اکانت های خارجی

مایکروسافت آژور (microsoft azure) چیست؟

مایکروسافت آژور (microsoft azure) چیست؟

آیا شما با همه سرویس‌های مختلف مایکروسافت آشنایی دارید؟ تا کنون اسم سرویس جدید مایکروسافت یعنی آژور را شنیده‌اید؟ این مقاله را بخوانید تا با یکی از پرکاربردترین سرویس‌های آن آشنا شوید و بیاموزید مایکروسافت آژور (microsoft azure) چیست، چگونه استفاده می‌شود و نحوه خرید و هزینه آن در ایران چگونه می‌باشد؟

مایکروسافت آژور (Microsoft azure) چیست؟

مایکروسافت آژور (microsoft azure)، یک سرویس مناسب برای محاسبات ابری است که برگ جدیدی در مبحث ابری یا cloud computing را ایجاد کرده است. این سرویس جدید مایکروسافت که در عین پیچیدگی بسیار ساده و کاربرپسند است، دارای ظاهر کاربری بسیار زیبا و غیرحرفه‌ای و یکی از بهترین سرویس‌های ابری دنیا برای پردازش می‌باشد. استفاده از این سرویس در تمام سرویس عامل‌های دنیا، زبان‌های برنامه‌نویسی و پلتفرم‌های رایج قابل استفاده می‌باشد.

علاوه بر این در این سرویس شما می‌توانید از 13 منطقه جغرافیایی مختلف استفاده کنید. شرکت مایکروسافت با تقلید از گوگل سعی کرده که سرویس‌های خود را به صورت یکپارچه، منظم و سامان‌دهی شده ارائه دهد. شما با استفاده از اکانت آژور می‌توانید برای استخراج متن اسناد استفاده کرده، داده‌های خود را ذخیره و دستگاه‌های زیادی که به اینترنت متصل هستند را مدیریت نمایید. علاوه بر این با این سرویس به صدها سرویس مختلف مثل ماشین‌های مجازی، بانک اطلاعاتی و … دسترسی پیدا می‌کنید.

microsoft azure چیست

نحوه استفاده از microsoft azure چگونه است؟

برای استفاده از سیستم مایکروسافت آژور (microsoft azure) ابتدا در سیستم آن ثبت نام کرده و نسبت به ساخت اکانت یا حساب کاربری اقدام کنید. سپس حساب خود را با یک کارت اعتباری بین المللی معتبر تایید کرده و با استفاده از اکانت رایگان آن (Free Account) نسبت به استفاده از این سرویس و تست و آزمایش آن اقدام نمایید.

استفاده رایگان از این سرویس به صورتی است که طی 1 سال در 30 روز اول به شما 200 دلار تخصص یافته و امکان استفاده از نامحدود از تمام امکانات آژور برای شما فراهم می‌شود. سپس بعد از 30 روز این امکانات برای شما محدود شده و بعد از 12 ماه می‌توانید برای خرید پلن جدید آژور اقدام کنید. استفاده بیشتر از ابزار و امکانات آژور مثل ساخت ماشین مجازی، ماشین حساب قیمت گذاری و ساخت پایگاه داده SQL وجود دارد.

بیشتر بخوانید: سرویس گیم پس چیست؟

مایکروسافت آژور (microsoft azure) در ایران

امکان استفاده از سرویس مایکروسافت آژور (microsoft azure) برای کاربران ایرانی نیز وجود دارد. شما به عنوان یک شهروند ایرانی می‌توانید از فناوری مایکروسافت آژور بهره‌مند گشته و از سرویس‌ها و خدمات مختلف آن استفاده کنید. برای استفاده از این سرویس در ایران ابتدا یک داشبورد اختصاصی بسازید و با چند کلیک تمام سرویس‌های آن که در ایران قابل استفاده می‌باشند را مشاهده نمایید.

با استفاه از ابزار مدیریت آژور سرویس‌های خود را دسته‌بندی و منظم کنید. از قسمت Powershell آژور نیز می‌توانید برای کارهای پرتکرار خود و مواردی که بیشتر به آن‌ها نیاز دارید، استفاده نمایید.

هزینه استفاده از microsoft azure در ایران

پرداخت بیشتر هزینه‌های مایکروسافت آژور (microsoft azure)، به صورت pay-as-you-go می‌باشد. یعنی شما از هر سرویس و امکانات آژور که استفاده کنید به صورت داینامیک می‌توانید هزینه آن را پرداخت نمایید. علاوه بر این می‌توانید خدمات مورد نیاز خود را به صورت سالانه رزرو کرده و از تخفیف‌های زیادی نیز بهره‌مند گردید. در صورتی که اولین تجربه شما برای استفاده از سرویس آژور باشد 200 دلار هدیه نیز دریافت خواهید کرد.

برای خرید اکانت microsoft azure، می‌توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کرده و درخواست خود را از طریق لینک زیر ثبت کنید. خرید اکانت مایکروسافت آژور

مایکروسافت آژور بهتر است یا گوگل کلاد و آمازون وب سرویس؟

تا این قسمت از مقاله آموختید مایکروسافت آژور (microsoft azure) چیست و نحوه استفاده از آن چگونه است. این سرویس گزینه بسیار مناسبی برای کسب و کارهای مختلف و توسعه دهندگان سایت می‌باشد و دومین پلتفرم ابری محبوب در دنیا است. بزرگترین پلتفرم کلاد، سرویس آمازون وب است که 33 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. این در صورتی است که مایکروسافت 16 درصد از سهام این زمینه را به خود اختصاص داده و کلاد نیز دارای 8 درصد از سهام آن می‌باشد. با این وجود موردی که مایکروسافت آژور را محبوب می‌کند، کار کردن آن روی محصولات زیاد و متنوع است. مایکروسافت آژور برای کسب و کارهای هزینه‌ی کمتری دارد و نحوه قیمت گذاری آن بسیار ساده است.

شرکت‌های بزرگ و زیادی از سرویس مایکروسافت آژور استفاده کرده و باعث شده این پلتفرم به مجموعه مهارتی سودمند تبدیل شود. همچنین هر پلتفرم دارای مشخصات خاص و منحصر به فردی است که مشابه آن در پلتفرم‌‌های دیگر وجود ندارد. از مزیت‌های خوب استفاده از سرویس ماژور می‌توان به لینک کردن و هماهنگ سازی آن با سایر ابزارهای مایکروسافت اشاره کرد.

سخن نهایی

با خواندن این مقاله آموختید سرویس مایکروسافت آژور (microsoft azure) چیست، چه قابلیت‌هایی دارد، نحوه استفاده و هزینه آن در ایران چگونه است. کسب و کارهای زیادی برای پیشبرد سریع و آسان‌تر شدن کارها از این سرویس استفاده می‌کنند. در صورتی که سوالی در زمینه استفاده از مایکرسافت آژور دارید با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان و پشتیبانان ایرانیکارت، راهنمایی‌های کامل و جامعی در اختیار شما خواهند گذاشت.

مایکروسافت آژور (microsoft azure) چیست؟
آیا شما با همه سرویس‌های مختلف مایکروسافت آشنایی دارید؟ تا کنون اسم سرویس جدید مایکروسافت یعنی آژور را شنیده‌اید؟ این مقاله را بخوانید تا با یکی از پرکاربردترین سرویس‌های آن...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. سلام و عرض ادب.راهنمایی و مشاوره جهت ست کردن مایکروسافت ازور برای payment bill اکانتهام میخواستم و اگر دوره اموزشی و یا مشاوره حضوری هم امکانش هست بفرمایین و هزینه رو اعلام کنید.با تشکر،

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      به زودی مقالات مرتبط در این باره در سایت ایرانیکارت منتشر خواهد شد.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
اکانت های خارجی
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
شماره مجازی (virtual number) شماره تلفنی است که وجود حقیقی نداشته و بدون نیاز به سیمکارت کارایی شماره‌های واقعی را دارد؛ به بیان دیگر، این سرویس نوعی تلفن مجازی است...
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
اکانت های خارجی
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
تلگرام پرمیوم چیست؟ تلگرام با میزبانی از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، از جدیدترین پلن اشتراکی جذاب خود یعنی تلگرام پرمیوم رونمایی کرد. تلگرام پریمیوم نسبت به...
آموزش استفاده از ChatGPT در ایران از صفر تا صد
اکانت های خارجی
آموزش استفاده از ChatGPT در ایران از صفر تا صد
چت بات ChatGPT از جذاب‌ترین ربات‌های هوش مصنوعی است که می‌تواند پاسخگوی بسیاری از سوالات انسان باشد. جذابیت این ربات موجب شده است تا استفاده از ChatGPT در ایران نیز...