امنیت ارز دیجیتال

خطر مسدود شدن تتر برای ایرانیان

خطر مسدود شدن تتر برای ایرانیان

قدرت دلار آمریکا و نقش آن به عنوان ارز ذخیره جهانی به این معنی است که ایالات متحده می‌تواند به صلاح دید خود، دسترسی کشور‌ها، گروه‌ها یا افراد زیادی را از سیستم مالی جهانی قطع کند. اکنون بسیاری از شما که در حوزه خرید و فروش ارز‌های دیجیتال فعالیت می‌کنید نگران خطر مسدود شدن تتر برای ایرانیان و بلوکه شدن دارایی ایرانیان هستید و می‌خواهید بدانید که در نهایت چاره چیست؟ آیا باید با دنیای ارز‌های دیجیتال خداحافظی کنیم؟

تحریم‌های جدید آمریکا

تحریم‌های جدید آمریکا - بلوکه شدن دارایی ایرانیان

وزارت خزانه داری هشدار داد که ارز‌های دیجیتال می‌توانند تحریم‌های ایالات متحده را تضعیف کنند. در دستورالعمل جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا از صرافی‌های ارز دیجیتال خواسته شده که از ابزار‌های مکان‌یابی جغرافیایی برای مسدود کردن دسترسی کشور‌های تحت تحریم آمریکا استفاده کنند. در گزارش وزارت خزانه‌داری آمده است: «نوآوری‌های فناوری مانند ارز‌های دیجیتال، پلتفرم‌های پرداخت جایگزین و روش‌های جدید پنهان کردن تراکنش‌های فرامرزی، همگی به طور بالقوه اثربخشی تحریم‌های آمریکا را کاهش می‌دهند». این فناوری‌ها به افراد فرصت‌هایی برای نگهداری و انتقال وجوه خارج از سیستم مالی سنتی مبتنی بر دلار ارائه می‌دهند. ماه گذشته، دولت بایدن مشکل حملات باج‌افزار را سرکوب کرد و استفاده از تحریم‌ها را برای قطع سیستم‌های پرداخت دیجیتالی که اجازه شکوفایی چنین فعالیت‌های مجرمانه و تهدید امنیت ملی را می‌داد، گسترش داد. تمامی این موارد باعث شدند فشار‌ها علیه کشور‌های تحت تحریم بیشتر شود. بر اساس این دستورالعمل تمامی مؤسسات در آمریکا و تمامی شهروند‌ها و شرکت‌های آمریکایی و حتی زیر مجموعه‌ها ملزم به اجرای قوانین جدید هستند.

اکنون سؤال این است چه خطراتی حساب‌ها و دارایی‌های ایرانیان را در صرافی‌های خارجی و کیف پول‌های دیجیتالی تهدید می‌کند. آیا خطر مسدود شدن تتر برای کاربرانی که اقدام به خرید تتر کرده اند ، وجود دارد؟ آیا این اقدامات منجر به بلوکه شدن دارایی ایرانیان خواهد شد؟ همراه ما باشید تا راه حل‌های حفظ امنیت سرمایه در این شرایط را برای شما شرح دهیم.

آیا خطر مسدود شدن تتر وجود دارد؟

نگرانی بیشتر کاربران مربوط به مسدود شدن ارز‌های دیجیتال است. بسیاری می‌پرسند که آیا دارایی تتر ما مسدود یا فریز می‌شود؟ در این رابطه باید عرض کنم که فقط در برخی از ارز‌های دیجیتال چنین امکانی وجود دارد؛ ارز‌هایی مانند تتر. زیرا تتر یک ارز متمرکز است و هر پلتفرم یا ارز متمرکزی مجبور به پیروی از قوانین آن حیطه می‌باشد. درباره ارز‌های دیگری مثل بیت کوین، اتریوم و… این چنین نیست و هرگز امکان مسدود کردن آن‌ها وجود ندارد چرا که کاملاً غیرمتمرکز هستند. توجه کنید که قابلیت مسدود شدن تتر یا فریز شدن تتر ربطی به بلاکچین ندارد چرا که تتر بخشی از بلاکچین است و خودش یک بلاکچین نیست. یعنی قرارداد هوشمندی است که روی بلاکچین قرار دارد. در توضیح تتر شما می‌دانید که تتر مبتنی بر بلاکچین اتریوم، ترون، ایاس، الگورند و… وجود دارد پس این مطلب برای شما روشن می‌شود که تتر تنها یک برنامه روی بلاکچین می‌باشد و خود بلاکچین نیست. در خصوص تتر باید بدانید در کد‌های برنامه‌نویسی این استیبل کوین از بدو تولد آن، این امکان را برای مالک ارز در کد‌های برنامه آن درج کرده بودند که مالک این ارز هر زمان می‌توانند هر تعداد آدرس تتر را مسدود یا آزاد‌سازی کند. بنابراین بحث مسدود‌سازی تتر تازه نیست بلکه از ابتدا در اساس آن وجود داشت فقط در حال حاضر بخاطر تحریم‌ها این موضوع پررنگ شده و معامله گران را نگران کرده است که آیا می‌تواند منجر به بلوکه شدن دارایی ایرانیان شود؟ راه حل چیست؟ ساده است! استفاده از استیبل کوین‌های غیرمتمرکز. حتماً شما معامله گران وقتی قصد حفظ ارزش سرمایه خود را دارید نیاز دارید که از استیبل کوین‌ها استفاده کنید. در این شرایط از این پس از استیبل کوین دای DAI استفاده کنید. DAI یک استیبل کوین غیرمتمرکز است که توسط هیچ نهاد و سازمانی اداره نمی‌شود. بنابراین در صورت استفاده از آن امنیت سرمایه شما حفظ خواهد شد. با این حال ارز دای dai هم یک توکن ERC-20 می‌باشد و هزینه‌های تراکنش آن بالا است و از این نظر به صرفه نیست. به عنوان یک جایگزین بهتر که هم کارمزد تراکنش کمتری داشته باشد و هم مشکلاتی مانند تتر نداشته باشد شما می‌توانید از استیبل کوین BUSD نیز استفاده کنید. استیبل کوین BUSD دلار بایننس است که در کدگذاری آن مانند تتر خبری از امکان مسدودسازی نیست. از جمله مزایای BUSD می‌توان به هزینه تراکنش بسیار پایین آن و همچنین سرعت بالای تراکنش اشاره کرد. مزیت دیگر استیبل کوین BUSD این است که در حال حاضر تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال در صرافی‌های آنلاین قابلیت تبدیل فوری به BUSD را دارند. شما عزیزان می‌توانید برای خرید استیبل کوین BUSD از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2023

چگونه می‌توانند متوجه شوند که تتر‌های موجود مربوط به ایرانی‌ها هستند؟

درست است که تشخیص این مورد کار سخت و پیچیده‌ای است اما لازم است بدانید تنها استفاده از VPN یا VPS باعث ناشناس شدن شما و تراکنش انجام شده توسط شما نمی‌شود. برای مثال ممکن است شما وارد یک سایتی شوید که آن سایت ملزم به تابعیت از قوانین جدید و همکاری با آمریکا است به این صورت اطلاعات شما آشکار می‌شود اما به صورت کلی به راحتی نمی‌توان این مورد را اجرا کرد چرا که همانطور که گفتیم تشخیص بسیار پیچیده است اما هیچ بعید نیس در راستای این هدف مکانیسم‌هایی طراحی شود که تشخیص تراکنش‌های ایرانیان را ساده‌تر کند. بنابراین برای احتیاط باید تمامی موارد گفته شده را رعایت کرد.

در شرایط تحریم چگونه تتر بخریم؟

در شرایط تحریم چگونه تتر بخریم؟ بلوکه شدن دارایی ایرانیان

همانطور که گفتیم ارز‌هایی مانند تتر که متمرکز هستند می‌توانند از دسترس شما خارج شوند. یعنی مثلاً شرکت تتر اقدام به فریز کردن دارایی تتر شما در کیف پول کند. در مورد ارز‌های دیجیتال دیگر مانند بیت کوین اتریوم و یا… به دلیل ساختار و طراحی غیرمتمرکزی که دارند به هیچ عنوان امکان مسدود شدن ندارند. بنابراین قدم اول برای حفظ امنیت دارایی خود سعی کنید از کیف پول‌هایی مانند کیف پول‌های سخت‌افزاری استفاده کنید. شما کاربران باید این نکته را در نظر داشته باشید که کشور ایران همواره تحت تحریم است بنابراین هر لحظه ممکن است فشار‌های بیشتری اعمال شود. از این رو با رعایت یک سری نکات مهم می‌توانید امنیت سرمایه خود را تضمین کنید. کاربران عزیز توجه کنید هر گونه تراکنشی که شما به صورت مستقیم انجام دهید موجب آشکار شدن هویت شما خواهد شد. بنابراین در این شرایط برای مثال می‌خواهید تتر بخرید و آن را وارد صرافی خارجی کنید و معامله خود را انجام دهید. برای اینکه این مشکل برای شما ایجاد نشود نباید تتر را مستقیم از صرافی ایرانی به صرافی خارجی منتقل کنید. بلکه باید تتر را ابتدا به کیف پول خود و سپس به صرافی خارجی منتقل کنید. ( به اصطلاح یک آب توبه روی سر تتر بریزید و بعد منتقلش کنید! )

پیشنهاد مطالعه: ارز دیجیتال تتر چیست؟

برای خرید انواع کیف پول سخت افزاری می توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید.

خرید انواع کیف پول سخت افزاری

سرمایه دیجیتالی خود را چگونه نگهداری کنم که بلوکه نشود؟

نکته اول این است که خارج از بحث تحریم به صورت کلی نگه داشتن ارز‌های دیجیتال در صرافی‌ها کار عاقلانه‌ای نیست. همانطور که در بسیاری از مقاله‌های پیشین توضیح دادیم زمانی که سرمایه شما در صرافی است روی بستر بلاکچین وجود ندارد و شما در اصل سرمایه خود را در آن پلتفرم متمرکز قرار داده‌اید و پلتفرم می‌تواند بر اساس قوانین خود با حساب شما برخورد کند. مانند اتفاقی که در صرافی بایننس افتاد و سرمایه کاربران بلوکه شد. اخیراً  هم صرافی کوکوین که کاربران آن را به عنوان جایگزین بایننس انتخاب کرده بودند سقف برداشت خود را برای کاربران احراز هویت نشده کاهش داد! تمامی این موارد یک زنگ خطر برای شما است که بدانید سرمایه خود را از پلتفرم‌های متمرکز خارج کنید. زمانی که شما سرمایه خود را وارد یک کیف پول می‌کنید این تراکنش وارد بلاکچین شده و دیگر هیچ نهاد و پلتفرمی کنترلی روی سرمایه شما نخواهد داشت. بنابراین در این شرایط تحریم و حساس که هر لحظه ممکن است قانون و دستورالعمل جدیدی وضع شود بهتر است که حتماً دارایی‌های خود را به کیف پول‌های امن منتقل کنید.

نکته دوم برای اشخاص تریدر می‌باشد. ممکن است بپرسید برای افرادی که معاملات روزانه انجام می‌دهند چه راهکاری وجود دارد؟ پاسخ این است که تنها راه حل استفاده از صرافی‌های غیرمتمرکز می‌باشد. صرافی‌های غیرمتمرکز کاملاً با پلتفرم‌های متمرکز مانند بایننس و کوکوین و… متفاوت‌اند. به صورت کلی ماهیت ارز‌های دیجیتال از ناشناس بودن و غیرمتمرکز بودن پیروی می‌کند و هر چه بیشتر این صنعت گسترده می‌شود، موارد غیرمتمرکز محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند. وقتی قرار است استفاده از پلتفرم‌های متمرکز همانند سیستم‌های سنتی دردسر ایجاد کند، بهترین راه استفاده از ارز‌های غیرمتمرکز و صرافی‌های غیرمتمرکز است. شایان ذکر است که بعضی افراد می‌گویند صرافی‌های غیرمتمرکز امکانات پلتفرم‌هایی مانند بایننس و… را ندارند و یا اینکه ما می‌خواهیم در بازار آتی یا فیوچرز نیز فعالیت کنیم. تکلیف ما چیست؟ در پاسخ باید بدانید که صرافی‌های غیرمتمرکز نسبت به چندماه پیش یا سال پیش بسیار پیشرفت کرده‌اند و امکاناتی را که کاربران نیاز داشته‌اند، در پلتفرم خود قرارداده‌اند. مطمئناً با ایجاد چنین شرایطی امکانات صرافی‌های غیرمتمرکز به تدریج بیشتر خواهد شد. کمااینکه در حال حاضر نیز اخباری مبنی بر اضافه شدن بخش‌هایی مانند فیوچرز در برخی صرافی‌های غیرمتمرکز شنیده می‌شود. بنابراین شما می‌توانید برای معاملات کوتاه مدت خود در شرایط موجود از صرافی‌های غیرمتمرکز استفاده کنید چرا که در این صرافی‌ها هیچ خطری سرمایه شما را تهدید نمی‌کند.

 بیشتر بخوانید: آموزش صرافی پنکیک سواپ PancakeSwap

سخن آخر

در مقاله خطر مسدود شدن تتر برای ایرانیان راه حل‌هایی برای حفظ امنیت سرمایه خود مطالعه کردید. رعایت مواردی که در مقاله گفته شد خطر بلوکه شدن دارایی ایرانیان را به صورت کلی رفع می‌کند. به عنوان تأکید بیشتر نه فقط در شرایط تحریم بلکه به صورت کلی سرمایه خود را در صرافی‌های ارز دیجیتال متمرکز نگهداری نکنید.

خطر مسدود شدن تتر برای ایرانیان
قدرت دلار آمریکا و نقش آن به عنوان ارز ذخیره جهانی به این معنی است که ایالات متحده می‌تواند به صلاح دید خود، دسترسی کشور‌ها، گروه‌ها یا افراد زیادی را...
5 از 6 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. سلام من میخوام از صرافی بیت ۲۴ تتر بخرم و به بروکر مثلا amarkets واریز کنم یا موقع برداشت دو باره از بروکر ب صرافی ایا مشکلی پیش میاد ک فریز تتر یا ن اول از صرافی تتر بخرم ریال ب دلار و بعدا ب تراست ولت بعدا به بروکر نظرتون چیه راهنمایی کنید ممنون

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      اگر رمزارز را به کیف پول و سپس به صرافی انتقال دهید، امنیت سرمایه شما بیشتر تامین می شود.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  2. با سلام
    امروز ارزهایم را در تراست والت تبدیل به تتر بر پایه بایننس کردم که بعد از یک ساعت تمام موجودی تتر متاسفانه صفر شد. ولی ارزهای دیگری که دارم دست نخوردن و هنوز قابل انتقال هستن، علتش چیه؟ قابل برگشت هستن؟ ممنون میشم راهنماییم کنید‌.تقریبا همه سرمایمو بردن

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      موجودی شما 0 نشده است. شما باید ارز تتر در شبکه بایننس را در ولت خود اضافه کنید. پس از افزودن، موجودی شما نمایش داده خواهد شد.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      تتر فلش، تتر فیک است و قابل فروش نیست.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  3. با سلام- متاسفانه تتر برداشت شده از پلت فرم agiGPT-QT4 F اخیرا به صرافی های ایران مثل نوبیتکس انتقال داده نمیشه. واقعا چاره چیه؟ و ایا میشه در کشور دیگه ای اون رو نقد کنیم؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      ارزهای دیچیتال قابلیت انتقال به هر پلتفرمی را دارند. باید اطمینان حاصل کنید ارز شما، کلاهبرداری نباشد.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام من روز یک شنبه این هفته یازده میلویمتتر تو برنامهagiqptسرمایه گذاری کردم الان میخوام حتی سود این هفته رو برداشت کنم میگه نمیشه چکار کنم راهنماییم کنید یعنی پولم رفته

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
      • سلام و احترام
        وبسایت هایی با وعده سود مرکب و روزانه و … قطعا کلاهبرداری هستند.
        پایدار باشید

        آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • دوست عزیز فقط برای نوبیتکس نیست .رمزینکس .ارز اینجا و…همه نمیشه برداشت کرد .اصلا به حساب صرافی نمیادکه بشه برداشت کرد مشکل از پلتفرمagiهست

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
      • سلام و احترام
        بله باید از پلتفرم مبدا پیگیری کنید.
        پایدار باشید

        آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  4. سلام من میخوام بیت کوین بگیرم انتقال بدم به تراست ولت ولی کارمزد انتقالش زیاده نسبت به سرمایه من
    اگه من busd بگیرم انتقال بدم به یه صرافی خارجی و تبدیلش کنم به تتر بعد انتقال بدم به تراست ولت و چنج کنم به بیت کوین بازم تتر هام مسدود میشه؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      بهترین راه این است که از ایرانیکارت بیت کوین خریداری کنید و آن را در شبکه bep20 به تراست ولت انتقال دهید. ایرانیکارت از این شبکه پشتیبانی می کند.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  5. سلام
    من مشتری دارم که فقط به یه ولت و ان‌هم‌فقط تتر انتقال میدهد
    من میخوام بدونم سقف واریزی تتر در تراست ولت چقدر است.؟ و چه سقف واریزی امکان بلاک شدن دارد؟؟
    ولت من هیچ تراکنشی ندارد و تازه نصب کردم

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      هیچ سقف واریزی وجود ندارد. شما می توانید تا بی نهایت تتر در ولت خود ذخیره کنید. بلاک شدن بخاطر شناسایی آی پی کشورهای تحریم است که ایران هم جزو این موارد محسوب می شود. بهتر است پس از دریافت تتر آن را به سایر استیبل کوین ها مانند dai و … تبدیل کنید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  6. سلام بنده یک کیف سخت افزاری لجر دارم . برای دریافت تتر اگر آدرس کیف رو بدم که برام واریز بشه مشکلی در بلوکه شدن پیش نخواهد آمد ؟ آیا سقف مجاز برای واریز و برداشت وجود دارد ؟
    ممنونم

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      خیر مشکلی ایجاد نمیشه. محدودیتی برای واریز و برداشت وجود ندارد.
      پایدار باشید.

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  7. با سلام ، امکانش هست که تتر روی شبکه trc20 در ولت تراست نگه داری میشه دچار بن بشه؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      تتر در هر شبکه ای به دلیل کدهای موجود در منبع آن قابل فریز است.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  8. سلام وقت بخیر اگه از ایرانیکارت یا نوبیتکس تتر بخرم انتقال بدم به کیف پول سخت افزاریم مث لجر یا سیف پال بازم میتونن داراییم فریز کنن یا نه؟

    اگه داخل سیف پال تتر تبدیل به ارز دیگه ای کنم چی؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      بله در هر کیف پولی شرکت ارائه دهنده آن می تواند دارایی را فریز کند. می توانید از ارزهای استیبلی مانند dai یا busd استفاده کنید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  9. هنگام استفاده از لجر لایو اگر یه دفعه با ای پی ایران بریم و دفعه بعد فیلتر شکن بزنیم و با ای پی متفاوت بریم لجر ما رو بلوکه نمیکنه… یعنی تغییر ای پی چند دفعه ایی و یا ایرانی بودن آیا امکان بلوکه شدن ارز ها را توسط لجر داره؟
    یعنی شرکت لجر با قفل کردن کیف پول و یا عدم دسترسی لجر لایو برای کار برآن ایرانی…. کلا لجر با ای پی ایران و یا تغییر ای مشکل داره یا خیر؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      طرز کار کیف پول های ارز دیجیتال با صرافی ها متفاوت است. در سیاست کیف پول ها چیزی به اسم تحریم وجود ندارد. شما به راحتی می توانید سرمایه خود را در هر کیف پولی ذخیره کنید. چرا که ولت های دیجیتالی به احراز هویت نیاز ندارند.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  10. با سلام
    چطور تترهایی که روی صرافی‌های ایرانی هست مسدود نمیشه؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      هنوز چنین اتفاقی رخ نداده است. در صورت اتفاق، تتر در هر کیف پول، صرافی و … می تواند فریز شود.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      چنانچه منظور شما تتر در بستر اتریوم است بله امکان آن وجود دارد.

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  11. سلام من تو یکی از این سایت هایی که تتر میذاری و هر روز به ازای خریدی که میکنی سود میده سرمایه گذاری کردم الان یه مدتی هست که بسته شده چکار میتونیم بکنیم اسم برنامه گلوبال بود ممنون.

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      به اینگونه پلتفرم‌ها اعتماد نکنید. نحوه کار همه آن ها هم به همین صورت است جلب اعتماد افراد و سپس کلاهبرداری! پیگیری چنین مواردی معمولا بسیار سخت خواهد بود.

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام من ۱۷ روز پیش از صرافی نوبیتکس خرید کردم تو ترون لینک پرو تبدیل کردم برای سود دهی امروز سرمایه ام بلوک شده واینکه من ودوستام هرسه تاییمون صبح سر تایم مشخصی استخرهامون خالی شده وزده بلوکه از ادرس لینک ما به یه لینک دیگه فرستاده شده؟بنظرتون از طرف خودشرکت بلوک شده یا کسی ازمون برداشت کرده؟وچجوری میتونیم سرمایه امون برگردونیم ؟

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
      • سلام و احترام
        از نوع سرقت انجام شده به نظر می رسد شخص یا افرادی به کلید خصوصی کیف پول های شما دسترسی داشته اند. با این حال برای اطمینان، مشکل خود را طی یک تیکت برای پشتیبانی کیف پول ارسال کنید. متاسفانه موارد مشابه بسیاری اخیرا در مورد این کیف پول گزارش شده است. در نهایت وجوه سرقت شده غیرقابل بازگشت هستند مگر اینکه کیف پول در ردیابی این مورد به شما کمک کند.
        پایدار باشید

        آیا این نظر برایتان مفید بود؟
      • سلام
        من برای انتقال تتر از تراست ولت به صرافی کو کوین نمیتونم انتقال بدم کار مزد از حسابم کسر میشه ولی انتقال داده نمیشه
        ممنون از راهنماییتون

        آیا این نظر برایتان مفید بود؟
        • سلام و احترام
          لطفا شبکه انتقالی خود را چک کنید.
          پایدار باشید

          آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  12. فریز شدن موقع برداشت تتر در صرافی Bjsچطور میشه حل کرد یا خودش بعد چند ساعت به آدرس نوبیتکس ک دادم میاد

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی، باید بلاکچین اکسپلور را چک کنید تا ببینید تتر از صرافی مبدا خارج شده یا خیر.
      چنانچه خارج نشده باید از طریق ارسال تیکت به صرافی مبدا پیگیری کنید.
      در صورتیکه هم از مبدا خارج شده اگر تا 3 روز به صرافی مقصد واریز نشد، از پشتیبانی بخواهید تراکنش شما را بررسی کند.

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  13. با سلام ، امکانش هست که تتر روی شبکه trc20 در ولت اگزادوس نگه داری میشه دچار بن بشه؟
    و اگر بن بشه مهلت برداشت به کاربرش میده یا خیر؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی، خیر، ای پی به تنهایی نمی‌تواند احراز هویت شما را تکمیل کند و با استفاده از مدارک ایرانی نمی‌توانید تایید هویت کنید. حتما باید شهروند یکی از کشورهای مجاز در لیست باشید.
      پایدار باشید
      ایرانیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  14. وقت بخیر ،کیف پول اسدوس من با دارایی هاش بلوکه شده یعنی نمیتونم ارسال کنم هیچ ارزی رو،چیکار کنم

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      در چنین وضعیتی فقط باید با ارسال تیکت از پشتیبانی درخواست کنید به شما مهلت برداشت دهند.
      پایدار باشید
      ایرانیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام خسته نباشید اگه از ایرانیکارت یا نوبیتکس تتر بخریم انتقال بدیم به کیف پول سخت افزاریمون مثل لجر یا سیف پال بازم میتونن داراییمون فریز کنن یا نه

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
      • سلام من در یک سایت تتر دارم اما برای برداشت میگه حسابم فریز شده irs خواسته که مالیات بر درآمدش پرداخت کنم ، آیا چنین چیزی صحت داره؟ آیا راه دیگه ای وجود داره ؟

        آیا این نظر برایتان مفید بود؟
        • سلام و احترام
          لطفا نام وبسایت را اعلام کنید. توجه کنید در اکثر موارد، درخواست واریز وجه در جهت رفع مسدودی، یک حیله کلاهبرداری است.
          پایدار باشید

          آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  15. کسی ک از صرافی کوکوین استفاده میکنه باید چکارکنه? چون busd فقط تو صرافی بایننسه و دای هم ک تحت اتریومه و هزینش بالاست. آیا بجز اینا چیزی هست ک بتونیم استفاده کنیم

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی، بهترین استیبل کوین که هزینه تراکنش کمتری هم داشته باشد busd است و استفاده از سایر استیبل کوین‌ها خطرات گفته شده را به دنبال دارد.
      شما می‌توانید در بخش exchange کیف پول سیف پال، شرایطی مانند صرافی بایننس با کلیه ارزهای پشتیبانی کننده را در اختیار بگیرید، بدون اینکه به احراز هویت نیاز داشته باشید.
      پایدار باشید
      ایرنیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  16. ببخشید ارزهایی که قبلاً بر پایه تتر خریدیم هم مسدود میشه؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی، خیر ارزهای خریداری شده بر پایه تتر مسدود نمی‌شوند.
      پایدار باشید
      ایرانیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  17. سپاس از نویسنده ی محترم. مطلب بسیار مفیدی بود. فقط در مورد استیبل کوین BUSD یه مشکلی که هست اینه که این ارز هم روی بلاکچین بایننس اسمارت چین هست و هم اتریوم. مثلا در کیف پول atomic نوع erc20 یا اتریومی آن هست که متأسفانه همانند DAI ،کارمزد بسیار بالایی داره

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی
      با اسمارت چین کارمزد صفر می‌باشد.
      پایدار باشید
      ایرانیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
امنیت ارز دیجیتال
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
با پیشرفت روزافزون بازار ارز دیجیتال، این سوال که “چگونه ارز دیجیتال خود را ایمن نگه داریم؟” یک چالش بزرگ است. تغییرات مداوم در این صنعت نیز نیاز به داشتن...
TXID یا لینک تراکنش چیست؟
آموزش ارز دیجیتال
TXID یا لینک تراکنش چیست؟
ممکن است برایتان پیش آمده باشد که بعد از پرداخت و یا واریز ارز دیجیتال، دریافت کننده از شما لینک تراکنش یا TXID را به عنوان مدرک درخواست کرده باشد....
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
امنیت ارز دیجیتال
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
تتر، ارزی که در روزهای پرنوسان خرید و فروش ارزهای دیجیتال همچنان می درخشد و طرفداران وفادار خود را دارد. در این نوشته به این موضوع می پردازیم که آیا...