سرور مجازی

سرور مجازی اشتراکی چیست؟

سرور مجازی اشتراکی چیست؟

سرورها انواع مختلفی دارند که وقتی بخواهید نسبت به تهیه یک سرور خوب برای سایت خود اقدام کنید، در انتخاب نوع آن با شک و تردید مواجه می‌شوید. پس بهتر است قبل از تهیه سرور ابتدا با انواع آن آشنا شوید. در این مقاله قصد داریم به بررسی سرور مجازی اشتراکی و ویژگی‌های آن بپردازیم. بنابراین اگر می‌خواهید بدانید کاربرد سرور مجازی اشتراکی چیست این مقاله را بخوانید.

سرور مجازی اشتراکی چیست؟

هر یک از کامپیوترهای شما که به شبکه متصل هستند، به نوبه خود می‌توانند یک سرور باشند. ولی چون فراهم کردن تجهیزات، پهنای باند، نرم افزارها و پشتیبانی سرورها هزینه‌بر است و برای صاحبان وبسایت به صرفه نیست، بنابراین شرکت‌هایی مسئولیت این کار را پذیرفته و در سطح بزرگ و گسترده در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند. سرورهای اشتراکی، یکی از محبوب‌ترین، راحت‌ترین و ارزان‌ترین سرورها به حساب می‌آیند. در سرورهای اشتراکی چندین وبسایت به صورت همزمان می‌توانند از امکانات و خدمات یک سرور بهره‌مند شوند.

سرور به معنی کامپیوتری است که همیشه روشن است و می‌تواند پاسخ کاربران را داده و نیاز آن‌ها را برطرف نماید. در واقع سرور وظیفه سرویس‌دهی و ارائه خدمات به سرورهای دیگر را بر عهده دارد.

مزایای استفاده از سرور مجازی اشتراکی چیست؟

بعد از تعاریف بالا و دانستن این که سرور مجازی اشتراکی چیست، حتما می‌خواهید بدانید چنین سروری که بین کامپیوترهای دیگر مشترک است، چه مزیت‌هایی دارد. در این قسمت به  کاربرد سرور مجازی اشتراکی اشاره می‌شود:

  1. هزینه سرور مجازی اشتراکی نسبت به سرور اختصاصی کمتر است.
  2. می‌توان منابع آن را در هر زمان ارتقاع داد.
  3. سرعت متناسبی را ارائه می‌دهد.
  4. می‌تواند بین مجازی سازها جا به جا شود.
  5. سرعت راه اندازی آن بسیار بالا است.
  6. عملکردی مشابه با سرور اختصاصی دارد.
  7. دارای پهنای باند بالایی می‌باشد.
  8. امنیت بالاتری نسبت به سایر سرورها دارد.
  9. آی‌پی معتبر و اختصاصی به همراه دارد.

از معایب سرور مجازی اشتراکی نیز می‌توان به تعمیر و نگهداری و پیکربندی و مدیریت دشوار آن اشاره کرد.

برای خرید سرور مجازی، می‌توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید و در خواست خود را از طریق لینک زیر ثبت کنید.

خرید سرور مجازی خارجی

چه ویژگی‌های سرور مجازی اشتراکی آن را متمایز می‌کند؟

هر یک از شما برای این که بتواند از یک کالای خاص حمایت کنید و آن را به عنوان کالای برگزیده خود برگزیند، باید از ویژگی‌های متمایز آن اطلاع داشته باشد. در مورد سرور مجازی هم حتما می‌خواهید بدانید که نسبت به سایر سرورها چه ویژگی‌های متمایزی دارد؟

  • محدودیت انتقال داده‌ها

به محدودیتی که در انتقال داده‌ها وجود دارد، ترافیک ماهانه یا Data Transfer گفته می‌شود که میزان اطلاعات مبادله شده با کامپیوتر را مشخص می‌کند. در واقع سرور مجازی اشتراکی میزان فایل‌هایی که به سرور ارسال و دریافت شده است را به صورت ماهانه مشخص می‌کنند که از این مقدار هم نباید بیشتر باشد.

توجه کنید که هر بار سایت توسط کاربران بازدید شود، اطلاعات بین سرور و کامپیوتر انتقال می‌یابد. به این صورت اگر بازدیداز یک سایت بالا باشد بسته به نوع فایل‌های مورد استفاده پهنای باند آن نیز افزایش می‌یابد.

  • امنیت سرور

همان طور که پیش از این نیز گفته شد، سرور مجازی اشتراکی از امنیت بالایی برخوردار است و دارای محدوده وسیعی از ابزارها و امکانات امنیتی مثل فایروال‌ها، ضد ویروس‌ها و … می‌باشد.

  • پایگاه داده و برنامه نویسی

برنامه نویسی عمدتا به زبان php، ASP  یا… است که پشتیبانی از این زبان‌ها و ایجاد دیتابیس‌های My SQL نکته مهم و قابل توجهی در انتخاب میزبان است که باید به آن توجه شود.

  • حجم دیسک

حجم دیسک (Disk space) فضایی است که شما می‌توانید از دیسک سخت سرورهای میزبان استفاده نمایید و این بر حسب نیاز از چند صد مگابایت تا چند گیگ متفاوت می‌باشد. توج کنید که حجم فایل‌های ارسالی به سرور اجاره‌ای باید مساوی یا کمتر از فضای اجاره شده باشد.

کاربرد سرور مجازی اشتراکی

تفاوت سرور اختصاصی و اشتراکی چیست؟

با توجه به مزیت‌ها و معایبی که برای سرور مجازی اختصاصی وجود دارد، همچنین با توجه به نوع سایت خود می‌توانید بهترین سرور را برای پشتیبانی خریداری کنید. اگر قیمت برای شما اهمیت دارد و در ابتدا نمی‌خواهید هزینه سنگین متقبل شوید و می‌خواهید یک سایت مبتدی و تازه راه اندازی کنید، بهتر است سرور مجازی اشتراکی استفاده نمایید. اگر سایت مورد نظر شما امنیت بالایی نیاز دارد و اطلاعات زیادی در آن رد و بدل می‌شود، بهتر است از سرور مجازی اختصاصی استفاده کنید. سرور اختصاصی می‌تواند خدمات را به صورت کامل در اختیار شما قرار دهد. همچنین در صورتی که سرعت برای شما اهمیت دارد، سرورهای اختصاصی دارای سرعت بیشتری هستند و می‌توانند نیاز شما را برطرف کنند. چرا که سرور اختصاصی تنها یک سایت را پشتیبانی کرده و خدمات بیشتری ارائه می‌کند.در صورتی که اگر از سرورهای مجازی اشتراکی استفاده نمایید، سایت شما برای سرور ممکن است الویت نباشد و در نتیجه سرعت لو بسیار پایین باشد.

بیشتر بخوانید: وی پی اس چیست و سرور مجازی چه مزایایی دارد؟

کاربرد سرور مجازی اشتراکی

سخن نهایی

با خواندن این مقاله آموختید سرور مجازی اشتراکی چیست، چه مزایایی و چه تفاوتی با سرور مجازی اختصاصی دارد؟ همچنین با کاربرد سرور مجازی اشتراکی آشنا شدید. قبل از اقدام برای داشتن سرور ابتدا در نظر بگیرید که چه مواردی برای شما اهمیت دارد؟ سرعت، امنیت یا قیمت؟  سپس بر اساس نوع نیاز خود سرور مجازی مورد نظر را برای سایت خود انتخاب کنید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
مهم‌ترین تفاوت سرور مجازی و اختصاصی چیست؟
سرور مجازی
مهم‌ترین تفاوت سرور مجازی و اختصاصی چیست؟
سرور اختصاصی منابع را به صورت کاملا اختصاصی در اختیار وبسایت قرار داده و می‌توانید تمامی دیتاها و اطلاعات خود را روی آن قرار دهید، بدون این که امکانات این...
آموزش ساخت سرور مجازی در vmware
سرور مجازی
آموزش ساخت سرور مجازی در vmware
آموزش ساخت سرور مجازی در vmware یک مقدمه برای ایجاد و مدیریت محیط‌های مجازی در VMware است. VMware یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های مجازی ساز است که برای شما امکان ساخت...
بهترین سرور مجازی برای پی پال چیست؟
سرور مجازی
بهترین سرور مجازی برای پی پال چیست؟
استفاده از پی پال برای کاربران ایرانی، به دلیل اعمال تحریم‌ها با سختی‌هایی رو به رو است. از آنجایی که برخی از افراد برای انجام تراکنش‌های بین المللی به حساب...