مسافرت و مهاجرت

صفر تا صد اپلای کانادا

صفر تا صد اپلای کانادا

کانادا، یکی از محبوب‌ترین کشورهایی است که بسیاری از افراد برای مهاجرت، آنجا را انتخاب می‌کنند. سیستم آموزشی کانادا، یکی از منحصر به فردترین سیستم‌های آموزشی جهان می‌باشد. از جمله حسن‌هایی که این کشور برای پذیرش مهاجران دارد، مشغول شدن افراد به کار پس از فارغ التحصیلی آن‌ها می‌باشد، چرا که فرصت‌های شغلی بسیاری برای آن‌‌ها وجود دارد. کانادا از لحاظ امنیت فوق العاده‌اش، خونگرم و مودب بودن مردمان، سیستم‌های تحصیلی و خدمات درمانی منحصر به فرد و امکانات عمومی بسیار مجهزش، به کشوری محبوب برای مهاجران تبدیل شود. به روش‌های مختلفی مثل اپلای کانادا، ویزای کاری، سرمایه گزاری و … می‌توان به این کشور مهاجرت کرد. در این مقاله به بررسی صفر تا صد اپلای کانادا به عنوان یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به کانادا پرداخته می‌شود. همچنین هزینه زندگی، تحصیل و خوابگاه دانشجویی در کانادا بررسی می‌گردد.

پیدا کردن دانشگاه مورد نظر برای اپلای

اولین قدم برای اپلای کانادا، انتخاب رشته تحصیلی و نوشتن لیستی از دانشگاه‌هایی است که می‌توانید در آنجا شروع به تحصیل کنید. البته برای این کار نیاز به سرچ کردن و طی کردن پروسه‌های زمان‌بر نیست. بلکه فقط کافی است به سایت هر دانشگاه مراجعه کرده و شرایط مربوط به رشته خود را بررسی کنید. عمدتا دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجو موارد مختلفی را بررسی می‌کنند. مثل ریز نمرات، آخرین مدرک تحصیلی، نمره آزمون آیلتس و سوابق شغلی و تحصیلی.

حداقل معدل برای پذیرش این دانشگاه‌ها، 14 می‌باشد و  هر چه معدل دانشجو از این میزان پایین‌تر باشد، امکان پذیرشش کمتر می‌شود. دانشگاه‌ها با توجه به رنکینگی که دارند، درخواست‌های زیادی دریافت می‌کنند. پس رقابت زیادی بین دانشجویان برقرار می‌شود و نمی‌توانید با داشتن حداقل شرایط پذیرش در دانشگاه مورد نظر را دریافت کنید.

زمان مناسب برای اپلای دانشگاه‌های کانادا

زمان مناسب ددلاین در دانشگاه‌های کانادا و برای ترم پاییز، 15 ژانویه و برای ترم زمستان اول سپتامبر می‌باشد. برای تعیین تاریخ دقیق ددلاین می‌توانید به وبسایت دانشگاه‌ها مراجعه کنید. چون تاریخ دقیق ددلاین در دانشگاه‌های مختلف متفاوت است. همچنین زمان ددلاین برای دانشجویان بین المللی هم ممکن است فرق کند.

شروع کلاس‌ دانشگاه‌های کانادا، از اواخر شهریور (سپتامبر) می‌باشد و تا اوایل دی ماه ( دسامبر) ادامه دارد. بعد از اتمام ترم پاییزه دانشگاه‌ها به مدت دو هفته به مناسبت کریسمس تعطیل می‌شوند و دانشجویان تعطیلات کریسمسی خود را می‌گذرانند. سپس ترم زمستان از بهمن ( ژانویه) شروع شده و تا اوایل اردیبهشت (آوریل) ادامه دارد. البته دانشجویان دارای تعطیلات بهاری هم هستند که از اواسط ماه اردیبهشت (مه) شروع شده و به مدت یک هفته طول می‌کشد.

حداقل نمره آیلتس برای اپلای کانادا

یکی از فاکتورهای مهم و ضروری برای مهاجرت به بسیاری از کشورها از جمله کانادا، نمره آیلتس می‌باشد. هر چه نمره آیلتس دانشجو بیشتر باشد امکان پذیرش او هم بیشتر است. در صورتی که ظرفیت رشته مورد نظر شما تکمیل نشده باشد، شاید احتمال پذیرش شما با حداقل نمره آیلتس وجود داشته باشد. ولی در نظر بگیرید که تقاضا برای مهاجرت بسیار بالاست و قطعا افرادی شانس برنده شدن دارند که دارای بیشترین امتیاز باشند( هر که بامش بیش، برفش بیشتر)

حداقل نمره آیلتس برای پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های کانادا نمره 7 است.

بنابراین اگر تسلط زیادی به زبان انگلیسی دارید و نمره بالایی در آزمون آیلتس کسب کرده‌اید، می‌توانید برای اپلای در کشور کانادا اقدام کنید.

مدارک مورد نیاز برای اپلای کانادا

مدارک لازم برای اپلای کانادا

برای دریافت پذیرش و اپلای دانشگاه‌ها در کشورهای مختلف، مدارک مختلفی مورد نیاز است. البته مقاطع مختلف، مدارک متفاوتی نیاز دارند که در این قسمت مدارک مورد نیاز اپلای کانادا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مقطع دیپلم و کارشناسی مقطع کارشناسی ارشد
مقطع دکترا
مدرک زبان با نمره مورد نظر ( حداقل 7) مدرک زبان با نمره مورد نظر ( حداقل 7) مدرک زبان با نمره مورد نظر ( حداقل 7)
ترجمه مدرک دیپلم ( و پیش دانشگاهی) دانشنامه لیسانس به همراه ریزنمرات آن و مقالات چاپ شده ترجمه مدرک و ریز نمرات مربوط به مقطع کارشناسی ارشد
ترجمه ریزنمرات 3 سال اخیر یک قطعه عکس پرسنلی یک قطعه عکس پرسنلی
مدارک هویتی مثل پاسپورت و ترجمه شناسنامه مدارک هویتی مثل پاسپورت و ترجمه شناسنامه نمره آزمون‌های GRE و GMAT (برای رشته‌هایی که دریافت این مدارک برای آن‌ها ضروری است)
رزومه تحصیلی و سوابق کاری سوابق شغلی رزومه تحصیلی و مقالات و سوابق شغلی
انگیزه نامه انگیزه نامه انگیزه نامه
رسید پرداخت Application Fee رسید پرداخت Application Fee رسید پرداخت Application Fee
فرم‌های تکمیل شده لازم برای ثبت نام فرم‌های تکمیل شده لازم برای ثبت نام فرم‌های تکمیل‌شده ثبت‌نام
نمره آزمون‌های GRE و GMAT (برای رشته‌هایی که دریافت این مدارک برای آن‌ها ضروری است) توصیه استاد

همانطور که در جدول مشاهده می‌کنید، یکی از مدارک لازم و اساسی برای اپلای در هر سه مقطع، انگیزه نامه (statement of purpose) یا POS است. انگیزه نامه تاثیر زیادی در پذیرش تحصیلی دانشجو دارد و نیاز به کمک گرفتن از افراد متخصص دارد.

بیشتر بخوانید: روش های پرداخت اپلیکیشن فی دانشگاه های کانادا

هزینه تحصیل در کانادا

هزینه تحصیل در کانادا،یکی از شرایط پذیرش تحصیلی کانادا می‌باشد که باید به آن توجه زیادی شود. این هزینه بسته به نوع دانشگاه و مقطع تحصیلی متفاوت است. البته با توجه به سیستم آموزشی خارق‌العاده‌ای که کشور کانادا دارد، نسبت به سایر کشورها مثل استرالیا، انگلیس و آمریکا هزینه تحصیلی آن پایین‌تر و تقریبا نصف می‌باشد.

نوع رشته، تاثیر زیادی در هزینه تحصیل دارد و این هزینه برای مقطع کارشناسی ترمی 15 هزار دلار کانادا می‌باشد (یعنی می‌شود سالی 30 هزار دلار). البته دانشگاه‌هایی هم در کانادا هستند که هزینه کمتری از دانشجو دریافت می‌کنند. مثلا هزینه دانشگاه یورک ویل که بزرگترین دانشگاه خصوصی کانادا می‌باشد، سالانه حدود 20 هزار دلار می‌باشد.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد سالانه حدود 20 تا 25 هزار و برای مقطع دکترا به طور میانگین حدود 20 هزار دلار می‌باشد. البته در صورتی که از مزایای بورس تحصیلی یا تحصیل رایگان (فاند و فول فاند) نیز بهره‌مند باشید، می‌توانید هزینه کمتری پرداخت کنید. همچنین هزینه تحصیل و دانشگاه برای افراد بومی و غیر بومی متفاوت است. دانشجویان غیر بومی حدود 3 درصد بیشتر از افراد بومی برای تحصیل در دانشگاه شهریه پرداخت می‌کنند.

برای اپلای کانادا می‌توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید و در خواست خود را از طریق لینک زیر ثبت کنید.

اپلای کانادا

هزینه تحصیل در کانادا

هزینه زندگی در کانادا

علاوه بر هزینه تحصیل در کانادا، دانشجویان باید هزینه‌های زندگی در این کشور را در نظر بگیرند. هزینه‌‌هایی مثل اجاره خانه،خوراک، پوشاک، تلفن، شارژ و حمل و نقل و… . البته این هزینه‌ها از یک فرد به فرد دیگر و از شهری به شهر دیگر متفاوت است. مثلا شهرهای تورنتو و ونکوور یکی از گرانترین و پرهزینه‌ترین شهرهای کانادا هستند. طبق آماری که انجام شده، هر دانشجوی دانشگاه مونترال حدود 15 هزار دلار کانادا برای زندگی در کانادا نیاز دارند. البته هزینه دیگری هم باقی مانده که لازم است به آن هم اشاره شود؛ هزینه بیمه درمان که اجباری است و برای هر فرد 864 دلار کانادا در نظر گرفته می‌شود.

خرید و فروش در کانادا

هزینه خوابگاه دانشجویی در کانادا

وقتی نوبت به انتخاب مسکن برای دانشجویان کانادا می‌رسد، هزینه های مختلفی باید در نظر گرفته شود. مثل هزینه خوابگاه و اقامتگاه دانشجویی که این مورد هم بسته به نوع دانشگاه فرق می‌کند. البته بعضی از دانشجویان به جای زندگی در خوابگاه ترجیح می‌دهند منزلی اجاره کرده و به صورت مستقل در مسکن شخصی خود زندگی کنند. به طور کلی هزینه اسکان دانشجویان بین المللی کانادا سالانه حدود 3000 تا 7500 دلار کانادا می‌باشد که بسته به نوع امکانات و محل سکونت، متفاوت است.

بیشتر بخوانید: آشنایی با مراحل اپلای کردن (Apply)

خوابگاه های کانادا

این مطلب صرفا برای افزایش آگاهی شما عزیزان تهیه شده است و جنبه آموزشی دارد. ایرانیکارت مسئولیتی در قبال استفاده از این محتوای آموزشی نخواهد داشت.

سخن نهایی

در این مقاله صفر تا صد اپلای کانادا را آموختید و با هزینه تحصیل در کانادا، هزینه زندگی در کانادا و خوابگاه دانشجویی آن آشنا شدید. آیا شما شرایط اپلای کانادا را دارید؟ چه نکات دیگری را به صفر تا صد اپلای کانادا اضافه می‌کنید؟

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
اکسپرس انتری (Express Entry) چیست؟
مسافرت و مهاجرت
اکسپرس انتری (Express Entry) چیست؟
اگر قصد دارید به کانادا مهاجرت کنید و اقامت دائم در این کشور را داشته باشید، حتما باید از طریق اکسپرس انتری (Express Entry) نسبت به انجام آن اقدام نمایید....
واچر (ووچر) هتل چیست؟
مسافرت و مهاجرت
واچر (ووچر) هتل چیست؟
شاید برای شما هم پیش‌آمده باشد که بخواهید به سفر بروید و از یک هتل خوب و راحت استفاده کنید. اما چگونه می‌توانید مطمئن شوید که هتلی که انتخاب کرده‌اید...
ارزانترین کشورها برای تحصیل کدامند؟
مسافرت و مهاجرت
ارزانترین کشورها برای تحصیل کدامند؟
روش‌های مختلفی برای مهاجرت و گرفتن اقامت در کشوری دیگر وجود دارد، که یکی از بهترین موارد آن دریافت ویزای تحصیلی می‌باشد. برای ادامه تحصیل در کشوری دیگر هم روش‌های...