بلاکچین

سوپر سایکل بیت کوین چیست ؟ | بهترین زمان خرید و فروش بیت کوین

سوپر سایکل بیت کوین چیست ؟ | بهترین زمان خرید و فروش بیت کوین

کی بیت کوین بخریم ؟ کی بیت کوین بفروشیم ؟ بهترین زمان خرید و فروش بیت کوین چیست ؟ در طی سال ها به همه ثابت شد که افزایش قیمت بیت کوین پایان ندارد. بسیاری از کارشناسان مالی پیش بینی می کنند که بیت کوین در سال جاری به ۱۰۰.۰۰۰ دلار برسد و برخی دیگر می گویند که این رقم در نهایت به ۱ میلیون دلار می رسد. چه چیزی پشت افزایش قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال است و آیا این افزایش ها پایدار هستند؟ بسیاری بر این باورند که ما در سوپر سایکل بیت کوین قرار داریم. این یک زمان مهم و هیجان انگیز برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال است، اما شما باید قبل از شروع کار، درک درستی از آنچه در حال انجام است داشته باشید. در این مقاله خواهیم گفت سوپر سایکل بیت کوین چیست و چگونه می توان از این فرصت برای سود گرفتن از بازار استفاده کرد؟

سوپر سایکل بیت کوین چیست؟

سیکل های طولانی مدت یا سوپر سایکل (supercycle) پدیده ای است که در آن افزایش صعودی قیمت بازار باعث افزایش بیشتر قیمت آن می شود. قیمت ها در این بازار به طرز شگفت آوری افزایش می یابند. فرآیند جالبی است نه؟

این چرخه ی افزایش قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۱ اتفاق افتاد. مردم می بینند که بازار صعودی است و به سرمایه گذاری علاقه مند می شوند بنابراین شروع به خرید آن می کنند که این پدیده خود، باعث افزایش قیمت می شود. در نهایت افراد بیشتری نسبت به سرمایه گذاری اطمینان پیدا می کنند و آنها را ترغیب به خرید بیشتر می کند تا قیمت بیشتر شود و این روند نسبتا طولانی است.

به طور معمول، اصطلاح “ابرچرخه” یا “سوپر سایکل” برای موارد یا کالاهایی که قیمتشان در چند دهه صعودی بوده اند، استفاده می شود، اما اخیراً بسیاری از تحلیلگران مالی این اصطلاح را برای بیت کوین بکار می برند. بیت کوین دقیقا همین ویژگی را داشته و در طی دهه گذشته روندی صعودی را تجربه کرده است. قابل ذکر است که بیت کوین از زمان شروع بیماری کرونا در سال ۲۰۲۰ نیز در بسیاری از جوامع به محبوبیت بیشتری دست یافته است.

سوپر سایکل بیت کوین چیست

برای بررسی کامل بیت کوین می توانید مقاله بیت کوین چیست؟ را مطالعه کنید.

مراحل سوپر سایکل بیت کوین کدامند؟

از سال ۲۰۰۹ این روند صعودی به وجود آمد. اما بیت کوین به یک ثبات قیمتی نمی رسد و در چرخه هایی دچار روند نزولی می شود. دقیقا به همین علت، ارزیابی دقیق الگوهای حرکت قیمت بیت کوین دشوار است. با این وجود، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ما در یک سوپر سایکل بیت کوین یا ابر چرخه،  هستیم.

چرخه بازار بیت کوین حدودا هر چهار سال اتفاق می افتد، که شامل یک روند صعودی قوی و پس از آن یک عقب نشینی چشمگیر است. این چرخه بازار حول وقایع نصف شدن پاداش بیت کوین است که تقریبا هر ۴ سال اتفاق می افتد. رویداد “هاوینگ” یا نصف شدن پاداش بیت کوین زمانی است که پاداش استخراج بلوک های جدید بیت کوین 50٪ کاهش یابد. این کار تا زمان استخراج ۲۱ میلیون بیت کوین ادامه خواهد داشت. ما به تازگی هاوینگ سال ۲۰۲۰ را پشت سر گذاشته ایم، این بدان معناست که دوباره در آغاز چرخه  ۴ ساله ی بازار بیت کوین هستیم.

چرخه بازار بیت کوین از چهار مرحله مشخص تشکیل شده است: انباشت (accumulation)، ادامه (continuation)، رشد نمایی (parabolic) و اصلاح (correction). در قسمت شرح مختصری از هرکدام را برای شما می آوریم و خواهیم گفت بهترین زمان خرید و فروش بیت کوین چه موقع است :

  • مرحله انباشت (accumulation phase)

همانطور که از نامش مشخص است، به زمانی گفته می شود که سرمایه گذاران بیت کوین را در سطح کلان خریداری کرده و جمع می کنند. این مرحله در اولین فاز پس از راه اندازی بیت کوین اتفاق افتاد، همچنین به دنبال مرحله چرخه بازار بیت کوین، مرحله اصلاح اتفاق می افتد. مرحله انباشت بهترین زمان برای خرید بیت کوین به منظور بهرمندی از بیشترین سود بازار است.

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از طریق ایرانیکارت

خرید و فروش ارز  دیجیتال

  • مرحله ادامه (continuation phase)

وقتی سرمایه گذاران بیت کوین انباشت می کنند، قیمت بالاتر می رود تا زمانی که وارد مرحله ” ادامه” بشود. وقایع هاوینگ و نصف شدن پاداش ماینیگ دراین مرحله اتفاق می افتد و موج جدیدی از انباشت را آغاز می کند و نهایتا خرید و استقبال زیاد باعث وارد شدن در فاز بعدی یعنی رشد بی سابقه یا مرحله ی پارابولیک می شود.

  • مرحله ی رشد نمایی (parabolic phase)

مرحله پارابولیک با مشخص شدن بالاترین قیمت بیت کوین مشخص می شود. بسیاری از سرمایه گذاران در این مرحله سود خود را به فروش می رسانند، برخی دیگر بخشی از سهام یا تمام دارایی خود را می فروشند، که می تواند منجر به اصلاحات قابل توجه قیمت شود. این مرحله با نوسانات شدید قیمتی همراه است.

  • مرحله اصلاح (correction phase)

بعد از اتمام هیجانات مرحله قبلی و فاز پارابولیک، بیت کوین برای اصلاح قیمتی آماده می شود. از نظر تاریخی بیت کوین در مرحله اصلاح به طور متوسط ۸۰٪ کاهش قیمت داشته است، بنابراین وقتی وارد این مرحله می شوید مراقب باشید که دچار ضررهای مالی سنگین نشوید.

کی بیت کوین بخریم - کی بیت کوین بفروشیم

کی بیت کوین بخریم ؟ کی بیت کوین بفروشیم ؟

اکنون در کدام مرحله هستیم ؟

تاریخ نگارش مقاله: ۱۴۰۰/۰۳/۰۹

کی بیت کوبن بخریم ؟ کی بیت کوین بفروشیم ؟ ما اکنون در مرحله پارابولیک چرخه بازار بیت کوین هستیم که همیشه با نوسانات شدید و سرخوشی سرمایه گذاران تعریف می شود.  این زمانی هیجان انگیز و سودآور برای سرمایه گذاری است! مرحله پارابولیک با یک مرحله اصلاح قیمت دنبال می شود که در آن شاهد عقب نشینی چشمگیر قیمت بیت کوین خواهیم بود. با این حال، هنوز راهی وجود ندارد که بدانید بیت کوین باز به مرحله ی بالا رفتن و لمس دوباره ی قیمت های بالا خواهد رسید یا خیر، زیرا دنیای ارزهای دیجیتال تا حدودی به خبرهای فاندامنتال نیز حساسیت نشان می دهد. در اصل این بازار خیلی از اوقات دستخوش خبر های خوب و بعد خواهد بود.

با توجه به علاقه روزافزون سرمایه گذاران کلان و خریداران خرد به بیت کوین و همچنین افزایش در دسترس بودن محصولات و سیستم عامل های متفاوت برای سرمایه گذاری در بیت کوین، همه ی نشانه ها نمایانگر بازار صعودی است. مهم نیست چه اتفاقی می افتد، سال ۲۰۲۱ سالی بسیار هیجان انگیز برای سرمایه گذاری در بیت کوین است. ناگفته نماند که بسیاری از تریدر ها از ریزش های سنگین بیت کوین سود می گیرند.

برای مطالعه بیشتر مقاله بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2023 را مطالعه کنید.

کی بیت کوین بخریم ؟ کی بیت کوین بفروشیم ؟

در این مقاله گفته شد که سوپر سایکل بیت کوین چیست و چگونه می توان با استفاده از این سیکل گردشی سود خوبی از بازار گرفت. در اصل شما باید فاز های مختلف را شناسایی کرده، در فاز انباشت بخرید و در فاز پارابولیک بفروشید. این قانون، قانونی است که تا کنون در طول تاریخ بیت کوین اتفاق افتاده است و احتمال می رود که در سالهای آتی نیز تکرار شود. و دقیقا پاسخی به سوال بهترین زمان خرید و فروش بیت کوین است. ذکر دو مورد در اینجا اهمیت دارد: نکته ی اول اینکه هیچگاه نمی توان قانون قطعی برای بازارهای مالی در نظر گرفت و نکته ی دوم اینکه با وجود ساده بودن قانون چرخه ی چهار ساله، اکثر افراد ترس از فروش دارایی خود در قیمت های بالا دارند و یا در اوج قیمت برای عقب نماندن از بازار خرید انجام می دهند که در نهایت باعث ضرر خواهد بود.

توصیه ی اکید ما این است که برای فعالیت در بازار رمز ارزها تلاش کنید، اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید. داشتن استراتژی سرمایه گذاری به شما کمک می کند که عواقب ناشی از ضرر های مالی را پذیرفته و به سرمایه گذاری خود ادامه دهید.

برای بررسی تحلیل های تکنیکال رمزارز ها می توانید مقاله تحلیل تکنیکال بیت کوین و آلت کوین ها را مطالعه کنید.

سلب مسئولیت: این بلاگ صرفا با هدف آموزش و اطلاع‌رسانی در حوزه ارزهای دیجیتال نگارش شده و ایرانیکارت به هیچ‌وجه توصیه‌ای به خرید یا فروش ارزهای دیجیتال ندارد. بازار ارزهای دیجیتال بسیار پرریسک و پرنوسان است و ورود به آن نیازمند دانش و تجربه کافی در حوزه کریپتوکارنسی و معاملات بازارهای مالی است.

سوپر سایکل بیت کوین چیست ؟ | بهترین زمان خرید و فروش بیت کوین
کی بیت کوین بخریم ؟ کی بیت کوین بفروشیم ؟ بهترین زمان خرید و فروش بیت کوین چیست ؟ در طی سال ها به همه ثابت شد که افزایش قیمت...
5 از 3 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
استیک کردن یا استیکینگ ارز دیجیتال چیست؟
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
استیک کردن یا استیکینگ ارز دیجیتال چیست؟
آیا تا به حال تصور کرده‌اید که می‌توانید به سادگی با خرید و نگه داشتن ارز دیجیتال در کیف پول خود، درآمد غیرفعال به دست آورید؟ بر خلاف سایر سرمایه‌گذاری‌های...
بلاکچین چیست و چه کاربردهایی دارد؟
بلاکچین
بلاکچین چیست و چه کاربردهایی دارد؟
بهترین پاسخ برای «بلاکچین چیست» را می‌توان به این صورت بیان کرد: «بلاکچین (Blockchain) یک دفترکل مشترک و تغییرناپذیر است که فرآیند ثبت و ذخیره‌سازی داده‌ها را در یک شبکه...
هاوینگ (Halving )چیست و چه تاثیری در سال ۲۰۲۴ خواهد داشت؟
استخراج ارز دیجیتال
هاوینگ (Halving )چیست و چه تاثیری در سال ۲۰۲۴ خواهد داشت؟
چهارمین هاوینگ بیت کوین که پیش‌بینی می‌شود در آوریل یا می 2024 اجرا شود، رویداد مهمی در پروتکل بیت‌ کوین است؛ زیرا منجر به کاهش (نصف‌شدن) پاداش ماینرهای شبکه خواهد...