سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری ۲۰۲۴

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری ۲۰۲۴

در عصر دیجیتالی هستیم که ماهیت پول، سریع‌تر از آن چیزی که ما تصور می‌کردیم، در حال تکامل است. ارزهای دیجیتال شکل جدیدی از پول را برای دنیا تعریف کردند. از نظر کارشناسان، پذیرش ارزهای دیجیتال حتی از اینترنت هم سریع‌تر بوده است. چرا که تعداد کاربران فعالی که به معامله رمزارز می‌پردازند، در سال‌های اخیر سه برابر شده است! به صورت مداوم نیز به تعداد پروژه‌های رمزارزی با تکنولوژی‌های بی‌نظیر و پتانسیل‌های رشد بالا، اضافه می‌شود. هر کدام از این ارزهای دیجیتال می‌توانند در سبد سرمایه‌گذاری شما باشند. اما سوال این است اکنون که بیش از ۲۳۰۰۰ رمزارز وجود دارد؛ پرپتانسیل‌ترین و بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۴ کدام است؟

بهترین ارز‌های دیجیتال برای سرمایه‌ گذاری ۲۰۲۴

بخاطر محبوبیت ارزهای دیجیتال بزرگی مانند بیت کوین و اتریوم، اکثر سرمایه گذاران به سایر ارزهای دیجیتال توجه نمی‌کنند. این درحالیست که، برخی از آلت کوین‌ها ممکن است بسیار سودآورتر باشند.

به هرحال قبل از اینکه به سراغ معرفی بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری 2024 برویم، باید بدانید که هیچ فرمول طلایی برای تعیین و شناخت بهترین رمز ارز برای سرمایه‌گذاری وجود ندارد. در این بخش، ایرانیکارت به صورت اختصاصی، با بررسی چند عامل مانند میزان پذیرش، هدف ارز دیجیتال، رقبا و برنامه‌های آینده یک ارز، این لیست را تهیه کرده است.

13 ارز دیجیتالی که درادامه بررسی می‌کنیم، ارزهای دیجیتالی هستند که امسال عملکرد مطلوبی از خود نشان داده‌اند و با توجه به اهداف و برنامه‌های پیش رو پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۲۰۲۴ و چه بسا سال‌های بعدی نیز به عنوان بهترین رمز ارز برای سرمایه گذاری، روند مثبتی داشته باشند.

نکته: برای درک بهتر و آشنایی بیشتر با ارزهای دیجیتال مناسب سرمایه گذاری، دلیل انتخاب هریک از رمزارزها را بیان کرده‌ایم.

نام ارز دلیل انتخاب
بیت کوین بهترین رمزارز از لحاظ پیشرو بودن و تسلط بر بازار، استفاده به عنوان روش پرداخت جایگزین موارد سنتی
اتریوم پلتفرمی برای توسعه دهنگان قرارداد هوشند و برنامه غیرمتمرکز، دارای بالاترین تعداد پروژه مبتنی بر شبکه
زد کی سینک ارائه راه حل برای مقیاس پذیری اتریوم از طریق راه حل لایه 2
سینگولاریتی ارائه نوآوری تکنولوژیکی با هدف تمرکز زدایی از هوش مصنوعی
مونرو پیشرو در ارائه خدمات ناشناس بودن تراکنش و حفظ حریم خصوصی 
آیوتا اینترنت اشیا، ارائه نوآوری تکنولوژیکی تنگل، مناسب برای پرداخت های خرد و ارزان
چین لینک ارائه دهنده راه حل اوراکل، اتصال داده‌های دنیای واقعی را برای قراردادهای هوشمند
انجین کوین فراهم کردن اکوسیستم بازی برای توسعه دهندگان
آوه بهترین رمزارز در حوزه وام دهی و امور مالی غیرمتمرکز (دیفای)
آراگون ارائه ابزارها و زیرساخت‌ها برای ایجاد و مدیریت DAO 
پولکادات بهترین رمز ارز در ارائه بلاکچین غیرمتمرکز وب 3
کازماس فراهم کردن زمینه ارتباط بین بلاکچین‌های مستقل
بایننس کوین ارائه مزایای کاربردی در پلتفرم

1) بیت کوین BTC

ارز دیجیتال بیت کوین (BTC) که به عنوان طلای دیجیتال شناخته می‌شود؛ اولین و شناخته شده‌ترین ارز دیجیتال است. به دلیل موقعیت خود به عنوان اولین و معتبرترین ارز دیجیتال، عضو اصلی سبد سرمایه گذاران است. افراد به دلایلی از جمله تسلط بر بازار، پذیرش گسترده و نقش آن در ذخیره ارزش، سرمایه گذاری و خرید بیت کوین را انتخاب می‌کنند.

اگر به دنبال ترکیبی از ثبات و پتانسیل رشد هستید حتما بیت کوین را در لیست سرمایه‌گذاری خود قرار دهید. چرا که بیت کوین در طول زمان پیشرفت چشمگیری داشته، از طریق شبکه غیرمتمرکز ماینرهای خود، امنیت بالایی دارد و شناخته شده‌ترین و پذیرفته‌ترین ارز دیجیتال تا به امروز است.

ارز دیجیتال بیت کوین مناسب برای سرمایه گذاری در 2023

دلیل انتخاب بیت کوین برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴

  • میزان پذیرش بیت کوین، یک شاخص خوب برای افزایش یا کاهش قیمت آن ارز است. با توجه به این نکته طبق اطلاعات Blockchain Center روزانه ۴۸۸۰۰۰ آدرس بیت کوین اضافه می‌شود که به صورت مداوم به این تعداد اضافه می‌شود.
  • بیت کوین، شناخته شده‌ترین و با ارزش‌ترین ارز دیجیتال است. طول عمر و مسیر توسعه آن نشان‌دهنده انعطاف‌پذیری و قدرت آن است. از این نظر، تعداد کمی از ارزهای دیجیتال، قابلیت رقابت با آن را دارند. همچنین، رهبر بازار است و هر تغییر قیمتی در آن، بر سایر ارزهای دیجیتال تاثیر گذار است.
  • علاوه بر این، بیت کوین را به عنوان یک دارایی ضد تورم مشابه طلا در نظر می‌گیرند. در مقایسه بیت کوین با طلا، بیت کوین از ابتدا تاکنون عملکرد بهتری داشته است.
  • پذیرش بیت کوین در حال گسترش است به صورتیکه السالوادور، اولین کشوری است که بیت کوین را به عنوان پول ملی پذیرفت و به این ترتیب به بیت کوین اعتبار بیشتری بخشید.
  • بیت‌کوین به‌عنوان معتبرترین رمزارز، می‌تواند به عنوان پوششی در برابر نوسانات بازار سنتی عمل کند.
  • بیت کوین نقد شونده‌ترین ارز دیجیتال در بازار کریپتو است. btc را می‌توان به راحتی با ارزهای فیات مبادله کرد. چرا که توسط سازمان‌ها و تجار زیادی در سراسر دنیا، پذیرفته می‌شود.
  • با عرضه محدود ۲۱ میلیون واحد و نصف شدن هر چهارسال یکبار پاداش استخراج، در آینده‌ای نه چندان دور کمیاب می‌شود و این موجب افزایش ارزش آن خواهد شد.

پیش‌بینی قیمت بیت کوین در کوتاه مدت و بلند مدت

بیت کوین در سال ۲۰۲۲ عملکرد مطلوبی نداشت. بیشترین قیمت ثبت شده در سال ۲۰۲۲ برای بیت کوین حدود ۴۷۰۰۰ دلار و کمترین قیمت آن حدود ۱۶۰۰۰ دلار بود. به اصطلاح سال ۲۰۲۲ برای بیت کوین زمستان تلقی می‌شد. چرا که بسیاری از هولدرهای کوتاه مدت آن متضرر شدند.

با این حال با آغاز سال ۲۰۲۳، توانست بازیابی‌هایی انجام دهد و تا حدود ۳۱۵۰۰ دلار افزایش قیمت داشته باشد. با توجه به اینکه هاوینگ ۲۰۲۴ در پیش است، بسیاری از کارشناسان انتظار دارند تا پایان سال ۲۰۲۴، قیمت بیت کوین به 211 هزار دلار برسد! در مقاله آینده بیت کوین، پیش بینی قیمت بیت کوین تا سال ۲۰۳۰، از نظر معتبرترین منابع، بررسی شده است.

2) اتریوم ETH

اتریوم به دلیل نحوه عملکرد خود، یکی از اصلی‌ترین مدعیان بازار کریپتو و رقیب اصلی بیت کوین است. پلتفرم اتریوم از قراردادهای هوشمند و برنامه غیرمتمرکز پشتیبانی می‌کند. به عقیده کارشناسان، انتقال آن به اتریوم ۲.۰ (تغییر از اثبات کار به اثبات سهام)، در پیشرفت آن بسیار موثر خواهد بود. پتانسیل‌های اتریوم، آن را برای بسیاری از پروژه‌ها و نوآوری‌های تکنولوژیکی مانند DeFi، NFT، هوش مصنوعی و … بنیادی کرده است.

انتخاب اتریوم برای سرمایه گذاری در 2023

دلیل انتخاب اتریوم برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴

  • اتریوم اولین شبکه‌ای بود که قراردادهای هوشمند را معرفی و برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) را فعال کرد.
  • اتریوم بزرگترین شبکه بلاکچین برای برنامه‌های غیرمتمرکز است و دومین بازار بزرگ پس از بیت کوین را دارد.
  • سرمایه‌گذاری در اتریوم راهی برای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم بر روی کاربرد و رشد گسترده‌تر اکوسیستم کریپتو است.
  • بلاکچین اتریوم، میزبان بخش قابل توجهی از پروژه‌های کریپتو از جمله DeFi و NFT است. به عبارت دیگر انتخاب اصلی برای توسعه‌دهندگان ارزهای جدید است.
  • درحال حاضر بیت کوین به راه حل‌های دیگر سطح ۲ مثل شبکه لایتنینگ برای اجرای قراردادهای هوشمند نیاز دارد. حتی با ارتقا به این مورد، همچنان اتریوم برای این فرآیند انتخاب بهتری است.
  • با آپدیت اتریوم ۲.۰ و با تغییر به مکانیسم POS بسیار کارآمدتر و سریع‌تر شده است. در واقع انتقال آن به اتریوم ۲.۰ نویدبخش بهره وری انرژی و مقیاس‌پذیری در آن است.
  • پلتفرم اتریوم دارای یک اکوسیستم بزرگ از توسعه دهندگان فعال است که به طور مداوم در فضای آن، نوآوری می‌کنند.

پیش‌بینی قیمت اتریوم در کوتاه مدت و بلند مدت

اتریوم نیز همگام با بیت کوین سال گذشته کاهش قیمت شدیدی را تجربه کرد. به صورتیکه از حدود ۳۸۰۰ دلار در آغاز سال ۲۰۲۲ تا حدود ۹۹۰ دلار نیز کاهش یافت! البته تا پایان سال بازیابی‌هایی انجام داد. در ادامه، سال ۲۰۲۳ را با قیمت حدودی ۱۲۰۰ دلار شروع کرد.

کارشناسان پیش بینی می‌کنند قیمت اتریوم تا پایان سال ۲۰۲۴ به حدود 3900 دلار برسد. در مقاله آینده اتریوم، قیمت اتریوم تا سال ۲۰۳۰، از منابع معتبر پیش بینی شده است.

3) زد کی سینک ZKSYNC

زد کی سینک، یک راه حل مقیاس‌پذیری لایه ۲، برای شبکه اتریوم است. با استفاده از zkSync می‌توان توکن‌های اتریوم و ERC20 را با هزینه کارمزد بسیار کمتر و سرعت بالاتر منتقل کرد. نکته جالب توجه این است که این پروژه هنوز توکنی راه اندازی نکرده است اما با توجه به تکنولوژی فوق العاده آن، سرمایه گذاران در پلتفرم آن فعالیت می‌کنند تا شامل ایردراپ زد کی سینک در آینده شوند.

زد کی سینک ZKSYNC

دلیل انتخاب زد کی سینک برای سرمایه‌گذاری در ۲۰۲۴

  • نسبت به سایر رقبا، از روش بهتری برای افزایش مقیاس‌پذیری اتریوم استفاده می‌کند.
  • یکی از بهترین پروژه‌هایی است که راه حل‌های پرسرعت و کم هزینه برای اتریوم ارائه می‌دهد.
  • زد کی سینک در بین توسعه دهندگان محبوبیت زیادی پیدا کرده است و پروژه‌های قابل توجهی مبتنی بر آن در حال اجراست.
  • zkSync از همه پلتفرم‌های اصلی پشتیبانی می‌کند. از فوریه ۲۰۲۲، zkSync شبکه آزمایشی zkSync Era را معرفی کرد که دارای قابلیت‌های قرارداد هوشمند در Solidity است.

4) سینگولاریتی AGIX

پروژه SingularityNET، یک پلتفرم مبتنی بر بلاک چین است که توسعه، توزیع و کسب درآمد از خدمات هوش مصنوعی را تسهیل می‌کند. توسعه دهندگان ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند از مارکت هوش مصنوعی SingularityNET برای به اشتراک گذاری، فروش و نظارت بر محصولات خود استفاده کنند.

ارز دیجیتال سینگولاریتی AGIX

دلیل انتخاب سینگولاریتی برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴

  • سینگولاریتی از این نظر که یکی از اولین پروژه‌های ساخته شده بر روی اکوسیستم‌های IoT و AI محسوب می‌شود، بسیار مورد توجه است. متمایز بودن آن نسبت به رقبا با پلتفرم آن که به توسعه و کسب در آمد از خدمات هوش مصنوعی می‌پردازد، بیشتر مشخص می‌شود.
  • از آنجایی که پروژه SingularityNET کاربردهای جالبی دارد، توکن آن به نام AGIX برای سرمایه‌گذاری جذاب می‌شود. چرا که پیشرفت‌های پروژه آن قطعا در ارزش توکن پلتفرم، نمایان خواهد شد.

پیش‌بینی قیمت سینگولاریتی در کوتاه مدت و بلند مدت

این پروژه در فوریه ۲۰۱۸ راه اندازی شده است. در بدو ورود به بازار یک اوج قیمت ۱.۴۹۳۹ دلاری ثبت کرده است که تاکنون نتوانسته دوباره این سطح را بازیابی کند. با این حال کارشناسان پیش بینی می‌کنند تا پایان سال ۲۰۲۴، قیمت AGIX می‌تواند به سطح ۰.۲۵ دلار برسد. این در حالی است که برخی دیگر از کارشناسان تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال، با توجه به کاربردهای این پلتفرم پیش بینی می‌کنند قیمت AGIX تا ۲۰۳۰ به ۱۰۰ دلار برسد!

5) مونرو XMR

ارز دیجیتال مونرو Monero، رمز ارزی است که در سال ۲۰۱۴ با تاکید زیادی بر حفظ حریم خصوصی و ناشناس بودن معرفی شد. توکن آن با نماد XMR نشان داده می‌شود. هدف مونرو این است که حریم خصوصی را برای همه افراد، در دسترس قرار دهد.

مونرو

دلیل انتخاب مونرو برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴

  • رمز ارز مونرو همواره در میان ۳۰ ارز دیجیتال محبوب قرار دارد.
  • تیم توسعه Monero ناشناس بودن کاربر و امنیت داده‌ها را بر جنبه‌هایی مانند سرعت و راحتی در اولویت قرار می‌دهد.
  • بلاک چین مونرو، آدرس‌های IP واقعی کاربران خود را پنهان می‌کند و از این طریق از اطلاعات حساس تراکنش‌های آن‌ها محافظت می‌کند. این کار تضمین می‌کند که جزئیاتی مانند اینکه چه کسی تراکنش‌ها را ارسال کرده و چه مقدار دریافت کرده است، محرمانه باقی بماند.
  • در دنیایی که حریم خصوصی برای افراد بسیار مهم است، پیش بینی می‌شود علاقه به خرید مونرو و استفاده از پرایویسی کوین‌هایی همانند مونرو افزایش یابد.

پیش‌بینی قیمت مونرو در کوتاه مدت و بلند مدت

همانند اکثر ارزهای دیجیتال دیگر، اوج قیمت مونرو نیز در بازار صعودی ۲۰۲۱ ایجاد شده است. مونرو در سال ۲۰۲۱ به حدود ۴۷۶ دلار رسید. با توجه به کابردهای شبکه آن پیش بینی بسیاری از کارشناسان نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۳۰، مونرو ممکن است به ۱۰۰۰ دلار برسد. هر چند در حال حاضر، رسیدن به مرز ۱۰۰۰ دلار در آینده نزدیک (۲ یا ۳ سال آینده) بعید به نظر می‌رسد اما، فراموش نکنید در بازار ارز دیجیتال هر چیزی ممکن است.

6) آیوتا IOTA

پروژه آیوتا، یکی از منحصر به فرد‌ترین پروژه‌های بازار ارز دیجیتال است. چرا که آیوتا با نوآوری‌های تکنولوژیکی خود برای اینترنت اشیا (IoT) طراحی شده است. برخی محققین بر این باورند که تکنولوژی آیوتا بسیار مقیاس‌پذیر‌تر از بلاکچین است. چرا که برخلاف بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر، آیوتا برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها به ماینرها متکی نیست.

بلکه، هنگامی که یک تراکنش جدید در شبکه صادر می‌شود، باید دو تراکنش قبلی را تایید کند. این مکانیسم اجازه می‌دهد تا تراکنش‌ها بدون کارمزد انجام شوند و تراکنش‌های خرد هم امکان‌پذیر باشند.

ارز دیجیتال آیوتا

دلیل انتخاب آیوتا برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴

  • آیوتا برای کاربردهای مختلف در صنایع خودروسازی و اینترنت اشیا توسط شرکت‌هایی مانند جگوار، لندرور و بوش مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین در بسترهای آزمایشی شهرهای هوشمند برای هویت دیجیتال، مدیریت زباله و تجارت انرژی محلی نیز استفاده می‌شود.
  • در شبکه آیوتا، می‌توان تراکنش‌های بدون کارمزد انجام داد.
  • با رشد صنعت اینترنت اشیا، ممکن است تقاضا برای یک ارز دیجیتال متناسب با نیازهای آن مانند آیوتا، افزایش یابد.
  • بنیاد IOTA به صورت فعال شبکه را به روز رسانی می‌کند.
  • فراتر از اینترنت اشیا، آیوتا برای کاربردهای مختلف دیگر نیز مورد بررسی قرار گرفته است که این موضوع کاربرد و تقاضای آن را افزایش می‌دهد.

پیش‌بینی قیمت آیوتا در کوتاه مدت و بلند مدت

اوج قیمت آیوتا مربوط به سال ۲۰۱۸ و رسیدن به سطح حدود ۵ دلار است. این در حالیست که اکنون با قیمتی کمتر ۰.۳ دلار به کار خود ادامه می‌دهد. تا پایان سال ۲۰۲۴، تحلیلگران پیش بینی می‌کنند که قیمت آیوتا پتانسیل رسیدن به ۰.۲۱ دلار را دارد. این در حالیست که برای سال ۲۰۳۰ و شروع بولران بازار، کارشناسان معتقدند آیوتا می‌تواند به قیمت‌هایی مانند ۳ الی ۴ دلار هم برسد.

7) چین لینک LINK

چین لینک یک شبکه اوراکل غیرمتمرکز است که بر روی پلتفرم اتریوم ساخته شده است. هدف اصلی شبکه Chainlink، انتقال ایمن و قابل اعتماد داده‌ها، بین منابع خارج از بلاکچین و قراردادهای هوشمند درون زنجیره‌ای است. به عبارت ساده‌تر، چین لینک به عنوان یک شبکه اوراکل غیرمتمرکز، قصد دارد قراردادهای هوشمند را با داده‌ها، رویدادها و پرداخت‌های دنیای واقعی متصل کند.

چین لینک در لیست ارزهای مناسب برای سرمایه گذاری در 2023

دلیل انتخاب چین لینک برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴

  • با گستردگی بیشتر برنامه‌های غیرمتمرکز، نیاز به داده‌های دنیای واقعی افزایش می‌یابد. بنابراین نقش چین لینک به عنوان یک اوراکل، ضروری می‌شود. به این ترتیب تقاضا برای خرید چین لینک نیز افزایش می‌یابد.
  • ماهیت غیرمتمرکز شبکه، همراه با توانایی آن در اتصال بلاک چین‌های مختلف، آن را به یک ارز منحصر به فرد تبدیل می‌کند.
  • سرمایه‌گذاری در چین لینک، به دلیل کاربردهای واقعی آن و تقاضای رو به رشد برای راه حل‌های غیرمتمرکز اوراکل، در آینده می‌تواند سودمند باشد.

پیش‌بینی قیمت چین لینک در کوتاه مدت و بلند مدت

ارز دیجیتال چین لینک در سال ۲۰۲۱، اوج قیمت ۵۲ دلار خود را ثبت کرد. این در حالیست که اکنون با قیمتی کمتر از ۱۰ دلار به مسیر خود ادامه می‌دهد. پیش بینی کارشناسان برای آینده چین لینک این است که قیمت چین لینک تا پایان سال ۲۰۲۴ برابر با ۱۴ دلار و تا سال ۲۰۳۰ برابر با ۵۴ دلار خواهد بود.

8) انجین ENJIN

Enjin یک اکوسیستم جامع ارائه می‌دهد که در آن گیمرها و توسعه دهندگان می‌توانند با یکدیگر همکاری کنند. این پلتفرم از ایجاد انجمن‌ها، چت‌های گروهی، سرورهای صوتی، برنامه‌های استخدام و فروشگاه‌های اقلام مجازی پشتیبانی می‌کند. شبکه Enjin در حال حاضر از بیش از ۲۰ میلیون کاربر ثبت شده در ۲۵۰۰۰۰ انجمن بازی پشتیبانی می‌کند که آن را به یکی از بزرگترین پلتفرم‌های بازی برای کسب درآمد در جهان  تبدیل می‌کند.

انجین کوین

دلیل انتخاب انجین برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴

  • انجین به ابزاری ارزشمند برای توسعه دهندگان و افراد تبدیل شده است تا فرصت‌های درآمدی را افزایش دهند و مزیت رقابتی در صنعت بازی به دست آورند.
  • رویکرد منحصر به فرد پلتفرم انجین برای ادغام ارزهای دیجیتال در بازی‌ها، فرصت‌های کسب درآمد واقعی را فراهم می‌کند.
  • سرمایه‌گذاری در Enjin به دلیل کاربردهای واقعی آن در بخش بازی، پتانسیل بازده قابل توجهی دارد.
  • این شبکه ابزارهایی را برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌کند تا NFT های منحصربه‌فرد احراز هویت شده در بلاک چین را ایجاد کنند. همچنین طی یک به روز رسانی، تراکنش‌های NFT در آن رایگان شد و به این ترتیب کاربران می‌توانند NFT‌ ها را بدون هیچ هزینه‌ای ایجاد، ارسال و  یا معامله کنند.

پیش‌بینی قیمت انجین در کوتاه مدت و بلند مدت

انجین کوین در سال ۲۰۱۸ راه اندازی شد. این ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۱ اوج قیمت ۴.۴ دلاری خود را ثبت کرد. با این حال همگام با ریزش بازار ارز دیجیتال، انجین کوین نیز کاهش قیمت‌های شدیدی تجربه کرد. به صورتیکه اکنون زیر ۱ دلار معامله می‌شود.

بر اساس پیش بینی تحلیلگران مطرح بازار ارز دیجیتال، تا پایان سال ۲۰۲۴ احتمالا انجین کوین بتواند سطح ۰.۸۸ دلار را فتح کند. از طرفی برای سال ۲۰۳۰ پیش بینی می‌شود قیمت انجین کوین به ۳.۵ تا ۴ دلار برسد.

9) آوه AAVE

Aave یک پروتکل منبع باز است که برای امور مالی غیرمتمرکز (دیفای)، طراحی شده است. پلتفرم آوه به کاربران امکان می‌دهد برای عرضه و استقراض دارایی‌ها با نرخ بهره متغیر یا ثابت، سود کسب کنند.

انتخاب رمز ارز آوه، به عنوان  سرمایه گذاری در 2023

دلیل انتخاب آوه برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴

  • Aave به کاربران این امکان را می‌دهد که در ازای تامین دارایی‌ها سود کسب کنند و همچنین بتوانند دارایی‌ها را قرض بگیرند.
  • صنعت دیفای در حال پیشرفت است. این صنعت می‌تواند به زودی جایگزین امور مالی سنتی شود. بنابراین پلتفرم‌هایی مانند Aave که راه حل‌های نوآورانه ارائه می‌دهند؛ می‌توانند رشد قابل توجهی داشته باشند.
  • پلتفرم آوه یک ماژول ایمنی، به عنوان پشتیبانی در صورت ورشکستگی دارد.
  • آوه یک پروتکل کاملا غیرمتمرکز است که توسط جامعه آن اداره می‌شود و تضمین می‌کند که تصمیمات به نفع کاربران آن اتخاذ می‌شود.

پیش‌بینی قیمت آوه در کوتاه مدت و بلند مدت

ارز دیجیتال آوه در سال ۲۰۲۱ به قیمت حدود ۵۹۴ دلار رسید. پس از آن تا کنون نتوانسته این سطح قیمت را بازیابی کند. با اینکه در حال حاضر خرید و فروش آوه با قیمتی کمتر از ۱۰۰ دلار معامله می‌شود؛ تحلیلگران وبسایت‌های برتر و معتبر ارز دیجیتال پیش بینی می‌کنند که تا پایان سال ۲۰۲۴ به ۸۳ دلار و تا پایان سال ۲۰۳۰ به ۴۷۰ دلار برسد.

10) آراگون ANT

آراگون یک شبکه متن‌باز است که برای ایجاد و نگهداری سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز (DAO) مبتنی بر بلاک چین اتریوم طراحی شده است. ارز دیجیتال ANT، توکن بومی پلتفرم آراگون، است. ANT به صاحبان خود توانایی رای دادن در مورد تصمیمات حیاتی در مورد آینده پروژه را می دهد.

آرگون مناسب برای سرمایه گذاری در 2023

دلیل انتخاب آرگون برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴

  • آراگون برای کسانی که می‌خواهند سازمانی را ایجاد کنند که توسط اعضای آن کنترل می‌شود، کاربردی است.
  • برای توسعه دهندگان برنامه‌های کاربردی مبتنی بر اتریوم، استفاده از آراگون برای ایجاد مدل حاکمیتی متعلق به اعضا، بسیار مناسب است.
  • پروژه‌هایی مانند Decentraland، Althea Network، District0x و Dappnode با اکوسیستم آراگون ادغام شده‌اند.
  • آینده متعلق به سازمان‌های مستقل آنلاین است و از این جهت ANT می‌تواند پتانسیل فوق العاده‌ای برای رشد داشته باشد.

پیش‌بینی‌های قیمت آراگون در کوتاه مدت و بلند مدت

آراگون، در سال ۲۰۱۷ وارد بازار شد و اوج قیمت ۱۳.۵ دلاری را در سال ۲۰۲۲ تجربه کرد. کارشناسان برتر وبسایت‌های تجزیه و تحلیل ارز دیجیتال، پیش بینی می‌کنند قیمت آراگون تا پایان سال ۲۰۲۴، پتانسیل رسیدن به قیمت ۹ دلار را دارد.

نکته: شما می توانید خرید و فروش ارز آراگون و بیش از 1000 رمز ارز را بدون کارمزد در صرافی ایرانیکارت انجام دهید.

11) پولکادات DOT

پولکادات یک شبکه بلاکچین است که مانند اتریوم به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد برنامه‌ها و قراردادهای هوشمند بسازند. همچنین پولکادات امکان ارتباط برنامه‌های غیرمتمرکز (DAPP) را با سایر شبکه‌های بلاکچین فراهم می‌کند.

در واقع هدف اصلی پولکادات، فراهم کردن یک وب است که در آن بلاک چین‌های مستقل بتوانند اطلاعات را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. با ایجاد این قابلیت توسط پولکادات، انتقال دارایی‌ها بین بلاکچین‌های مختلف راحت شده است.

رمز ارز پولکادات برای سرمایه گذاری در 2023

دلیل انتخاب پولکادات برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴

  • پولکادات می‌تواند با شبکه‌های دیگر از جمله اتریوم مرتبط شود.
  • بسیاری پولکادات را رقیب اتریوم می‌دانند. همچنین اکثر برنامه‌نویسان عقیده دارند پولکادات از اتریوم ایمن‌تر است.
  • پولکادات مقیاس‌پذیری را بهبود بخشیده است.
  • شبکه آن از سرعت معاملات خوبی برخوردار است.

پیش‌بینی‌های قیمت پولکادات در کوتاه مدت و بلند مدت

پولکادات اوج قیمت خود را در سال ۲۰۲۱، با قیمت ۵۳ دلاری تجربه کرده است. پس از آن تا به حال، فاصله بسیاری از اوج قیمت خود گرفته است. برخی وبسایت‌های معتبر در زمینه تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال، پیش بینی می‌کنند که قیمت پولکادات تا پایان سال ۲۰۲۴ پتانسیل رسیدن به ۱۰ دلار را دارد. در مقاله آینده پولکادات، نظر کارشناسان برتر ارزهای دیجیتال درباره پیش بینی قیمت dot تا سال ۲۰۳۰ را بررسی کرده‌ایم.

12) کازماس ATOM

کازماس یک شبکع بلاکچین غیرمتمرکز، با کاربرد بسیار منحصر به فرد است. کازماس را اینترنت بلاک چین می‌نامند. چرا که به بلاک چین‌های مختلف اجازه می‌دهد تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، داده‌ها را به اشتراک بگذارند و تراکنش انجام دهند.

انتخاب کازماس برای سرمایه گذاری در 2023

دلیل انتخاب کازماس برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴

  • اتصال بلاک چین‌های مختلف باعث ایجاد یک اکوسیستم وسیع می‌شود و این موضوع کاربرد و تقاضا برای خرید توکن ATOM را افزایش می‌دهد.
  • کازماس کمبود قابلیت همکاری در بازار را برطرف می‌کند و به بلاک چین‌های مختلف اجازه می‌دهد با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.
  • کازماس دارای بیش از ۲۰ میلیون کاربر ثبت شده است. از این نظر می‌توان شبکه آن را یک پایگاه کاربری قوی دانست که در نهایت می‌تواند باعث تعامل و ارزش بیشتر پلتفرم آن شود.
  • به عنوان یک شبکه PoS، کاربران می‌توانند با استیک کردن توکن‌های ATOM خود، درآمد غیرفعال داشته باشند.
  • سرمایه‌گذاری در کازماس به معنای حمایت از یک نوآوری است که قطعا در آینده نقش مهمی خواهد داشت.

پیش‌بینی قیمت کازماس در کوتاه مدت و بلند مدت

کازماس در سال ۲۰۱۹ راه اندازی شد و در سال ۲۰۲۱ توانست اوج قیمت خود را در سطح ۴۴ دلار ثبت کند. هر چند اکنون با قیمتی کمتر از ۸ دلار به روند خود ادامه می‌دهد اما پیش بینی‌ها نشان می‌دهند که کازماس می‌تواند تا پایان سال ۲۰۲۴ به قیمت ۱۴ دلار و تا سال ۲۰۳۰ به قیمت ۹۰ دلار برسد.

13) بایننس کوین BNB

بایننس یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال در جهان است و کوین اصلی آن BNB، مواردی مانند کاهش کارمزدهای معاملاتی، سهام داری، استفاده در شبکه اسمارت چین و … را در اکوسیستم صرافی بایننس ارائه می‌دهد. در حال حاضر شبکه بایننس اسمارت چین به دلیل کارمزدهای بسیار کم و توان عملیاتی بالا برای پروژه‌های dApps و DeFi مورد توجه زیادی قرار گرفته است.

انتخاب بایننس کوین BNB برای سرمایه گذاری در 2023

دلیل انتخاب BNB برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴

  • بایننس کوین در حال حاضر چهارمین ارز از لحاظ ارزش بازار است.
  • به عنوان توکن بومی یک صرافی بزرگ، برای BNB می‌توانیم شاهد افزایش پذیرش و حجم معاملات باشیم.
  • رشد پروژه‌ها در زنجیره هوشمند بایننس، می‌تواند تقاضای خرید BNB را افزایش دهد که این درنهایت موجب افزایش ارزش بایننس کوین خواهد شد.
  • بایننس به صورت دوره‌ای توکن سوزی BNB را انجام می‌دهد که می‌تواند عرضه را کاهش دهد و باعث کمیابی و ارزشمند شدن آن شود.

پیش‌بینی‌های قیمت بایننس کوین در بلند مدت و کوتاه مدت

بایننس کوین از اوج قیمت ۶۵۵ دلاری در سال ۲۰۲۱، تا ۲۱۵ دلار در سال ۲۰۲۲، در طول بازار نزولی کریپتو، کاهش یافت. اکنون با توجه به پتانسیل کلی بازار برای رشد قیمت، برخی وبسایت‌های معتبر، معتقدند تا پایان سال ۲۰۲۴، بایننس کوین می‌تواند به قیمت 443 دلار برسد. شما می‌توانید در مقاله آینده بایننس کوین، پیش بینی قیمت این ارز تا سال ۲۰۳۰ را مشاهده کنید.

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین راهکار برای سرمایه‌گذاران، افزایش دانش و آگاهی خود درباره بازار ارزهای دیجیتال و تحلیل دقیق شرایط فعلی بازار است. برای انتخاب بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری، باید به ویژگی‌های در این بخش به آن‌ها اشاره می‌کنیم، توجه داشته باشید:

  • حجم مبادلات و ارزش بازار

هرچقدر ارزش بازار یک رمزارز بیشتر باشد، ثبات قیمت آن بیشتر و نوسان قیمت آن کمتر است. در مقابل توکن‌هایی با ارزش بازار پایین تر، می‌توانند پتانسیل رشد بالاتری داشته باشند. هرچند که با ریسک بیشتری هم همراه است. به صورت کلی ارزهای دیجیتال با ارزش بازاری بین ۱ تا ۱۰ میلیارد دلار، نوسان قیمت و ریسک کمتری دارند. این در حالیست که ارزهای دیجیتال با ارزش بازار کمتر از ۱ میلیارد دلار، پتانسیل رشد بالاتر و البته ریسک بیشتر را دارند.

از طرف دیگر، هرچقدر حجم مبادلات یک رمزارز بیشتر باشد، تمایل معامله گران به خرید و فروش آن بیشتر است که در نهایت باعث افزایش نقدشوندگی آن نیز می‌شود. بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که ارز دیجیتال انتخابی، از حجم معاملات مناسبی در صرافی‌های معتبر برخوردار است. چرا که در این صورت، در هر لحظه‌ای می‌توانید آن را خرید و فروش کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت

  • امنیت بالا

امنیت و اعتمادسازی در ارزهای دیجیتال نیز یکی دیگر از ویژگی‌های حائز اهمیت برای سرمایه‌گذاران است. یک ارز دیجیتال مناسب سرمایه گذاری، باید پروتکل‌های امنیتی قوی به منظور جلوگیری از هک و کلاهبرداری‌ها باشد.

  • کاربرد واقعی

برای سرمایه گذاری، به دنبال رمزارزهایی باشید که پتانسیل پذیرش گسترده توسط افراد و سازمان‌ها، هم به عنوان وسیله پرداخت و هم به عنوان برنامه‌های کاربردی در دنیای واقعی، دارند. به عبارت دیگر، رمزارزهایی که برای انجام تراکنش‌های مالی، پرداخت، خرید کالاها، خدمات و … مورد استفاده قرار می‌گیرند، برای سرمایه گذاران جذاب هستند.

  • تیم توسعه فعال

یک ارز دیجیتال با تیم توسعه فعال، نشان دهنده پیشرفت مداوم پروژه است. بنابراین بهتر است که ارز دیجیتالی که قصد سرمایه‌گذاری در آن را دارید، به عنوان یک ارز دیجیتال معتبر شناخته شده باشد که تیم توسعه دهنده آن، در پی گسترش روز افزون شبکه هستند. چرا که ارزهای دیجیتال با تکنولوژی پیشرفته، شانس بالاتری برای موفقیت در آینده دارند.

می‌توانید از پلتفرم‌هایی مانند GitHub برای مشاهده میزان فعال بودن یک پروژه استفاده کنید. همچنین با مطالعه وایت پیپر پروژه می‌توانید بفهمید که آیا پروژه برای آینده ابتکارات متفاوت و مزایای ویژه‌ای را در نظر دارد یا خیر؟ تحقیق کنید که آیا پشتیبانی رمزارز مورد نظر قوی است؟ توسعه دهندگان آن چه کسانی هستند و چه سوابق موفقی دارند؟

  • عدم تمرکز

مهم‌ترین ویژگی که یک ارز دیجیتال را به مورد مناسب برای سرمایه‌گذاری تبدیل می‌کند، عدم تمرکز شبکه آن است. چرا که یک شبکه غیرمتمرکز امن‌تر است و کمتر مورد نفوذ یا دستکاری قرار می‌گیرد.

  • شفافیت

پروژه باید در مورد اهداف، به روزرسانی‌ها و هرگونه مشکل شفاف باشد. درواقع روند توسعه پروژه، باید به طور مناسب از طریق رسانه‌های شبکه، اطلاع‌رسانی شود. به نحوی که سرمایه گذاران بتوانند تمامی جوانب پروژه را برای سرمایه گذاری، بررسی کنند.

  • مشارکت‌ها و همکاری‌ها

هرچقدر شبکه یک ارز دیجیتال، با برندهای معتبر همکاری‌ها و مشارکت‌های بیشتری داشته باشد، اعتبار آن رمزارز بیشتر می‌شود. برای مثال اگر روزی آمازون پرداخت به وسیله دوج کوین را در اختیار کاربران قرار دهد، بدون شک باید دوج کوین را برای سرمایه‌گذاری مورد توجه قرار دهید.

  • نوآوری

پروژه‌هایی که راه حل‌های جدید را مطرح می‌کنند، در نظر بگیرید. برای مثال وقتی پروژه‌ای نوآوری در زمینه شاردینگ، راه حل‌های خارح از بلاکچین و یا یک مکانیسم اجماع منحصر به فرد را معرفی می‌کند، می‌تواند نشان دهد که پتانسیل‌های خوبی برای بلند مدت دارد.

  • ترندهای جدید

ارزهای دیجیتال که راه حل‌هایی نوین ارائه می‌دهند یا به ارتقای فناوری‌ها می‌پردازند، قابلیت رشد بسیاری خواهند داشت. برای مثال فرض کنید یک ارز دیجیتال، یک نوآوری کاربردی در بخش nft ارائه دهد. چنین پروژه‌ای قطعا مناسب سرمایه‌گذاری خواهد بود.

سخن آخر

کاربران عزیز توجه کنید که هیچ پیش بینی در بازار پر نوسان ارزهای دیجیتال کاملا دقیق نیست. کارشناسان با توجه به شواهد موجود و بررسی پلتفرم‌ها و داده‌های تاریخی سطوح قیمتی پیش روی ارزها را تعیین می‌کنند. بنابراین لازم است به این نکته توجه کنید که برای سرمایه گذاری در این بازار حتما باید اطلاعات کافی داشته باشید تا متحمل ضرر نشوید.

بهترین ارز دیجیتتال برای سرمایه گذاری
سوالات متداول
Request for Quote

ارز دیجیتال یا ارز رمز‌نگاری شده دارایی‌های دیجیتالی هستند که به عنوان یک ارزش مورد استفاده قرار می‌گیرند. یک دولت مرکزی نمی‌تواند ارز‌های دیجیتال را کنترل کند. بنابراین صنعت ارز‌های دیجیتال به صورت ناشناس عمل می‌کند و متکی به ساختار سنتی بانکی نیست. هرکسی می‌تواند تنها با داشتن یک موبایل یا کامپیوتر و اینترنت در هر کجای دنیا ارز دیجیتال ارسال یا دریافت کند.

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری ۲۰۲۴
در عصر دیجیتالی هستیم که ماهیت پول، سریع‌تر از آن چیزی که ما تصور می‌کردیم، در حال تکامل است. ارزهای دیجیتال شکل جدیدی از پول را برای دنیا تعریف کردند....
4.67 از 15 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید
  1. با سلام خدمت همه عزیزان….دوستان من ارزهای (شیبا/سلر/اس ال پی/بی بی دوج/کیشو/کاردانو/وینک/ترون/لوناluna /////////اینا رو در سبدم هولد کردم برای بلندمدت ایا کسی هست منو راهنمایی کنه که به جای چندتا از این ارزها رو با ارزهای دیگه جابجا کنم؟؟؟خیلی ضرر کردم لطفا تا قیمتها سعودی نشده یکی راهنماییم کنه

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی، خرید و فروش ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری کردن در آن نیازمند تحقیق، مطالعه و بررسی‌های زیاد است. لطفا در این زمینه از دانش و اطلاعات خود استفاده کنید.
      پایدار باشید
      ایرانیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • دوست عزیز شما در انتخاب ارزها اشتباه کردید درست ولی اشتباه بزرگتر وقتی اتفاق میافته که بخوای این ارزهایی که داری رو بفروشی و ارزهای دیگه بخری پیشنهاد میکنم اگه به پولش نیاز ندارید تا آپریل ۲۰۲۵ نگه دارید مطمئنم خوشحال خواهی بود

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  2. بهترین ارزها درحال حضر بنظر شخصی بنده باتحقیقات مفصلی که داشتم نظر کارشناسان خبره جهانی رو هم بررسی کردم اولیش سلطانه بیت کوین..بعدسلطان سولانا ترا استلار ترون دوج کوین ومانند کوین برای سرمایه گذاری درسال ۲۰۲۲…مثلا برای سولانا وترا پیش بینی ۱۰۰۰دلاری تا آخر۲۰۲۲شده وتا ۵۰۰۰هزار هم‌پیش بینی شده..انشاالله همتون پرسود باشید

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی، از آنجایی که بازار رمزارزها بسیار پر ریسک است، بنابراین بهتر است از دانش و تحقیقات خود در این زمینه استفاده کنید.
      پایدار باشید
      ایرانیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  3. بنده ارزهای بنیادی تو سبدم دارم ولی به دنبال سود چند هزار درصدی هستم و ارزش ریسک داره و ارزی مثل سیفمون رو حتما تو سبدم نگه میدارم

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی
      از این که دیدگاه خود را با ما به اشتراک گذاشتید، متشکریم.
      پایدار باشید
      ایرانیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  4. با سلام بهترین ارز دیجیتالی که میتونم بهتون پیشنهاد بدم ارزهای تازه به دنیا رسیده هستند که سودهای میلیاردی به هولدرهاشون میدن
    هولدرهای میلیونری که حتی میلیونر هم نبودند و پایین تر بودند با خرید یکساله ی این ارز میلیاردر شدند و اون هم ارزی مثل ((شیبا)) بود
    همچنین برای سوددهی برتر ارز (((((ترون)))) میتونه رشد 5برابری داشته باشه و در آستانه ی انفجاره میزان توکن سوزی های این ارز ترون به حدی هست که دیگه فروشنده ای باقی نمونده و این میتونه تقاضا رو روی این ارز به شدت افزایش بده ………. به کم قانع نباشید همیشه زیاد بخواهید تا زیاد بدست آورید
    ارز دیگه هم که خوبه بگم بخرید (((((سلر نتورک)) هست ……………. عالی برای سوددهی 3برابری 300درصدی
    و همچنین گوشه ی چشمی هم به رقیب (((شیبا یعنی (((((((دوج کوین داشته باشید.
    ==============
    امیدوارم بهترین ها در بهترین لحاظ قسمتتون بشه
    پس چی شد::::: شیبا —- دوج کوین ——– سلر نتورک ——– ترون

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  5. به نظر من زندگی جای ریسک این همه پول هدر دادیم چی شد اینم روش هر کسی میخواد زندگیش دگرگون بشه آینده خوبی داشته باشه باید ارز دیجیتال داشته باشد تنها راه نجات ما جهان سومی ها …
    ارزهای کاردانو … ترون …ریپل …پولکادات….وی چین …فچ ….سواپ ….شیبا ….ماسک …لایت کویین …و بایننس باید داشته باشد …

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی، از این که نظر و دیدگاه خود را با ما به اشتراک گذاشتید، متشکریم.
      پایدار باشید
      ایرانیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...