تبلیغات آنلاین

تاریخچه گوگل

تاریخچه گوگل

افرادی که غرق در دنیای کامپیوتر هستند اگر بشنوند که سال تأسیس گوگل 1377 است قطعاً تعجب خواهند کرد. در نظر داشته باشید که گوگل بسیار بیشتر از این عمر در ذهن ما سابقه حضور دارد. گوگل از دسته برندهای سرآمد در بین برندهای معروف دنیا محسوب می شود و به نوعی نامی ماندگار محسوب می شود. در این مقاله هدف ما این است که در خصوص تاریخچه گوگل صحبت کنیم. گوگل همیشه حرفی برای زدن دارد.

گوگل یک برند همه فن حریف

می دانیم که شرکت گوگل در عرصه جستجوی اینترنتی و همینطور لاین تبلیغات بسیار قدرتمند است و سال تأسیس آن به طور دقیق به 4 سپتامبر 1998 باز می گردد. در نظر داشته باشید که امروزه گوگل در زمینه عکس، اخبار، نقشه ها و همینطور برنامه های مختلف نیز فعالیت می کند. در تاریخچه گوگل قطعاً بارها بارها به واژه پر بیننده ترین سایت اینترنتی دنیا بر خواهیم خورد.

شرکت گوگل توسط لری پیج و سرگئی برین تأسیس شده است، این افراد بعدها پسران گوگل لقب گرفتند. در نظر داشته باشید که اولین فروش سهام این شرکت در سال 2004 صورت گرفته است. مقر این شرکت از سال 2006 تا امروز در ماونتین ویو کالیفرنیا است. در نظر داشته باشید که در ابتدا گوگل تنها برای دسترسی ساده به اطلاعات فعالیت می کرد. اما امروزه بیش از یک میلیارد درخواست در طول روز دارد.

در سال 1996 فرضیه ای در این خصوص ارائه و به سرعت توسعه داده شد بر طبق این فرضیه می بایست یک موتور جستجو تهیه می شد تا بتواند آنالیزهای ریاضی را به طور دقیق بین سایت های مختلف فراهم سازد. در نظر داشته باشید که نتایج به دست آمده باید طبق تکنیک های موجود صورت می گرفت. طبق بررسی های انجام شده با توجه به این که تعداد صفحات می تواند طبق لینک های بیشتر سیر صعودی داشته باشد توسعه این فرضیه روز به روز بیشتر شد.

در سال 1997 در تاریخچه گوگل دامنه google.com راه اندازی شد. این شرکت توانست در سال بعد به طور جدی کار خود را آغاز کند.

اولین دفتر کار گوگل در یک گاراژ در کالیفرنیا بود. در تاریخ هفتم ماه می در سال 2010 آپدیت های جدیدی از گوگل در زمینه های گرافیکی فراهم شود. این روند سبب شد که کارایی گوگل بسیار بیشتر شود. به جرأت می توان گفت که این تغییر بزرگترین به روز شدن در تاریخچه گوگل محسوب شده است.

بخش تبلیغات در تاریخچه گوگل

قطعاً سوالی پیش می آید در این زمینه که هزینه های گوگل بر چه معیاری تأمین می شود و درآمد این برند از کجاست؟ در حدود 99 درصد از درآمدهای گوگل بر اساس برنامه تبلیغاتی است. گوگل دارای نوآوری های بسیار زیادی در زمینه تبلیغات است و این موضوع آن را تبدیل به بزرگترین شرکت اینترنتی کرده است.

می دانیم که در تاریخچه گوگل وجود ابزارهای ادسنس و دابل کلیک نیز بسیار دیده می شود. در واقع ادسنس با هدف درآمد زایی برای گوگل فراهم شده است .

به طور کلی در تاریخچه گوگل هر کلیک بین 1/0 الی 10 دلار قیمت دارد.

شرکت های خریداری شده توسط گوگل

از سال 2001 تا به امروز گوگل کمپانی های زیادی را خریداری کرده است.  به طور دقیق تر در سال 2004 گوگل کمپانی کیهول را خریداری کرد. محصولی که از این کمپانی تولید شد در زمینه مشاهده گر های زمین بود که بعد از دوره ای گوگل نام این سرویس را گوگل ارث نهاد و البته این جریان در سال 2005 صورت گرفته است.

در سال 2007 گوگل توانست به ملبغ 3 میلیارد دلار دابل کلیک را خریداری کند.  در نظر داشته باشید که این برند با کمپانی های قدرتمند از قبیل ای.او.ال و همینطور تایم وارنر نیز بارها وارد همکاری شده است.

تاریخچه گوگل

تاریخچه گوگل و موتور جستجوگر

در فهرست جستجوی گوگل میلیاردها صفحه وب وجود دارد و این روند سبب می شود که کاربران بتوانند به دلخواه خود از کلمات کلیدی استفاده کنند. در نظر داشته باشید که در ماه نوامبر سال 2009 شاهد آماد 65 درصدی از سهم بازار موتور های جست و جو بودیم. با هر بار جستجویی که در گوگل می شود 12 سنت درآمد برای آن در نظر گرفته می شود و با کلیک بر روی آگهی ها درآمدزایی به 65 سنت می رسد. در نظر داشته باشید که در آمارها نشان داده شده است که متوسط درآمد گوگل از هر کاربر 7 دلار است.

شاید برایتان جالب باید که در تاریخچه گوگل، گوگل باکس از دسته گزینه های انتقاد برانگیز بوده است می دانیم که گوگل باکس کتاب را اسکن می کند و نسخه کامل کتاب ها را آپلود کرده و به موتورهای جستجوی خود اضافه می کند این ابزار از سوی عده ای مورد شکایت قرار گرفته است به طوری که عنوان شده این ابزار قانون کپی رایت را رعایت نمی کند.

 

تاریخچه گوگل و ابزارهای تولیدی

در تاریخچه گوگل تنها به سرویس اینترنتی جست و جوگر بر نخواهید خورد، در نظر داشته باشید که در سال های اخیر تولیدات مختلفی در گوگل دیده می شود. در سال 2004 اولین نسخه آزمایشی از جی میل راه اندازی شد. هر کاربر توانست دعوت نامه از کاربر دیگر گرفته و صاحب یک حساب جی میل شود.  در سال 2007 این سرویس برای عموم آزاد اعلام شد، در نظر داشته باشید که سرویس جی میل در سال 2009 به روز شد و نسخه بهبود یافته آن وارد بازار شد.

از دیگر ابزارهای قدرتمند در تاریخچه گوگل مرورگر وب آزاد کروم است که به صورت رایگان و آزاد در اختیار افراد قرار می گیرد. این ابزار برای کاربران سیستم عامل در 100 کشور عرضه شد.

یکی از سرویس های بسیار قدرتمند در تاریخچه گوگل گوگل ترنسلیت نام دارد که قابلیت ترجمه بین 35 زبان مختلف دنیا را دارا است.

گوگل خدمات اخبار خود را در سال 2002 راه اندازی کرده است. در نظر داشته باشید که در سال 2007 سیستم عامل های مخصوص تلفن همراه برای این شرکت راه اندازی شد و این موضوع سبب شد که محبوبیت گوگل افزایش یابد. در تاریخچه گوگل وجود پروژه های موفقیت آمیز همیشه همچون الماس می درخشد، محبوبیت گوگل آنقدر زیاد است که حتی نمی توان هرگز رقیبی برای آن در نظر گرفت.

تاریخچه گوگل
افرادی که غرق در دنیای کامپیوتر هستند اگر بشنوند که سال تأسیس گوگل 1377 است قطعاً تعجب خواهند کرد. در نظر داشته باشید که گوگل بسیار بیشتر از این عمر...
4 از 5 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
مزایای تبلیغات گوگل ادز ( Google Ads ) چیست؟
تبلیغات آنلاین
مزایای تبلیغات گوگل ادز ( Google Ads ) چیست؟
اگر فکر می کنید برای رسیدن به مشتریان مورد نظر خود باید مبلغی را برای تبلیغات صرف کنید، بهتر است آن را در جای مناسب خرج کنید. یعنی در جایی...
معرفی جدیدترین روش های تبلیغات آنلاین
تبلیغات آنلاین
معرفی جدیدترین روش های تبلیغات آنلاین
تبلیغات آنلاین از دهه‌های اخیر به سرعت دچار تغییر و تحول شده و دیگر لازم نیست به تبلیغات بنری اعتماد کنید. شما می توانید تبلیغات جذابی در قالب های مختلف...
نحوه پرداخت هزینه تبلیغ در گوگل ادز
تبلیغات آنلاین
نحوه پرداخت هزینه تبلیغ در گوگل ادز
این روزها یکی از روش‌هایی که برای بقا و ماندگاری سایت در میان رقبا به وفور استفاده می‌شود، تبلیغ در گوگل ادوردز است. با توجه به اینکه گوگل به عنوان...