021-91091000 031-31117

ورود / ثبت نام

منبع درآمد بازی های ویدیویی کجاست ؟ | قسمت دوم

8 مرداد 1399 متفرقه

در یادداشتی که در روز های گذشته با موضوع منبع درآمد بازی های ویدیویی منشر شد، تصمیم بر آن شد تا راه های دیگری را نیز که شرکت های توسعه دهنده بازی ها از آن ها بهره میبرند را بیشتر مرور کنیم؛ در مطلب قبلی خواندی که بازی ها یا به صورت رایگان عرضه میشوند و در مراحل و سلسله مراتب خود از شما تقاضای پولی را میکنند و یا به صورت پولی شما آن ها را تهیه میکنید و از آن پس شما از تمامی خدمات و آپشن های بازی استفاده میکنید و آخرین دسته ای که با هم به مرور آن پرداختیم استفاده از تبلیغاتی بود که توسعه دهنده ها آن ها را در بطن بازی های خود قرار میدهند و پس از استفاده و بررسی از شرایط به بهترین روش از این بستر استفاده میکنند.

به تعداد افراد خلاق، راه درآمدی هست

به تعداد افراد خلاق در دنیای بازی، راه ها و مدل هایی برای درآمد میتوان ارائه داد و از آنها استفاده کرد. این بدان معناست که اگر شما نیز بتوانید از دنیای بازی ها سر در بیاوردید و با چند مدل از راه های درآمدی معمول آشنا باشید، میتوانید مدل خود را به متناسب ترین حالت با نهایت سازگاری با بازی خود ارایه دهید. در ادامه به چند روشی که بیشتر رنگ و بوی خلاقانه دارند اشاره میکنیم.

خرید تمام بازی ها

فروش کالا های جانبی بازی

شما به عنوان توسعه دهنده بازی میتوانید با استفاده از آیتم های اصلی و حاشیه ای بازی خود، درآمد قابل قبولی را کسب کنید؛ این در صورتی است که شما این کارکتر ها و خط های داستانی را در قالب هایی مانند پوستر، اکشن فیگر ها و تی شرت و هر چیز دیگری که در کنار استفاده معمول خود به شکلی معرف شما باشد و جمع آوری این آیتم ها حس خوبی را در خریداران بربیانگیزد. شما میتوانید به صورت هدفمند این کالا ها را عرضه کنید که هر کدام نشانگر نشانه ای از بازی شما و یا برهه زمانی به خصوصی باشد و علاقه مندان بازی شما را به خرید هر کدام و نگه داری از آنها به عنوان اشیا کالکشنی بپردازد.

در آمد بازی های ویدیویی

بازی های تبلیغاتی بسازید

در طول تاریخ بار ها و بار ها دو معقوله تبلیغات، فرهنگ سازی و بازی سازی با هم ادغام شده اند؛ شاید یکی از معروف ترین پروژه های این مدل بازی سازی بتوان به بازی هایی مانند Pepsiman و Dumb ways to die اشارع کرد که به ترتیب اولی بخشی از یک کمپین عظیم تبلیغاتی از سوی کارخانه پپسی بود و دیگری نیز بازی بود به سفارش شکرت مترو فرانسه جهت فرهنگسازی در زمینه استفاده از حمل و نقل عمومی به زبان ساده و غیر مستقیم؛ چه پروژه های دیگه ای بودند با این مدل درآمدی؟

بازی های تبلیغاتی

کلام آخر

راه ها بیشمار هستند و بیشتر راه هایی که قابل اجرا بودند را در دو بخش مرور کردیم. دیگر شما با چه راه هایی آشنا هستید. بنظر شما کدام یکی از این راه ها برای توسعه دهندگان محترم بازی های ایرانی مناسب هستند و کدام یک بازگشت سرمایه بهتری را دارند ؟ بنظر شما میتوان از این روش ها به صورت تلفیقی استفاده کرد ؟

371 بازدید
منبع درآمد بازی های ویدیویی کجاست ؟ | قسمت دوم
در یادداشتی که در روز های گذشته با موضوع منبع درآمد بازی های ویدیویی منشر شد، تصمیم بر...
5 از 2 رای ثبت شده

نظرات

ایده ها و نظرات خود را مطرح کنید