ارز های دیجیتال

تتر بخریم یا بیت کوین ؟ خرید تتر بهتر است یا بیت کوین

تتر بخریم یا بیت کوین ؟ خرید تتر بهتر است یا بیت کوین

اگر در حوزه خرید و فروش ارزهای دیجیتال فعال هستید، ثبات قیمت و نگهداری ارزش‌ سرمایه خود، یکی از بزرگترین نکته‌ها در معاملات شماست. بسیاری از معامله گران جدید درگیر این پرسش اند که خرید تتر یا بیت کوین؟ نمی‌دانند که آیا باید به بیت کوین BTC پای بند باشند یا به تتر USDT توجه کنند. در این مقاله با ارزیابی بین بیت کوین و تتر می خواهیم به این نتیجه برسیم که تتر بخریم یا بیت کوین؟ تا انتها همراه ما باشید.

معرفی ارز دیجیتال بیت کوین (BTC) 

معرفی ارز دیجیتال بیت کوین (BTC)

بیت‌کوین یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که در ژانویه 2009 توسط ساتوشی ناکاموتو ایجاد شد. بیت کوین نسبت به مکانیزم‌های پرداخت آنلاین سنتی، نوید کارمزد تراکنش‌های کمتری را می‌دهد و برخلاف ارزهای دولتی، توسط یک مرجع غیرمتمرکز اداره می‌شود. این ارز به عنوان یک نوع ارز دیجیتال شناخته می‌شود زیرا از رمزنگاری برای حفظ امنیت خود استفاده می‌کند و هیچ بیت کوین فیزیکی وجود ندارد. تمام موجودی در یک دفتر کل نگهداری می‌شود که همه به آن دسترسی شفاف دارند. البته شایان ذکر است هر رکورد، رمزگذاری شده است.

» پیشنهاد مطالعه: بیت کوین چیست

برای خرید و فروش ارز دیجیتال بیت کوین می توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید.

خرید و فروش ارز دیجیتال بیت کوین

تمام تراکنش‌های بیت‌کوین توسط حجم عظیمی از قدرت محاسباتی از طریق فرآیندی به نام «ماینینگ» تأیید می‌شوند. بیت کوین توسط هیچ بانک یا دولتی، صادر یا پشتیبانی نمی‌شود. علی رغم اینکه بیت کوین در اکثر نقاط جهان قانونی نیست، بسیار محبوب بوده و باعث راه اندازی صدها ارز دیجیتال دیگر شده است که در مجموع به آن‌ها آلت کوین می‌گویند. این ارز دیجیتال معمولا هنگام معامله به صورت اختصاری BTC خوانده می‌شود.

معرفی ارز دیجیتال تتر (USDT) 

معرفی ارز دیجیتال تتر (USDT)

تتر (USDT) یک ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک چین است که توکن‌های در گردش آن با دلار آمریکا پشتیبانی می‌شوند و از مردم در برابر نوسانات ارزهای دیجیتال محافظت می‌کند. استیبل کوین‌ها به ارزهای دیجیتالی گفته می‌شود که در برابر نوسانات قیمت مقاوم هستند. به زبان ساده، یک استیبل کوین همیشه به همان مقدار فیات ارزش دارد. توکن‌های تتر توسط صرافی BitFinex توسعه یافته‌اند و توکن‌های بومی شبکه تتر هستند و با نماد USDT معامله می‌شوند. تتر چهارمین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار است که بیش از 75 میلیارد دلار ارزش دارد. برای آشنایی کامل با ارز دیجیتال تتر و نحوه پیدایش آن پیشنهاد می‌کنیم مقاله تتر چیست را مطالعه کنید.

برای خرید و فروش ارز دیجیتال تتر می توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید.

خرید و فروش ارز دیجیتال تتر

تتر تراکنش‌ها را سریع تر، ساده‌تر و ارزان‌تر می‌کند. هنگام معامله در ارزهای دیجیتال، نیازی به انجام تراکنش‌های خسته کننده بانک فیات ندارید. برخلاف ارزهای دیجیتال سنتی مبتنی بر عرضه و تقاضا در یک شبکه غیرمتمرکز، استیبل کوین‌هایی مانند تتر USDT توسط ارزهای فیات، از جمله EUR ،USD ،GBP پشتیبانی می‌شوند. امروزه تتر USDT محبوب‌ترین جفت ارز بیت کوین در سراسر جهان است. استفاده از یک ارز دیجیتال پایدار با پشتوانه فیات، حفظ ارزش دارایی را آسان‌تر می‌کند. برای مثال وقتی بازارهای ارزهای دیجیتال سقوط می‌کنند، ضرر نخواهید کرد زیرا ارزش دارایی شما توسط ارز فیات پشتیبانی می‌شود.

برای مطالعه بیشتر در مورد بلاکچین، مقاله بلاک چین چیست ؟ | آموزش به زبان ساده را بخوانید.

در نهایت بخریم یا بیت کوین؟ مقایسه BTC و USDT

در نهایت تتر بخریم یا بیت کوین؟ مقایسه BTC و USDT

برای اینکه بدانیم خرید تتر بهتر است یا خرید بیت کوین، با توجه به توضیحاتی که ارائه دادیم، نیازمند یک مقایسه کلی بین عملکرد این دو ارز هستیم. در ادامه به بررسی ویژگی‌های ارزهای تتر و بیت کوین پرداخته ایم.

  • همانطور که می دانید، بیت کوین توسط هیچ نهاد، شخص یا سازمانی پشتیبانی نمی‌شود. بنابراین اساساً ارزش آن تنها به اندازه‌ای است که مردم توافق کنند برای آن بپردازند و تا کنون، به نظر می‌رسد مردم به آن اعتماد بیشتری نسبت به موسسات مالی سنتی دارند. از سوی دیگر، تتر یک محصول تجاری است که توسط شرکتی منتشر شده که ادعا می‌کند توکن‌ها توسط پول واقعی پشتیبانی می‌شوند. البته تا کنون، این توکن به وعده‌های خود عمل کرده است.
  • همانطور که قبلا ذکر شد، هدف اولیه بیت کوین ایجاد یک ارز دیجیتالی بود که در دسترس همه باشد و توسط کسی کنترل نشود. تا حدودی این هدف اکنون با موفقیت محقق شده است. استفاده از بیت کوین برای تراکنش‌های پولی، رایگان، ساده و سریع است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک کیف پول ایجاد کنید. بدون اینکه نیازی به ثبت نام یا ارسال اطلاعات شخصی داشته باشید و شروع به ارسال یا دریافت وجوه کنید.
  • در حالی که مسائل فنی تقریباً یکسان است، تفاوت اصلی در قابلیت استفاده از ثبات Tether ناشی می‌شود. با استفاده از تتر، همیشه ارزش پولی که در وهله اول برای آن‌ها پرداخت کرده‌اید، حفظ خواهد شد. این باعث می‌شود که تتر به عنوان یک گزینه پرداخت روزانه بسیار مناسب باشد.
  • توکن‌های تتر یک جایگزین محبوب برای فیات در صرافی‌ها هستند زیرا تحت محدودیت‌های نظارتی کمتری قرار دارند.
  • ارزش بازار برای BTC و USDT یکسان نیست. این مورد شاید مهم‌ترین تفاوت بین این دو ارز باشد. از نظر طراحی، بیت کوین یک ارز ضد تورم است. به این معنی که ارزش آن در طول زمان افزایش می‌یابد. برای تتر، همه چیز متفاوت است. به عنوان یک استیبل کوین، اصلاً قرار نیست معیار ارزش بازار واقعاً برای آن اعمال شود.
  • از نقطه نظر فنی، تتر تفاوت زیادی با بیت کوین ندارد. به این معنا که از فناوری بلاک چین نیرو می‌گیرد و تراکنش‌های آن در دفتر کل توزیع شده ثبت می‌شود. در مجموع، هر دو ارز دیجیتال در مراحل اولیه توسعه خود هستند. در حالی که هر کدام جایگاه خود را در حوزه مالی دارند، هیچ کدام به عنوان یک سیستم پرداخت به معنای واقعی کلمه قابل استفاده نیستند.

برای آشنایی با مناسب ترین ارزها برای سرمایه گذاری، مقاله بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2023 را بخوانید.

سخن آخر

بیت کوین و تتر جزو پرکاربردترین ارزهای رمزنگاری هستند. بنابراین سؤالاتی مانند «خرید تتر یا بیت کوین» اجتناب ناپذیر هستند. حقیقت این است که این سیستم‌ها اساساً متفاوت هستند و هر کدام در کاری که قرار است انجام دهند، برتری دارند. برای رسیدن به نتیجه، از مقایسه‌ای که در مقاله قرار داده‌ایم استفاده کنید.

با توجه به مقاله تتر بخریم یا بیت کوین، شما باید پس از سنجش مزایا و معایب این دو ارز دیجیتال محبوب، تصمیم خود را بگیرید. شما باید جفت‌های موجود برای معامله، نوسانات و نقدینگی را در نظر بگیرید. در حالی که اکثر مردم مایل به خرید بیت کوین در بازار ارزهای دیجیتال هستند، توصیه می‌شود به مزایای تتر USDT نگاهی بیندازید و محبوبیت رو به رشد آن را در معاملات ارزیابی کنید.

تتر بخریم یا بیت کوین ؟ خرید تتر بهتر است یا بیت کوین
اگر در حوزه خرید و فروش ارزهای دیجیتال فعال هستید، ثبات قیمت و نگهداری ارزش‌ سرمایه خود، یکی از بزرگترین نکته‌ها در معاملات شماست. بسیاری از معامله گران جدید درگیر...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
11 تا از سایت‌های مهم ارز دیجیتال که باید بشناسید!
ارز های دیجیتال
11 تا از سایت‌های مهم ارز دیجیتال که باید بشناسید!
اگرچه معامله گران بازارهای کریپتو به صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته با هزاران توکن در حال فعالیت هستند، اما کسب سود ثابت کار ساده‌ای نیست. به همین...
ابزارهای رصد قیمت لحظه ای بیت کوین و سایر رمزارزها
آموزش ارز دیجیتال
ابزارهای رصد قیمت لحظه ای بیت کوین و سایر رمزارزها
قیمت لحظه ای بیت کوین را از کجا رصد کنیم؟ چگونه از نوسانات قیمتی بیت کوین مطلع شویم؟ این دو سوال، از سوالات مهم علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال است؛ آن...
اندیکاتور (indicator) چیست و چه کاربردی دارد؟
آموزش تحلیل تکنیکال
اندیکاتور (indicator) چیست و چه کاربردی دارد؟
به طور کلی اندیکاتورها شاخص‌هایی هستند که با استفاده از داده‌هایی مانند قیمت،حجم معاملات و … روندهای آینده و حرکات قیمتی را پیش‌بینی می‌کنند. در ادامه بیشتر به این موضوع...