT) در فروشگاه بازی قابل خرید و فروش و ارتقا هستند. هرچه کفش شما گران‌تر باشد، درآمد شما بیشتر خواهد بود. چهار نوع کفش ورزشی وجود دارد که از نظر کیفیت به پنج دسته تقسیم ‌می‌شوند: معمولی، خاص، کمیاب، حماسی و افسانه ای.

اخیرا ارز GMT در بازار ارزهای دیجیتال رشد چشمگیری داشته است. شما می‌توانید درآمد خود را از این بازی در صرافی‌ها معامله و یا نقد کنید.

بازی استپن stepn

لینک دانلود اندروید لینک دانلود ios

2. آپلند (Upland)

آپلند یک بازی شهرسازی مبتنی بر بلاک چین است که در آن کاربران می توانند مالک زمین دیجیتال باشند، در آن ساخت و ساز کنند و ارز UPX کسب کنند. آپلند در حال حاضر در مرحله بتا قراردارد و آن را می‌توان در اندروید و یا IOS بازی کرد.

لینک دانلود اندروید لینک دانلود ios

3. اکسی اینفینیتی(Axie Infinity)

اکسی اینفینیتی محبوب‌ترین بازی‌های متاورسی است که در سال 2018 توسط Sky Mavis، با الهام از Pokemon منتشر شد. این بازی دارای حیوانات بامزه به نام اکسی‌ها (Axies) است که کاربران آن‌ها را جمع آوری می‌کنند، پرورش می‌دهند، بزرگ می‎‌کنند و به مبارزه می‌فرستند. آنها با قدرت ها و توانایی های مختلف بر اساس ساختار ژنتیکی خود متولد می شوند. بیش از 500 جزء بدن می‌تواند برای هر Axie سفارشی شود. شما می توانید در این بازی زمین بخرید و برای ارتش خود پایگاه بسازید.

قطعات زمین، اکسی‌ها و تمام آیتم‌های بازی‌، ان اف تی(NFT) هستند و میتوان آن‌ها را در بازار خرید و فروش کرد. ارز اصلی و حاکمیتی بازی AXS است. توکن های SLP را نیز می توان با شکست دادن رقبا و انجام چالش های درون بازی به دست آورد. شما برای پرورش اکسی‌ها، به توکن های AXS و SLP نیاز دارید.

بازی اکسی اینفینیتی axie infinity

لینک دانلود مستقیم

4. لیگ پادشاهی (League of Kingdoms)

لیگ اف کینگدامز اولین بازی استراتژی MMO و مبتنی بر بلاکچین است که در آن گیمرها برای سلطنت مبارزه می‌کنند. این بازی در اوایل سال 2020 راه اندازی شد و توسط  NPLUS Entertainment توسعه یافت. اگر از بازی clash of clans لذت می‌برید، این بازی نیز برای شما هیجان انگیز خواهد بود. این بازی روزانه حدود 80000 بازیکن فعال دارد. بازیکنان با ساختن قلمرو، هدایت جنگ‌ها، تشکیل دادن تیم و موارد دیگر از این بازی کسب درآمد می‌کنند. حالت‌های مختلف گیم‌پلی، تکی (PvE)، چندنفره (PvP) یا گروهی (MMO) است. زمین‌ها یا اقلام بازی را می‌توان در بازارهای ثانویه مانند Opensea خرید و فروش کرد.

لیگ پادشاهی League of Kingdoms

لینک دانلود اندروید لینک دانلود ios

بهترین بازی‌های متاورسی دسکتاپ

اگر شما بازیکنی هستید که معمولا بازی کردن روی دسکتاپ را به بازی‌های موبایلی ترجیح می‌دهید، در این بخش چهار بازی متاورسی به شما معرفی شده است که می‌توانید روی مرورگر یا ویندوز خود نصب کنید و از بازی کردن لذت ببرید.

1. سومنیوم اسپیس (Somnium Space)

فضای سومنیوم یکی از قدیمی‌ترین پروژه‌های متاورس در بلاک چین بوده که در سال ۲۰۱۷ ساخته شده است. کاربران در این فضای شبیه سازی شده، می‌توانند هر کاری مانند رانندگی ماشین، ساخت‌وساز در زمین‌ها، میزبانی یا پیوستن به کنسرت‌ها و موارد دیگر را انجام دهند. اقتصاد این بازی بر پایه توکن CUBE است. ورود به بازی رایگان است، اما شما می‌توانید در این فضای شبیه سازی شده، اقلام درون بازی را خرید و فروش کنید و یا با راه اندازی یک بیزینس برای خود منبع درآمد ایجاد کنید.

سومنیوم اسپیس Somnium Space

لینک ورود به بازی

2. همسایه من آلیس (My Neighbor Alice)

آلیس، یک بازی کشاورزی است که در آن بازیکنان پس از انتخاب آواتار و خرید زمین خود، از طریق پرورش دارایی های مزرعه مانند دام ها، گیاهان و محصولات (که به عنوان ان اف تی هستند) کسب درآمد می‌کنند. توکن درون بازی ALICE است که برای خرید و فروش NFTها در بازار مورد استفاده قرار می‎گیرد.

لینک ورود به بازی

3. سورر (sorare)

سورر یکی از معروف‌ترین بازی‌های کارتی و فوتبالی است که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است. در حال حاضر بیش از 180 باشگاه فوتبال در Sorare وجود دارند که هر هفته تعداد بیشتری نیز به این پلتفرم می‌پیوندند. توسعه دهنده اصلی بازی (Ubisoft)، یک بازی با استفاده از NFT های تولید شده در سورر ساخته است.
در سورر، کارت‌هایی را خریداری می‌کنید و از آنها برای ساخت تیم‌ خود استفاده می‌کنید. شما به عنوان دارنده کارت، می توانید بر اساس عملکرد بازیکنان در مسابقات واقعی نیز امتیاز کسب کنید. هر هفته، تیم‌هایی که بیشترین امتیاز را داشتند، کارت‌های جدیدی را به عنوان جایزه بدست می‌آورند. علاوه بر این، سورر سرمایه گذاری در سری B را حدود 680 میلیون دلار اعلام کرده است که این بازی را به یکی از موفق ترین بازی های متاورس از نظر مالی تبدیل می کند. ایجاد یک حساب کاربری در سورر به سادگی و با ارائه یک آدرس ایمیل امکان پذیر است.

بازی سوررsorare

لینک ورود به بازی

4. ایلوویوم (Illuvium)

ایلوویوم یک بازی با مفهوم نقش آفرینی بر روی بلاک چین اتریوم بوده که از سال 2020 در حال توسعه است و توسط یک تیم جهانی 40 نفره ساخته شده است. در گیم پلی ایلوویوم، بازیکنان به عنوان بازمانده در حال زندگی در یک سرزمین ناشناخته هستند. قبل از ورود به سیاره ایلوویوم، کاربران یک آواتار از خود می‌سازند و آن به دلخواه خود سفارشی می‌کنند. بازیکنان باید برای به دست آوردن آیتم های درون بازی و موجوداتی به نام Illuvials تلاش کنند. ایلوویال ها پوکمون های این بازی هستند. بیش از 100 ایلوویال به شکل ان اف تی وجود دارند که به پنج دسته آب، زمین، آتش، طبیعت و هوا تقسیم می‌شوند. تمام کالاهای کلکسیونی درون بازی در کیف پول دیجیتال بازیکنان با ارزش واقعی ذخیره می شوند. این بازی اکنون فقط برای رایانه شخصی در دسترس است.

بازی ایلوویوم Illuvium

لینک ورود به بازی

کلام آخر

بازی‌های فهرست شده از بهترین بازی‌های متاورس، تنها تعدادی از بازی‌های موجود در متاورس هستند. پروژه‌های متاورسی به سرعت در حال رشد هستند و روزانه اخبار جدیدی از آن‌ها منتشر می‌شوند.

تعداد زیادی از بازی‌های متاورسی هنوز در دست ساخت هستند. گیم ‌پلی و قابلیت‌های ارتقا یافته در این بازی‌ها می‌توانند فرصت‌های جدید درآمدی را برای بازیکنان به همراه داشته باشند. برخی از کارشناسان می‌گویند که بازی‌های P2E می‌توانند بازار کار را به کل متحول کنند و جریان‌های درآمدی جدیدی را به‌ویژه برای فعالان و علاقمندان این حوزه ایجاد کنند.

بیشتر بدانید: کسب درآمد از متاورس

شما تجربه انجام کدام بازی را دارید؟ آیا تا به حال موفق به کسب درآمد از بازی‌های متاورسی شده‌اید؟ نظرات خود را در مورد بازی‌های متاورسی برای ما بنویسید.

بهترین بازی‌های متاورسی
اگر از علاقمندان به کسب درآمد از بازی‌های متاورسی هستید اما نمی‌دانید که کدام بازی می‌تواند برای شما سودمندتر و جذاب‌تر باشد، در این راهنما همراه ایرانیکارت باشید تا با...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش بازی سند باکس + ویدئو و گام به گام
ان اف تی
آموزش بازی سند باکس + ویدئو و گام به گام
صنعت بازی و ارز دیجیتال با تکنولوژی متاورس به هم مرتبط می‌شوند. اگر می‌خواهید دنیای جدید متاورس را بررسی کنید اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید، می‌توانید با یک بازی...
پرسودترین بازی‌های متاورسی
بازی های کریپتو
پرسودترین بازی‌های متاورسی
گسترش و خرید و فروش  ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر، بر صنعت بازی تأثیر گذاشته است و به ما امکان دسترسی به متاورس را می‌دهد. بازی‌های مختلفی که با دنیای...
5 بازی از بهترین بازی‌ های کریپتویی اندروید
بازی های کریپتو
5 بازی از بهترین بازی‌ های کریپتویی اندروید
اگر به دنبال خرید و فروش ارزهای دیجیتال به روشی متفاوت هستید، بازی‌های بلاک چین و بازی‌های کریپتویی ممکن است راه حل خوبی برای شما باشند. بازی‌های رمزنگاری NFT روز...
متاورس چیست؟ آینده اینترنت اینجاست
متاورس
متاورس چیست؟ آینده اینترنت اینجاست
چندی پیش شرکت فیس بوک به متا تغییر برند دارد. و در بیانیه ای رسمی متاورس را آینده جهان و اینترنت خواند. سرمایه گذاری شرکت های معروف مانند Epic نیز...
خرید زمین در متاورس – ۴ نکته مهم و حیاتی
متاورس
خرید زمین در متاورس – ۴ نکته مهم و حیاتی
 از زمانی که مردم و به ویژه افرادی که به خرید و فروش ارز دیجیتال می‌پردازند، فهمیدند با خرید زمین در متاورس به راحتی می‌توان چند هزار دلار به دست...
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
معرفی ارز دیجیتال
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
شیباریوم یک راه حل بلاک چین لایه 2 شیبا اینو است که هدف آن رسیدگی به سرعت پایین تراکنش اتریوم است. هدف شیباریوم این است که پایه‌های ساخت اکوسیستم شیبا...