حساب های بین المللی

کیف پول های الکترونیکی و 4 مورد از بهترین آن‌ها

کیف پول های الکترونیکی و 4 مورد از بهترین آن‌ها

امروزه بازار کیف‌ پول‌‌ های الکترونیکی و والت‌ های ارز دیجیتال و… داغ است که هر کدام انواع مختلفی دارند و شما می‌خواهید بدانیدکه مثلا کیف پول الکترونیکی چیست یا بهترین ولت‌ها کدام اند؟ این مقاله که به معرفی انواع کیف پول الکترونیکی پرداخته است، کمک می‌کند که در مورد آن‌ها اطلاعات مختصر و مفیدی به دست آورید.

کیف پول الکترونیکی چیست؟

کیف پول های الکترونیکی سرویس‌های آنلاینی هستند که امکان تراکنش‌های مالی مثل دریافت و انتقال وجه، خرید از سایت‌‌های خارجی، رزرو هتل و … را در اختیار کاربران می‌گذارند. حتما می‌پرسید که فرق این کیف پول‌ها با کارت بانکی چیست؟ کیف پول های الکترونیکی، نیازی به ذخیره اطلاعات حساب، پول نقد یا استفاده از کارت‌های بانکی ندارند و شما تنها با یک حساب به تمام حساب‌های بانکی خود دسترسی دارید. بیشتر کیف‌پول های الکترونیکی خارجی به دلیل اعمال تحریم‌ها علیه ایران، قابل استفاده نیستند ولی با ترفندهایی که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد، می‌توانید از این کیف‌ پول‌های دیجیتال استفاده کنید.

مزایای استفاده از کیف پول‌های الکترونیکی

مزیت‌های زیادی برای استفاده از کیف پول الکترونیکی در جهت آسان کردن و سرعت بخشیدن به پرداخت‌ها وجود دارد که به 3 مورد از مهم ترین آن‌ها می‌پردازیم:

  • سرعت عمل بالایی دارند، پس نگران اتلاف وقت خود نیستید و سریع می‌توانید وجهی را دریافت کنید یا انتقال دهید.
  • استفاده از آن‌ها آسان است و به راحتی می‌توانید به سایر حساب‌های خود دسترسی داشته باشید.
  • امنیت بسیار زیادی دارند که این یکی از دغدغه‌های اصلی کاربران است.

مزایای کیف پول های الکترونیکی

انواع کیف پول الکترونیکی

امروزه استفاده از اپ‌های کیف پول الکترونیکی در کل دنیا گسترش یافته‌ و انواع مختلفی از این کیف پول‌ها به بازار عرضه شده است. پی پال، وب مانی، اسکریل و پرفکت مانی، 4 مورد از محبوب‌ترین کیف پول‌های الکترونیکی هستند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

پی پال(paypal)

یکی از بهترین کیف پول الکترونیکی که در حال حاضر موجود است کیف پول پی پال است. پی پال بزرگترین شرکت آمریکایی در زمینه انتقال و دریافت پول به صورت آنلاین است که امروزه در سرتاسر جهان به رسمیت شناخته شده و بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی برای دریافت و انتقال وجه به صورت امن و مطمئن، از آن استفاده می‌کنند. نکته ی مهمی که کیف پول پی پال را به یک دسترسی لازم برای بیشتر وب سایت‌های فروشگاهی و خدماتی، تبدیل کرده است آسان بودن ، ایجاد حساب کاربری رایگان و کارمزدهای مناسب آن برای انتقال پول است. کیف پول‌های الکترونیکی زیادی وجود دارند که هنوز در بسیاری از کشورها شناخته نشده اند ولی پی پال در بیش از 200 کشور به رسمیت شناخته شده و کاربرد زیادی دارد.

در مقدمه برایتان توضیح دادیم که استفاده از بیشتر کیف پول‌های الکترونیکی خارجی، به دلیل تحریم‌های اعمال شده برای ایرانیان مقدور نیست و نیاز به انجام بعضی تکنیک‌ها دارد. کیف پول پی پال هم از این قضیه مستثنی نیست و با توجه به حساسیت آن نسبت به آی پی ایران،‌ استفاده از آن نیاز به داشتن آی پی غیر ایرانی است که با استفاده از vpn یا vps امکان آن فراهم می‌شود.

در مقاله ی 3 نکته مهم درباره پی پال در ایران اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار داده می‌شود.

کیف پول پی پال

وب مانی(Webmoney)

یکی دیگر از بهترین کیف پول های الکترونیکی که بدون مشکلی در دسترس ایرانیان نیز می باشد، وب مانی است. وب مانی هم مانند پی پال یکی دیگر از سیستم های تراکنش مالی است که برای کار کردن با این کیف پول ابتدا لازم است نسبت به افتتاح حساب وب مانی اقدام کنید. وب مانی که یکی از رقیبان پی پال محسوب می‌شود، یک مزیت برای کاربران ایرانی دارد، این که قوانین مربوط به تحریم ایران، توسط این شرکت اجرا نمی‌شود و ایرانیان می‌توانند از خدمات این کیف پول بهره مند شوند و در بازارهای بین المللی فعالیت کنند. یکی از نکات منفی کیف پول وب مانی شناخته شدن کمتر آن در کشورهای دیگر نسبت به کیف پول پی پال است و تعداد شرکت‌های پذیرنده آن نسبت به پی پال کم و محدود هستند.

کیف پول وب مانی

اسکریل(skrill)

اسکریل هم مانند کیف پول پی پال، برای افتتاح حساب فقط به یک آدرس ایمیل نیاز دارد و با آن می‌توانید انتقال و دریافت وجه، خریدهای آنلاین از سایت‌ها و شرکت‌های پذیرنده را انجام دهید و البته در کشورهای زیادی هم به رسمیت شناخته شده است، ولی یک فرق اساسی با کیف پول پی پال دارد و آن هم مدت زمان لازم برای وریفای شدن حساب اسکریل است که افتتاح حساب پی پال وریفای شده حدود 48 تا 72 ساعت زمان می‌برد، در حالی که اسکریل برای وریفای حساب فقط 24 ساعت زمان لازم دارد.

اسکریل(skrill)

پرفکت مانی(Perfect Money)

پرفکت مانی هم یک سرویس پرداخت آنلاین است و برای پرداخت های ارزی در سایت های خارجی گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود. یکی از مزیت‌های پرفکت مانی این است که مانند وب مانی، ایران را تحریم نکرده و حتی قابلیت انتخاب زبان فارسی را هم دارد. استفاده از این این کیف پول به خصوص  افرادی که مایل به کسب در آمد دلاری در ایران هستند، توصیه می‌شود.

از جمله معایب کیف پول پرفکت مانی این است که کاربران در صورت اشتباه، امکان بازگردانی پول خود را ندارند و همچنین خارج کردن پول از حساب پرفکت مانی با ویزا کارت و مستر کارت امکان پذیر نیست.

سلب مسئولیت: این بلاگ صرفا با هدف آموزش و اطلاع‌رسانی در حوزه ارزهای دیجیتال نگارش شده و ایرانیکارت به هیچ‌وجه توصیه‌ای به خرید یا فروش ارزهای دیجیتال ندارد. بازار ارزهای دیجیتال بسیار پرریسک و پرنوسان است و ورود به آن نیازمند دانش و تجربه کافی در حوزه کریپتوکارنسی و معاملات بازارهای مالی است.

سخن نهایی

در این مقاله به انواع کیف پول های الکترونیکی و تفاوت آن‌ها نسبت به یکدیگر پرداخته شد و شما 4 مورد از محبوب ترین آن‌ها را شناختید.

اگر تجریه ای در استفاده از این کیف پول‌ها یا کیف های الکترونیکی دیگری را دارید، با ما در میان بگذارید.

کیف پول های الکترونیکی و 4 مورد از بهترین آن‌ها
امروزه بازار کیف‌ پول‌‌ های الکترونیکی و والت‌ های ارز دیجیتال و… داغ است که هر کدام انواع مختلفی دارند و شما می‌خواهید بدانیدکه مثلا کیف پول الکترونیکی چیست یا بهترین...
5 از 3 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. یکی از معایب پرفکت مانی ، وجود سایت های جعلی است که این سایت ها عمدتا با همان آدرس سایت اصلی و تغییرات بسیار ناچیز در آدرس به‌وجود آمده اند که تشخیص آنها برای تازه کاران سخت و مشکل است و چنانچه در یکی از این سایت های جعلی اقدام به درج شماره آی دی و پسورد خودتان کنید ، بلافاصله موجودی حسابتان خارج شده و سایت اصلی نیز هیچگونه مسئولیتی در این خصوص را نمی پذیرد و نهایتا وجوه شما به هیچ وجه قابل عودت نی باشند.

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربر گرامی، احتمال وجود سایت‌های جعلی برای اکثر سایت‌های معتبر و بزرگ وجود دارد. توجه کافی به صحت آدرس سایت، از اولین مواردی است که باید بدان توجه کنید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آشنایی با اجاره حساب پی پال در ایران
حساب های بین المللی
آشنایی با اجاره حساب پی پال در ایران
پی پال (PayPal) سامانه‌ای است که برای پرداخت و انتقال وجه الکترونیکی به کار گرفته می‌شود؛ افراد مختلف با استفاده از آن می‌توانند سرمایه خود را ارسال، دریافت و برداشت...
چگونه ووچر پرفکت مانی رایگان بگیریم؟
حساب های بین المللی
چگونه ووچر پرفکت مانی رایگان بگیریم؟
پرفکت مانی را که می‌شناسید؟ یک سیستم انتقال پول بین‌المللی است که برخلاف انتظار خیلی از افراد، کاربران ایرانی‌ نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. حالا پرفکت مانی را گوشه...
ووچر پرفکت مانی چیست و چه کاربردی دارد؟
حساب های بین المللی
ووچر پرفکت مانی چیست و چه کاربردی دارد؟
پرفکت مانی (Perfect Money) یک حساب ارزی بین‌المللی است که با استفاده از آن می‌توانید بسیاری از تراکنش‌های مالی خارجی خود را انجام داده و یا درآمد فریلنسری خود را...