بازی ها

تمام چیزی از پلی استیشن 5 سونی میدانیم ! (تاریخ معرفی)

تمام چیزی از پلی استیشن 5 سونی میدانیم ! (تاریخ معرفی)

دوران قرنطینه و همه گیری کرونا، گیمر ها را گیمر تر کرد و افراد غیر گیمر را نیز به این وادی راهنمایی کرد و این روز ها رکود های بسیار زیادی در حوزه گیم و گیمینگ اتفاق افتاد و سایت هایی نیز همچون epic games اقدام به ارایه رایگان بعضی از بازی های جذاب کردند. در همین بهبوهه بازار داغ بازی و کنسول ها، سونی اقدام به معرفی نسل آینده کنسول های پرطرفدار خود یعنی پلی استیشن کرد. پلی استیشن PlayStation بخش اعظمی از خاطرات نسل هاست و چه ساعت هایی که پای این کنسول نوستالژی سپری نشد و چه کل کل هایی که شب ها را به صبح وصل نکرد. تاریخ معرفی پلی استیشن 5 مشخص شده و ما بیش از پیش مشتاق دیدارش هستیم. با ایرانیکارت همراه باشید تا در این مقاله به تاریخچه مختصر از این کنسول و همچنین تمام چیزی که از پلی استیشن 5 سونی میدانیم، بپردازیم.

تمام چیزی از پلی استیشن 5 سونی میدانیم و یا میخواهیم که به وقوع بپیوندد !

تاریخچه مختصر پلی استیشن PlayStation

در دسامبر سال 1994 در ژاپن بود که اولین نسل این کنسول جذاب با نام تجاری Play Station one به بازار آمد و خیلی سریعتر از تصور توسعه دهندگانش، بخش اعضمی از طرفداران بازی را به سمت خودش کشاند؛ کمتر از یک سال خود را به بازار آمریکا رساند و در کمتر از 10 سال، در سال 2005 میلادی، به رکورد فروش 100 میلیون رسید و در این زمینه یک رکورد منحصر به فرد را ثبت کرد.

کسی نیست که با این کنسول ها آشنایی نداشته باشد یا حداقل چند لحظه ای محو دنیای رنگیش نشده باشه. الان که در سال 2020 میلادی به سر میبریم و تکنولوژی و پیشرفت در اوج قله خود هستند، نوبتی هم باشد نوبت جدید ترین ورژن کنسول سونی است.

تمام چیزی از پلی استیشن 5 سونی میدانیم !(تاریخ معرفی)

از پلی استیشن نسل پنجم چه چیز هایی میدانیم و چه چیز هایی میخواهیم !

اگر به سایت سونی برای مرور آخرین اخبار و شایعات در حول این کنسل سر بزنید، با یک صفحه روبرو میشوید که ما را به یک event در تاریخ 11 ژوئن در ساعت 1:00 pm دعوت میکند. و همین؛ باقی اخبار هایی که درز کرده اند و یا توسط وبسایت های دیگر منتشر شده اند بیشتر در زمینه گمانی زنی هستند و هیچ کدام صد در صدی نیستند. ولی خب با منطق جور در می آیند. مثلا داشتن خروجی با کیفیت 8k و یا داشتن یک سیستم خنک کننده فوق پیشرفته، همه و همه ورای تصورات ما نیستند. با این حال نیز در ادامه به اطلاعاتی که میدانیم، میپردازیم:

  • تکنولوژی ری تریسینگ در سخت افزار کنسول وجود خواهد داشت.
  • دیسک‌های پلی استیشن 5 دارای ظرفیت 100 گیگابایتی خواهند بود.
  • پلی استیشن 5 شامل یک درایو دیسک برای بازی‌های فیزیکی و بلوری‌های 4K خواهد بود.
  • دسته بازی هنوز نام مشخصی ندارد اما دارای اسپیکر و اتصال USB-C بهبود یافته به همراه باتری با ظرفیت بیشتر خواهد بود.
  • رابط کاربری جدید به شما اجازه مشاهده جزئیات بیشتری از چیزهایی که می‌توانید بازی کنید و کارهایی که دوستانتان در حال انجام هستند، می‌دهد.
  • استودیوی بلوپوینت گیمز (Bluepoint Games) سازنده عناوینی همچون Shadow of the Colossus و Uncharted: The Nathan Drake Collection در حال کار روی یک بازی بزرگ برای پلی استیشن 5 است.
  • نصب بازی‌ها اجباری است، اما کنسول این اجازه را به شما خواهد داد تا تنها یک کمپین مولتی پلیر را نصب کنید یا کل بازی را دانلود کرده و بعد از اینکه بخش سینگل پلیر آن را تمام کردید، تنها آن بخش را حذف کنید.

تمام این اطلاعات فوق توسط کمپانی سونی با مصاحبه ای با مجله WIERD داشته است بیان شده و میتوان از صحت آن اطمینان داشت.

تاریخ معرفی پلی استیشن جدید

تاریخ معرفی پلی استیشن 5 و قیمت حدودی آن

نسل پرآوازه بعدی پلی استیشن در تاریخ 22 خرداد ماه سال 1399 خواهد بود که به واسطه اتفاقات روز آمریکا چند روزی به عقب موکول شد؛ این مراسم اولین رویداد آنلاین معرفی سونی در زمینه معرفی کنسول بازی است. قیمت این کنسول نیز با در نظر گرفتن تمامی مشخصات باید چیزی در حدود 500 دلار باشد. در این برهه زمانی باید پا روی پا بیندازیم با یک کاسه بزرگ پاپ کورن به تماشای این رویداد بشینیم تا شاهد تولد یکی از قدرتمندترین کنسول های بازی باشیم.

تمام چیزی از پلی استیشن 5 سونی میدانیم ! (تاریخ معرفی)
دوران قرنطینه و همه گیری کرونا، گیمر ها را گیمر تر کرد و افراد غیر گیمر را نیز به این وادی راهنمایی کرد و این روز ها رکود های بسیار...
3 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین بازی‌های بتل رویال، یک تجربه هیجان انگیز
بازی ها
بهترین بازی‌های بتل رویال، یک تجربه هیجان انگیز
اگر شما هم به بازی‌های اورجینال علاقه‌مند هستید بهتر است بدانید یکی از بهترین و مهیج‌ترین بازی‌های یارانه‌ای متعلق به مجموعه بتل رویال است. بتل رویال ژانری از بازی‌های ویدئویی...
بهترین بازی های ایکس باکس 2020
بازی ها
بهترین بازی های ایکس باکس 2020
با پایان سال 2020 لیست هایی از بهترین بازی های ایکس باکس وان این سال منتشر شده است. لیست هایی که به انتخاب منتقدان و یا انتخاب مردم است. در...
چگونه از بازی آنلاین کسب درآمد کنیم؟
بازی ها
چگونه از بازی آنلاین کسب درآمد کنیم؟
حتما شما هم این روزها، زیاد شنیده‌اید که بسیاری از افراد فقط با بازی کردن درآمدهای زیادی کسب می‌کنند. این به خصوص برای افرادی که به بازی و گیم‌های آنلاین...