مسافرت و مهاجرت

بهترین دانشگاه های آلمان در سال 2024

بهترین دانشگاه های آلمان در سال 2024

رتبه بندی جهانی دانشگاه QS یک انتشارات سالانه است که دانشگاه‌ها را توسط (Quacquarelli Symond( QS امتیاز دهی می‌کند. بر اساس رتبه بندی جهانی QS برخی از دانشگاه‌های آلمان که در این مقاله به معرفی آن‌ها می‌پردازیم بیشترین رتبه را به خود اختصاص می‌دهند. این مقاله را تا انتها بخوانید تا با بهترین دانشگاه های آلمان آشنا شوید.

بهترین دانشگاه های آلمان در سال 2024

  • دانشگاه فنی مونیخ (Technical University of Munich)

این دانشگاه پس از چهار رتبه نزول، اکنون در رتبه ی  ۶۴ در بین دانشگاه‌های برتر دنیاست. ولی همچنان برای سومین بار در رتبه بهترین دانشگاه‌های آلمان قرار می‌گیرد. دانشگاه فنی مونیخ خود را دانشگاهی کار آفرین می‌داند و هدفش ایجاد محیطی برای رشد و پرورش کار آفرینان است. این دانشگاه در زمینه‌های فنی، همچون رشته‌های مهندسی شهرت و اعتبار خاصی دارد و با بسیاری از دانشگاه‌های مشهور ایالات‌متحده از جمله دانشگاه‌های MIT، استنفورد، کرنل و جورجیا تک(Georgia Tech) همکاری نزدیکی دارد. این دانشگاه همچنین با بهترین دانشگاه‌های سرتاسر اروپا و آسیا همکاری‌های علمی بسیار قوی دارد. ۲۴٪ از دانشجویان این دانشگاه یعنی چیزی در حدود ۴۰،۱۲۴ دانشجو، از کشورهای دیگر هستند.

  •  لودیگ ماکسیمیلیان – دانشگاه مونیخ (Ludwig Maximilian University of munich)

این دانشگاه با دو رتبه صعود نسبت به سال گذشته، در رده ۶۶ در بین برترین دانشگاه‌های دنیا قرار گرفت و رتبه خود را به عنوان دومین دانشگاه برتر آلمان حفظ کرد. این دانشگاه که در سال ۱۴۷۲ تاسیس شده یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های آلمان است. دانشگاه LMU در بیش از صد رشته و زمینه تحقیقاتی فعالیت می‌کند و کلاس‌های انگلیسی زبان در این دانشگاه به ویژه در رشته‌های بازرگانی، مدیریت، روانشناسی و فیزیک به طور فزاینده‌ای در حال افزایش است.

بهترین دانشگاه آلمان

  • دانشگاه روبرت کارلز هایدلبرگ (Ruprecht-Karls-University Heidelberg)

این دانشگاه که نام دیگرش هایدلبرگ است با چهار رتبه صعود در رده ۶۸ در بین برترین دانشگاه‌های دنیا در سال ۲۰۱۸ قرار گرفته است. این دانشگاه در سال ۱۳۹۸ میلادی تاسیس شده و قدیمی‌ترین دانشگاه آلمان می‌باشد. رشته‌های علوم پایه این دانشگاه از سایر رشته‌های آن نیز وضعیت بهتری دارند .این دانشگاه دارای ۳۰،۷۸۷ دانشجو است که از این تعداد ۵،۷۹۳  نفر از آنها بین المللی هستند. اغلب دوره‌های تحصیلی در این دانشگاه به زبان آلمانی ارائه می‌شوند و اگر کسی  قصد ادامه تحصیل در دانشگاه هایدلبرگ را داشته باشد باید به زبان آلمانی مسلط باشد.

۴ – موسسه فناوری KIT  کارلسروهه

این دانشگاه آلمانی معمولا با نام خلاصه KIT شناخته می‌شود و در رتبه ۱۰۷ در بین بهترین دانشگاه‌های جهان قرار دارد. یک مؤسسه دانشگاهی تحقیق و آموزش متعلق به کشورآلمان، که نتیجهٔ ادغام یک دانشگاه (دانشگاه کارلسروهه )و یک مرکز تحقیقاتی (مرکز تحقیقاتی کارلسروهه) در شهر کارلسروهه است. KIT در جنوب غربی شهر کارلسروهه واقع شده و رشته های مهندسی و فناوری آن شناخته شده‌تر می‌باشد.

کارلسروهه

۵ – دانشگاه همبولت برلین

این دانشگاه که بهترین دانشگاه شهر برلین است، در رتبه ۱۲۰ در بین برترین دانشگاه‌های دنیا قرار دارد. رشته‌های هنر و علوم انسانی آن بسیار معتبر است و در رتبه‌بندی جهانی QS در سال ۲۰۱۷، رتبه ۳۵ جهانی را دراین رشته‌ها از آن خود کرده است. در دو قرن گذشته این دانشگاه جایگاه بسیاری از بزرگان و اندیشمندان آلمانی بوده‌است.

دانشگاه همبولت برلین

  • دانشگاه آزاد برلین

این دانشگاه که در شهر برلین پایتخت آلمان واقع شده، به همراه دانشگاه گنت بلژیک رتبه ۱۲۵ جهانی را از آن خود کرده است. دانشگاه آزاد برلین در سال ۱۹۸۴ تاسیس شده و بزرگترین دانشگاه برلین و یکی از دانشگاه‌های برتر کشور آلمان است. حدود ۳۱،۵۰۰ دانشجو دارد و ۲۰ ٪ از این تعداد بین المللی هستند ودر رشته‌های مختلف علوم انسانی، علوم اجتماعی، پزشکی و علوم پایه دانشجو می‌پذیرد.

دانشگاه آزاد برلین

  • دانشگاه فنی راینیش – وستفلیشه آخن

این دانشگاه با ۵ رتبه ارتقا در سال ۲۰۱۸ در جایگاه ۱۴۱ در بین برترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفته است. دانشگاه فنی راینیش- وستفلیشه آخن، بزرگترین دانشگاه فنی کشور آلمان است و چیزی در حدود ۴۴،۵۰۰ دانشجو دارد. در ۱۱۵ رشته، بزرگترین دانشگاه آلمان در رشته‌های فنی و مهندسی به‌شمار می‌رود. در ارتباط با صنعت می‌توان گفت بزرگترین کارفرما در منطقه است.

دانشگاه فنی برلین

  • دانشگاه فنی برلین

دانشگاه فنی برلین که امسال پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته ، با ۲۰ رتبه ارتقا در جایگاه ۱۴۴ در بین برترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفته است. این دانشگاه در رشته‌های مهندسی بسیار قدرتمند بوده و باعث شده که عضو گروه TU9 (اتحادیه موسسات برتر فن آوری در کشور آلمان) شود. با اختصاص دادن حدود %۲۰ ظرفیت دانشگاه به دانشجویان خارجی، پذیرش بین‌المللی دانشجوی آن در میان دانشگاه‌های آلمان از همه بیشتر می‌باشد. هیئت علمی دانشگاه دارای ۸ عضو برندهٔ جایزهٔ نوبل می‌باشد.

دانشگاه فنی برلین

  • دانشگاه ایبراهارد کارل تبینگن

این دانشگاه همراه با دانشگاهی دیگر در جایگاه ۱۶۴ در بین دانشگاه‌های برتر جهان قرار گرفته‌اند. دانشگاه ایبرهارد یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه های آلمان است که در سال ۱۴۷۷ تاسیس شده است. این دانشگاه حدود ۲۸۳۰۰دانشجو دارد و بیشتر در زمینه‌های الهیات، مطالعات آلمان و پزشکی معتبر است.

دانشگاه ایبراهارد کارل تبینگن

  •  دانشگاه فرایبورگ

نام رسمی این دانشگاه آلبرت لودویگس است. دانشگاه فرایبورگ در سال ۲۰۱۸ در رتبه ۱۱۷ در بین برترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفته و در سال ۲۰۰۷ به عنوان دانشگاه برتر آلمان انتخاب شد. این دانشگاه در سال ۱۴۵۷ تاسیس شده و دارای بیش از ۲۴،۰۰۰ دانشجو از ده‌ها کشور دنیا و با ۱۹ نفر از برندگان جایزه نوبل همکاری کرده است. دانشگاه فرایبورگ از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های اروپا می‌باشد. مارتین هایدگر فیلسوف معاصر نیز در این دانشگاه به تحصیل و تدریس پرداخته‌است.

سخن نهایی

با خواندن این مقاله توانستید با بهترین دانشگاه‌های آلمان و شرایط و محیط آن‌ آشنا شوید. با آموختن بهترین دانشگاه‌‌های کشور مورد نظرتان، بهتر می‌توانید دانشگاه مورد علاقه خود را انتخاب کرده و در جهت کسب پذیرش تحصیلی در آن تلاش کنید. از بین دانشگاه‌های ذکر شده در این مقاله شما بیشتر علاقه‌مند هستید در کدام یک مشغول به تحصیل شوید؟ پاسخ خود را برای ما به اشتراک گذاشته و در صورتی که تجربه تحصیل در این کشور را دارید، تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
اکسپرس انتری (Express Entry) چیست؟
مسافرت و مهاجرت
اکسپرس انتری (Express Entry) چیست؟
اگر قصد دارید به کانادا مهاجرت کنید و اقامت دائم در این کشور را داشته باشید، حتما باید از طریق اکسپرس انتری (Express Entry) نسبت به انجام آن اقدام نمایید....
واچر (ووچر) هتل چیست؟
مسافرت و مهاجرت
واچر (ووچر) هتل چیست؟
شاید برای شما هم پیش‌آمده باشد که بخواهید به سفر بروید و از یک هتل خوب و راحت استفاده کنید. اما چگونه می‌توانید مطمئن شوید که هتلی که انتخاب کرده‌اید...
ارزانترین کشورها برای تحصیل کدامند؟
مسافرت و مهاجرت
ارزانترین کشورها برای تحصیل کدامند؟
روش‌های مختلفی برای مهاجرت و گرفتن اقامت در کشوری دیگر وجود دارد، که یکی از بهترین موارد آن دریافت ویزای تحصیلی می‌باشد. برای ادامه تحصیل در کشوری دیگر هم روش‌های...