دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری

چگونه یوتیوب گیمر شویم؟

چگونه یوتیوب گیمر شویم؟

یوتیوب YouTube بزرگترین و پربازدیدترین پلتفرم ویدئویی در دنیای امروزیست که روزانه میلیون‌ها کاربر در آن فعالیت دارند. در بین تمامی کانال‌های این شبکه، چنل‌ها و ویدئوهای گیم استریم رتبه اول تعداد بازدید در یوتیوب را به خود اختصاص داده‌اند! این موضوع باعث شده است تا کسب درآمد از یوتیوب به عنوان گیمر به یک فرصت طلایی برای تمام گیمرها تبدیل شود. تبدیل شدن به یک یوتیوب گیمر بسیار جذاب، وسوسه‌کننده و البته درآمدزاست و برای آن فقط به یک چنل و وسایل لازم برای یوتیوبر گیمر شدن نیاز خواهید داشت! فقط کافی است کانال بازی خود را در یوتیوب بسازید و با آپلود و استریم گیم‌های خود در آن، به یک گیمر یوتیوب تبدیل شوید. اگر شما هم به دنیای بازی‌های ویدئویی علاقمندید اما دقیقا نمی‌دانید که از کجا شروع کنید و چگونه یک گیمر یوتیوب موفق شوید! و یا نمی‌دانید استریم گیم چیست و چگونه می‌توانید با بازی در یوتیوب به درآمد برسید، با ما همراه باشید تا با رازهای گیمینگ استریم و وسایل لازم برای یوتیوبر گیمر شدن آشنا شویم.

یوتیوب گیمینگ ( YouTube Gaming ) چیست؟

تمام داستان تبدیل شدن به یک یوتیوب گیمر از این بخش شروع شد! YouTube Gaming بخشی از وب‌سایت یوتیوب است که در سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی شد. این پلتفرم به گیمرها اجازه می‌دهد تا بازی‌های ویدئویی زنده یا ضبط‌شده را با دیگران به اشتراک بگذارند. همچنین امکاناتی مانند چت آنلاین، اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش، ویرایش ویدئو و پشتیبانی از پلتفرم‌های مختلف را در اختیار کاربران قرار داده است. در این بخش کاربران می‌توانند بازی‌های موردعلاقه خود را بیابند و فیلم‌های مربوط به آن‌ها را تماشا کنند. در واقع استریم گیم در یوتیوب و کسب درآمد گیمرهای یوتیوب دقیقا در این بخش اتفاق می‌افتد. یوتیوب گیمینگ بخش موردعلاقه گیمرهاست که با آن می‌توانند از بازی کردن خود یا دیگران لذت ببرند و درآمد هم کسب کنند.

یوتیوب گیمینگ ( YouTube Gaming ) چیست؟

گیم استریمر یوتیوب کیست؟

گیم استریمر یوتیوب یعنی کسی که بازی­‌های خود را به صورت زنده یا ضبط شده در YouTube به اشتراک می­گذارد و مخاطبان خود را با نحوه­‌ی گیم پلی، نظرات، ترفندها، تجربه­‌ها و سایر سرگرمی‌ها درگیر می­‌کند. این افراد می‌­توانند از این طریق کسب درآمد دلاری داشته و به عنوان گیمرهای حرفه‌ای شناخته شوند.

استریم کردن گیم چگونه است؟

منظور از گیم‌استریم، محتوایی است که بلافاصله پس از انتشار، در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. استریمر یوتیوب تصاویر بازی و یا حتی، در برخی موارد تصویر خود را با استفاده از موبایل یا کامیپوتر با مخاطبان خود به اشتراک می­‌گذارد. استریم گیم در یوتیوب بسیار ساده است و تنها به نحوه ضبط کردن گیمینگ شما اشاره دارد. با استریم بازی‌های جذاب خود، به سادگی می‌توانید به درآمدهای دلاری هنگفتی دست یابید. حتی اگر در ایران هستید هم می‌توانید بازی کنید و از طریق خدمات نقد کردن درآمد یوتیوب ایرانیکارت، دستمزد خود را دریافت کنید.

آموزش گیمر شدن در یوتیوب

قبل از شروع هر کسب‌وکاری، اولین قدم آموزش و برنامه‌ریزی برای انجام یک فعالیت حرفه‌ای است. حال اگر شما به‌عنوان یک گیمر تصمیم گرفته‌اید تجربیات، مهارت‌ها و لحظات جذاب بازی خود را با کاربران یوتیوب به اشتراک بگذارید، قدم‌به‌قدم به شما خواهیم گفت که چگونه در این پلتفرم، یک گیمر یوتیوب حرفه ای باشید و به یک کانال گیمینگ فعال و جذاب در یوتیوب تبدیل شوید.

اگر به کسب درآمد دلاری از این شبکه جذاب علاقمندید، مطلب کسب درآمد از یوتیوب را از دست ندهید!

مراحل تبدیل شدن به یک یوتیوب گیمر

 برای تبدیل شدن به یک یوتیوب گیمر حرفه‌ای، به هدف، برنامه‌ریزی و قطعا تلاش زیادی نیاز خواهید داشت تا بتوانید بازدیدهای زیادی را برای گیم استریم‌های خود بدست آورید. در ادامه، لیستی از مراحل تبدیل شدن به یک گیمر یوتیوب را برای شما آورده‌ایم:

  1. روی یک بازی تمرکز کنید
    طبق تجربه اکثر گیمرها، انتخاب ژانرهای مختلف، شما را به یک یوتیوب گیمر حرفه‌ای تبدیل نمی­‌کند! برای داشتن یک کانال گیمینگ جذاب در یوتیوب، باید خودتان تصمیم بگیرید که به کدام ژانر بازی بیشتر علاقمندید و در اجرای آن موفق‌تر خواهید بود. بازی در ژانر مورد علاقه­‌تان به شما کمک می­‌کند تا انگیزه خود را برای کسب مهارت­‌ها و مشارکت در کار گروهی در سطح بالایی حفظ کنید و در نتیجه ویدئوها و استریم‌های جذاب‌تری از بازی خود در چنل قرار دهید. گیمرهای حرفه‌ای معمولا روی یک ژانر تمرکز دارند و با حرفه‌ای‌تر شدن خود در آن، ویدئوهای جذاب‌تری می‌سازند و بازدیدها و درآمدهای فوق‌العاده‌ای را هم دریافت می‌کنند. پس، راز اول تبدیل شدن یه گیمر یوتیوب حرفه ای، انتخاب ژانر بازی مخصوص خودتان است!
  2. قبل از ضبط، تحقیق کنید
    قبل از ساخت ویدئو، در مورد موضوعات مختلف مرتبط با بازی خود تحقیق کنید. برای مثال می‌توانید از ویدئویی‌هایی که سایر گیمر یوتیوبرها منتشر کرده‌اند استفاده کنید. علت اینکار پیداکردن کلمات کلیدی محبوب است تا بتوانید محتوای خود را بر اساس الگوریتم‌های یوتیوب بهینه کنید و ویدئوهای شما به افراد بیشتری نمایش داده شود.
  3. تهیه تجهیزات و وسایل گیمینگ برای یوتیوب
    برای گیم استریمر یوتیوب شدن باید دستگاهی را انتخاب کنید که از سیستم پردازش و حافظه‌­ی مناسبی برخوردار باشد. ممکن است برای اینکار به وسایل یا سخت‌افزار خاصی نیاز داشته باشید که باتوجه‌به بودجه و نیاز خود، باید آن را خریداری کنید. همچنین بهتر است از نرم‌افزار ویرایش ویدئوی مناسب استفاده کنید تا بتوانید صدا، تصویر، افکت‌ها، زیرنویس‌ها و سایر جزئیات را به ویدئو خود اضافه کنید. در ادامه در مورد وسایل لازم برای یوتیوبر گیمر شدن بیشتر توضیح خواهیم داد.
    آموزش گیمر شدن در یوتیوب
  4. آپلودکردن ویدئوها با عنوان، توضیحات و برچسب‌های مناسب
    قبل از شروع به گیم استریم، باید مواردی را رعایت کنید که ویدئوی شما را به محتوایی پربازدید و جذاب تبدیل کند؛ مواردی مثل انتخاب عنوانی جذاب که با محتوای ویدئو مرتبط باشد، نوشتن توضیحات کوتاه و جامع که خلاصه‌ای از ویدئو را بیان کند و شامل کلمات کلیدی مهم باشد، انتخاب تصویر thumbnail که توجه بیننده را به خود جلب کرده و محتوای انتخابی ویدئو را نشان دهد و در نهایت انتخاب برچسب‌ها یا tags که کلمات کلیدی مرتبط با ویدئو را نشان دهند و به جستجوی ویدئو کمک کنند، بسیار مهم خواهد بود.
  5. ایجاد ارتباط با مخاطبان و دریافت بازخورد
    برای موفقیت در یوتیوب گیمینگ، باید با مخاطبان خود تعامل داشته باشید و نظرات، پیشنهادها و انتقادات آن‌ها را بخوانید و پاسخ دهید. می‌توانید از طریق نظرات، چت آنلاین، رسانه‌های اجتماعی و روش‌های دیگر با مخاطبان خود ارتباط بگیرید و از آن‌ها بخواهید ویدئوهای شما را با دیگران به اشتراک بگذارند.
  6. استفاده از ترندهای بازی برای ویدئوهای یوتیوب
    ترندهای روز دنیا فرصتی عالی برای افزایش بازدید کانال شما هستند. می‌توانید از فرهنگ عامه، تعطیلات، اخبار مربوط به بازی‌ها یا هر چیزی که یک نکته مثبت و درعین‌حال مرتبط به کانال شما هستند استفاده کنید. برنامه‌های زیادی مانند vidIQ وجود دارد که برای مشاهده موضوعات ترند می‌­توان از آن‌ها استفاده کرد.
  7. تبلیغ کردن کانال خود در شبکه‌های اجتماعی
    برای افزایش بازدید و محبوبیت کانال خود باید روش‌های مختلفی را برای تبلیغ و معرفی بکار بگیرید. برای مثال می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام، توییتر و فیس‌بوک برای به‌اشتراک‌گذاری ویدئوهای خود و جذب مخاطب جدید استفاده کنید. همچنین پلتفرم‌های ویدئویی دیگر مانند آپارات و توییچ برای انتشار و پیوند کانال یوتیوب شما می‌تواند مفید واقع شود. این روش‌ها نه‌تنها باعث جذب مخاطبان بیشتری می‌شود بلکه درآمد شما را نیز افزایش خواهد داد.
  8. عضو انجمن های گیمرها شوید
    درست است که بازی‌های حرفه‌ای به استعداد و توانایی فرد بستگی دارد، اما پیوستن به انجمن‌­های گیمینگ به شما کمک می‌کند تا بازی خود را بهبود بخشید و بازیکن بهتری شوید. به یاد داشته باشید که یوتیوب، یک شبکه اجتماعی است، اگر با دیگر بازیکنان این شبکه تعامل داشته باشید، یک ویدئوی مشترک با آن‌ها بسازید یا حتی یک بازی آنلاین با هم انجام دهید، این روش باعث بیشتر دیده‌شدن و شناخته‌شدن کانال شما خواهد شد.
  9. رعایت قوانین و اصول اخلاقی و حقوقی یوتیوب
    برای ادامه فعالیت در YouTube، باید قوانین و مقررات این پلتفرم را رعایت کنید و از ارسال محتوای نامناسب، توهین‌آمیز، فریبنده، تکراری، غیرقانونی یا غیراخلاقی خودداری کنید. شما باید به حقوق مادی و معنوی خود و دیگران احترام بگذارید. رعایت شرایط و قوانین این شبکه به قدری مهم است که در صورت شکستن هریک از قوانین آن، ممکن است کانال یوتیوب خود را با هر میزان بازدیدی که فکرش را بکنید، از دست بدهید!

جدیدترین قوانین YouTube را در مقاله قوانین جدید یوتیوب برای مانیتایز شدن مطالعه کنید!

آموزش گیمر شدن با گوشی

با گوشی موبایل نیز می‌توانید به راحتی یوتیوب گیمر شوید! برای شروع استریم کردن گیم با گوشی، شما به چند مورد اساسی نیاز دارید که عبارتنداز:

  • یک گوشی هوشمند با قدرت پردازش بالا و حافظه‌ی کافی
  • یک اینترنت پرسرعت و پایدار برای ارسال تصاویر و صدا به پلتفرم استریم
  • میکروفون خارجی برای صدای بهتر
  • یک گیم پد یا کنترلر برای کنترل راحت­‌تر بازی

از مهمترین مزایای استریم گیم از طریق گوشی، ساده و بی دردسر بودن آن است؛ اما عیب اصلی آن غیرحرفه‌ای بودن این نوع استریم و محدودیت‌های آن می‌باشد.

وسایل لازم برای یوتیوب گیمر شدن

وسایل لازم برای یوتیوب گیمر شدن

برای اینکه ویدیوهای شما کیفیت بالایی داشته­ باشند، به وسایل گیمینگ برای یوتیوب نیاز دارید. این وسایل عبارتنداز:

  • تهیه کنسول بازی یا یک رایانه قوی
    شما باید یک کنسول بازی جدید یا یک کامپیوتر قدرتمند داشته باشید تا هر سبک بازی را با کیفیت مناسب اجرا کنید. اگر با یک کنسول بازی می‌کنید، فیلمبرداری از صفحه برای شما راحت­‌تر است. اما اگر با رایانه شخصی بازی می­‌کنید، ممکن است به یک پردازنده بسیار قدرتمند نیاز داشته باشید تا بتوانید همزمان که بازی می­‌کنید، صفحه‌­ی بازی نیز ضبط شود.
  • دوربین یا وبکم
    برای ثبت تصاویر بازی با کیفیت بالا می‌‌توانید از موبایل خود، در صورتی‌که دوربین خوبی دارد استفاده کنید. اما اگر کیفیت مورد نیاز خود را ندارید، بهتر است یک دوربین بدون آینه‌‌ی کوچک اما با کیفیت خریداری کنید. همچنین در کنار آن یک سه پایه‌ی کوچک رومیزی برای اینکه در زمان بازی بتواند چهره‌‌ی شما را نشان بدهد تهیه کنید.
  • نرم افزار ضبط صفحه‌ی بازی
    علاوه‌بر دوربین که باید چهره‌ی شما را حین بازی ثبت کند، باید نرم افزاری داشته باشید که بتواند صفحه بازی را ضبط کند. بهتر است برای اینکار از دوربین استفاده نکنید؛ معمولا دوربین‌ها نمی‌توانند از صفحات کامپیوتر و تلویزیون به خوبی تصویربرداری کنند و جزئیات نمایش داده نمی‌شود. اگر از کامپیوتر استفاده می‌کنید، نرم‌افزارهای زیادی برای ویدئو گرفتن وجود دارند؛ اما اگر از کنسول استفاده می‌کنید، بهتر است که یک کارت کپچر مخصوص برای کنسول خود خریداری نمایید.
  • میکروفون
    برای اینکه کیفیت ویدئوهای شما فوق‌العاده باشد، به جز ویدئو رکوردر برای ضبط ویدئو، باید یک میکروفون، برای داشتن صدایی باکیفیت داشته باشید. اکثر میکروفون­‌ها صدای اضافه‌­ی محیط را فیلتر می‌­کنند. خیلی مهم نیست که شما یک میکروفون خیلی حرفه‌­ای و گران‌قیمت تهیه کنید، همین که صدا به خوبی ضبط شود کافیست؛ حال می‌خواهد یک هدست معمولی باشد و یا یک میکروفون ویژه!
  • تجهیزات نورپردازی
    این یک گزینه‌ی اختیاری است؛ لازم نیست که شما از نور خاصی برای ویدئوهای خود استفاده کنید اما بهتر است بدانید که نورپردازی درست، هم روی کیفیت ویدئو تاثیر زیادی می­‌گذارد و هم می‌توان با آن فضای هیجان انگیزی درست کرد. مثلا برخی از گیمرها از نور آبی یا قرمز برای القای بهتر حس خود در ویدئوها استفاده می­‌کنند.
  • نرم افزار مخصوص به ادیت ویدئو
    ویدیویی که گرفتید مشخصا پر از موارد اضافی و به قول معروف “من، من” است. بنابراین برای یک خروجی تمیز بهتر است این صداهای اضافی را حذف کنید. برای اینکار به یک نرم‌­افزار حرفه‌ای ادیت ویدئو نیاز خواهید داشت. برخی از این نرم­‌افزارها نسخه‌ موبایل دارند و به آسانی می‌توان با آن­‌ها در گوشی کار کرد. اما برای سیستم کامیپوتری از نرم‌افزارهای مختلفی مانند Adobe Premiere Pro، Final Cut Pro یا Filmora استفاده کنید.
  • استفاده از یک نرم‌افزار استریم
    هنگامی که تمام تجهیزات خود را راه‌­اندازی و برای استریم خود برنامه‌ریزی کردید، وقت آن است برای اتصال تمامی این تجهیزات و برنامه­‌ها از نرم‌­افزار استریم مناسب استفاده کنید.

استریم گیمینگ در یوتیوب

نرم افزار استریم یوتیوب

برخی از نرم‌­افزارهای معروف و محبوب استریم عبارتند از:

  1. OBS Studio: نرم‌افزار رایگان و متن باز که از ویندوز، مک و لینوکس پشتیبانی می‌­کند. این نرم­‌افزار قابلیت افزودن محتوایی مانند تصاویر، متن، دوربین و کارت‌­های کپچر را دارد و به شما این امکان را می­‌دهد که بر روی هر پلتفرمی که می­‌خواهید استریم کنید.
  2. Streamlabs OBS: یک نسخه اصلاح شده و زیبا از OBS Studio که از ویندوز پشتیبانی می­‌کند. این نرم‌­افزار قسمتی به نام پوسته دارد که از طریق آن می‌­توانید از پوسته­‌های مختلف و زیبا برای استریم خود استفاده کنید. همچنین این نرم­‌افزار دارای برنامه­‌های کاربردی مفیدی است که به بهبود کیفیت استریم شما کمک می‌­کند.
  3. Wirecast: برای استفاده از این نرم‌­افزار حرفه­‌ای باید آن را خریداری کنید. این اپلیکیشن قابلیت پخش زنده از هر مقصد RTMP را دارد و از دستگاه‌­های HDMI، IP، USB SDI پشتیبانی می‌­کند. با این برنامه ترانزیشن، کروماکی، تصحیح رنگ و موارد دیگر قابل انجام است.

نکته: خرید تجهیزاتی که معرفی کردیم، برای زمانی است که مدتی از فعالیت شما در این پلتفرم گذشته باشد و به درآمد رسیده­ باشید. درغیر اینصورت می‌­توانید از موبایل خود برای شروع کار در این پلتفرم استفاده کنید و نیازی به متحمل شدن هزینه ندارید. تنها کافیست برای کیفیت صدای خوب یک میکروفون یا هدست داشته­ باشید.

شرایط و قوانین استریم بازی در یوتیوب

  • برای شروع کسب درآمد از یوتیوب به عنوان گیمر، باید حداقل 1000 سابسکرایب داشته باشید و طی یکسال گذشته 4000 بازدید از کانال شما انجام شده باشد.
  • شما نباید محتوایی را پخش کنید که حقوق مالک آن را نقض کند، مانند موسیقی، ویدیو، تصاویر یا صدایی که متعلق به شخص یا شرکت دیگری باشد.
  • شما نمی‌­توانید محتواهای خشونت آمیز، توهین‌­آمیز، تبلیغاتی یا سیاسی را که باعث نقض قوانین کشورتان یا کشورهایی که مخاطبان شما در آن قرار دارند، به ­اشتراک بگذارید.
  • نباید محتوای بازی را به شیوه‌­ای که از نظر شرکت سازنده غیر مجاز است، نشان­ دهید؛ مانند استفاده از تقلب­‌ها، هک­، مود یا اسپویل.
  • باید قوانین ایمنی و رفتار یوتیوب را رعایت کنید و از ایجاد محتوای نامناسب، تهدیدآمیز، تحریک‌آمیز یا مزاحمت برای مخاطبان خودداری کنید.

درآمد گیمرها از یوتیوب چقدر است؟

 به‌طورکلی برای درآمد گیمرهای یوتیوب عوامل مختلفی مثل موضوع بازی، تعداد بازدید، محدودیت‌های جغرافیایی و… در نظر گرفته می‌شود. اما به‌صورت تقریبی می‌توان گفت که یک گیمر به‌ازای هر ۱۰۰۰ بازدید از تبلیغات ویدئویی خود، حدود ۱۸ دلار کسب می‌کند. البته همان‌طور که گفتیم این مقدار برای گیمرهای مختلف می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال بر اساس گزارش‌های منتشر شده گیمر معروف PewDiePie که بیش از ۱۰۹ میلیون مشترک دارد، در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۵ میلیون دلار درآمد از یوتیوب داشته است. درحالی‌که گیمر دیگری مثل Ninja که ۲۴ میلیون او را دنبال می‌کنند در همان سال تنها ۵ میلیون دلار درآمد از یوتیوب بدست آورده است.

درآمد گیمرها از یوتیوب چقدر است؟

بهترین گیمرهای یوتیوب ایرانی

  در سال‌های اخیر با گسترش اینترنت دنیای بازی‌های ویدئویی و گیم در ایران رشد چشمگیری داشته است. باتوجه‌به توانایی‌ها و تعداد دنبال کنندگان گیمرهای ایرانی می‌توان گفت سود زیادی برای آن‌ها نیز دارد.اگر اهل دنیای گیمینگ یوتیوب باشید، حتما یوتیوبرهای مشهور ایرانی و حتی خارجی را می‌شناسید. یوتیوبرهای ایرانی زیادی هستند که در موضوعات مختلف، ویدئوهای جذاب و پرطرفداری را منتشر کرده و درآمدهای فوق العاده را به دست آورده‌اند. در اینجا برخی از پردرآمدترین یوتیوبرهای ایرانی را معرفی می‌کنیم.

در زیر لیست پردرآمدترین گیمرها و استریمرهای ایرانی در یوتیوب را برای شما آورده‌ایم:

پردرآمدترین گیمرها و استریمرهای ایرانی در یوتیوب

اگر اهل دنیای گیمینگ یوتیوب باشید، حتما یوتیوبرهای مشهور ایرانی و حتی خارجی را می‌شناسید. یوتیوبرهای ایرانی زیادی هستند که در موضوعات مختلف، ویدئوهای جذاب و پرطرفداری را منتشر کرده و درآمدهای فوق العاده را به دست آورده‌اند. در اینجا برخی از پردرآمدترین یوتیوبرهای ایرانی را معرفی می‌کنیم.

یوتیوب گیمینگپردرآمدترین گیمرها و استریمرهای ایرانی در یوتیوب
آریا کئوکسر (Aria Keoxer) آریا رحمتی یک گیم یوتیوبر موفق ایرانی می‌باشد که به گفته‌ی خودش از سال ۲۰۱۶ شروع به ساخت ویدئو در یوتیوب کرده و تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار دنبال‌کننده در این پلتفرم جذب کرده است. محتوای کانال یوتیوب او ویدئوهای بازی کامپیوتری با چاشنی طنز هستند که علاوه بر کسب اطلاعات در مورد بازی‌ها، جنبه‌ی سرگرمی هم دارند. درآمد ماهیانه‌ی این یوتیوبر معروف به ماهانه ۱۳ هزار دلار می‌رسد.
میاپلیز (MiaPlays)  کیمیا روانگر اولین دختر گیمر ایرانی است که سال ۲۰۱۵ شروع به فعالیت در یوتیوب کرد. میاپلیز بیش از ۵۰۰ هزار دنبال‌کننده دارد و درآمد او چیزی حدود ۳۰ هزار دلار در ماه می‌باشد.
سعید والکور (walkover)  سعید محمدی یک گیم یوتیوبر ایرانی با ۳۵۰ هزار دنبال‌کننده است که در زمینه‌ی بازی‌های ترسناک فعالیت می‌کند. درآمد او به بالای ۱۰ هزار دلار در ماه می‌رسد.
امیر فانتوم (Amir Phanthom)  امیرحسین محبوبی یکی از شناخته‌ترین گیمرهای ایرانی با ۱۴ هزار دنبال‌کننده می‌باشد که سابقه حضور در بازی‌های جهانی DOTA 2 را کارنامه خود ثبت کرده است. او با تیم‌های مختلفی به بازی می‌پردازد و در حال حاضر فعالیت بالایی در سطح جهانی داراست. همچنین عضو رسمی استریمرهای ایرانی می‌باشد.
علی ایکس شات (ALIXSHOT GAME)  یکی دیگر از گیم یوتیوبرهای معروف علیرضا محمودی است که بیش از ۱۰۰ هزار دنبال‌کننده در یوتیوب دارد و بازدید ویدئوهای او به ۶۵ میلیون می‌رسد.
کیو دی پای (kewDiePie P)  کیان سولقانی گیم یوتیوبر ایرانی که ۲۳۲ هزار دنبال‌کننده دارد و با تولید محتوای فان و طنز در حوزه بازی‌های ویدئویی شهرت یافته است.
تاکسیک گرل (Toxic Girl)  کوثر عزیزی یک دختر یوتیوبر و گیمر ایرانی با ۲۰۰ هزار دنبال‌کننده در یوتیوب است که بازی مختلفی را انجام می‌دهد؛ او به بازی‌های ترسناک علاقه دارد و سبک جذاب بازی‌هایش، کاربران زیادی را به خود جذب می‌کند.

میزان درآمد استریمر یوتیوب چقدر است؟

برای شروع درآمدزایی باید ۱۰۰۰ دنبال کننده داشته باشید و در ۱۲ ماه گذشته ویدئوهای شما به مدت ۴۰۰۰ ساعت دیده شده­ باشد. تعیین میانگین حقوق ماهانه یک استریمر دشوار است زیرا درآمد آن‌ها بسته به نوع موضوعی که انتخاب می­‌کند و تعداد بینندگان بسیار متفاوت است.

میانگین درآمد کانال­‌های تخصصی (آموزش، آشپزی، فناوری، ورزش) به طور متوسط ​​2 تا 10 دلار در هر 1000 بازدید یوتیوب، کانال­‌های بازی و گیمینگ 1 تا 2 دلار و کانال­‌های هنری و موسیقی 2 تا 5 دلار است.

قطعا برای شماهم این سوال پیش امده است که، با وجود تمام تحریم‌ها و البته فیلتر بودن یوتیوب در ایران، یوتیوب گیمرها و سایر کسانی که از پلتفرم‌های خارجی درآمدزایی می‌کنند، چگونه درآمد خود را در ایران دریافت می‌کنند؟! پاسخ این سوال ساده است.
بدون نیاز به حساب ارزی، برای  نقد کردن درآمد ارزی خود می‌توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید.

10 کانال برتر گیمینگ در یوتیوب

بر اساس تعداد دنبال کنندگان، در ادامه لیستی از ۱۰ کانال برتر گیمینگ در یوتیوب را به شما معرفی می کنیم:

یوتیوب گیمینگبهترین چنل های گیمینگ در یوتیوب
PewDiePie این کانال با 111 میلیون مشترک، متعلق به Felix Jellberg گیمر و کمدین سوئدی است که بازی‌های ترسناک Minecraft و Among Us را پخش می‌کند.
JuegaGerman این کانال با 45.8 میلیون مشترک، متعلق به Khurman Garcia، یک گیمر شیلیایی است که بیشتر بازی‌های ماجراجویی، Minecraft و Among Us را پخش می‌کند.
Fernanfloo این کانال با ۴۵ میلیون مشترک، متعلق به لوئیس فرناندو فلورس، یک گیمر و یوتیوبر السالوادوری است که بیشتر بازی‌های اکشن، ترسناک و کمدی را استریم می‌کند.
ElrubiusOMG این کانال با ۴۰.۴ میلیون مشترک، متعلق به روبن دوبلاس، یک گیمر و یوتیوبر اسپانیایی است که بیشتر بازی‌های Grand Theft Auto، Minecraft و بازی‌های چند نفره را استریم می‌کند.
VEGETTA777 این کانال با ۳۳ میلیون مشترک، متعلق به ساموئل د لوئیس، یک گیمر و یوتیوبر اسپانیایی است که عمدتاً Battlefield، Minecraft و Saint Ro را استریم می‌کند.
Markiplier این کانال با ۳۳ میلیون مشترک، متعلق به مارک فیشباخ، یک گیمر و یوتیوبر آمریکایی است که بیشتر بازی‌های ترسناک، پنج شب در فردی، جنگل و ماین کرافت را استریم می‌کند.
Total Gaming این کانال با ۳۲.۸ میلیون مشترک، متعلق به آجیو بیشنو، یک گیمر و یوتیوبر هندی است که بیشتر بازی‌های Free Fire، Grand Theft Auto و Minecraft را استریم می‌کند.
Mikecrack این کانال با ۳۱.۹ میلیون مشترک، متعلق به مایکل ویلا، یک گیمر و یوتیوبر اسپانیایی است که بیشتر بازی‌های رابلاکس و ماین کرافت را استریم می‌کند.
Jacksepticeye این کانال با ۲۸.۵ میلیون مشترک، متعلق به شان مکلافلین، یک گیمر و یوتیوبر ایرلندی است که بیشتر بازی‌های ترسناک، Among Us ، The Last One و Minecraft را استریم می‌کند.
VanossGaming این کانال با ۲۵.۷ میلیون مشترک، متعلق به ایوان فونگ، یک گیمر و یوتیوبر کانادایی است که بیشتر بازی‌های Call of Duty و Grand Theft Auto را استریم می‌کند.

راه های کسب درآمد از استریم بازی در یوتیوب

روش‌­های زیادی برای کسب درآمد از گیم استریمر در یوتیوب وجود دارد که در ادامه به بررسی هر یک از آن‌ها می­‌پردازیم:

  • سوپر چت یوتیوب
    این ویژگی به مخاطبان اجازه می­‌دهد تا با پرداخت هزینه‌­ای پیام‌های خود را در چت آنلاین برجسته کنند. بنابراین، در زمان استریم، می‌توانید از Super Chat برای کسب­ درآمد استفاده کنید. نرخ درآمدزایی YouTube Super Chat  از 1 تا 500 دلار متغیر است.
  • عضویت در بخش گیمینگ یوتیوب
    این ویژگی به استریمرها اجازه می‌دهد تا از مخاطبان خود بخواهند که به عنوان اعضای ممتاز به جمع آن‌ها بپیوندند و هزینه ماهانه‌­ای را به شما بپردازند.
  • تبلیغات قبل از شروع بازی یا میان بازی
    هنگامی که تعداد فالورهایتان بالا رفت، برندهای مختلف با شما تماس می­‌گیرند و از شما درخواست می‌­کنند محصولاتشان را در ازای پرداخت هزینه، تبلیغ کنید.
  • تبلیغات برای سایر یوتیوبرها
    این روش به استریمرها اجازه می­‌دهد تا با سایر یوتیوبرهای محبوب همکاری کنند و کانال یا ویدیوهای آن‌ها را در کانال خود تبلیغ کنند.

تبدیل شدن به یک گیمر یوتیوب حرفه‌ای!

قطعا تبدیل شدن به یک یوتیوب گیمر،یک فرصت هیجان‌انگیز و به شدت درآمدزا است! بطورخلاصه، تمام داستان استریم گیمینگ یوتیوب به معنای پخش زنده بازی‌های ویدیویی برای مخاطبان آنلاین و کسب درآمد از آن است. برای این کار تنها به یک کانال یوتیوب، اتصال اینترنتی پرسرعت، کنسول بازی، نرم‌افزار استریم، هدفون و یک وب کم نیاز دارید. علاوه‌بر این، باید قوانین یوتیوب و بازی­‌سازان را رعایت کنید و محتوای جالب و منحصر به فردی برای مخاطبان خود ایجاد کنید تا بتوانید مراحل تبدیل شدن به یک یوتیوب گیمر را به خوبی انجام دهید.

در این مطلب سعی کرده‌ایم تا یک راهنمای جامع برای کسانی که می‌خواهند از طریق گیمینگ در یوتیوب به درآمد برسند و  نمی‌دانند چگونه یوتیوبر گیمر شوند، بیاوریم. اگر شما هم تجربه‌ای در این زمینه دارید، با ما به اشتراک بگذارید.

دقت کنید شما می‌توانید از طریق خدمات نقد کردن درامد ارزی ایرانیکارت در صورت وجود شرایط لازم، درامد ارزی خود را در ایران دریافت کنید و این مقاله صرفا جهت افزایش آگاهی شما است. برای اطلاع از این شرایط، با کارشناسان ایرانیکارت در ارتباط باشید.

سوالات متداول
Request for Quote

استریم بازی در یوتیوب به معنای پخش زنده بازی‌های ویدئویی بر روی این پلتفرم است. در این فرایند گیمر بازی خود را به‌صورت زنده و در حال اجرا بر روی یوتیوب پخش می‌کند.

گیمرهای یوتیوب، مجاز هستن ویدیوهایی را آپلود کنند که توسط خودشان تولید شده باشد و یا اینکه مجوز استفاده از آن را گرفته باشند. این یعنی نباید ویدیویی آپلود کنید که حاوی محتوای شامل کپی رایت دیگران باشد.

یوتیوب اخیراً محدودیت‌های سخت‌تری برای کسب درآمد درنظر گرفته است و توجه کمتری به ویدیوهایی دارد که از صدا یا تصویر افراد استفاده نمی‌کنند. در این صورت بهتر است روشی را اجرا کنید که برای درآمدزایی مطمئن‌تر باشد.

یوتیوب، اغلب اطلاعات مربوط به بازی را به توضیحات شما اضافه می‌کند. اما شما قبل از بازی مطمئن شوید که گیم‌پلی و موزیک متن شامل کپی‌رایت نمی‌شود.

بله، مشکلی وجود ندارد و می‌توانید هر بازی را که دوست دارید استفاده کنید.

اصلی ترین تجهیزات مورد نیاز برای یوتیوب گیمرها کامپیوتر، کنسول بازی، وب کم و تلفن همراه است.

وسایلی که شما برای ویدئو گیمینگ لازم خواهید داشت، بسته به میزان و نوع فعالیت کانال متفاوت بوده و چه‌بهتر که هم‌زمان با رشد کانال یوتیوب و افزایش تعداد دنبال‌کنندگان تجهیزات خود را حرفه‌ای کنید. به‌طورکلی برای شروع نیاز به PC، تلفن همراه، نرم‌افزار استریم، کنسول بازی، وبکم و میکروفون دارید.

برای استریمر یوتیوب شدن شما نیاز به موضوع مشخص و جذاب، تجهیزات ضبط خوب، مهارت در ویرایش ویدئو، تعهد به استمرار، تعامل با تماشاگران و استفاده از شبکه های اجتماعی دارید.

درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید
    • سلام و احترام
      کاربر گرامی، از دیدگاه شما متشکریم
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
کسب درآمد دلاری در ایران با 16 روش جدید (آپدیت 1402)
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری در ایران با 16 روش جدید (آپدیت 1402)
افزایش نرخ تورم و نوسانات ارزی عواملی هستند که باعث کاهش ارزش پول ملی کشورمان نسبت به گذشته شده‌اند. این امر موجب شده تا کسب درآمد دلاری در ایران مورد...
معرفی بهترین پلتفرم های کسب درامد با دیدن تبلیغات
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
معرفی بهترین پلتفرم های کسب درامد با دیدن تبلیغات
اگر شما هم از دیدن تبلیغاتی که در وسط بازی، فیلم، کلیپ و … پخش می‌شوند خسته شده‌اید و گاهی به خاطر این تبلیغ‌ها از ادامه دیدن فیلم یا انجام...
انواع روش های کسب درآمد رایگان به صورت آنلاین
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
انواع روش های کسب درآمد رایگان به صورت آنلاین
آیا به دنبال راهی می‌گردید که شما را به کسب درآمد رایگان برساند؟ در این دنیای دیجیتال پر از فرصت، امکان دارد شما هم بتوانید به شکلی هوشمندانه و بدون...