دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری

فریلنسر معماری کیست؟

فریلنسر معماری کیست؟

کارهای فریلنسری زیادی وجود دارد که شما می‌توانید در تایم مشخص خود، در محیط خانه و به دور از فضای کاری مشغول آن شوید. حتما شما با انواع کارهای فریلنسری مثل ترجمه، تولید محتوا، انواع کارهای گرافیکی و … آشنا هستید. در دنیای امروز کارهای فریلنسری تنوع بسیار زیادی دارند و حتی کاری مثل معماری را می‌توان به صورت غیرحضوری و دورکاری انجام داد. آیا می‌دانید فریلنسر معماری چیست؟ این مقاله را بخوانید تا با نحوه کار معماری به صورت غیرحضوری آشنا شوید و بیاموزید فریلنسر معماری کیست.

فریلنسر معماری (Architect) چیست؟

فریلنسر معماری، کسی است که می‌تواند بسیاری از فعالیت‌های معماران را انجام داده و به صورت مستقل و بدون این که تحت نظر شرکت یا سازمان خاصی باشد، کار خود را به کارفرما تحویل دهد. پروژه‌هایی که یک فریلنسر معماری دریافت می‌کند، شامل نقشه کشی، طراحی ساختمان، مشاوره و … می‌باشد. علاوه بر این برخی از معمارها مسئولیت ارزیابی سایت‌های معماری، جمع‌آوری تیم مهندسی و داشتن نمایندگی خاص برای مشتری را نیز به صورت فریلنسری بر عهده می‌گیرند.

فریلنسر (FreeLancer)، به فردی گفته می‌شود که خود اشتغال بوده و بدون تعهدات دراز مدت به شرکت یا سازمان خاصی، فعالیت خود را انجام می‌دهد. اصطلاح فریلنسر، امروزه تقریبا برای هر کاری به کار برده می‌شود، مخصوصا فعالیت‌هایی که خلاقیت در آن‌ها نقش مهمی دارد. نحوه همکاری فریلنسرها به شرایط مختلفی بستگی دارد و برخی دارای عقد قرارداد کاری و رسمی هستند و برخی دیگر قرارداد خاصی ندارند.

افرادی که به صورت فریلنسری مشغول به کار هستند، می‌توانند از هر شهر و کشوری کار دریافت کرده و در شهر و حتی منزل خود، به انجام آن مشغول شوند، همچنین می‌توانند به کارهای مورد علاقه خود نیز بپردازند. در صورتی که در کارهای قراردادی و حضوری افراد ناچارا در یک محل مشغول به کار شده و زمان زیادی برای انجام سایر فعالیت‌های خود ندارند.

فریلنسر معماری کیست

مشاغل فریلنسری چه مزیت‌هایی دارد؟

زمانی که شما مشغول کار فریلنسری می‌شوید، علاوه بر این که به صورت مستقل می‌توانید به انجام کارهای خود بپردازید و به اصطلاح “آقای خودتان باشید”، از مزایای زیاد دیگری نیزی بهره‌مند می‌شوید. در این قسمت به سایر مزیت‌های کارهای فریلنسری یا آزادکاری پرداخته می‌شود.

  • در هر مکانی که دوست داشته باشید، به کار خود مشغول می‌شوید.
  • می‌توانید به کارهای متنوع و مختلف بپردازید.
  • جدا از کار فریلنسری، می‌توانید به شغل دیگری به صورت حضوری مشغول شوید.
  • انعطاف پذیری بالایی دارد و شما دارای اختیار عمل هستید.
  • می‌توانید به مسائل مهم غیر کاری خود نیز بپردازید.
  • در هر ماه امکان دریافت پروژه‌های مختلف با توجه به زمان آزاد خود دارید.
  • اگر در یک شرکت خارجی مشغول به  کار شوید، می‌توانید به صورت دلاری درآمد داشته باشید.
  • رفت و آمد خاصی به محل کار ندارید.
  • کارهای فریلنسری خلاقیت بیشتری دارند.

بیشتر بخوانید: سایت‌های فریلنسر خارجی

فریلنسر معماری کیست

فریلنسر معمار، چه کار­هایی می‌تواند انجام دهد؟

کارهایی که یک مهندس معمار می‌تواند به صورت فریلنسری یا آزادکاری انجام دهد، به شرح زیر می‌باشد:

  • طراحی پروژه­‌های عمران و ساختمانی

یکی از کارهایی که یک مهندس معمار می‌تواند به صورت فریلنسری انجام دهد، طراحی یک پروژه و ارائه آن به کارفرما می‌باشد. کارفرماهای زیادی هستند که به دنبال طراح ساختمان به صورت فریلنسری هستند چرا که شرایط استخدام آن‌ها به صورت حضوری را ندارند.

این سبک کارها در چند سال اخیر، مشتریهای زیادی را برای خود ایجاد کرده و طرح‌هایی که در قالب برنامه‌های کامپیوتری انجام می‌شوند، به راحتی قابل اصلاح و بازسازی می‌باشند.

برای ساخت اکانت فریلنسر، می‌توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کرده و در خواست خود را از طریق لینک زیر ثبت کنید.

ساخت اکانت فریلنسر

  • مشاوره معماری

از جمله کارهایی که یک معمار می‌تواند به صورت غیرحضوری و فیلنسری انجام دهد، مشاوره به افرادی است که می‌خواهند کار ساخت و ساز انجام دهند. البته سایت‌های بسیار زیادی هم در زمینه معماری هستند که به تولید محتوا در وبسایت‌های خود نیاز دارند. تولید محتوا در زمینه معماری نیازمند فردی است که در این زمینه تخصص داشته باشد و بتواند مقالات مرتبط با معماری را با دقت بنویسد.

  • آموزش

خیلی از معمارها، می‌توانند به صورت غیرحضوری به آموزش طراحی پروژه‌های ساختمانی یا کار با برنامه‌های مرتبط به آن بپردازند. با توجه به پیشرفت تکنولوژی افراد زیادی نیازمند دیدن آموزش‌های مناسب برای کار با برنامه‌های معماری و ساختمانی هستند. افرادی که علم به این کار را دارند و از فن بیان خوبی نیز بهره‌مند می‌باشند، می‌توانند در فضای مجازی و به صورت آنلاین به آموزش در این زمینه مشغول شوند.

فریلنسر معماری چیست

چگونه در کار فریلنسر معماری موفق شویم؟

بعد از این که آموختید فریلنسر معماری کیست، چه کارهایی می‌تواند انجام دهد و کار فریلنسری چه مزایایی دارد، سوالی که برای شما مطرح می‌شود این است که یک فریلنسر معماری چگونه می‌تواند موفق شود؟

فریلنسر معماری نیز مانند هر شغل و مهارت دیگری، اگر بتواند به مشتری خود ثابت کند که کار دریافت نموده را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد، به مرور در میان سایر افراد شناخته شده و کارهای بیشتر و بزرگتری به او محول می‌شود. نمونه کارهای فریلنسری خود را در ویترین کارهای خود نگه داشته که اگر در آینده قصد کردید، در یک شرکت تجاری بزرگ مشغول به کار شوید، بتوانید نمونه کارهای ارزشمند خود را به کارفرما رائه دهید. تا حد امکان هم تلاشتان بر این باشد که طیف متنوع و وسیعی از کارهای مختلف را در رزومه کاری خود بگنجانید.  یکی از کارهای دیگری که برای موفقیت در کار فریلنسر معماری انجام دهید، پیدا کردن مشتری می‌باشد. این کار را می‌توانید با تبلیغ به روش‌های مختلف انجام دهید. مثلا در شبکه‌های مجازی مثل اینستاگرام تبلیغ کنید یا توسط سایت‌های پربازدید به معرفی خود بپردازید.

بیشتر بخوانید: دنیای فریلنسرها به کدام سو می‌رود؟

سخن نهایی

با خواندن این مقاله آموختید که فریلنسر معماری کیست، چه کارهایی می‌تواند انجام دهد، مشاغل فریلنسری چه مزایایی دارد و … . آیا تاکنون به کار فریلنسری معماری مشغول بوده‌اید؟ چه کارهای دیگری را می‌توان در زمینه معماری به صورت فریلنسری انجام داد؟

دقت کنید شما می‌توانید از طریق خدمات نقد کردن درامد ارزی ایرانیکارت در صورت وجود شرایط لازم، درامد ارزی خود را در ایران دریافت کنید و این مقاله صرفا جهت افزایش آگاهی شما است. برای اطلاع از این شرایط، با کارشناسان ایرانیکارت در ارتباط باشید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
کسب درآمد دلاری در ایران با 16 روش جدید (آپدیت 1402)
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری در ایران با 16 روش جدید (آپدیت 1402)
افزایش نرخ تورم و نوسانات ارزی عواملی هستند که باعث کاهش ارزش پول ملی کشورمان نسبت به گذشته شده‌اند. این امر موجب شده تا کسب درآمد دلاری در ایران مورد...
معرفی بهترین پلتفرم های کسب درامد با دیدن تبلیغات
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
معرفی بهترین پلتفرم های کسب درامد با دیدن تبلیغات
اگر شما هم از دیدن تبلیغاتی که در وسط بازی، فیلم، کلیپ و … پخش می‌شوند خسته شده‌اید و گاهی به خاطر این تبلیغ‌ها از ادامه دیدن فیلم یا انجام...
انواع روش های کسب درآمد رایگان به صورت آنلاین
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
انواع روش های کسب درآمد رایگان به صورت آنلاین
آیا به دنبال راهی می‌گردید که شما را به کسب درآمد رایگان برساند؟ در این دنیای دیجیتال پر از فرصت، امکان دارد شما هم بتوانید به شکلی هوشمندانه و بدون...