آموزش تحلیل ارز دیجیتال

دامیننس تتر چیست + آموزش تحلیل در تریدینگ ویو

دامیننس تتر چیست + آموزش تحلیل در تریدینگ ویو

سرمایه گذاران بازار رمزارز (کریپتو) به صورت روزانه در راستای مدیریت سرمایه خود از ابزار‌ها و شاخص‌های متفاوتی برای بررسی بازار بهره می‌برند؛ یکی از این شاخص‌ها گردش روزانه‌ی تتر (USDT) است که می‌تواند تفسیر‌های متفاوتی در شرایط مختلف بازار داشته باشد. تتر محبوب‌ترین استیبل کوین بازار ارز دیجیتال است که بررسی دامیننس (تسلط تتر) بر بازار ارز دیجیتال، می‌تواند راهنمای معاملاتی مناسبی باشد. دامیننس تتر با نماد USDT.D به تسلط استیبل‌کوین تتر (USDT) بر بازار ارزهای دیجیتال اشاره دارد؛ وقتی دامیننس تتر افزایش می‌یابد، اغلب به این مفهوم تعبیر می‌شود که سرمایه‌گذاران نگهداری و خرید تتر را به جای سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین یا اتریوم ترجیح می‌دهند. این موضوع می‌تواند نشان دهنده عدم اعتماد به بازار یا تلاش برای حفظ ثبات ارزش در زمان نوسان‌های شدید بازار باشد.

نمودار لحظه ای شاخص دامیننس تتر

در زیر چارت شاخص دامیننس تتر را مشاهده می‌کنید.

دامیننس تتر چیست؟

دامیننس تتر (Tether’s Dominance) به نسبت ارزش بازار تتر بر کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال اشاره دارد که به صورت درصدی تعریف می‌شود؛ به عبارت دیگر، اگر مقداری که از تقسیم ارزش بازار USDT بر کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال حاصل شده است را در ۱۰۰ ضرب کنیم، نتیجه به عنوان مقدار USDT.D تفسیر می‌شود.

100 * (ارزش بازار کل ارزهای دیجیتال / ارزش بازار تتر) = دامیننس تتر

به عنوان مثال، فرض کنید که ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر 100 میلیارد دلار است. اگر ارزش بازار تتر ۵ میلیارد دلار از این مقدار باشد، مقدار شاخص ۵ درصد خواهد بود.به صورت کلی می توان گفت وقتی دامیننس تتر افزایش می‌یابد، اغلب به این مفهوم تعبیر می‌شود که سرمایه‌گذاران نگهداری و خرید تتر را به جای سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین یا اتریوم ترجیح می‌دهند. این موضوع می‌تواند نشان دهنده عدم اعتماد به بازار یا تلاش برای حفظ ثبات ارزش در زمان نوسان‌های شدید بازار باشد. البته این تنها روش استفاده از USDT.D نیست و در ادامه آموزش کامل تحلیل USDT.D، انواع روش‌های استفاده از تحلیل دامیننس تتر، رابطه این شاخص با BTC.D و… خواهیم پرداخت.

تحلیل دامیننس تتر (USDT.D): 25 فروردین۱۴۰۳ (آپدیت هفتگی)

طبق نمودار ۴ساعته USDT.D در تریدینگ ویو، دامیننس تتر با صعودی که در طول اواخر 2023 و اوایل 2024 داشت به محدوده بالای ۶ درصد افزایش یافت و تقریباً تا اواخر هفته اول فوریه 2024 در همین محدوده حرکت کرد؛ با وجود این در طول چند هفته گذشته که قیمت بیت‌ کوین به ATH تاریخی خود افزایش یافت و به دنبال آن آلت‌کوین‌ها صعود کردند، دامیننس تتر کاهش یافت که خرید رمزارزهای نوسانی نظیر بیت‌کوین، اتریوم، کاردانو و… توسط معامله‌گران را نشان می‌دهد. در این روند نزولی، USDT.D به محدوده 3.8 درصد کاهش یافت.

با وجود این، در چند روز گذشته هم‌زمان با کاهش قیمت بیت‌کوین و دیگر آلت‌کوین‌ها نوسانی، دامیننس تتر تا حدی افزایش یافته و به محدوده 4.5 درصد رسیده است؛ افزایش موقت سطح USDT.D احتمالا ناشی از اصلاح قیمت بازار رمزارزهاست، بنابراین به نظر می‌رسد که موقت باشد. به عبارت دیگر، با اتمام اصلاح قیمت‌ ارزهای دیجیتال می‌توان انتظار تداوم ریزش دامیننس تتر را داشت.

تحلیل دامیننس تتر-4ساعته

از لحاظ تکنیکالی، USDT.D در حال حاضر بالاتر از میانگین متحرک ساده ۱۰۰ دوره یا MA 100 (نمودار سبز رنگ) و میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره یا MA 50 (نمودار نارنجی رنگ) قرار دارد. با توجه به این موارد، می‌توان گفت که اصلی‌ترین محدوده‌ حمایتی پیش روی USDT.D سطح 4.3 درصد (تلاقی آن با MA 100) است. همچنین کلیدی‌ترین محدوده مقاومتی دامیننس تتر، سطح 4.8 درصد است. در مجموع می‌توان گفت که با توجه به شکست پرقدرتی که دامیننس تتر اخیرا در سطح 5 درصد (کلیدی‌ترین محدوده حمایتی نمودار USDT.D در تایم فریم هفتگی) داشته است، می‌توان انتظار تشکیل یک روند نزولی بلندمدت در نمودار USDT.D داشته باشیم؛ این امر بیانگر شروع یک روند صعودی بلندمدت در بازار رمزارزها است.

آموزش تحلیل دامیننس تتر در تریدینگ ویو

برای تحلیل دامیننس تتر در سایت تریدینگ ویو کافی است که به آدرس tradingview.com مراجعه کنید. سپس در صفحه اصلی سایت و از قسمت محصولات (Products)، بخش نمودارها (SuperCharts)، زیربخش جستجوی نمادها (Symbol Search)، عبارت USDT.D را جستجو و روی آن کلیک کنید.

جستجوی نماد دامیننس تتر در تریدینگ ویو

از آنجایی که شاخص نمودار USDT.D در سایت جامع تریدینگ ویو تحلیل‌پذیر است، اغلب معامله‌گران و تحلیل‌گران هنگام بررسی و تحلیل تکنیکال بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها، به آنالیز نمودار دامیننس بیت‌کوین نیز می‌پردازند. به طور کلی، تحلیل‌گران با مشخص کردن حمایت‌ها و مقاومت‌ها در چارت دامیننس تتر به خوبی قادر خواهند بود، نقاط ورود و خروج به بازار را تشخیص دهند.

چارت دامیننس تتر در تریدینگ ویو

پس از مراجعه به نمودار دامیننس تتر در تریدینگ ویو طبق توضیحات بالا، با صفحه ای مطابق با تصویر زیر مواجه خواهید شد که با استفاده از متدهای تحلیل تکنیکال می توانید نواحی مقاومتی و حمایتی شاخص تتر را مشخص کنید.

آموزش تحلیل دامیننس تتر

اگرچه نمودار قیمت تتر به دلار (USDTUSD) اغلب آنالیز و بررسی نمی‌شود، زیرا ارزش یک تتر همواره برابر با یک دلار است، پس چنین نموداری نیاز به تحلیل ندارد و همیشه مقدار ثابتی را نشان می‌دهد. اما تحلیل نمودار دامیننس تتر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. تحلیل نمودار USDT.D در کنار دیگر معیارهای کلیدی بازار نظیر دامیننس بیت‌کوین، قیمت BTC و شاخص ترس و طمع می‌تواند شما را در گرفتن تصمیم‌‌های سرمایه‌گذاری هوشمندانه در بازار ارزهای دیجیتال کمک کند. در این قسمت چند روش تحلیل مبتنی بر دامیننس تتر را توضیح داده‌ایم.

سبک‌های معاملاتی مبتنی بر تحلیل دامیننس تتر

زمانی دامیننس تتر در حال افزایش باشد، یعنی ارزش بازار تتر نسبت به بازار کل ارز دیجیتال در حال رشد است که می‌تواند ناشی از این موضوع باشد که معامله‌گران در حال فروش ارزهای دیجیتال نوسانی خود و تبدیل آن‌ها به این استیبل‌کوین هستند. این موضوع، احتمالاً ریزش قیمت بیت‌کوین و آلت‌کوین‌هایی نظیر اتریوم، کاردانو و سولانا را در آینده به دنبال خواهد داشت.

نحوه عکس‌العمل بازار به تغییرات در دامیننس تتر

دامیننس تتر   روند کلی بازار نشان دهنده سیگنال
افزایش و صعودی ورود جریان نقدینگی به بازار رونق بازار  ارز دیجیتال
کاهش و صعودی تبدیل تتر به سایر ارزهای دیجیتال رونق بازار ارز دیجیتال
افزایش و نزولی خروج سرمایه از سایر رمزارزها و تبدیل آن به تتر ریزش بازار
کاهش و نزولی خروج سرمایه از بازار رمزارز و تبدیل آن به ارزهای فیات
ادامه ریزش
افزایش و ثابت (رنج) بازار در انتهای یک روند صعودی قرار دارد امکان تغییر روند به زودی
کاهش و ثابت (رنج) بازار در انتهای یک روند نزولی وجود دارد که مرحله انباشت نیز است امکان بازگشت به روند صعودی

از سوی دیگر زمانی دامیننس تتر در حال کاهش است، نشان دهنده کاهش ارزش بازار تتر نسبت به ارزش کل بازار رمزارزها است؛ یعنی معامله‌گران در حال تبدیل توکن‌های USDT خود به دیگر ارزهای دیجیتال نظیر BTC، ETH، ADA و… هستند. از این رو، می‌توان انتظار افزایش قیمت در آینده میان‌مدت بیت‌کوین و این دسته آلت‌کوین‌ها داشت. جدول بالا، دیدگاه جامع‌تری از وضعیت نمودار USDT.D و نتایج احتمالی آن ارائه داده است.

رابطه دامیننس تتر و دامیننس بیت کوین

عوامل زیادی وجود دارند که می‌تواند در شکل‌دهی ارتباط USDT.D با BTC.D مؤثر باشند؛ اما به طور کلی و با توجه به گذشته بازار رمزارزها می‌توان گفت که تقریباً هر زمان دامیننس بیت‌کوین در حال افزایش است، افراد در حال سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین هستند و این باعث کاهش USDT.D یا تسلط تتر می‌شود. در مقابل دوره‌‌هایی که دامیننس بیت‌کوین در حال کاهش است، یعنی سرمایه‌گذاران در حال خارج کردن سرمایه خود از بیت‌کوین هستند که این می‌تواند منجر به افزایش دامیننس تتر شود.

شایان ذکر است که همیشه با افزایش (کاهش) هر یک از این دو معیار نباید انتظار کاهش (افزایش) دیگری را داشت؛ در بازار ارز دیجیتال، موضوعی به نام حجم مارکت کپ آلت‌کوین‌ها نیز وجود دارد که به آن توتال ۲ (Total 2) می‌گویند. گاهی اوقات در بازار خرید و فروش ارز دیجیتال شاهد بوده‌ایم که دامیننس بیت‌کوین کاهش یافته، اما دامیننس تتر افزایشی نداشته، در عوض شاهد رشد مارکت کپ آلت‌کوین‌ها (افزایش توتال ۲) بوده‌ایم! این یعنی سرمایه‌گذاران از نگهداری دارایی‌های BTC خود خارج شده‌اند، اما آن را به توکن‌های USDT تبدیل نکرده‌اند، در مقابل آن را به آلت‌کوین‌‌هایی نظیر اتریوم، کاردانو، ریپل، سولانا و… شده‌اند.

BTC.D USDT.D قیمت BTC سیگنال روند قیمت آلت‌کوین‌ها (به جز تتر)
افزایش افزایش افزایش کاهشی یا ثابت
افزایش افزایش کاهش ریزش شدید
افزایش کاهش افزایش صعودی ضعیف‌تر از رشد بیت‌کوین
افزایش کاهش کاهش ریزش قوی‌تر از بیت‌کوین
کاهش  افزایش افزایش صعودی یا ثابت
کاهش  افزایش کاهش تبدیل آلت‌کوین‌ها به تتر
کاهش  کاهش افزایش آلت سیزن
کاهش  کاهش کاهش کاهش ضعیف‌تر از ریزش بیت‌کوین

جدول فوق حالت‌های مختلفی از دامیننس بیت‌کوین و دامیننس تتر را پوشش می‌دهد که تأثیر ترکیب‌های مختلف آن‌ها را به وضوح شرح داده است.

کاربرد دامیننس تتر

نمودار USDT.D به عنوان یک شاخص ارزشمند و کاربردی در دنیای معامله‌گران و تحلیل‌گران بازار رمزارزها تلقی خواهد شد؛ زیرا در اغلب تحلیل‌ها استفاده می‌شود. آنالیز این شاخص در کنار معیارهای کلیدی می‌تواند بسیار مفید باشد و درک خوبی از آینده صنعت کریپتو ارائه دهد.

به عنوان مثال، وقتی روند نمودار USDT.D در خلاف جهت بازار رمزارزها حرکت می‌کند، می‌توان سیگنال‌‌های مختلفی از بازار دریافت کرد؛ وقتی بازار کریپتو صعودی است و سایر ارزهای دیجیتال در حال افزایش هستند، USDT.D احتمالاً کاهش می‌یابد، زیرا سرمایه‌گذاران نسبت به سایر دارایی‌ها اطمینان بیشتری یافته‌اند. برعکس، زمانی که بازار کریپتو نزولی است و سایر ارزهای دیجیتال در حال سقوط هستند، USDT.D احتمالاً افزایش می‌یابد، زیرا سرمایه‌گذاران به دنبال پناهگاه امنی برای حفظ سرمایه خود هستند.

عوامل تاثیرگذار بر دامیننس تتر

با توجه به ماهیت و فرمول محاسبه دامیننس تتر می‌توان گفت که به طور مستقیم دو عامل زیر بر مقدار USDT.D تأثیر دارند:

۱. ارزش بازار تتر

۲. ارزش بازار کل ارزهای دیجیتال

با وجود این شرایط در نظر داشته باشید که عوامل زیادی می‌توانند روی خود این دو عامل تأثیرگذار باشند. سپس به نوبه خود روی دامیننس تتر اثر بگذارند. به عنوان مثال، موارد زیر برخی از این عوامل هستند:

عوامل تأثیرگذار بر دامیننس تتر

قیمت و دامیننس بیت‌کوین

بیت‌کوین به عنوان پادشاه صنعت ارزهای دیجیتال، همواره یک عامل اساسی در بررسی آینده این صنعت محسوب می‌شود؛ نمودارهای وابسته به این رمزارز از جمله نمودار قیمت آن، دامیننس بیت‌کوین، ارزش بازار و حجم معاملات آن و رویدادهای تأثیرگذار بر قیمت آن نظیر هاوینگ بیت‌کوین، می‌توانند بر افزایش یا کاهش ارزش بازار تتر یا هر آلت‌کوین‌ دیگر مؤثر باشند. به این ترتیب، بیت‌کوین و شاخص‌های جانبی آن بر دامیننس تتر تأثیر می‌گذارند.

محدودیت‌های نظارتی

استیبل کوین تتر توسط یک نهاد متمرکز به نام تتر لیمیتد (Tether Limited) پشتیبانی و توسعه داده می‌شود؛ بنابراین هر نوع محدودیت یا تشویق نظارتی می‌تواند در کاهش یا افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران به تتر تأثیرگذار باشد. سپس مقدار دامیننس تتر را کاهش یا افزایش دهد.

مشارکت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های بنیاد تتر

هرگونه مشارکت، همکاری یا سرمایه‌گذاری نهادی بنیاد تتر بسته به میزان و نوع آن می‌تواند روی عرضه جدیدی از توکن‌های USDT تأثیرگذار باشد. به این ترتیب، احتمال افزایش مقدار دامیننس تتر فراهم می‌شود.

احساسات حاکم بر بازار رمزارزها

افزایش اعتماد به بازار ارزهای دیجیتال و چشم‌انداز مثبت به آینده آن، ورود کاربران جدیدی را به دنبال خواهد داشت که قصد خرید این نوع دارایی‌ها را دارند؛ برای این کار در مرحله اول اغلب کاربران سرمایه خود را به خرید توکن‌های USDT اختصاص داده و منتظر می‌مانند تا بهترین فرصت برای رمزارز موردنظر خود را کشف کنند. این امر در مرحله اول افزایش دامیننس تتر را نتیجه خواهد داد. سپس زمانی تترهای خود را به رمزارز موردنظرشان تبدیل کردند، احتمالاً مقدار USDT.D کاهش خواهد یافت. شاخص ترس و طمع یکی از کلیدی‌ترین معیار‌ها برای بررسی احساسات حاکم بر بازار ارزهای دیجیتال است.

دامیننس تتر به عنوان یک شاخص کلیدی

معیار دامیننس تتر می‌تواند اطلاعات بسیار کمیاب و ارزشمندی را در اختیار تحلیلگران قرار دهد. چرا که به ما بینشی از وضعیت رمزارزهای نوسان ‌پذیر، یعنی این که سرمایه‌گذاران در حال خرید یا فروش آن‌ها هستند می‌دهد؛ اکثر افراد ارزهای دیجیتال خود را در زمانی که به بازار اعتماد کمی دارند به تتر تبدیل می‌کنند و USDT.D کاهش می‌یابد، اما برعکس هنگامی که احساسات مثبت در بازار حاکم می‌شود، دامیننس تتر کاهش می‌یابد. بدین ترتیب، ما تقریباً با اطمینان می‌توانیم بگوییم اطلاعاتی که افزایش و کاهش دامیننس تتر به ما می‌دهد، بسیار ارزشمندتر و قابل‌اعتماد است.

سوالات متداول درباره شاخص دامیننس تتر
Request for Quote

دامیننس یعنی تسلط و وقتی صحبت از بررسی شاخص دامیننس تتر می‌شود به معنای بررسی میزان تسلط تتر بر بازار است. بنابراین شاخص دامیننس تتر نمایان گر نسبت ارزش بازار تتر به کل بازار ارز دیجیتال است.

زمانی که دامیننس بیت کوین در حال افزایش باشد، به معنای این است که افراد در حال سرمایه‌گذاری در بیت کوین هستند و این باعث کاهش دامیننس یا تسلط تتر می‌شود. در مقابل زمانی هم که دامیننس بیت کوین در حال کاهش است، یعنی سرمایه گذارن در حال خارج کردن دارایی خود از بیت کوین هستند که این می‌تواند منجر به افزایش دامیننس تتر شود.

می توانید برای مشاهده نمودار لحظه ای دامیننس تتر از این صفحه استفاده کنید و یا به وبسایت tradingview مراجعه کرده و نماد USDT.D را سرچ کنید.

دامیننس تتر تنها یکی از شاخص‌های تحلیل تکنیکال است و نمی‌توان برای بررسی دقیق تنها از یک شاخص استفاده کرد. توصیه کارشناسان برتر ارز دیجیتال این است که از چندین شاخص برای تحلیل و بررسی استفاده کنید.

در اصل، تحلیلگران می‌توانند به کمک دامیننس تتر متوجه شوند که با افزایش این شاخص مردم در حال فروش رمزارزهای خود هستند، بنابراین قیمت دارایی های دیجیتال مانند بیت کوین و آلت کوین‌ها به دلیل تقاضای کم در چنین دوره‌هایی کاهش می‌یابد. درست برعکس، زمانی که مردم شروع به فروختن USDT های خود می‌کنند، دامیننس آن کاهش می‌یابد و تقاضا برای ارزهای دیجیتال به سرعت بالا می‌رود زیرا آن‌ها قصد خرید ارزهای دیجیتال با تترهای خود را دارند.

افزایش دامیننس تتر به معنی این است که تسلط تتر و در واقع ارزش آن در بازار افزایش یافته است. این یعنی فعالان بازار در حال تبدیل دارایی‌های خود به تتر هستند زیرا شرایط حاکم در بازار مناسب خرید سایر ارزهای دیجیتال نیست. همچنین کاهش دامیننس تتر نیز بدین شکل معنا می‌شود که معامله‌گران در حال تعویض دارایی تتر خود با سایر ارزهای دیجیتال هستند و قصد دارند در بازار فعالیت بیشتری داشته باشند.

دامیننس تتر چیست + آموزش تحلیل در تریدینگ ویو
سرمایه گذاران بازار رمزارز (کریپتو) به صورت روزانه در راستای مدیریت سرمایه خود از ابزار‌ها و شاخص‌های متفاوتی برای بررسی بازار بهره می‌برند؛ یکی از این شاخص‌ها گردش روزانه‌ی تتر...
3 از 3 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

    • سلام و احترام
      سپاس از همراهی شما
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  1. واقعا مطالب آموزنده ای بود و تونستم جواب بعضی از سوالاتم را بگیرم.
    با سپاس و تشکر فراوان از خانم مسکینی.

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      سپاس از همراهی شما
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  2. سلام میخاستم بدونم سایت شما سیگنال وی ای پی داره؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      به نظر می رسد دامیننس تتر تا محدوده های 9 الی 9.37% نیز رشد داشته باشد.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  3. چرا نماد دامیننس تتر رو توی تریدینگ ویوو میزنم برام نمیاره؟!!!

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      از اتصال اینترنت خود مطمئن شده و نماد usdt.d را جستجو کنید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  4. شاخص دامیننس تتر با نمودار تتر فرق داره؟
    من می خوام نمودار تتر رو پیدا کنم که ببینم کجا بخرم بفروشم.

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      بله، این دو شاخص متفاوت هستند. نمودار تتر نشان دهنده قیمت آن است. برای مثال می تواند بر پایه ریال بررسی شود. شاخص دامیننس تتر نشان دهنده میزان تسلط آن در بازار ارز دیجیتال است.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  5. نمودار تتر در تریدینگ ویو رو نتونستم پیدا کنم
    آیا این نموداری که گذاشتین قابل اعتماده؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      بله نمودار تتر در این صفحه با استفاده از api تریدینگ ویو اجرا می شود.
      پایدار باشید.

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...