اکانت های خارجی

عکس استوک چیست و چه کاربردی دارد؟

عکس استوک چیست و چه کاربردی دارد؟

حتما شما هم تاکنون تصاویر بزرگ و با کیفیت زیادی را دیده‌اید که به خاطر رزولوشن بالایی که دارند به آن جذب شده‌اید و نمی‌دانستید که برای این عکس‌ها اصطلاح استوک را به کار می‌برند. اغلب مواقع طراحان و گرافیست‌ها برای طراحی مجله‌ها، پوسترها، بنرهای تبلیغاتی و … از این تصاویر استقبال زیادی کرده و آن‌ها را در کارهای خود به کار می‌برند. در این تصاویر بیشتر تمرکز عکاس روی سوژه است و پشت صحنه یا محو می‌شود یا چندان به چشم نمی‌آید و هنگام چاپ عکس نیز با افت کیفیتی مواجه نمی‌شوند. با خواندن این مقاله به طور کامل می‌آموزید که عکس استوک چیست و چه کاربردی دارد؟

عکس استوک چیست؟

همان طور که در مقدمه گفته شد، عکس استوک تصویری با کیفیت بسیار زیاد است که رزولوشن بالایی دارد و توسط کمپانی‌های مختلف، برای موضوعات مختلف استفاده می‌شود. رزولوشن تصاویر استوک بالاتر از 4 هزار پیکسل است و به همین دلیل هم است که در زمان چاپ عکس، کیفیت آن کاهش پیدا نمی‌کند.

عکس استوک به صورت حرفه‌ای توسط عکاسان گرفته می‌شود و دارای اضافه‌های بصری نیستند. مثلا تصویر استوک خرمالو، یک پس زمینه سفید و بدون حاشیه است که فقط میوه خرمالو در آن به چشم می‌خورد.

در تصویر زیر می‌توانید نمونه‌ای از عکس استوک را مشاهده فرمایید.

مزایای استفاده از تصاویر استوک

استفاده از تصاویر استوک تا حدود بسیار زیادی نیاز شما به استخدام یک عکاس را کاهش داده و در نتیجه در هزینه‌ها هم صرفه‌جویی می‌شود. علاوه بر مبلغ بالایی که باید برای استخدام عکاس پرداخت کنید، لازم است که تجهیزات زیادی را برای عکاسی خوب و حرفه ای فراهم کنید. پس در نتیجه با استفاده از عکس‌های استوک دیگر دغدغه استخدام عکاس را ندارید و به راحتی می‌توانید عکس مورد نظر را پیدا کرده و از آن استفاده کنید.

عکس استوک چیست

کاربردهای عکس استوک

عکس‌های استوک، به دلیل کیفیت‌های بسیار بالایی که دارند و همچنین به خاطر نداشتن حاشیه و عدم نیاز به ادیت و ویرایش، در امور گرافیکی و کارهای تبلیغاتی کاربردهای زیادی دارند. در ادامه این مقاله به کاربردهای بیشتر عکس‌های استوک پرداخته می‌شود.

کسب و کار

عکس‌های استوک در کسب و کارهای مختلف برای ارائه‌‌ها و سمینارها، برند شدن، طراحی بنرهای نمایشگاهی، شبکه‌های اجتماعی چون اینستاگرام، تلگرام و وبسایت‌ها استفاده‌های زیادی دارند.

بازاریابی و تبلیغات

امروزه نقش عکاسی و گرافیک به خصوص عکس‌های استوک برای تبلیغ محصولات مختلف، بسته‌بندی، فیلم و ویدئوهای تبلیغاتی، بروشور و کاتالوگ‌ها بسیار پر رنگ شده است.

اهدایی‌ها

عکس‌های استوک در زمینه تهیه اهدایی‌های مختلف مثل طراحی بروشور، پوستر، کارت تبریک‌های مختلف، کارت پستال و … کاربرد زیادی دارند.

سرگرمی

از عکس‌های استوک، در زمینه طراحی جلد کتاب، تصاویر داخل کتاب، مجلات، روزنامه‌ها، خبرنامه‌ها و … استفاده می‌شود.

طراحی سایت و کارهای گرافیک

استفاده از عکس‌های استوک در طرح‌های گرافیکی، طراحی سایت، تصاویر پس زمینه، عکس‌های پستالی و … این روزها بسیار به چشم می‌خورد.

بیشتر بخوانید: معرفی سایت خرید عکس

کاربردهای عکس استوک

نحوه پیدا کردن تصاویر استوک

از جمله مهم‌ترین و بهترین سایتی که می‌توان از طریق آن عکس‌های استوک را پیدا کرده و از آن‌ها استفاده کرد، سایت عکس‌ها است. علاوه بر آن با مراجعه به سایت freepik نیز می‌توانید عکس‌های مورد نظر خود را بیابید. فقط باید توجه کنید برای استفاده از عکس‌های freepik باید نسبت به خرید اشتراک آن اقدام نمایید که از طریق لینک خرید عکس‌های فری پیک می‌توانید این کار را انجام دهید.

فری پیک، به دلیل تنوع زیاد عکس‌ها و وسیع بودن، محبوبیت زیادی دارد. سایت‌هایی هم وجود دارند که می‌توان از طریق آن‌‌ عکس‌ها را به صورت رایگان دانلود کرد ولی تنوع عکس آن‌‌ها چندان زیاد نیست.

سخن نهایی

با خواندن این مقاله آموختید عکس استوک چیست و با کاربردهای آن آشنا شدید. همچنین با سایت‌‌های ارائه دهنده این عکس‌ها نیز آشنا شدید. شما کدام سایت را برای دسترسی به عکس‌های استوک ترجیح می‌دهید؟ نظرات و دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

عکس استوک چیست و چه کاربردی دارد؟
حتما شما هم تاکنون تصاویر بزرگ و با کیفیت زیادی را دیده‌اید که به خاطر رزولوشن بالایی که دارند به آن جذب شده‌اید و نمی‌دانستید که برای این عکس‌ها اصطلاح...
5 از 2 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی، از این که دیدگاه خود را با ما به اشتراک گذاشتید متشکریم.
      پایدار باشید
      ایرانیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
اکانت های خارجی
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
شماره مجازی (virtual number) شماره تلفنی است که وجود حقیقی نداشته و بدون نیاز به سیمکارت کارایی شماره‌های واقعی را دارد؛ به بیان دیگر، این سرویس نوعی تلفن مجازی است...
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
اکانت های خارجی
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
تلگرام پرمیوم چیست؟ تلگرام با میزبانی از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، از جدیدترین پلن اشتراکی جذاب خود یعنی تلگرام پرمیوم رونمایی کرد. تلگرام پریمیوم نسبت به...
آموزش استفاده از ChatGPT در ایران از صفر تا صد
اکانت های خارجی
آموزش استفاده از ChatGPT در ایران از صفر تا صد
چت بات ChatGPT از جذاب‌ترین ربات‌های هوش مصنوعی است که می‌تواند پاسخگوی بسیاری از سوالات انسان باشد. جذابیت این ربات موجب شده است تا استفاده از ChatGPT در ایران نیز...