سرور مجازی

سرور مجازی لینوکس چیست؟

سرور مجازی لینوکس چیست؟

در صورتی که سایت شما ترافیک بالایی دارد یا فکر می‌کنید در آینده ترافیک آن افزایش می‌‌یابد، بهترین گزینه برای هاست و میزبانی آن استفاده از سرور مجازی لینوکس است. ولی سرور مجازی لینوکس (Linux) چیست و چه مزایایی دارد؟ این مقاله را بخوانید تا به صورت کامل بتوانید پاسخ این دو سوال را دریافت کنید.

سرور مجازی لینوکس (Linux) چیست؟

سرور مجازی لینوکس، یک وی پی اس اختصاصی است که بر روی سیستم عامل مخصوص به خودش، یعنی لینوکس اجرا می‌شود. سرور مجازی در واقع بر روی یک سرور فیزیکی میزبانی می‌شود و می‌توان آن را به صورت مستقل مدیریت کرد.

برای خرید سرور مجازی (VPS)، می‌توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید و در خواست خود را از طریق لینک زیر ثبت کنید.

خرید سرور مجازی

سرور مجازی لینوکس (Linux Vps) که بر روی سیستم عامل لینوکس اجرا می‌شود، یک سرور مجازی است که روی سرور فیزیکی میزبانی شده و در کامپیوتر میزبان قابل اجرا است. البته کامپیوتر می‌تواند چند سرور مجازی دیگر را نیز اجرا کند.

سرور مجازی لینوکس چه مزایایی دارد؟

استفاده از سرور مجازی لینوکس جدا از این که صرف افزایش ترافیک می‌شود مزیت‌های دیگری نیز به همراه دارد که در این قسمت به آن‌ها پرداخته می‌شود.

  1. استفاده از سرور مجازی لینوکس آسان است.
  2. امنیت بالایی دارد.
  3. مقرون به صرفه است.
  4. انعطاف پذیری زیادی دارد.
  5. قابلیت اصلاح و بهبود سرور مجازی برای کاربران و بهبود دهندگان سایت وجود دارد.

سرور لینوکس پایداری بالایی نسبت به سایر سرورها دارد و بیشتر سهم بازار را به خود اختصاص داده است. البته سرور‌های ویندوز نیز کاربران خاص خودش را دارد. شما می‌توانید محیط سرور مجازی خود را متناسب با نیازهایتان تغییر داده و تجربه کاربران را بهبود ببخشید.

بیشتر بخوانید: سرور مجازی چیست؟

مقایسه سرور مجازی لینوکس با سرور اختصاصی

سوالی که بسیاری از شما ممکن است در مورد سرور مجازی لینوکس داشته باشید این است که سرور مجازی لینوکس با سرور اختصاصی چه تفاوتی دارد؟ یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های این دو سرور، کمتر بودن هزینه سرور مجازی است. همچنین سرور‌های مجازی لینوکس روی سیستم‌هایی کار می‌کنند که از سرور اختصاصی قدرتمند ترند و عملکرد و ظرفیت بیشتری نسبت به آن دارند.

انتقال از هاست اشتراکی به وی پی اس لینوکس

یک کاربر هاست اشتراکی به راحتی می‌تواند داده‌‌‌‌های خود را به سرور مجازی لینوکس منتقل کند. روند انتقال اطلاعات از هاست اشتراکی به سرور لینکوس کمی پیچیده است و به تازه کارها توصیه نمی‌شود. ولی افرادی که مهارت زیادی در این زمینه دارند می‌توانند داده‌های خود را به سرور لینوکس منتقل کنند.

میزبانی سرور مجازی لینوکس

هر فردی حتی کسی که علاقه دارد یک وبلاگ شخصی داشته باشد، می‌تواند از سرور مجازی لینوکس بهره‌مند شود. همچنین اگر شما در حال ایجاد و توسعه یک سایت هستید، می‌توانید از سرور مجازی لینوکس بهره‌‌مند شوید و استفاده از آن باعث رشد و افزایش ترافیک سایت شما می‌شود. علاوه بر این کسب و کارها و شرکت‌هایی که به دنبال انعطاف پذیری بیشتری در آپشن‌ها و امکانات سایت خود هستند و می‌خواهند خدمات عالی را ارائه دهند، حتما باید به فکر یک سرور مجازی باشند.

چون سرور مجازی مقرون به صرفه است، پس با استفاده از آن بسیاری از هزینه‌ها کاهش می‌یابد و همان عملکردهای سرور اختصاصی به کاربران ارائه می‌شود.

سرور مجازی لینوکس چیست

قابلیت به اشتراک گذاشتن سرور مجازی لینوکس با دیگر کاربران

در بیشتر موارد قابلیت به اشتراک گذاشتن سرور مجازی لینوکس با دیگر کاربران وجود دارد ولی این به این معنا نیست که شما در حال افت عملکرد هستید. هر سرور مجازی سیستم عامل مخصوص به خود را دارد و هر کدام از آن‌‌ها به صورت مستقل قابلیت مدیریت را دارند.

در واقع هر وی پی اس مجازی، سیستم عامل‌‌ها و داده‌های مربوط به خود را دارد که از سایر سیستم‌ها و داده‌های سرورهای فیزیکی و سرورهای مجازی، مجزا است. با وجود تشابهات سرورهای فیزیکی با سرورهای مجازی، کاربر می‌تواند از تمامی مزایای آن مانند یک سرور اختصاصی و به صورت رایگان بهره‌مند گردد.

اگر قصد خرید سرورهای مجازی را دارید، مقاله‌های راهنمای خرید VPS را مطالعه کنید.

استفاده از سرور مجازی لینوکس برای افراد نا آشنا

افرادی که آشنایی چندانی به سرور مجازی لینوکس ندارند، می‌توانند از یک شرکت هاستینگ، وی پی اس لینوکس مدیریت شده را خریداری کرده و آن شرکت موظف است که سرویس شما را مدیریت کند. در این صورت هر چیزی که برای اجرا در سرور خود نیاز دارید، بر روی سرورتان نصب و تنظیم خواهد شد.

سخن نهایی

با خواندن این مقاله آموختید سرور مجازی چیست و چه مزایایی دارد؟ همچنین با تفاوت سرور مجازی با سرور اختصاصی آشنا شدید. در صورتی که تجربه استفاده از این سرور مجازی را دارید خوشحال می‌شویم که نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

سرور مجازی لینوکس چیست؟
در صورتی که سایت شما ترافیک بالایی دارد یا فکر می‌کنید در آینده ترافیک آن افزایش می‌‌یابد، بهترین گزینه برای هاست و میزبانی آن استفاده از سرور مجازی لینوکس است....
5 از 2 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
مهم‌ترین تفاوت سرور مجازی و اختصاصی چیست؟
سرور مجازی
مهم‌ترین تفاوت سرور مجازی و اختصاصی چیست؟
سرور اختصاصی منابع را به صورت کاملا اختصاصی در اختیار وبسایت قرار داده و می‌توانید تمامی دیتاها و اطلاعات خود را روی آن قرار دهید، بدون این که امکانات این...
آموزش ساخت سرور مجازی در vmware
سرور مجازی
آموزش ساخت سرور مجازی در vmware
آموزش ساخت سرور مجازی در vmware یک مقدمه برای ایجاد و مدیریت محیط‌های مجازی در VMware است. VMware یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های مجازی ساز است که برای شما امکان ساخت...
بهترین سرور مجازی برای پی پال چیست؟
سرور مجازی
بهترین سرور مجازی برای پی پال چیست؟
استفاده از پی پال برای کاربران ایرانی، به دلیل اعمال تحریم‌ها با سختی‌هایی رو به رو است. از آنجایی که برخی از افراد برای انجام تراکنش‌های بین المللی به حساب...