حساب های بین المللی

بهترین بانک جهان در سال ۲۰۲۴:جی پی مورگان (JPMorgan)

بهترین بانک جهان در سال ۲۰۲۴:جی پی مورگان (JPMorgan)

از آنجایی که هر ساله بهترین بانک‌های جهان، در رده‌های مختلف توسط موسسه گلوبال فاینانس معرفی می‌شود، امسال نیز بهترین بانک‌های جهان معرفی شده که اسامی آن‌ها در اختیار شما قرار خواهد گرفت. از آنجایی که بانک‌های نقش‌های بسیار کلیدی در در شد اقتصادی دنیا بازی می‌کنند، اتظار می‌رود بانک‌های معرفی شدهنقش کلیدی را در احیای رشد اقتصادی بازی کرده باشند و صاحب سودآوری بیشتری نیز باشند. تا پایان این مقاله را همراه ایرانیکارت باشید، تا با بهترین بانک جهان در سال ۲۰۲۳ آشنا شوید.

جایزه برتر بهترین بانک جهان در سال ۲۰۲۳

لیستی از بهترین بانک‌های جهان ارائه شده است که از نظر خدمات شرکتی و سازمانی بررسی شده و دارای ابعاد و ویژگی‌های گوناگونی می‌باشد. پس با بررسی ابعاد و ویژگی‌های آن به این نتیجه خواهید رسید که شناخته شدن این بانک‌ها به عنوان بهترین بانک، بی دلیل و تصادفی نمی‌باشد. بانک جی پی مورگان (JPMorgan ) هلدینگ عظیم مالی است که نقش مهمی در ارائه خدمات بانکی و مالی گسترده بر عهده دارد. این موسسه در سال 2000 تاسیس شد و تا سال 2008 چندین بانک دیگر از جمله bank one و washington را خریداری نمود. بنابراین بی اغراق می‌توان این بانک را به عنوان بزرگترین بانک آمریکا معرفی کرد. نیاز به بانک‌های جهانی همیشه در کل دنیا احساس می‌شده و این تجارت و تراکنش بین المللی نقش حیاتی در رشد اقتصادی جهان داشته است. ولی از آنجایی که در چند سال اخیر بحران مالی افزایش داشته است، بانک‌هایی که قادر به ارائه خدمات جهانی هستند به صورت قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است.

تاریخچه جی پی مورگان

ساختار کنونی بانک جی پی مورگان، در نتیجه اقدام چندین بانک، موسسه و شرکت مالی بزرگ ایجاد شده است.این فرایند از سال 1996 آغاز شد و هنوز ادامه دارد. موسسات تشکیل دهنده این بانک جهانی شامل فرست شیکاگو، چیس منهتن، بانک وان و موسسه مالی براسترنز و چندین موسسه دیگر می‌باشد. هر یک از این شرکت‌ها و موسسات از تملک و ادغام چند شرکت و بانک دیگر ایجاد شده است.

بهترین بانک جهان

بانک جی پی مورگان، خدمات بانکی زیادی از افزایش سرمایه در بازارهای جهان، مدیریت ریسک، کارگزاری و تحقیق را ارائه می‌دهد. دفتر مرکزی این بانک شناخته در نیویورک واقع شده است و رتبه 6 بانک‌های جهان را به خود اختصاص داده است. دارایی این بانک 2.5 تریلیون دلار می‌باشد و به 100 کشور مختلف در سراسر جهان، خدمات خود را ارائه می‌دهد. علاوه بر این بیش 200 هزار کارمند در این بانک مشغول به کار هستند.

چه ویژگی‌ باعث شده که جی پی مورگان، بهترین بانک جهان شناخته شود؟

از جمله ویژگی‌هایی که به بانک جی پی مورگان را در میان بانک‌های جهانی برتری بخشیده است، در جدول زیر به برخی از این ویژگی‌ها اشاره شده است:

ویژگی‌های برتر بانک جی پی مورگان

سابقه درخشانی در میان بانک‌های امریکا دارد و از قدیمی‌ترین موسسات مستقر در امریکا می‌باشد.

دارایی تریلیون دلاری از مشتریان مختلف، تحت مدیریت این موسسه قرار گرفته است.

بیشتر از 100 بازار جهانی دارد.

بیش از 200 هزار نفر در این بانک استخدام شده و مشغول به کار می‌باشند.

خدمات این بانک به صورت سراسری به کل جهان ارائه می‌گردد.

از طرف این بانک خدمات مالی زیادی به دولت‌ها و شرکت‌های کوچک و بزرگ ارائه می‌گردد.

بهترین بانک جهان

شاید شعار دقیق‌تر این بوده باشد: “بانکی جهانی که تقریبا 100 کسب و کار متفاوت را اداره می کند.” جی پی مورگان که امروز به عنوان بهترین بانک جهان شناخته می‌شود، پیش‌تر مرتکب برخی اشتباهات برجسته نیز شده است. در این اشتباهات، کمبود نظارت کلی مدیریت نقش مهمی ایفا کرده است.

شروع پیدایش رمزارزها در بهترین بانک جهان: جی پی مورگان

بانک جی پی مورگان که از مخالفان سرسخت بازر رمز ارز بوده، مدتهاست که نظر خود را در برابر ارزهای دیجیتال تغییر داده و از دید این بانک، فناوری بلاکچین از نظر تجاری بسیار کاربردی می‌باشد. مدیر ارشد این بانک، در مصاحبه‌ای ذکر کرد که در حال راه اندازی واحد تجاری جدید به نام اونیکس است که به بیش از 100 کارمند نیاز دارد و در تکاپوی تامین پروژه‌های مرتبط با آن می‌باشد. بخش جدید اونیکس که مربوط به جی پی مورگان می‌باشد با هدف تمرکز بر بلاکچین راه اندازی شده و 400 شبکه بانکی با استفاده از برنامه لینک به صورت لحظه‌ای اطلاعات حساب را کنترل می‌کنند تا امکان سو استفاده از آن وجود نداشته باشد.

بهترین بانک جهان

بانک جی پی مورگان از سال 2019 فعایت خود در زمینه رمزارز را آغاز کرده و در حال تحقق بخشیدن به هدف خود یعنی سرعت بخشیدن معاملاتی چون پرداخت‌های بین شرکتی یا اوراق قرضه می‌باشد.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آشنایی با اجاره حساب پی پال در ایران
حساب های بین المللی
آشنایی با اجاره حساب پی پال در ایران
پی پال (PayPal) سامانه‌ای است که برای پرداخت و انتقال وجه الکترونیکی به کار گرفته می‌شود؛ افراد مختلف با استفاده از آن می‌توانند سرمایه خود را ارسال، دریافت و برداشت...
چگونه ووچر پرفکت مانی رایگان بگیریم؟
حساب های بین المللی
چگونه ووچر پرفکت مانی رایگان بگیریم؟
پرفکت مانی را که می‌شناسید؟ یک سیستم انتقال پول بین‌المللی است که برخلاف انتظار خیلی از افراد، کاربران ایرانی‌ نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. حالا پرفکت مانی را گوشه...
ووچر پرفکت مانی چیست و چه کاربردی دارد؟
حساب های بین المللی
ووچر پرفکت مانی چیست و چه کاربردی دارد؟
پرفکت مانی (Perfect Money) یک حساب ارزی بین‌المللی است که با استفاده از آن می‌توانید بسیاری از تراکنش‌های مالی خارجی خود را انجام داده و یا درآمد فریلنسری خود را...