معرفی ارز دیجیتال

ارز دیجیتال دوج کوین (Dogecoin) چیست؟ نقد و بررسی میم کوین جنجالی

ارز دیجیتال دوج کوین (Dogecoin) چیست؟ نقد و بررسی میم کوین جنجالی

دنیای خرید و فروش ارز دیجیتال روز به روز در حال بزرگ شدن است و هر روزه ارزهای جدیدی به این عرصه وارد می‌شوند. شاید بتوان گفت یکی از راه‌های سرمایه‌گذاری بعد از بازارهای بورس جهانی، بازار ارزهای دیجیتال است. احتمال شما هم تاکنون درباره ارزهای دیجیتال یا بیت کوین چیزهایی شنیده‌اید. اما به غیر از بیت کوین و اتریوم و ریپل چه ارزهای دیگری را می‌شناسید؟ آیا می‌دانید ارز دیجیتال دوج کوین چیست و چه تفاوت‌هایی با بیت کوین دارد؟ آیا از آینده این ارز دیجیتال تقریبا جدید مطلع هستید؟ در این مقاله با ما همراه باشید.

دوج کوین چیست؟

دوج کوین (DOGE) یک ارز دیجیتال همتا به همتا و منبع باز است. دوج کوین در دسامبر ۲۰۱۳ و با تصویر سگ شیبا اینو به عنوان لوگوی خود، راه اندازی شد. هرچند در ابتدا به عنوان یک شوخی با بیت کوین شروع شد اما به سرعت طرفداران خاص خود را پیدا کرد. این ارز مبتنی بر بلاک چین لایت کوین بوده و به این ترتیب از همان فناوری اثبات کار استفاده می‌کند. از جمله ویژگی‌های قابل توجه دوج کوین این است که قیمت پایین و عرضه نامحدود به همراه یک جامعه شگفت انگیز و فعال دارد که خرید دوج کوین و سرمایه گذاری بر روی این میم کوین را برای فعالان بازار کریپتو جذاب کرده است.

تا ماه مه ۲۰۲۱، دوج کوین به اوج قیمت ۰.۶۸ دلار رسید. البته ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، پس از اینکه دوج کوین را ارز دیجیتال مورد علاقه خود نامید، تا حدی زیادی باعث این جهش قیمتی بود. تا اواسط سال ۲۰۲۱، دوج کوین به طور مداوم در بین پنج رمزارز برتر از نظر ارزش کل بازار قرار داشت.

از آن زمان تا کنون، ارزش این ارز به شدت کاهش یافته و در حال حاضر به 0.1474 دلار دلار رسیده است، اگرچه همچنان در بین ۲۰ ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار، قرار دارد.

نمادDOGE
توسعه دهندهBilly Markus, Jackson Palmer
تاریخ انتشاردسامبر 2013
مارکت کپ11.68 بیلیون دلار
وبسایتdogecoin.com
وایت پیپرdogecoin

 تاریخچه پیدایش دوج کوین

جکسون پالمر، مدیر محصول دفتر Adobe Inc.، دوج کوین را در سال 2013 به عنوان راهی برای طعنه زدن به تبلیغات پیرامون ارزهای دیجیتال ایجاد کرد. پس از دریافت بازخورد مثبت و علاقه در رسانه های اجتماعی، او دامنه dogecoin.com را خریداری کرد.

بیلی مارکوس، توسعه‌دهنده نرم‌افزار در IBM، مایل به ایجاد یک ارز دیجیتال بود. در نهایت مارکوس با پالمر همکاری کرد و Dogecoin را ایجاد کردند.

مارکوس کد Dogecoin را بر اساس Luckycoin، فورک شده از Litecoin ساخت. Dogecoin از فناوری رمزگذاری لایت کوین استفاده می کند و یک سکه اثبات کار (PoW) است. اثبات کار (PoW) اساس بسیاری از ارزهای دیجیتال را تشکیل می دهد و امکان اجماع ایمن و غیرمتمرکز را فراهم می کند.

پالمر و مارکوس این توکن را در ۶ دسامبر ۲۰۱۳ به بازار عرضه کردند. سال‌ها بعد از طریق حمایت یک جامعه آنلاین بزرگ که شامل ایلان ماسک، مارک کوبان و اسنوپ داگ می‌شد، این ارز دیجیتال تنها در سال ۲۰۲۱ بیش از ۴۰۰۰ درصد افزایش یافت!

دوج کوین چگونه کار می‌کند؟

دوج کوین چگونه کار می‌کند؟

مانند بسیاری از کوین‌های دیگر، دوج کوین بر روی بلاک چین اختصاصی خود اجرا می‌شود. بلاک چین آن به طور مداوم با تمام تراکنش‌های جدید به روز می‌شود و شبکه، از رمزنگاری برای ایمن نگه داشتن تمام تراکنش‌ها استفاده می‌کند.

بلاک چین Dogecoin از مکانیزم اجماع اثبات کار استفاده می‌کند، جایی که ماینرها از رایانه‌ها برای حل معادلات پیچیده ریاضی به منظور پردازش تراکنش‌ها و ثبت آن‌ها در بلاک چین استفاده می‌کنند. در ازای حمایت از بلاک چین، ماینرها دوج کوین اضافی کسب می‌کنند که سپس می‌توانند آن را نگه دارند یا در بازار آزاد بفروشند.

بلاک چین آن با ایجاد میلیون‌ها Dogecoin جدید هر روز به استخراج‌کنندگان، در ازای فعالیت پاداش می‌دهد که باعث می‌شود در طول زمان افزایش قیمت‌های عجیب و غریب در Dogecoin بسیار چالش برانگیز باشد.

تکنولوژی استفاده شده در دوج کوین

از آنجایی که دوج کوین مبتنی بر لایت کوین ایجاد شده، بنابراین همانند آن از یک نوع ساده شده از الگوریتم هش، Scrypt استفاده می‌کند. همچنین از پروتکل اثبات کار استفاده می‌کند و به آن امکان می‌دهد کار را از سایر شبکه‌های مبتنی بر Scrypt دریافت کند. استخراج دوج کوین نسبت به الگوریتم بیت کوین SHA-256 انرژی کمتری دارد.

همه چیز درباره استخراج دوج کوین

در ابتدا لازم است بدانید استخراج دوج کوین فرآیند اعتبارسنجی بلاک‌های داده تراکنش ها، با حل یک مسئله پیچیده ریاضی و سپس افزودن آن‌ها به شبکه دوج کوین است. با هر تراکنش تایید شده، یک بلاک جدید به شبکه دوج کوین اضافه می‌کند. ماینرها برای انجام محاسبات پیچیده ریاضی، DOGE را به عنوان پاداش دریافت می‌کنند. بلاک چین دوج کوین ۱۰۰۰۰ DOGE در دقیقه آزاد می‌کند که توسط سریع‌ترین ماینر برای تایید تراکنش ورودی دریافت می‌شود. مراحل استخراج دوج کوین عبارتند از:

  • انتخاب سخت افزار مناسب

اولین قدم در استخراج DOGE این است که سخت‌افزار خود را انتخاب کنید. اگرچه هنوز هم می‌توانید از پردازنده‌های کامپیوتری (CPU) و کارت‌های گرافیکی (GPU) استفاده کنید، اما اولی برای فرآیند استخراج ارز دیجیتال توصیه نمی‌شود. ظهور ماینرهای ASIC به دلیل کارایی و سودآوری، آن‌ها را به بهترین سخت‌افزار تبدیل کرده است. از آنجایی که Dogecoin بر روی الگوریتم Scrypt اجرا می‌شود، ماینرهای تخصصی Scrypt ASIC وجود دارند که سخت‌افزار بهینه برای استخراج DOGE هستند. برخی از بهترین ماینرهای Scrypt برای دوج کوین در بازار عبارتند از:

بهترین سخت افزارهای مناسب استخراج دوج کوین

  • فراهم کردن شرایط قیزکی ماینر

به منظور نگهداری سخت‌افزار، ماینرها باید اطمینان حاصل کنند که سخت‌افزار، خنک‌کننده، عایق نویز و فضای ذخیره‌سازی تجهیزات، دمای مناسب را دارد. بهترین مکان‌ها معمولاً فضاهای خنک و عایق صدا با برق بدون قطعی هستند.

  • نرم افزار استخراج دوج کوین

نرم‌افزار استخراج به ماینرها این امکان را می‌دهد تا به بلاک چین دوج کوین متصل شوند تا فرآیند استخراج را آغاز کنند. با این حال، باید اطمینان داشته پیدا کنید که برنامه نرم افزاری با سخت‌افزار مورد استفاده سازگاری دارد. ۳ مورد از نرم افزاری قابل توجه استخراج دوج کوین عبارتند از:

بهترین نرم افزارهای استخراج دوج کوین

  • انتخاب نحوه استخراج 

در این مرحله باید نحوه استخراج خود را مشخص کنید. سه روش متفاوت برای استخراج DOGE وجود دارد که عبارتند از:

استخراج انفرادی: ماینرها به صورت جداگانه استخراج می‌کنند.
پیوستن به استخرهای ماینینگ: گروهی از ماینرها منابع قدرت محاسباتی خود را با هم ترکیب می‌کنند تا شانس خود را برای برنده شدن جوایز بلاک افزایش دهند.
استخراج ابری: ماینرها اشتراک ماهانه یا سالانه یک مرکز داده آنلاین را می‌پردازند تا از طرف آن‌ها استخراج کنند.

  • ایجاد کیف پول

وقتی رویکردهای سخت افزاری، نرم افزاری و ماینینگ مشخص شد. گام بعدی ایجاد کیف پول است. کیف پول باید از دوج کوین پشتیبانی کند و از یک کلید خصوصی استفاده کند. درآمد حاصل از فرآیند استخراج در این کیف پول واریز می‌شود. همچنین باید کیف پول را به نرم‌افزار ماینینگ مرتبط کنید.

  • راه اندازی

زمانی که همه چیز آماده شد، عملیات استخراج دوج می‌تواند راه اندازی شود. نرم‌افزار ماینینگ باید بتواند درآمد شما را در ساعت یا روز نشان دهد. با این حال، هنگامی که به یک استخر استخراج یا سرویس استخراج ابری می‌پیوندید، این روند بسیار آسان‌تر است.

روند قیمتی دوج کوین در سال‌های مختلف

روند قیمتی دوج کوین در سال‌های مختلف

  • قیمت Dogecoin به مدت هفت سال از دسامبر ۲۰۱۳ تا دسامبر ۲۰۲۰ نسبتا ثابت بود.
  • حجم معاملات دوج کوین به طور لحظه‌ای، حجم معاملات بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را در ژانویه ۲۰۱۴ تحت الشعاع قرار داد.
  • در ۶ می‌۲۰۱۵، دوج کوین برای مدت کوتاهی به قیمت ۰.۰۰۰۰۸۶۹ دلار رسید که پایین‌ترین قیمت از زمان ایجاد آن است.
  • در اوایل سال ۲۰۱۸، قیمت دوج کوین برای مدت کوتاهی افزایش یافت اما به زودی سرنوشتی مشابه سایر ارزهای دیجیتال دنبال کرد، زیرا بازار در پی سقوط بیت کوین کاهش شدیدی تجربه کرد.
  • در ژانویه ۲۰۲۱، پس از اظهارات ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در ۲۸ و ۲۹ ژانویه، ارزش دوج با حدود ۳۳۹ درصد افزایش به ۰.۰۳۲۶۴۲ دلار رسید.
  • در ۸ مه ۲۰۲۱، با قیمت ۰.۶۸۲ دلار به ازای هر دوج کوین، این رمز ارز به بالاترین قیمت خود از زمان راه اندازی، رسید.

دلایل محبوبیت دوج کوین

محبوبیت این میم پس از استفاده در Reddit در اکتبر 2010 شروع به رشد کرد. دوج کوین به دلیل داشتن میم دوج (سگ شیبا اینو به عنوان لوگوی آن)، روندهای اینترنتی، توییت‌ها و حمایت بسیاری از افراد مشهور مانند ایلان ماسک، اسنوپ داگ و … در اینترنت محبوب شده است. با این حال پذیرش آن برای معاملات تجاری تا حد زیادی پیشرفت نکرده است.

کیف پول‌های دوج کوین

مانند هر ارز دیجیتال دیگری، یک کیف پول برای ذخیره دوج کوین لازم است. کیف پول‌های دیجیتالی نه تنها عملکردهای اساسی مانند معامله همتا به همتا و ذخیره‌سازی یا تبادل دوج کوین را تسهیل می‌کنند، بلکه برای کاهش هزینه ها، تجربه کاربر، پیگیری پورتفولیو و سایر ویژگی‌ها نیز تاثیر گذارند. اگر به دنبال کیف پول Dogecoin هستید، در ادامه لیست برخی از بهترین کیف پول‌های موجود در بازار را بخوانید.

شماره ۱) Ledger Nano S

Ledger Nano یک کیف پول ذخیره‌سازی سرد سخت افزاری است که به شما امکان می‌دهد علاوه بر ارسال، دریافت، واریز و برداشت به کیف پول‌های دیگر؛ بیش از ۱۸۰۰ ارز دیجیتال را بخرید، فروشید مبادله و نگهداری کنید.

این کیف پول از طریق USB نوع Micro-B و OTG برای تلفن‌های همراه به رایانه (دستگاه‌های Windows ۶۴ بیتی و macOS یا Linux) و دستگاه‌های Android ۷+ متصل می‌شود.

نانو اس دارای تراشه ایمن ST31H320 جدا از STM32F042 دیگر است. دارای گواهینامه استاندارد CC EAL5+ برای تراشه است. این دستگاه با برنامه Ledger Live همگام‌سازی می‌شود.

از طریق برنامه Live، می‌توانید دوج کوین و سایر ارزهای دیجیتال را خریداری کنید. Ledger کیف‌پول‌های سخت‌افزاری دیگری مانند Nano S Plus و Nano X را نیز دارد. اشکال اصلی Nano S در مقایسه با سایر موارد این است که فقط شش برنامه رمزنگاری را در خود جای داده است و برای افزودن برنامه‌های جدید باید برنامه‌های موجود را حذف کنید. در حالیکه لجر نانو X تا ۱۰۰ و لجر نانو اس پلاس ۱۰۰ برنامه را در خود جای می‌دهد.

شماره ۲) Ledger Nano X

Ledger Nano X یکی دیگر از کیف‌پول‌های سخت‌افزاری Ledger است که به افراد اجازه می‌دهد تا ۵۵۰۰+ ارز دیجیتال، توکن‌ها و NFT خود را به‌طور امن نگه دارند، مدیریت و مبادله کنند.

ویژگی Lend در لجر نانو ایکس به کاربران اجازه می‌دهد تا USDT، DAI و USDC را وام دهند و درآمد غیرفعال را کسب کنند. کاربران در واقع می‌توانند Dogecoin خود را از طریق برنامه Live به استیبل کوین تبدیل کنند و به ارزهای دیجیتال دیگر وام دهند. این دستگاه از تراشه ایمن دارای گواهی CC EAL5+ استفاده می‌کند.

شماره ۳) Trezor مدل One

Trezor Model One یک کیف پول سخت افزاری است که نه تنها به شما امکان می‌دهد بیش از ۱۶۰۰ ارز دیجیتال را به صورت آفلاین ذخیره و مدیریت کنید، بلکه هنگام ارسال، تراکنش‌ها را به صورت آفلاین تأیید و امضا می‌کند. مانند Ledger Nano S، بسیار امن‌تر از کیف پول‌های دیجیتالی داغ و یا نرم افزاری و تحت وب است.

علاوه بر این، با یک برنامه دسکتاپ و مرورگر همگام می‌شود که به مبادله، خرید و صرفه جویی در هزینه ارز دیجیتال از طریق دستگاه کمک می‌کند. خرید و فروش ارزهای دیجیتال در این کیف پول با استفاده از کارت‌های اعتباری و روش‌های دیگر از طریق Trezor Suite برای ویندوز، مک، و لینوکس یا به عنوان یک رابط وب در دسترس است.

کیف پول‌های دوج کوین

شماره ۴) Trezor مدل T

Trezor مدل T، نسخه پیشرفته‌تر مدل قبلی است. دستگاه‌های Trezor مانند Trezor Model One. از Windows، MacOS و Linux پشتیبانی می‌کند، اما از دستگاه‌های Android یا iOS پشتیبانی نمی‌کند. از مدیریت و تجارت بیش از ۱۲۰۰ ارز دیجیتال و توکن از جمله Dogecoin پشتیبانی می‌کند. این افزونه به عنوان مدیر رمز عبور، احراز هویت SSH، تولیدکننده GPG، کیف پول و U۲F عمل می‌کند.

ابعاد دستگاه ۲.۵۲ در ۱.۵۴ اینچ در ۰.۳۹ اینچ و وزن آن ۲۲ گرم است. از طریق USB-C به رایانه و تلفن متصل می‌شود. همچنین با ۲ برچسب Trezor کارت بازیابی به فروش می‌رسد تا در صورت گم شدن یا آسیب دیدن دستگاه، یک عبارت عبور ۱۲ کلمه‌ای برای ذخیره‌سازی ایمن بنویسید.

شماره ۵) Exodus

Exodus یک کیف پول رمزنگاری دسکتاپ و موبایل است که برای ذخیره، ارسال، دریافت، تجارت، سپرده‌گذاری و برداشت بیش از ۲۰۰ ارز دیجیتال از جمله Dogecoin استفاده می‌شود. از خرید ارزهای دیجیتال با استفاده از کارت‌های اعتباری، کارت‌های نقدی، حواله‌های بانکی یا Apple Pay پشتیبانی می‌کند.

همچنین دارای ویژگی نمودارهای زنده برای معامله گران است. به دلیل ویژگی‌های غنی و این واقعیت که می‌تواند با کیف پول‌های سخت افزاری همگام شود، به عنوان بهترین کیف پول نرم افزاری برای Dogecoin طبقه‌بندی می‌شود.

شماره ۶) Atomic
کیف پول Atomic یک کیف پول دسکتاپ و موبایل (iOS و اندروید) است که به شما امکان می‌دهد بیش از ۵۰۰ ارز دیجیتال و توکن را ذخیره، ارسال، دریافت، سپرده گذاری، برداشت و تجارت کنید و همچنین ۱۱ ارز دیجیتال را به استیک کنید و تنها با نگه داشتن آن‌ها در کیف پول خود، درآمد غیرفعال کسب کنید.

برای خرید روزانه ۵۰ تا ۲۰۰۰۰ دلار دوج کوین و سایر ارزهای دیجیتال با استفاده از کارت‌های اعتباری، ۱٪ پول نقد پاداش می‌دهد و شما می‌توانید این کار را در بیش از ۱۰۰ کشور انجام دهید.

تفاوت دوج کوین و بیت کوین

تفاوت دوج کوین و بیت کوین

دوج کوین خود را به عنوان یک نسخه سرگرم کننده بیت کوین با یک سگ Shibu Inu به عنوان لوگوی خود به بازار عرضه کرد. فناوری رمزگذاری و عرضه نامحدود آن، استدلالی برای نسخه سریع‌تر، سازگارتر و مصرف‌کننده‌تر بیت‌کوین بود.

دوج کوین یک توکن تورمی در نظر گرفته می شود، در حالی که ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین تورم زا هستند زیرا سقفی برای تعداد کوین هایی که ایجاد می شود، وجود دارد. هر چهار سال، مقدار بیت‌کوینی که از طریق پاداش استخراج به گردش در می‌آید و نرخ تورم آن نصف می‌شود (هاوینگ) تا زمانی که تمام کوین ها آزاد شوند.

به صورت کلی دوج کوین در مقایسه با بیت کوین چند تفاوت قابل توجه دارد.

  1. برای استخراج‌کنندگان سریع‌تر و آسان‌تر است که معادلات ریاضی را انجام دهند و این باعث می‌شود دوج کوین برای پردازش پرداخت‌ها تا حدودی کارآمدتر شود. بلاک های جدید در بلاک چین بیت کوین 10 دقیقه طول می کشد اما در بلاک چین دوج کوین تنها یک دقیقه طول می کشد.
  2. تفاوت مهم دیگر عدم وجود محدودیت در تعداد دوج کوین هایی است که می توان ایجاد کرد(همانطور که در بالا اشاره کردیم). حداکثر 21 میلیون بیت کوین وجود داد. این بدان معنی است که ماینرها مجبور می شوند در طول زمان سخت تر و طولانی تر برای به دست آوردن بیت کوین جدید کار کنند و تا حدی به تضمین توانایی بیت کوین برای نگهداری و رشد ارزش خود در طول زمان کمک می کند.
 دوج کوینبیت کوین
هدفبه عنوان یک شوخی شروع شد اما به سرعت تبدیل به یک ارز دیجیتال مبتنی بر جامعه شدارز دیجیتال غیر متمرکز
سال تاسیس20132009
بنیان گذارجکسون پالمرساتوشی ناکاموتو
مارکت کپبیش از 11 میلیارد دلاربیش از 400 میلیارد دلار
چقدر طول کشید که به 100 دلار رسید؟هنوز نرسیده51 ماه
حامیان قابل توجه نداردجف کوری، پیتر تیل، کریستین لاگارد، مارک آندرسن
موجودیندارد21،000،000
نحوه دسترسی ماینینگماینینگ
روش ماینینگGPUASIC
نرخ هش شبکهتقریبا 300 تراهش بر ثانیهبیش از 40 BTC بر ساعت

آینده دوج کوین چگونه خواهد بود؟

محبوبیت دوج کوبن تا حد زیادی ارزش آن را نیز تعیین می‌کند. با اینکه می‌تواند سودهای کوتاه مدت هیجان‌انگیزی ایجاد کند اما برای اینکه به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلند مدت خوب شناخته شود، باید شبکه خود را با به روزرسانی‌های مداوم، کاربری کند.

چرا که در بازار ارز دیجیتال روزانه ارزهای دیجیتال جدید ایجاد می‌شوند که هرکدام می‌توانند توجه‌ها را به خود جلب کنند و دوج کوین را از یادها پاک کنند. بنابراین اگر می‌خواهید در دوج کوین سرمایه‌گذاری کنید بهتر است مقاله آینده دوج کوین را مطالعه کرده، روند قیمتی و تحلیل تکنیکال دوج کوین را دنبال و همچنین روند‌های پیشرفت پروژه را نیز پیگیری کنید.

سخن آخر

در مقاله دوج کوین چیست آموختید که دوج کوین یک شبکه غیر متمرکز و کاملا امن است. این ارز دیجیتال به گونه‌ای طراحی شده است که به شکلی دوستانه و قابل دسترس‌تر از ارز دیجیتال باشد. حتی نام آن نیز از یک میم محبوب اینترنتی گرفته شده است. شما می‌توانید در بخش نظرات، پیشنهاد‌ها و انتقادات خود را با ایرانیکارت به اشتراک بگذارید.

سلب مسئولیت: این بلاگ صرفا با هدف آموزش و اطلاع‌رسانی در حوزه ارزهای دیجیتال نگارش شده و ایرانیکارت به هیچ‌وجه توصیه‌ای به خرید یا فروش ارزهای دیجیتال ندارد. بازار ارزهای دیجیتال بسیار پرریسک و پرنوسان است و ورود به آن نیازمند دانش و تجربه کافی در حوزه کریپتوکارنسی و معاملات بازارهای مالی است.

سوالات متداول
Request for Quote

خیر، ایلان ماسک تنها علاقمندی خود را به این ارز نشان داده است.

دوج کوین کوین است زیرا بلاکچین اختصاصی خود را دارد.

اگر بلاکچین خود را با به روزرسانی‌های مداوم تقویت کند می‌تواند گزینه سرمایه‌گذاری باشد.

صرافی ارز دیجیتال ایرانیکارت از خرید و فروش دوج کوین با کارمزد صفر پشتیبانی می‌کند.

ارز دیجیتال دوج کوین (Dogecoin) چیست؟ نقد و بررسی میم کوین جنجالی
دنیای خرید و فروش ارز دیجیتال روز به روز در حال بزرگ شدن است و هر روزه ارزهای جدیدی به این عرصه وارد می‌شوند. شاید بتوان گفت یکی از راه‌های...
3.5 از 2 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
در عصر دیجیتالی که روش‌های سرمایه‌گذاری و کسب درآمد از بازارهای مالی سریع‌تر از آنچه که تصور کنیم در حال تکامل است، بازار رمزارزها و سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین توجه بسیاری...
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
معرفی ارز دیجیتال
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
شیباریوم یک راه حل بلاک چین لایه 2 شیبا اینو است که هدف آن رسیدگی به سرعت پایین تراکنش اتریوم است. هدف شیباریوم این است که پایه‌های ساخت اکوسیستم شیبا...
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر روی بیت کوین در سال ۲۰۲۰ سرمایه‌گذاری می‌کردید، الان چقدر سود کسب کرده بودید؟ با اینکه این ارز در مدت اخیر...