آموزش صرافی ارز دیجیتال

بهترین صرافی های جایگزین بایننس

بهترین صرافی های جایگزین بایننس

اخیرا یافتن بهترین صرافی جایگزین بایننس، به یک مشکل اساسی تبدیل شده است. با اجباری شدن احراز هویت در صرافی بایننس، موج عظیمی از تریدرهای حوزه ارزهای رمزنگاری شده دچار سردرگمی شدند. صرافی بایننس، در آگوست امسال با ایجاد محدودیت برداشت تا 0.06 بیت کوین، موجب کوچ بسیاری از کاربران شد. چراکه ایران در لیست تحریم صرافی بایننس قرارگرفته و عملا احرازهویت برای تریدرهای ایرانی امکان پذیر نیست. پیدا کردن صرافی ارزدیجیتالی که تمامی امکانات بایننس را داشته باشد؛ رابط کاربری آن هم مناسب باشد، افراد مبتدی تا حرفه ای را دچار مشکل کرده است. بنابراین اگر شما هم جزو افرادی هستید که نگران محدودیت‌های جدید هستید، یا اینکه سرمایه شما زیاد است و به سقف برداشت بالا نیاز دارید؛ این مقاله برای شماست. همراه ما باشید تا بهترین جایگزین های بایننس را به همراه ویژگی های آن ها، به شما معرفی کنیم.

بیت کوین چیستشما می توانید برای خرید و فروش بیت کوین با مناسب ترین قیمت و کم ترین کارمزد از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید.

خرید و فروش بیت کوین

بهترین صرافی‌های جایگزین بایننس برای ایرانیان

بهترین صرافی ارزدیجیتال برای ایرانیان صرافی است که مشکلاتی هم چون اجبار برای احراز هویت و سقف برداشت کم را نداشته باشد. تا کنون صرافی بایننس به دلیل ویژگی هایی که داشت کاربران زیادی را جذب کرده بود. اما با توجه به اجباری شدن احراز هویت برای همه کاربران در صرافی بایننس، بسیاری از کاربران در جستجوی یک صرافی مناسب به عنوان جایگزین بایننس هستند؛ تا بتوانند معاملات ارزدیجیتال خود را ادامه دهند. از این رو همراه ما باشید تا با بهترین صرافی های جایگزین بایننس آشنا شوید.

بیشتر بخوانیم: صرافی بایننس چیست؟

صرافی Kucoin

معرفی صرافی kucoin - بهترین صرافی های جایگزین بایننس

به عنوان بهترین جایگزین بایننس، می توانیم صراف kucoin را به شما معرفی کنیم. کوکوین یکی از صرافی‌های آنلاین ارز دیجیتال است که با ویژگی های خود باعث جذب کاربران بسیاری شده است. در ادامه ویژگی های این صرافی را بررسی می کنیم.

  1. در صرافی کوکوین کارمزد مبادلات بسیار پایین است.
  2. از حدود 200 ارز دیجیتال پشتیبانی می کند.
  3. تنها با یک ایمیل می توانید ثبت نام کنید. در این صرافی احراز هویت اجباری نیست. البته برای امنیت بیشتر می توانید تایید هویت دوعاملی یا 2FA را فعال کنید.
  4. پشتیبانی از ارزهای فیات؛ کاربران می توانند در این صرافی ارزهای فیات را نیز معامله کنند.
  5. رابط کاربری مناسب؛ رابط کاربری این صرافی ساده طراحی شده است که برای کاربران مبتدی و پیشرفته قابل استفاده می باشد.
  6. سرویس پشتیبانی قوی؛ صرافی Kucoin خدمات پشتیبانی مناسبی را به کاربران ارائه می دهد.
  7. پذیرش انواع روش پرداخت یکی دیگر از ویژگی های آن است.
  8. سقف برداشت بالا؛ کاربران می توانند روزانه تا 5 بیت کوین را برداشت کنند. برای مبالغ بالاتر از 5 بیت کوین به احراز هویت نیاز است.
  9. دارای کوین اختصاصی؛ کوکوین به ازای استفاده از کوین اختصاصی صرافی در کارمزد تراکنش ها به کاربران تخفیف می دهد.
  10. سرعت نقدینگی بالا؛ نقد شوندگی در این صرافی به دلیل داشتن حدود 6 میلیون کاربر فعال، مناسب است.
  11. محدودیت برای IP ایران؛ برای استفاده از این صرافی باید از نرم افزارهای تغییر IP ، مانند: VPS یا VPN استفاده کنید.

همه موارد گفته شده در مطلب بالا باعث شده که کاربران بسیاری این صرافی را بهترین صرافی جایگزین بایننس بدانند.

ارز فیاتارز فیات اکنون که با صرافی کوکوین Kucoin آشنا شدید؛ مطالعه مطلب زیر به شما توصیه می شود:

        آیا صرافی کوکوین برای ایرانیان مناسب است؟

صرافی Huobi

صرافی huobi

صرافی huobi یکی از قدیمی ترین صرافی های ارزدیجیتال است که در سال 2013 راه اندازی شد. هیوبی از نظر حجم معاملات در لیست 10 صرافی برتر قرار دارد. همچنین دارای یک توکن اختصاصی است که از نظر ارزش بازار نیز در لیست 100 ارز معتبر قرار گرفته است. این صرافی علاوه بر بستری برای معاملات ارزهای دیجیتال از قرارداد های آتی نیز پشتیبانی می کند.

  1. احراز هویت غیر اجباری است.
  2. نقدشوندگی بالا
  3. پشتیبانی از تعداد بالای ارزهای دیجیتال
  4. خدمات و پشتیبانی عالی
  5. کارمزد کم تراکنش ها
  6. اجازه برداشت روزانه تا 0.1 بیت کوین
  7. دارای توکن اختصاصی و ارائه تخفیف در کارمزد ها به شرط استفاده از توکن صرافی
  8. دارای صندوق ذخیره به عنوان بیمه سرمایه کاربران.
  9. دارای اپلیکشن (ارائه شده در انواع ورژن های اندروید، ios، ویندوز و مک)
  10. عدم پشتیبانی از ارزهای فیات

صرافی Bybit

معرفی صرافی bybit - جایگزین های بایننس

صرافی بای بیت، یک صرافی برای انجام معاملات مشتقات ارزهای دیجیتال می باشد. این صرافی تمرکز اصلی خود را روی بازار فیوچر قرار داه است. به صورتیکه در بخش اسپات آن شاهد تنوع بالایی نیستیم. موارد زیر از جمله ویژگی‌هایی است که باعث شده برای کاربران ایرانی یک جایگزین مناسب نسبت به بایننس باشد، در ادامه توضیح می دهیم.

  1. اجباری نبودن احرازهویت
  2. رابط کاربری ساده و راحت است. تنها نکته این است که ایران در لیست تحریم قرارگرفته است و نباید با آی پی واقعی خود وارد شوید. بلکه باید از نرم افزارهای تغییر آی‌پی استفاده کنید.
  3. از نقد شوندگی خوبی برخوردار است.
  4. پشتیبانی مناسب از کاربران
  5. یکی از معایب این صرافی، تعداد پایین ارزهای موجود در صرافی است. با این حال اگر به یک صرافی با رابط کاربری راحت برای معاملات فیوچرز برای جایگزین کردن بایننس نیاز دارید، گزینه بدی نیست.

صرافی‌های فیوچر را در مقاله‌ای با عنوان معرفی و مقایسه بهترین صرافی‌های فیوچرز برای ایرانیان بررسی کرده‌ایم که برای اطلاعات تکمیلی درباره این صرافی‌ها می‌توانید به آن مراجعه کنید

صرافی Ftx

صرافی ftx -جایگزین بایننس

صرافی ftx یکی از صرافی های ارزدیجیتال است که خدمات گوناگونی از جمله معاملات ارزهای دیجیتال، قرارداد های آتی و دائمی، معاملات اختیار معامله یا آپشن، مارجین، صندوق های شاخص، بازارهای پیش بینی و….را ارائه می دهد. از جهت ارائه خدمات و سرویس های ویژه این صرافی کاربران بسیاری را به خود جذب کرده است. همچنین صرافی بایننس و صرافی ftx در سال 2019 همکاری خود را اعلام کردند. یکی از ویژگی های جالب توجه این صرافی امکان خرید وجوه شاخص است. وجوه شاخص بی شباهت به ETF های بورس نیست. به این صورت که به جای خرید سهام، شاخص و یا یک گروه شما می توانید یک سبد سهام را خریداری کنید برای مثال : سبد آلت کوین های با رتبه بالا، سبد آلت کوین های با رتبه متوسط و سبد آلت کوین های با رتبه پایین. در این صرافی کاربران می توانند واریز و برداشت هایی به صورت های مختلف مانند ارزهای دیجیتال، استیبل کوین ها، ارزهای فیات و … را انجام دهند. از جمله ویژگی های این صرافی عبارتند از:

  1. دارای توکن اختصاصی است. در صورتی که از توکن صرافی ftx استفاده کنید، کارمزد تراکنش ها شامل تخفیف خواهد شد.
  2. بیش از 480 جفت ارز را پشتیبانی می کند.
  3. چهار سطح کاربری در ftx وجود دارد. در سطح صفر کاربران اجازه برداشت روزانه 1000 دلار را دارند. کاربران سطح 1 اجازه برداشت 2000 دلار در روز و کاربران سطح 2 مجوز واریز و برداشت نامحدود ارزهای دیجیتال را دارند. همچنین واریز و برداشت ارزهای فیات تنها در سطح کاربری 3 امکان پذیر است.
  4. امنیت این صرافی با توجه به تجربه کاربران از سطح مناسبی برخوردار است.
  5. پشتیبانی سرویس های صرافی ftx از طریق ایمیل صورت می گیرد و به گفته کاربران پاسخ دهی در عرض 12 ساعت می باشد.

صرافی Bitmex

ٌرافی بیتمکس bitmex - جایگزین بایننس برای ایرانیان

صرافی بیتمکس یک صرافی ارزدیجیتال است که معاملات در آن به صورت p2p یا همتا به همتا صورت می گیرد. این صرافی با حجم روزانه 2 میلیارد دلار یکی از محبوب ترین صرافی های ارزدیجیتال می باشد. پلتفرم بیتمکس مختص به قراردادهای آتی یا فیوچرز می باشد. یعنی شما می توانید با پیش بینی بازار  هم از صعود و هم از نزول قیمت ها سودآوری داشته باشید. از جمله ویژگی های این صرافی عبارتند از :

  1. واریزها به این صرافی فقط به صورت بیت کوین است.
  2. دارای امنیت بالا
  3. امکان استفاده از لوریج تا 100 برابر
  4. دارای محیط آزمایشی برای استفاده مبتدیان
  5. احراز هویت اجباری
  6. دارای قابلیت دریافت وام
  7. رابط کاربری پیچیده

صرافی کوینکس Coinex

صرافی coinex- صرافی جایگزین بایننس

توجه کنید که بر اساس تجربه کاربران فعالیت های این صرافی تا حدودی ایمن نیست . بنابراین ریسک فعالیت در این صرافی همانند سایر صرافی های داخلی بالا است.

صرافی کوینکس در سال 2017 در هنگ کنگ راه اندازی شد. صرافی کوینکس برخلاف اکثر صرافی های ارزدیجیتال خارجی ایران را در لیست کشورهای تحریم خود قرار نداده و از این جهت کاربران می توانند بدون نیاز به vpn از آن استفاده کنند. بنابراین کاربران ایرانی می توانند به وسیله شماره تلفن یا ایمیل ثبت نام کنند . همچنین کاربران ایرانی می توانند  بااستفاده از پاسپورت ایرانی احراز هویت کنند. از جمله ویژگی های این صرافی می توان به موراد زیر اشاره کرد:

  1. دارای کیف پول داخلی است.
  2. در این صرافی احراز هویت اجباری نیست.
  3. دارای اپلیکیشن برای سهولت استفاده
  4. دارای کوین اختصاصی و ارائه تخفیف در قبال استفاده از توکن آن
  5. پشتیبانی از انواع معاملات اسپات، فیوچرز
  6. عدم پشتیبانی از ارزهای فیات
  7. کارمزد بالا نسبت به سایر صرافی های ارزدیجیتال
  8. سقف برداشت 10000 دلار برای کاربران احراز هویت نشده و 1000000 دلار برای کاربران احراز هویت شده
  9. دارای رابط کاربری فارسی

بیشتر بخوانیم : صرافی کوینکس چیست و مزایای آن کدامند؟

صرافی Mexc

صرافی mexc-معرفی صرافی های جایگزین

یکی دیگر از صرافی های بین المللی کمتر شناخته شده که می توانیم آن را در زمره صرافی های جایگزین بایننس به شمار بیاوریم؛ mexc می باشد. در ادامه ویژگی های این صرافی را بررسی می کنیم.

  1. رابط کاربری ساده با طراحی مناسب؛ رابط کاربری این صرافی کاملا مشابه بایننس است.
  2. احراز هویت در آن اجباری نیست و تنها با یک ایمیل می‌توانید در آن ثبت نام کنید.
  3. امکان انجام معاملات در بخش اسپات، فیوچرز و مارجین فراهم شده است.
  4. پشتیبانی از ارزهای دیجیتال بسیاری؛ یکی از ویژگی‌های این صرافی، پشتیبانی از ارزهای جدید و ارزهای لوریج دار است.
  5. امکان معامله در بخش های اسپات، فیوچر و مارجین؛ در بخش اسپات آن تفاوت قیمتی خاص با سایر صرافی‌ها وجود ندارد اما در قسمت فیوچر، این تفاوت قیمت تا حدودی مشهود است. همچنین معامله گران فیوچر در نظر داشته باشند که معاملات در بخش فیوچر این صرافی دارای تفاوت‌هایی است. برای مثال در این صرافی مانند بایننس نمی توان با افزایش مارجین در یک معامله نقطه ورودی را تغییر داد. بلکه با تغییر لوریج می‌توانید ریسک معامله خود را کاهش دهید.
  6. وجود بخش استیکینگ
  7. تفاوت قیمتی موجود درآن با سایر صرافی ها و نبود چارت این صرافی در وبسایت Tradingview، یکی از معایب این صرافی می باشد.

به صورت کلی پلتفرم آن کاملا مشابه بایننس طراحی شده است. به هر حال بنظر به عنوان بهترین جایگزین بایننس، می‌تواند گزینه مناسبی باشد برای افرادی که به دنبال یک صرافی با تعداد ارز بالا و بدون نیاز به احراز هویت هستند. تنها موردی که می توان آن را جزو معایب این صرافی دانست، نبود چارت صرافی در سایت تریدینگ ویو است. این مورد برای افراد محتاط ممکن است حائز اهمیت باشد.

صرافی های غیرمتمرکز

به عنوان صرافی جایگزین برای بایننس باید صرافی های غیرمتمرکز را هم در نظر بگیرید. در واقع با توجه به شرایط موجود برای کاربران ایرانی، بهترین صرافی های جایگزین بایننس برای ایرانیان می توان از صرافی های غیرمتمرکز نام برد. همانطور که می دانید در واقع در صرافی های متمرکز کلید خصوصی کیف پول شما در اختیار صرافی است و به عبارتی شما مالک حقیقی سرمایه خود نیستید. همچنین بارها شاهد هک شدن صرافی های متمرکز بوده ایم. در صرافی های متمرکز خطر هک شدن همواره وجود دارد. صرافی های متمرکز با کارمزد هایی که برای انجام تراکنش ها و برداشت قرارداده اند سوداوری کمتری دارند.

در مقابل صرافی های غیرمتمرکز از امنیت بالایی برخوردارند و کاربران اختیار کامل سرمایه خود را دارند. شما تنها با اتصال کیف پول خود قادر به انجام تراکنش ها هستید و از این نظر کارمزد کمتری پرداخت می کنید. در صرافی های غیرمتمرکز هیچ گونه نیازی به ثبت نام و احراز هویت وجود ندارد. تنها نکته ای که درباره صرافی های غیرمتمرکز وجود دارد این است که در این نوع صرافی دسترسی به بازار آتی یا فیوچرز ندارید. در ادامه برخی از بهترین صرافی های غیرمتمرکز را به همراه ویژگی های آن ها به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

صرافی IDEX

صرافی IDEX - جایگزین بایننس برای ایرانی ها

اولین صرافی غیرمتمرکز ایجاد شده است که مبتنی بر اتریوم می باشد. صرافی idex در سال 2016 توسط alex wearn راه اندازی شد. دفتر مرکزی صرافی idex در پاناما قراردارد. این صرافی غیرمتمرکز از توکن های erc20 پشتیبانی می کند.

  1. ادغام با کیف پول های دیجیتالی لجر نانو اس و متامسک
  2. پشتیبانی از زبان های انگلیسی، اسپانیایی، روسی، ویتنامی و …
  3. پشتیبانی از روش های معاملاتی اسپات و مارجین
  4. پشتیبانی از ارزهای فیات
  5. امنیت بالا با استفاده از رمزنگاری کلید خصوصی
  6. رابط کاربری مناسب
  7. دارای نمودارهای tradingview
  8. کارمزد تراکنش برای دریافت کننده 0.20 که نسبت به سایر پلتفرم های غیرمتمرکز کمتر می باشد.

برای خرید کیف پول لجر نانو اس، می‌توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید و در خواست خود را از طریق لینک زیر ثبت کنید. کیف پول لجر نانو اس

صرافی Uni Swap

صرافی uniswap

این صرافی در سال 2020 توکن اختصاصی خود را با نماد uni طی یک ایردراپ ارائه کرد. یونی سواپ یک صرافی غیرمتمرکز است که مبتنی بر اتریوم پیاده سازی شده و می توان با استفاده از آن توکن های مبتنی بر erc20 را مبادله کرد. این صرافی نیز مانند همه صرافی های غیرمتمرکز با هدف افزایش امنیت، کاهش کارمزد و … ایجاد شده است.

  1. وجود استخرهای نقدینگی و فرصت برای کسب درآمد کاربران
  2. عدم نیاز به احراز هویت
  3. کارمزد تراکنش در این صرافی 0.3 می باشد
  4. تبادل توکن های erc20

صرافی 1inch

صرافی 1INCH-معرفی صرافی های جایگزین BINANCE

صرافی غیرمتمرکز وان اینچ 1inch در سال 2019 توسط Sergeij kunz و Anton bukov راه اندازی شد. حجم معاملات روزانه صرافی وان اینچ حدود 250 میلیون دلار می باشد. بدیهی است که تمام خصوصیات صرافی های غیرمتمرکز را نیز داراست.

  1. دارای استخر تامین نقدینگی
  2. ادغام با متامسک، مای اتر ولت و لجر
  3. طراحی مناسب رابط کاربری
  4. عدم دریافت هزینه برای معاملات و واریز و برداشت
  5. عدم پشتیبانی از ارزهای فیات

کلام آخر

با توجه به ویژگی های ذکر شده برای صرافی های نام برده، برای انتخاب صرافی جایگزین بایننس، به مواردی هم چون سرعت نقد شوندگی، تعداد ارزهای پشتیبانی شده و اجباری نبودن احراز هویت توجه کنید. چرا که نبود هریک از موارد باعث می شود صرافی انتخابی برای سرمایه گذاری و یا ترید شما مناسب نباشد. در حال حاضر صرافی های غیرمتمرکز با ویژگی های خود و امکاناتی که در اختیار کاربران قرار می دهند، جایگزین مناسبی هستند. چراکه دیگر نگران امنیت و احراز هویت نخواهید بود. چنانچه تمایل به استفاده از صرافی های غیرمتمرکز ندارید؛ هریک از صرافی های نام برده در بالا را می توانید انتخاب کنید.

بهترین صرافی های جایگزین بایننس
اخیرا یافتن بهترین صرافی جایگزین بایننس، به یک مشکل اساسی تبدیل شده است. با اجباری شدن احراز هویت در صرافی بایننس، موج عظیمی از تریدرهای حوزه ارزهای رمزنگاری شده دچار...
4.5 از 2 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. درود بر شما با مطالب مفید کوکوین فعلا بهتره بنظر بنده

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی
      از این که نظر و دیدگاه خود را با ما به اشتراک گذاشتید، متشکریم.
      پایدار باشید
      ایرانیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  2. بایننس امکانات و حجم معاملات بالایی داره اما ایرانی ها تحریم هستن و جایگزین مشابه آن صرافی کوکوین است.

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  3. سلام ممنونم از زحمات بی دریغ سایت ایرانی کارت،یه سوالی هست که از کجا بفهمیم کدوم صرافی حجم معاملات بیشتری داره؟ و اینکه پیشنهاد اول و ویزه خودتون چی هست؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین صرافی های جایگزین بایننس
آموزش صرافی ارز دیجیتال
بهترین صرافی های جایگزین بایننس
اخیرا یافتن بهترین صرافی جایگزین بایننس، به یک مشکل اساسی تبدیل شده است. با اجباری شدن احراز هویت در صرافی بایننس، موج عظیمی از تریدرهای حوزه ارزهای رمزنگاری شده دچار...
لیست بهترین ایردراپ صرافی ها ۲۰۲۲
آموزش صرافی ارز دیجیتال
لیست بهترین ایردراپ صرافی ها ۲۰۲۲
بسیاری از شرکت‌های ارز دیجیتال برای افزایش عرضه در گردش و تحرکات بازار، توکن‌های رایگان را در جوامع خود توزیع می‌کنند که به عنوان airdrops شناخته می‌شوند. بیشتر ایردراپ‌هایی که...
خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت (معرفی بهترین صرافی)
آموزش صرافی ارز دیجیتال
خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت (معرفی بهترین صرافی)
از آنجایی که تراکنش‌های ارزهای دیجیتال بین کاربران ناشناس هستند و در چند ثانیه انجام می‌شوند، سرعت و ناشناس بودن خرید و فروش ارزهای دیجیتال فرصتی جذاب برای مجرمانی است...