021-91091000 031-31117

ورود / ثبت نام

روش های تبلیغات در گوگل چه هستند؟

25 مرداد 1399 پرداخت های برنامه ای و درون برنامه ای

در دهه های گذشته بیزینس های زیادی تمرکز خود را بر روی وارد شدن در فضای گذاشته اند. بنابراین تبلیغات آنلاین و تبلیغات کلیکی به یک نیاز گسترده صاحبان کسب و کار ها تبدیل شده است. گوگل از سال 2000 خود راه کاری امن برای تبلیغات اندیشید و تبلیغات در گوگل را به کاربران خود پیشنهاد داد. با استفاده از گوگل ادز شما با پرداخت مبلغی به شرکت گوگل  در نتیجه های جست و جو جایگاه اول قرار می گیرید. روش های تبلیغ در گوگل متفاوت هستند، در این مقاله به معرفی انواع تبلیغات گوگل می پردازیم.

 انواع تبلیغات در گوگل

چیزی که برای گوگل در درجه ی اول اهمیت دارد، تجربه ی کاربر در استفاده از این سایت است. به همین سبب به منظور راحتی مدیران کسب و کار و کاربران گوگا روش های متفاوتی را برای تبلیغ در نظر گرفته است. بنابراین شما می توانید در فرمت های مختلفی تبلیغات خود را به کاربران نمایش دهید. اگر می خواهید تبلیغات گوگل خود را شروع کنید باید ابتدا هدف خود را مشخص کنید و پس از بهترین نوع کمپین را متناسب با آن هدف انتخاب کنید. در ادامه روش های تبلیغ در گوگل را نام برده و توضیحات مختصری را خدمت شما ارائه می کنیم:

  •  تبلیغات متنی در شبکه ی جست و جو Search Network Campaigns
  • تبلیغات نمایشی Display Network Campaigns
  • تبلیغات فروشگاهی Shopping Campaign
  • تبلیغات ویدئویی Video Campaigns
  • تبلیغات اپلیکیشن App Campaigns

هر کدام از این تبلیغ ها برای نوع مشخصی از محصولات و خدمات در نظر گرفته شده اند. گوگل برای هر کدام از اهداف کسب و کار ها مدل های تبلیغاتی را پیشنهاد می کند:

  • برای فروشگاه ها: تبلیغات نمایشی، تبلیغات متنی، تبلیغ فروشگاهی
  • برای بالا بردن ترافیک سایت: تبلیغات نمایشی، تبلیغات متنی، تبلیغات فروشگاهی، تبلیغات ویدئو
  • برای بالا بردن آگاهی از برند: تبلیغات نمایشی و ویدئویی
  • برای معرفی برنامه ها: تبلیغات اپلیکیشن

انوع تبلیغات گوگل

حال که با روش های تبلیغ در گوگل آشنا شدید بد نیست بدانید این کمپین ها چگونه کار می کند؟ هر کدام از این تبلیغات چگونه شما را به اهدافتان می رساند؟

تبلیغات متنی در شبکه ی جست و جو

از میان انواع تبلیغات گوگل تبلیغات متنی پر طرفدارترین نوع تبلیغ است. این تبلیغ کاربران را به کلیک کردن بر روی تبلیغات شما تشویق می کند. شما با استفاده از پلتفرمی که گوگل در دسترس شما قرار می دهد باید مخاطبان خود را به خوبی هدف گذاری کنید. با استفاده از این نوع تبلیغ شما به اهداف زیر دست می یابید:

  • افزایش فروش
  • افزایش ترافیک سایت
  • افزایش شناخت برند

مزایای استفاده از تبلیغات متنی گوگل

  • شانس قرار گرفتن در نتیجه اول جست و جو
  • اندازه گیری آسان عملکرد کاربران
  • به دست آوردن شانس بیشتر برای فروش خدمات یا کالا
  • کاهش هزینه تبلیغات، زیرا شما فقط برای کلیک کردن کاربر هزینه پرداخت می کنید
  • استفاده از یک پلتفرم حرفه ای و قابل تنظیم

مقالات مرتبط:

نحوه تبلیغ در گوگل و گسترش کسب و کار

کمپین تبلیغات نمایشی

هنگامی که تبلیغات نمایشی را شروع می کنید، گوگل بنر یا عکسی که مشخص کردید را به جامعه هدف انتخابی شما که سایت های مرتبط را نگاه می کنند، نمایش می دهد. این نوع تبلیغ برای  فروشگاه های اینترنتی مانند لباس بسیار مناسب است، زیرا زمانی که کاربر به سایت های رقبا می رود تبلیغات شما نمایش داده می شود. این نوع تبلیغ بهترین نوع برای اهداف زیر مناسب است:

  • ریمارکتینگ ( بازگرداندن کاربران قبلی به سایت)
  • افزایش ترافیک سایت
  • بالابردن آگاهی از برند

مزیای استفاده از تبلیغات نمایشی

  • تبلیغات در سایت ها مرتبط که دستیابی به این نوع تبلیغ بسیار با ارزش است
  • جلب نظر مخاطب با استفاده از تصاویر و گرافیک ها
  • قابلیت هدف گذاری زمانی و مکانی
  • نمایش برند شما به کاربرانی که خود تعیین می کنید
  • استفاده از قابلیت های طرح های گرافیکی برای جلب نظر مشتری
  • استفاده از قابلیت های خوب ریمارتکتینگ برای بازگرداندن کاربران قبلی به سایت (این روش تا 70 درصد احتمال بازگشت را بالا می برد)

تبلیغ در گوگل

کمپین های فروشگاهی

یکی از جالب ترین روش های تبلیغ در گوگل کمپین های فروشگاهی هستند. هنگامی که شما محصولی را جست و جو می کنید، پیش از نمایش لینک سایت ها, عکس های کوچک محصولات به صورت چرخشی نمایش داده می شوند. یر خلاف دیگر تبلیغات گوگل برای موفقیت در این نوع تبلیغ باید بر روی کیفیت عکس های خود تمرکز کنید. از این طریق شما می توانید نظر مخاطب خود را بهتر جلب کنید. این نوع تبلیغ برای اهداف زیر به کار برده می شود:

  • افزایش ترافیک سایت
  • افزایش فروش محصولات
  • مزیای استفاده از کمپین های فروشگاهی
  • محیطی ساده و قابل دسترس برای خرید
  • امکان مدیریت آسان کمپین ها
  • نرخ تبدیل بالاتر نسبت تبلیغات متنی
  • بالا بردن قدرت در تجارت الکترونیک

مقالات مرتبط:

تبلیغات گوگل در ایران

کمیپن های ویدئویی

یکی از بهترین روش های تبلیغات گوگل کمپین های ویدئویی است. این نوع تبلیغات به این صورت است که شما ویدئو تبلیغاتی تهیه می کنید و این ویدئو ها را در یوتیوب نمایش می دهید. این نوع تبلیغات به راحتی ساخته می شوند و مدیریتشان بسیار ساده است. این روش تبلیغ به شما این امکان را می دهد که آمار دقیق ویدئو هایی که تا به حال دیده شده اند را مشاهده کنید و برای جذب مخاطب بیشتر روش های بهتری را امتحان کنید.

تبلیغات نمایشی انواع متفاوتی دارد:

  • In-stream video ads: این یکی از معمول ترین نوع تبلیغات ویدئویی هستند. این یک نوع تبلیغ خطی است که ویدئو تبلیغی شما قبل یا بعد ویدئو های یوتیوب نمایش داده می شود و حتی در بین ویدئو هم نمایش خواهد داد.
  • Outstream video ads : این تبلیغات بر خلاف تبلیغات بالا وابسته به یک ویدئو ی دیگر نیست بلکه خود به صورت ویدئویی مجزا نمایش داده می شود.

مزایای استفاده کمپین های ویدئویی

  • شهرت زیاد در میان بازدید کنندگان
  • شانس دیده شدن درمیان 4 میلیارد ویدئو یوتیوب را بالا می برد
  • آگاه کردن کاربران از جرئیات محصولات
  • امکان پیگیری عملکرد کاربران

کمپین های اپلیکیشن

یکی از انواع تبلیغاتی که باعث بالا رفتن ترافیک در اپلیکیشن ها می شود، این نوع تبلیغ است. کمپین های تبلیغاتی اپایکیشن روش های ساده ای برای تبلیغ برنامه ها در اختیار ما قرار می دهند. تمام کاری که باید انجام دهید این است که متنی را آماده کنید و بودجه خود را مشخص کنید. با بهینه سازی تبلیغات، تبلیغ مورد نظر دقیقا به کسانی که شما مد نظر دارید نمایش داده می شود.

این تبلیغات در کجا نمایش داده می شود؟

  • پارتنر های رسمی گوگل
  • فروشگاه گوگل پلی
  • یوتیوب
  • ادموب
  • تبلیغات نمایشی گوگل

مزایای استفاده از این تبلیغات:

  • راه اندازی و مدیریت آسان
  • بالا بردن دانلود اپلیکیشن ها
  • بهرمندی از قابلیت بهینه سازی اتوماتیک
  • بالا بردن شانس بازدید از طریق نمایه های گرافیکی

کلام آخر

در این مقاله با روش های تبلیغات در گوگل و انواع تبلیغات گوگل آشنا شدید. برای کار با این سرویس ها شما باید به اکانت های پرداختی خارجی نظیر ویزا کارت و مستر کارت دسترسی داشته باشید. برای شارژ اکانت گوگل ادز خود می توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید. اگر با نحوه ی کار با گوگل ادز آشنایی ندارید بهتر است آن را به متخصصین این حوزه بسپارید زیرا کوچک ترین اشتباه در نحوه ی بودجه بندی، شما را متحمل ضرر های زیادی می کند. برای مشاوره در زمینه ی گوگل ادز می توانید از سایت افراک که یکی از زیر مجموعه های ایرانیکارت است، استفاده کنید.

350 بازدید
امتیازی ثبت نشده است

نظرات

ایده ها و نظرات خود را مطرح کنید