امنیت ارز دیجیتال

بهترین کیف پول اتریوم – 11 ولت برتر اتریوم ETH سال 2024

بهترین کیف پول اتریوم – 11 ولت برتر اتریوم ETH سال 2024

اتریوم پس از بیت کوین، به عنوان دومین ارز برتر بازار شناخته می‌شود و به همین دلیل، بسیاری از سرمایه گذاران که قصد خرید ارز دیجیتال را دارند، به آن روی می‌آورند. در حال حاضر کیف پول‌های زیادی هستند که سرمایه گذاران از آن‌ها برای ذخیره اتریوم استفاده می‌کنند. ما در این مقاله به معرفی بهترین کیف پول‌های سخت افزاری و کیف پول‌های نرم افزاری اتریوم می‌پردازیم. هنگام انتخاب این کیف پول‌ها، امنیت، راحتی، ویژگی‌های خاص و سهولت استفاده را در نظر گرفتیم. با ایرانیکارت همراه باشید.

کیف پول اتریوم چیست؟

پس از این که ویتالیک بوترین در سال ۲۰۱۵ رمز ارز بومی شبکه غیرمتمرکز اتریوم را اتر با نماد eth نام‌گذاری کرد و رقیب جدی بیت کوین شد، افراد زیادی این ارز دیجیتال را خریداری کردند و اتریوم نیز روز به روز ارزشمندتر شد. با محبوبیت‌ گرفتن این ارز، ولت‌های ارز دیجیتال بسیاری، اتریوم را به لیست خود اضافه کردند.

بدین ترتیب، هر نرم‌افزار یا سخت‌افزاری که قابلیت ذخیره‌سازی ارز دیجیتال اتریوم را داشته باشد، کیف پول اتریوم محسوب می‌شود. کیف پول های اتریوم برنامه‌هایی هستند که به شما امکان کنترل حساب و دارایی را می‌دهند. این ولت‌ها درست مانند کیف پول فیزیکی شما، حاوی همه چیزهایی است که برای اثبات هویت و مدیریت دارایی های خود نیاز دارید. کیف پول اتریوم شما به شما امکان می‌دهد دارایی دیجیتال خود را به صورت امن نگهداری کنید، موجودی خود را مشاهده کنید، تراکنش‌ها را انجام دهید و هویت خود را تأیید کنید.

بیشتر بخوانید: اتریوم چیست

انواع کیف پول اتریوم

انواع کیف پول اتریوم

برای این که بتوانید بهترین کیف پول‌های اتریوم را انتخاب کنید، باید بدانید ولت‌های ارز دیجیتال اتریوم به چهار دسته تقسیم می‌شوند.

  • نرم‌افزاری
  • سخت‌افزاری
  • کاغذی
  • تحت وب

کیف پول سخت‌افزاری

کیف پول‌های سخت‌افزاری دستگاه‌های کوچکی مشابه فلش مموری هستند که محبوب‌ترین آن‌ها را شرکت‌های سیف پال، لجر و ترزور ارائه می‌دهند. کیف پول‌های سخت‌افزاری اغلب برای نگهداری در طولانی‌مدت مورد استفاده قرار می‌گیرند. زیرا امنیت بسیار بالاتری نسبت به کیف پول اتریوم نرم‌افزاری دارند.

لجر نانو ایکس ، لجر نانو اس و لجر نانو اس پلاس و مدل‌های تی و وان Trezor از معروف‌ترین مدل‌های کیف پول اتریوم سخت‌افزاری هستند. این کیف پول‌ها به خاطر داشتن نمایشگر و قابلیت اتصال با همه سیستم‌عامل‌ها، کاربری ساده‌ای دارند. تنها مشکل این ولت‌ها این است که گران هستند و شما نمی‌توانید به صورت رایگان از آن‌ها استفاده کنید.

کیف پول نرم‌افزاری

کیف پول نرم افزاری اتریوم برنامه‌ای است که روی یک دستگاه موبایلی و دسکتاپی نصب می‌شوند و متصل به اینترنت هستند. این کیف پول‌ها به کاربران امکان ذخیره، انتقال و مدیریت دارایی‌های دیجیتال خود را می‌دهد. به زبان ساده، ولت نرم افزاری برنامه‌ای است که تعامل بین بلاک چین و دستگاه میزبان را امکان‌پذیر می‌کند. کیف پول نرم افزاری اتریوم می‌تواند به دو صورت موبایلی و دسکتاپی باشد.

کیف پول موبایل

به طور کلی کار با کیف پول اتریوم موبایلی و سازگار با سیستم‌عامل‌هایی مانند اندروید و iOS به‌مراتب ساده‌تر است. هم‌اکنون اغلب تریدرها با پلتفرم‌های موبایلی ترید و تحلیل می‌کنند. از این رو اگر در همین بستر نرم‌افزارهایی به‌عنوان کیف پول هم باشند، بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرند. متامسک، تراست والت و… جزو محبوب‌ترین کیف پول‌های اتریومی هستند که به‌سادگی در گوشی‌های تلفن همراه نصب و اجرا می‌شوند.

کیف پول دسکتاپ

استفاده از لپ‌تاپ هم برای ترید و تحلیل و هم برای نصب نرم‌افزارهای ویندوزی، به دلیل داشتن نمایشگر بزرگ و مدیریت ساده‌تر نسبت به گوشی‌های تلفن همراه، مناسب‌تر است. بسیاری از کیف پول‌های نرم‌افزاری مانند کوینومی، اتمیک، اکسودوس و… که در موبایل قابلیت نصب دارند، نسخه دسکتاپی آن‌ها نیز در دسترس است.

کیف پول کاغذی

کیف پول کاغذی اتریوم زیرمجموعه کیف پول سخت‌افزاری ارز دیجیتال است و اطلاعات کیف پول روی کاغذ به‌صورت کد QR چاپ می‌شود. این نوع از ولت‌ها از آنجایی که استفاده از QR ساده است و دوربین‌های گوشی آن‌ها را می‌خوانند، دسترسی خوبی برای همه دارد. البته تعداد کمی از سرمایه‌گذاران اتریوم این روش استفاده می‌کنند زیرا کاغذ باید با دقت زیادی نگهداری شود و امکان از دست رفتن یا آسیب دیدن آن بالا است.

کیف پول تحت وب

کیف پول‌های  تحت وب کلیدهای خصوصی دارایی شما را روی سروری ذخیره می‌کنند که همیشه آنلاین است و توسط شخص ثالثی کنترل می‌شود (مانند صرافی ارزهای دیجیتال). همانند کیف پول موبایل، کیف پول‌های وب به کاربران اجازه می‌دهد تا زمانی که می‌توانند به اینترنت متصل شوند، به وجوه خود دسترسی داشته باشند، بنابراین کار با آن‌ها می‌تواند بسیار راحت باشد اما در عین حال امنیت ضعیفی دارند. این کیف پول‌ها به صورت افزونه قابل دسترس‌اند. متامسک و مای اتر ولت به صورت تحت وب نیز وجود دارند.

چگونه امنیت کیف پول اتریومی خود را حفظ کنیم؟

چگونه امنیت کیف پول اتریومی خود را حفظ کنیم؟

حتما می‌دانید کیف پول‌های ارز دیجیتال امنیت بالاتری نسبت به نگهداری ارزها در صرافی‌ها دارند. همچنین بسیاری از این ولت‌ها، به‌خصوص نوع سخت‌افزاری آن‌ها، از تراشه‌های امنیتی برای حفاظت از کلیدهای خصوصی استفاده می‌کنند که این خود امنیت دارایی کاربران را تا حد قابل قبولی تامین می‌کند. اما با همه این‌ها باز هم بخش زیادی از امنیت دارایی‌تان بر عهده شما است. به طور مثال باید:

  • از کیف پول‌های مختلف استفاده کنید. همه دارایی خود را در یک کیف پول ذخیره کنید.
  • هرچند وقت یک‌بار بکاپ بگیرید.
  • ورود دومرحله‌ای را فعال کنید.
  • برای ذخیره مبالغ بالا از کیف پول‌های سرد استفاده کنید.
  • از احراز هویت دو عاملی استفاده کنید.
  • عبارت Seed خود را در مکانی امن نگه دارید.
  • یک رمز عبور قوی (ترکیبی از حروف، اعداد، کارکترها) انتخاب کنید و آن را مرتبا تغییر دهید.
  • از کلاهبرداری‌های رسانه‌های اجتماعی اجتناب کنید و اطلاعات حساب خود را در اختیار کسی قرار ندهید.
  • از یک اتصال اینترنتی امن استفاده کنید.
  • همیشه آدرس کیف پول گیرنده را دوبار بررسی کنید، زیرا اشتباه وارد کردن آدرس کیف پول به معنای از دست رفتن همیشگی سرمایه شماست.

بیشتر بخوانید: امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها

علاوه بر همه این‌ها، چه برای ولت‌های نرام‌افزاری و چه سخت‌افزاری، محافظت از عبارت بازیابی یا همان کلیدهای خصوصی مهم‌ترین چیزی است که باید همواره به یاد داشته باشید. باید بدانید هر فردی کلیدهای خصوصی شما را داشته باشد می‌تواند به دارایی شما نیز دسترسی داشته باشد بنابراین آن را با کسی به اشتراک نگذارید و در جایی امن نگهداری کنید.

همچنین بهتر است از انتخاب ولت‌های کمتر شناخته شده نیز خودداری کنید و قبل از انتخاب کیف پول اتریوم سابقه آن درباره هک و اقدامات امنیتی بررسی کنید. در نهایت، داشتن پشتیبانی، سابقه شفاف و تیم قدرتمند مهم‌ترین عناصری هستند که باید در حفظ امنیت کیف پول اتریوم در نظر داشته باشید.

بهترین کیف پول‌های اتریوم چه ویژگی‌هایی دارد؟

برای اینکه دارایی‌های خود را از خطرات احتمالی حفظ کرده و در امنیت نگهداری کنید، بهتر است در انتخاب کیف پول به معیارهای زیر دقت کنید.

  1. کلیدهای خصوصی: کیف پول‌هایی که در آن کلیدهای خصوصی خود را کنترل می‌کنید، امنیت دارایی‌های شما را تضمین می‌کنند.
  2. سهولت استفاده: رابط کاربری برای سهولت استفاده افراد مبتدی از کیف پول بسیار حائز اهمیت است.
  3. جامعه: کامیونیتی یا جامعه افرادی که از آن کیف پول‌ها استفاده می‌کنند می‌توانند نشان دهنده کارآمدی آن کیف پول باشند.
  4. پشتیبان گیری و امنیت: پشتیبان گیری و بازیابی یکی از ویژگی‌های مهم به حساب می‌آید.
  5. سازگاری: کیف پولی که انتخاب می‌کنید بهتر است با سیستم عامل‌های مختلف سازگار باشد تا دسترسی آسان‌تری را برای شما فراهم کند.
  6. پشتیبانی NFT: برخی از کیف پول‌ها به شما اجازه خرید، فروش و دیدن توکن‌های غیر قابل معاوضه را می‌دهند.
  7. تعداد ارزهای قابل پشتیبانی: کیف پول‌هایی که امکان نگهداری طیف وسیع‌تری از دارایی‌ها را به شما می‌دهند گزینه‌های مناسب‌تری برای ذخیره ارزهای دیجیتال هستند.
  8. شبکه‌های پشتیبانی شده: حتما به این موضوع توجه داشته باشید که کیف پول مورد نظر باید با شبکه ارز دیجیتالی که قصد نگهداری آن را دارید، مطابقت و سازگاری داشته باشد.

11 مورد از بهترین کیف پول‌‌های اتریوم

امنیت در بازار ارزهای دیجیتال یکی از دغدغه‌های مهم سرمایه گذاران است. تراکنش‌ها در کریپتو معمولاً پس از ارسال نمی‌توانند لغو یا برگشت داده شوند. همچنین ردیابی ارزهای به سرقت رفته یا مفقود شده می‌تواند بسیار دشوار باشد. به همین دلایل، انتخاب یک کیف پول امن برای سرمایه گذاران اهمیت زیادی پیدا می‌کند. است. اتریوم دارای انواع کیف پول‌های سخت افزاری و نرم افزاری است. هر یک از این کیف پول‌ها امکانات مختلفی را ارائه می‌‌دهند و دارای ویژگی‌های خاصی هستند که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

بهترین کیف پول‌های سخت افزاری اتریوم

بهترین کیف پول‌های سخت افزاری اتریوم

کیف پول‌های سخت افزاری یا کیف پول‌های سرد همانند فلش مموری هستند که در ابعاد مختلف و با قابلیت‌های متفاوتی عرضه می‌شوند. اگر به دنبال یک روش امن برای سرمایه‌ گذاری بزرگ در طولانی مدت هستید، کیف پول‌های سخت افزاری بهترین گزینه برای شما هستند. از آن‌جایی که این کیف پول‌ها بدون دسترسی به اینترنت و در حالت آفلاین نیز کار می‌کنند، می‌توانند امنیت سرمایه شما را تضمین کنند.

سیف پال (Safepal)

سیف پال با پشتیبانی شرکت‌ بایننس، گزینه ای امن و مقرون به صرفه برای ذخیره سازی سرد ارزهای دیجیتال است. سیف پال در دو مدل سیف پال اس وان و سیف پال ایکس وان عرضه شده است. این دستگاه مانند MP3 Player است. D-pad  آن برای جستجو در منوهای مختلف و دوربین برای اسکن کدهای QR هنگام امضای تراکنش‌ها استفاده می‌شود. این کیف پول هیچ اتصال سیمی ندارد (غیر از اتصالی که برای شارژ باتری و دریافت به‌روزرسانی‌ها استفاده می‌شود).

از آنجایی که دستگاه به اینترنت وصل نمی‌شود، بسیاری از خطرات از بین می‌روند. کاربران کیف پول را با یک برنامه گوشی هوشمند همگام سازی می‌کنند و اطلاعات را از طریق کدهای QR بین آن دو منتقل می‌کنند. همانطور که گفته شد، سازگاری سیف پال با تلفن هوشمند و عدم وجود کابل آن را به یک گزینه قابل حمل و راحت برای استفاده تبدیل می‌کند. مانند اکثر  کیف پول های سخت افزاری، این دستگاه نیاز به وارد کردن کد پین دارد. کاربران می‌توانند انتخاب کنند که می‌خواهند یک عبارت 12 کلمه ای ایجاد کنند یا یک عبارت 24 کلمه‌ای. این کیف پول علاوه بر اتریوم، بیش از 1000 دارایی دیگر را نیز پشتیبانی می‌کند.

ترزور (Trezor)

ترزور قدیمی‌ترین کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال است. این محصول، ساخته SatoshiLabs و دارای دو مدل Trezor one و Trezor T است. کیف پول‌های ترزور رابط کاربری ساده‌ای دارند. از نظر امنیت نیز Trezor بسیار پیشرفته است، زیرا ذخیره سازی کلید خصوصی به صورت آفلاین انجام می‌شود. این بدان معناست که حتی اگر آن را به یک رایانه وصل کنید، دارایی‌های شما به خطر نمی‌افتد.

این کیف پول از بیش از 2000 ارز پشتیبانی می‌کند و دارای کابل به عنوان رابط نرم افزاری است. ترزور با سیستم‌های Mac OS X ،Windows و Linux سازگار است. برخی معتقدند که این بهترین کیف پول اتریوم در بازار است.

 بیشتر بخوانید: مقایسه کیف پول Trezor one و Trezor T

لجر (Ledger)

محبوب‌ترین برند کیف پول سخت‌افزاری، Ledger است. کیف پول لجر دارای دو مدل Nano s plusو Nano x است و به شما این امکان را می‌دهد تا کلیدهای خصوصی خود را در یک دستگاه فیزیکی ذخیره کنید. همه ارزهای دیجیتال شمابه صورت آفلاین در کیف پول حفظ می‌شوند و خطر هک وجود ندارد. در واقع استفاده از کیف پول سخت افزاری لجر بهترین راه برای اطمینان از امنیت ارز دیجیتال شما خواهد بود.

هنگامی که دستگاه را راه اندازی می‌کنید، باید یک کد پین وارد کنید و برای اتصال به دستگاه خود باید آن را به خاطر بسپارید. یک برگه بازیابی نیز به شما ارائه داده می‌شود که در صورت فراموش کردن پین به آن احتیاج خواهید داشت، پس باید آن را ایمن نگه دارید. کیف پول‌های لجر از بیش از 5500 ارز پشتیبانی می‌کنند. از لحاظ طراحی بسیار سبک هستند، بنابراین حمل آن‌ها نیز چندان سخت نیست. استفاده از آن نیازی به مهارت فنی ندارد و برای مبتدیان نیز بسیار ساده است.

کول ولت (Coolwallet)

کمپانی کول ولت دو کیف پول سخت‌افزاری بی‌نظیر را به بازار عرضه کرده است که محافظت و راحتی در ذخیره‌سازی سرد را ارائه می‌دهند. کول ولت اس و کول ولت پرو محصولات این شرکت هستند. کیف پول‌های کول ولت دارای ویژگی‌هایی مانند امنیت بالا، پشتیبانی از ارزهای دیجیتال متنوع، قابلیت اتصال به DeFi و ذخیره‌سازی NFT‌ها را ارائه می‌دهد. کیف پول‌های کول ولت از اتریوم و همه توکن‌های مبتنی بر شبکه اتریوم پشتیبانی می‌کنند.

بهترین کیف پول‌ های نرم افزاری اتریوم

کیف پول‌های نرم افزاری گزینه راحت و کاربردی‌تری هستند و به همین دلیل مورد استفاده عموم مردم قرار می‌گیرند، اما همیشه در ریسک هک شدن یا حملات سایبری قرار دارند. کیف پول‌های نرم افزاری که قابل دانلود و نصب روی سیستم شخصی و لپ تاپ شما هستند، از نظر هزینه بسیار به صرفه‌تر هستند اما امنیت آن‌ها نسبت به کیف پول‌های سخت افزاری پایین‌تر است. انتقال وجه از یک کیف پول سخت افزاری نسبت به کیف پول نرم افزاری بیشتر طول می‌کشد. بنابراین معامله گران ترجیح می‌دهند مقداری از دارایی خود را در کیف پول‌های نرم افزاری برای انجام معاملات و تراکنش‌های سریع‌تر نگهداری کنند. بهترین کیف پول‌های نرم افزاری اتریوم عبارتند از:

بهترین کیف پول‌ های نرم افزاری اتریوم

متامسک (Metamask)

Metamask نرم افزاری است که می‌توانید آن را به عنوان نرم افزار موبایلی یا افزونه دانلود کنید. اگر اطلاعات زیادی در مورد شبکه اتریوم ندارید، بهتر است از کیف پول متامسک استفاده کنید. چرا که رابط کاربری راحتی دارد. همچنین با متامسک، می‌توان از طریق مرورگر خود به برنامه های غیر متمرکز (dApps) دسترسی داشت. علاوه بر این، شما به راحتی می‌توانید بین شبکه‌های اصلی و یک شبکه آزمایشی نیز سوئیچ کنید. از طریق متامسک می‌توانید چندین کیف پول را مدیریت کنید، اما باید بدانید که به اندازه کیف پول سخت افزاری ایمن نیست.

اکسودوس (Exodus)

کیف پول کسودوس یک اپلیکیشن موبایل دارد که می‌توانید آن را روی گوشی هوشمند خود دانلود کنید و هر زمان و هر کجا که بخواهید از آن استفاده کنید. کیف پول اکسودوس با لینوکس، مک و ویندوز نیز سازگار است. از طریق صرافی داخلی آن، می‌توانید در کیف پول خود بیت کوین و آلت کوین‌ها را معامله کنید. رابط کاربری آسان آن به شما این امکان را می‌دهد که تنها با چند کلیک سریع، ارزهای دیجیتال را مبادله کنید.

همچنین، قابلیت همگام‌سازی آن با کیف پول سخت افزاری ترزور وجود دارد. این بدان معناست که می‌توانید از مزایای کیف پول سخت افزاری همراه با اکسودوس استفاده کنید. در این کیف پول شما می‌توانید حدود 100 ارز دیجیتال را معامله کنید.

تراست ولت (Trust Wallet)

تراست ولت یکی از معروف‌ترین کیف پول‌های نرم افزاری است که در نسخه موبایل و تحت وب در دسترس است. این کیف پول با صرافی بایننس ادغام شده است که آن را به یک کیف پول ارز دیجیتال همه کاره تبدیل می‌کند. کیف پول تراست ولت از dApps پشتیبانی می‌کند و امکان دسترسی به امور مالی غیر متمرکز (خرید، ارسال، سهام، قرض دادن، وام گرفتن) را فراهم می‌کند. خرید ارز دیجیتال با حجم بالا (20 هزار دلار) در این کیف پول امکان پذیر است. همچنین کاربران می‌توانند دارایی‌های خود را سواپ (تبادل) کنند.

کوین بیس (coinbase)

کوین بیس به دلیل این که یک صرافی نیز به شمار می‌آید و نیازهای سرمایه‌گذاران بیشتری را تامین می‌کند، نسبت به سایر کیف پول‌ها یک سر و گردن بالاتر است. از این رو می‌توان کوین بیس را رقیب جدی بایننس دانست. این ولت همچنین از خرید فروش یا نگهداری بیش از 1000 ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. کوین بیس هر دو نوع کیف پول حضانتی و غیرحضانتی را به کاربران ارائه می‌دهد و این که کدام را انتخاب کنید بستگی به شما دارد.

مای اتر ولت (Myetherwallet)

مای اتر ولت از تمام توکن هایی که روی شبکه ERC-20 هستند پشتیبانی می‌کند. ایمن و رایگان است و نسخه‌های مختلف موبایلی و تحت وب افزونه‌های کروم و موزیلای) آن در دسترس است. می‌توان از کیف پول مای اتر ولت به‌عنوان یک ابزار واسطه برای اتصال به کیف پول سخت‌افزاری خود نیز استفاده کنید.

گواردا (Guarda)

گواردا کیف پول اتریومی است و برای نگهداری و استیکینگ ارزهای دیجیتال نیز مناسب است. این کیف پول در همه سیستم‌عامل‌ها قابلیت نصب و اجرا دارد. علاوه بر نسخه‌های متنوع نرم‌افزاری، یک افزونه برای مرورگرهای کروم و موزیلا دارد که کافی است آن را نصب و استفاده کنید.

همان‌طور که اشاره شد داشتن نسخه افزونه‌ای از کیف پول مخصوصا برای تریدرها و گیمرها، بسیار مهم واست. کیف پول گواردا از طیف گسترده‌ای از توکن‌ها و رمزارزها نیز پشتیبانی می‌کند. از این رو این کیف پول یک گزینه مناسب و هوشمندانه برای تریدرها به شمار می‌آید.

اتمیک (atomic wallet)

 اتمیک نیز دیگر کیف پول اتریومی است که هم نسخه دسکتاپی و هم نسخه‌های موبایلی دارد.  تقریبا همه ارزهای محبوب را پشتیبانی می‌کند. به دلیل استفاده از مکانیسم‌های جدید رمزنگاری، امنیت آن به‌اندازه قابل‌توجهی بالاست . کیف پول اتمیک از نوع غیرحضانتی عمل می‌کند و به‌صورت رایگان در دسترس است.

سخن نویسنده

به‌طور کلی برای انتخاب بهترین کیف پول اتریوم باید توجه داشته باشید که هدف اصلی شما برای استفاده از ولت چیست؟ اگر می‌خواهید از کیف پول برای طولانی‌مدت استفاده کنید تا ارزش رمزارزتان زیاد شود، کیف پول‌های سخت‌افزاری به دلیل امنیت بالاتری که دارند بهتر هستند. اما اگر می‌خواهید ترید کنید و معاملات فعال داشته باشید، کیف پول‌های نرم‌افزاری گزینه مناسب‌تری هستند. فراموش نکنید مجرمان سایبری از ابزارها و تکنیک های پیچیده‌ای برای هک صرافی‌ها و کیف پول‌های دیجیتال استفاده می‌کنند. در این مقاله به نکات مهمی در مورد اینکه چگونه می توانید امنیت دارایی‌های خود را افزایش دهید، پرداختیم. امیدواریم این لیست به شما در انتخاب بهترین کیف پول اتریوم کمک کند. اگر از کیف پول‌های معرفی شده در این مقاله استفاده کرده‌اید، علاقه مندیم که تجربیات شما را بدانیم. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. 

سوالات متداول
Request for Quote

تمام کیف پول‌های توضیح داده‌شده در این مقاله قابلیت استفاده برای کاربران ایرانی را دارند. برای استفاده از آن‌ها بهتر است از نرم‌افزارهای تغییر آی پی استفاده کنید. توصیه می‌کنیم آی پی نرم‌افزار خود را ثابت نگه دارید.

کارمزد هر کیف پول ممکن است بنا به شرایطی متغیر باشد. اما به طور معمول کیف پول‌های سخت‌افزاری مانند لجر و نرم‌افزارهایی مانند کوین بیس و اکسودوس نسبت به بقیه  کارمزد کمتری دارند و می‌توانند برای کاربران ایرانی گزینه‌های بهتری باشند. صرف استفاده از کیف پول کارمزد ندارد. اما هر تراکنش و انتقال ارز کارمزد مشخصی دارد که معمولا ثابت نیست!

بهترین کیف پول اتریوم – 11 ولت برتر اتریوم ETH سال 2024
اتریوم پس از بیت کوین، به عنوان دومین ارز برتر بازار شناخته می‌شود و به همین دلیل، بسیاری از سرمایه گذاران که قصد خرید ارز دیجیتال را دارند، به آن...
5 از 6 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
امنیت ارز دیجیتال
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
با پیشرفت روزافزون بازار ارز دیجیتال، این سوال که “چگونه ارز دیجیتال خود را ایمن نگه داریم؟” یک چالش بزرگ است. تغییرات مداوم در این صنعت نیز نیاز به داشتن...
TXID یا لینک تراکنش چیست؟
آموزش ارز دیجیتال
TXID یا لینک تراکنش چیست؟
ممکن است برایتان پیش آمده باشد که بعد از پرداخت و یا واریز ارز دیجیتال، دریافت کننده از شما لینک تراکنش یا TXID را به عنوان مدرک درخواست کرده باشد....
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
امنیت ارز دیجیتال
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
تتر، ارزی که در روزهای پرنوسان خرید و فروش ارزهای دیجیتال همچنان می درخشد و طرفداران وفادار خود را دارد. در این نوشته به این موضوع می پردازیم که آیا...