معرفی ارز دیجیتال

دش کوین چیست ؟

دش کوین چیست ؟

این روزها بازار رمز ارزها بسیار شلوغ و پر هیاهوست. افزایش افسار گسیخته نرخ بیت کوین موجب شده است افراد بسیاری به دنبال سرمایه گذاری در این بازار باشند. از طرفی امروزه این بازار محدود به بیت کوین نیست و کوین های بسیاری مانند ارز دیجیتال دش کوین به بازار عرضه شده اند که ویژگی های متفاوتی دارند. اگر تمایل دارید شما در ایران به این بازار ها دسترسی داشته باشید میتوانید از سرویس خرید و فروش ارز دیجیتال ایرانیکارت بهره مند شوید. در ایرانیکارت این خدمات محدود به بیت کوین نبوده و شامل 13 نوع ارز دیجیتال پرطرفدار است. همچنین ایرانیکارت برای کیف پول ها هم خدمات گسترده ای ارائه می دهد. این ارز دیجیتال که توسط ایوان دالفید برای جبران کاستی های شبکه بیت کوین تولید شد در واقع یک فورک لایت کوین است . حال برای اینکه به صورت دقیق تر بدانید که دش کوین چیست در این مقاله با ایرانیکارت همراه باشید.

 نکته : فورک را میتوان اینطور بیان کرد که قسمتی از شبکه از شبکه اصلی جدا شده و با ویژگی های جدید راه تازه را ادامه میدهد. 

دش کوین چیست ؟

حتما با دنیای ارز های دیجیتال آشنا هستید و ممکن است تا به حال با DASH آشنا شده باشید. این ارز دیجیتال که در سال 2014 به بازار عرضه شده است و تا کنون بار ها و بارها مورد توجه علاقه مندان در این حوزه قرار گرفته است. در این مقاله سعی بر این داریم که کوتاه با این موضوع آشنا شویم.

برای اینکه بیشتر با این کوین آشنا شویم باید بدانیم که دش جزو دسته آلت کوین ها است، که امروزه بسیار معروف شده اند. همه ارز های دیجیتال بنا بر دلایلی به وجود آمده اند. برای این که بدانیم علت به وجود آمدن دش کوین چه بوده لازم است اشاره کنیم به نواقص بیت کوین. درواقع شبکه بیت کوین با آنکه بسیار طرفدار دارد اما نواقص مهمی دارد که در  دش کوین سعی شده برطرف شود. 

دش توانایی بیشتری از بیت کوین برای انجام تراکنش های خصوصی دارد و افراد می توانند در این شبکه هویت خود را به خوبی مخفی کنند و از حریم شخصی مهم تری برخوردارند؛ پس در کل دش از الگوریتم هایی استفاده کرده است که می تواند به اشخاص این امکان را دهد که در فضای سایبری از امنیت و حریم خصوصی بیشتری برخوردار باشند. 

Dash coin چیست

افزایش سرعت و کاهش هزینه 

همانطور که گفتیم دش برای پوشش کاستی های بیت کوین به وجود آمده است. بیت کوین به خوبی توانایی خود را در این موضوع نشان داده است به طوری که در این شبکه هر 2.5 دقیقه یک بار یک بلاک جدید به وجود می آید و این را می توان با 10 دقیقه ی بیت کوین مقایسه کرد. 

حجم هر بلاک در شبکه دش برابر 2 مگابایت است که توانایی بیشتری نسبت به بیت کوین دارد و این باعث می شود که بتواند در هر یک ثانیه چیزی حدود 56 تراکنش را پشتیبانی کند. هزینه های ماین کردن بلاک های Dash coin هم به مراتب پایین تر بوده و همچنین برای افراد بیشتری امکان ماین کردن به وجود آمده. در توضیح این مسئله باید گفت چون الگوریتم های ماین کردن دش نسبت به بیت کوین آسان تر بوده می توان انرژی کمتری را برای ماین آن هزینه کرد. 

شبکه دش از الگوریتم  X11 برای رمز گذاری استفاده می کند این الگوریتم از 11 تابع هش گذاری شده برای رمز گذاری استفاده می کند. این توابع شامل : Blake, BMW, Groestl , JH Keccak, Skein, Luffa, Cubehash , Shavite , SIMD, Echo  ها می شود. شاید به نظر برسد که 11 الگوریتم کار را برای پردازنده ها بسیار سخت کند اما همانطور که اشاره کردیم این الگوریتم ها کاملا برای پردازنده ها و کارت های گرافیکی بهینه سازی شده است.  

برای استخراج ارز دیجیتال dash می توانید از پردازنده های کامپیوتر خود استفاده کنید اما بهتر است که از پردازنده های گرافیکی استفاده کنید که توانایی بیشتری برای استخراج دارند و فشار کمتری به سیستم شما می آورند. البته بهتر است از ASIC ها استفاده کنید. 

پاداش ماین در دش کوین

پاداش ماین کردن بلاک های دش کوین هر سال حدود 7.1 درصد کاهش می یابد و همچنین سختی شبکه بعد از اضافه شدن هر بلاک مورد بازبینی قرار می گیرد. هر بلاک دش کوین که اضافه شود پاداشی به افراد داده می شود. همه ما می دانیم پاداش ماین بیت کوین برای ماینر است اما در دش کوین اینطور نیست. 

هر بلاک که مایین میشود فقط 45 درصد از پاداش آن به ماینر ها می رسد و همچنین 45 درصد دیگر نیز برای مستر نود ها می باشد. ده درصد بقیه آن در شبکه ذخیره می شود تا برای توسعه خود شبکه Dash coin مورد استفاده قرار گیرد. 

تراکنش های دش کوین

مستر نود ها در دش کوین

مسئولیت مستر نود ها را می توان مکمل ماینر های شبکه دانست به شکلی که در این شبکه وظیفه تایید تراکنش های خصوصی، تراکنش های فوری و مدیریت سیستم خزانه را برعهده دارند. مستر نود ها توانایی های شبکه دش را افزایش می دهند و سرعت را برای تایید تراکنش ها زمان را کاهش می دهند. مستر نود ها در واقع سرور هایی هستند که حداقل 23 ساعت در شبکه آنلاین باشند و در کیف پول خود حداقل 1000 دش ذخیره دارند. به خاطر این پشتیبانی 23 ساعته می توان گفت علاوه بر اینکه پشتوانه ارز دیجیتال دش کوین هستند برای امنیت دش کوین هم یک عنصر اساسی به حساب می آیند. 

خرید و فروش ارز دیجیتال

دو خدمت متفاوت دش که توسط مستر نود ها مهیا می شود

گفتیم وجود مستر نود ها دو خاصیت مهم را به این رمز ارز داده است :

  • پرداخت فوری 
  • تراکنش خصوصی

تراکنش های خصوصی

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم حریم خصوصی در شبکه دش کوین نسبت به بیت کوین غیر قابل مقایسه است به طوری که تراکنش های شما به هیچ وجه قابل ردیابی توسط کاربران عادی شبکه نیست. پس باید گفت اگر برای شما اهمیت دارد که کسی از نقل و انتقالات شما خبردار نشود ارز دیجیتال dash قابلیت بالایی در حفظ حریم خصوصی شما دارد. 

تراکنش های فوری

تراکنش های فوری یکی دیگر از انواع تراکنش ها در شبکه دش است که شما با پرداخت کارمزد بیشتر می توانید در عرض چند ثانیه یک تراکنش خود را انجام دهید. در صورتی که از این سرویس استفاده نکنید باید حدودا 2 دقیقه را برای تایید عادی تراکنش خود منتظر بمانید. 

خرید و فروش دش کوین

کلام آخر

همانطور که گفته شد بازار این روز های آلت کوین ها به شدت داغ و رقابتی است. ویژگی های این ارز دیجیتال را نمی توان به این مقالات محدود کرد و همچنین معایب آن را هم باید به خوبی دید اما می توان از ارز دیجیتال dash به عنوان یکی از ارز های دیجیتال خوب برای سرمایه گذاری نام برد. مقاله دش کوین چیست برای اشنایی شما عزیزان با این ارز دیجیتال نوشته شده اما اگر شما هم تجربه ای با این ارز دیجیتال دارید میتوانید با ما به اشتراک بگذارید . 

سلب مسئولیت: این بلاگ صرفا با هدف آموزش و اطلاع‌رسانی در حوزه ارزهای دیجیتال نگارش شده و ایرانیکارت به هیچ‌وجه توصیه‌ای به خرید یا فروش ارزهای دیجیتال ندارد. بازار ارزهای دیجیتال بسیار پرریسک و پرنوسان است و ورود به آن نیازمند دانش و تجربه کافی در حوزه کریپتوکارنسی و معاملات بازارهای مالی است.

دش کوین چیست ؟
این روزها بازار رمز ارزها بسیار شلوغ و پر هیاهوست. افزایش افسار گسیخته نرخ بیت کوین موجب شده است افراد بسیاری به دنبال سرمایه گذاری در این بازار باشند. از...
4 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری ۲۰۲۴
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری ۲۰۲۴
در عصر دیجیتالی هستیم که ماهیت پول، سریع‌تر از آن چیزی که ما تصور می‌کردیم، در حال تکامل است. ارزهای دیجیتال شکل جدیدی از پول را برای دنیا تعریف کردند....
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
معرفی ارز دیجیتال
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
شیباریوم یک راه حل بلاک چین لایه 2 شیبا اینو است که هدف آن رسیدگی به سرعت پایین تراکنش اتریوم است. هدف شیباریوم این است که پایه‌های ساخت اکوسیستم شیبا...
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر روی بیت کوین در سال ۲۰۲۰ سرمایه‌گذاری می‌کردید، الان چقدر سود کسب کرده بودید؟ با اینکه این ارز در مدت اخیر...