از آنجایی که تکنولوژی به سرعت در حال رشد و پیشرفت است و یکی از دلایل آن هم راحت‌تر شدن زندگی برای افراد می‌باشد، گوگل هم برای راحتی بیشتر کاربرانش، تکنولوژی جدیدی را ایجاده کرده تا آن‌ها بتوانند با گفتار و صوت خود، موضوع مورد نظرشان را پیدا کنند.

گوگل با استفاده از ابزارهایی مثل google assistant گفتار کاربران را تشخیص می‌دهد و موضوع مورد نظر آن‌ها را در میان محتواهای مختلف و سایت‌های متفاوت پیدا می‌کند. خیلی جالب است که شما به جای تایپ کردن، مفهوم و محتوای خود را با صدا جستجو و آن را بیابید. جالب تر از آن این است که گوگل قابلیت جستجوی صوتی در سایت‌های مختلف را یکی از معیارهای رتبه بندی سایت قرار داده است. همچنین تعداد کاربرانی که با این روش در گوگل موضوع مورد نظر خود را پیدا می‌کنند روز به روز در حال افزایش هستند.

ابزار سرچ صوتی گوگل در حال حاضر فقط روی مرورگر کروم به صورت پیش فرض وجود دارد. برای استفاده از آن می‌توانید از یک میکروفن استفاده کرده و روی علامت بلندگویی که در سمت راست نوار سرچ وجود دارد کلیک کنید. سپس با گفتن کلمات کلیدی مورد نظر، به محتوای دلخواهتان دست یابید. هدف گوگل از این کار، آسان پیدا کردن محتوا و محاوره‌ای نمودن سرچ و جستجو می‌باشد.

بیشتر بخوانید: 7 مورد از بهترین نوآوری‌های تبلیغ در گوگل

تاثیر جستجوی صوتی گوگل بر سئوی سایت

در قسمت قبلی مقاله گفته شد که روز به روز به تعداد کاربرانی که از جستجوی صوتی گوگل برای سرچ استفاده می‌کنند، افزوده می‌شود. بر اساس آمار به دست آمده، حدود 60 % از کاربران گوگل، از جستجوی صوتی آن برای رسیدن به محتوای مورد نظر استفاده می‌کنند. استفاه از سرچ صوتی گوگل باعث می‌شود که شما حتی در هنگام تماشای تلویزیون، صحبت کردن، رانندگی، راه رفتن، آشپزی و پیاده روی به راحتی بتوانید موضوع مورد نظرتان را سرچ کنید و به محتوای مورد نظرتان برسید. این ویژگی گوگل به خصوص برای افرادی که در زمینه تجارت الکترونیک و سایت‌های فروشگاهی فعالیت می‌کنند، اهمیت بسیاری دارد.