استخراج ارز دیجیتال

آیا بهترین نرم افزار استخراج بیت کوین را می شناسید؟

آیا بهترین نرم افزار استخراج بیت کوین را می شناسید؟

امروزه در حالی که برخی از افراد هنوز بیت کوین را نپدیرفته اند، بسیاری دیگر به این ارز دیجیتال به عنوان آینده تجارت نگاه می کنند. در یک نظر سنجی که در سال 2020 انجام شد مشخص شد که 36% از مشاغل کوچک و متوسط در حال حاضر از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می کنند. در حالیکه بیت کوین را می توان با پول نقد خریداری کرد، معمولا با استفاده از ترکیبی از دستگاه های سخت افزاری و نرم افزار تخصصی “استخراج” می شود. در این مقاله همراه ایرانیکارت باشید و با بهترین نرم افزار های استخراج بیت کوین آشنا شوید.

خرید بیت کوین

معرفی بهترین برنامه های استخراج بیت کوین

در مقالات قبلی درباره اینکه استخراج بیت کوین چیست  و چگونه انجام می شود صحبت کردیم. معمولا ماینینگ یا استخراج بیت کوین توسط سخت افزارهای خاصی انجام می شود. اما در این بین به یک سری نرم افزار استخراج بیت کوین نیز نیاز می باشد. به طور کلی بهترین نرم افزار استخراج بیت کوین برای سال 2021 به شرح زیر می باشند:

نرم افزار دسته چرا باید آن را انتخاب کنیم
CGMiner بهترین نرم افزار نرم افزار اپن سورس با سازگاری کراس پلت فرم/سخت افزار
BFGMiner بهترین در سفارشی سازی پشتیبانی از ساعت دهی پویا و ارزهای دیجیتال متعدد
MultiMiner بهترین در سهولت استفاده رابط کاربری گرافیکی، شناسایی خودکار سخت افزار و ویژگی های استخراج
Awesome Miner بهترین در مدیریت متمرکز مدیریت چندین ریگ و استخر از طریق یک داشبورد

برنامه استخراج بیت کوین CGMiner

نرم افزار CGMiner به عنوان یکی از قدیمی ترین برنامه های استخراج بیت کوین می باشد. این نرم افزار به دلیل اپن سورس بودن، قابلیت اجرا بر روی هر رایانه و سازگاری با چندین سخت افزار استخراج، به عنوان بهترین نرم افزار استخراج شناخته می شود.

مزایا 

  • اپن سورس
  • قابل اجرا در مک، ویندوز و لینوکس
  • سازگار با ASIC ،GPU و FPGA

معایب

  • مناسب برای کاربران پیشرفته
  • رابط خط فرمان مبهم
  • نصب دشوار در ویندوز 10

CGMiner در سال 2011 توسط متخصص بیهوشی و برنامه ریز استرالیایی به نام Con Kolivas برای استخراج ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و لایت کوین ساخته شد. به دلیل ماهیت اپن سورس بودن آن، رابط کاربری ساده با کنترل مستقیم و سازگاری بین پلتفرم و سخت افزار ، به طور گسترده ای به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای استخراج بیت کوین شناخته می شود.

CGMiner از یک رابط خط فرمان استفاده می کند که به کاربران اجازه می دهد تا ریگ های خود را از راه دور استخراج کرده و سرعت فن و سایر تنظیمات را با دستورات ساده صفحه کلید کنترل کنند. این نرم افزار همچنین امکان شناسایی پیشرفته بلوک های جدید را فراهم می کند و به راحتی می توانید قدرت هش را بدون تاخیر افزایش دهید.

اگرچه این سیستم عامل مبتنی بر Linux است، اما CGMinerسازگار با پلتفرم است و می تواند در رایانه های Mac و Windows اجرا شود. همچنین اپن سورس است و به زبان C نوشته شده است و تأیید کد نرم افزار را برای هر کسی آسان می کند. CGMiner علاوه بر سازگاری بین پلتفرم ها، علاوه بر ASIC ها با انواع سخت افزارهای استخراج از جمله FPGA ، GPU و CPU نیز کار می کند.

عدم وجود رابط کاربری گرافیکی CGMiner ممکن است برای مبتدیان دلهره آور باشد و این امر باعث می شود تا گزینه بهتری برای کاربران پیشرفته باشد. نصب این نرم افزار بر روی رایانه های دارای ویندوز 10 دشوار است. نرم افزار ضد ویروس از جمله Windows Defender نیز می تواند اوقات سختی را برای کاربران رقم بزند. CGMiner  را می توان به صورت رایگان دانلود و استفاده کرد و سورس آن در GitHub در دسترس است.

دانلود نرم افزار CGMiner

نرم افزار استخراج بیت کوین BFGMiner

برنا مه BFGMiner که برای دستگاه های FPGA و ASIC طراحی شده است، به کاربران پیشرفته این امکان را می دهد تا بسیاری از جنبه های فرآیند استخراج خود را با ساعت پویا، نظارت و رابط کنترل از راه دور ریگ تغییر دهند. این نرم افزار را به عنوان بهترین گزینه برای سفارشی سازی انتخاب می کند.

مزایا

  • استخراج چند رمز ارز به طور همزمان
  • قابل اجرا در مک، ویندوز و لینوکس
  • سازگار با ASIC و FPGA

معایب

  • مناسب برای کاربران پیشرفته

BFGMiner در سال 2012 توسط توسعه دهنده Luke Dashjr منتشر شد و به یکی از محبوب ترین نرم افزارهای استخراج موجود تبدیل شده است که پس از CGMiner در جایگاه دوم است. این نرم افزار این امکان را برای کاربران فراهم می کند تا دمای سخت افزار را کنترل کرده، رشته های بیکار را شناسایی کرده و شروع به کار کنند و ریگ ها را از راه دور مدیریت کنند و آن را در رده بهترین نرم افزارهای شخصی سازی قرار دهند.

از آنجا که BFGMiner در ابتدا برای افزودن پشتیبانی FPGA به یک استخراج کننده محبوب GPU در زمان توسعه ایجاد شده است، این نرم افزار فقط با FPGA و ASIC سازگار است. مانند CGMiner، این نرم افزار به زبان C نوشته شده است و در سیستم عامل های لینوکس ، مک و ویندوز اجرا می شود و حتی گزینه نصب روی Raspberry Pi را نیز ارائه می دهد.

یکی از محبوب ترین ویژگی های BFGMiner پشتیبانی از استخراج همزمان چندین ارز دیجیتال است. با هش کردن همزمان الگوریتم های استخراج مانند Scrypt و SHA256d، این نرم افزار به کاربران اجازه می دهد استخراج ، پرچین و توزیع مجدد خطر با چندین ارز رمزپایه شده را انجام دهند. مانند CGMiner، نرم افزار BFGMine نیز از یک رابط خط فرمان با کلیدهای میانبر قابل تنظیم استفاده می کند. استفاده از آن برای کاربران پیشرفته آسان است، اما نداشتن رابط کاربری گرافیکی ممکن است این نرم افزار را برای مبتدیان نفوذ ناپذیر کند. BFGMiner همچنین برای دانلود و استفاده رایگان است.

برنامه استخراج بیت کوین

برنامه استخراج بیت کوین MultiMiner

نرم افزار MultiMiner با استفاده از موتور استخراج BFGMiner ساخته شده است، دارای یک رابط کاربری گرافیکی تمیز، ویژگی های خودکار شناسایی و استخراج سخت افزار و سازگاری بین پلتفرم است که باعث می شود بهترین انتخاب برای سهولت استفاده باشد.

مزایا

  • رابط کاربر گرافیکی
  • دارای ویژگی های استخراج خودکار
  • بهینه شده برای رایانه های ویندوزی

معایب 

  • گزینه های سفارشی سازی کمتر برای کاربران پیشرفته

MultiMiner در سال 2013 توسط توسعه دهنده BFGMiner ساخته شد. اگرچه این نرم افزار بر روی موتور BFGMiner ساخته شده است، اما دارای یک رابط کاربری گرافیکی آسان و ویژگی های استخراج سریع است که باعث می شودبه عنوان بهترین گزینه برای سهولت استفاده باشد. در حالی که بیشتر نرم افزارهای استخراج به برخی مهارت های رمزگذاری احتیاج دارند، تازه کارها می توانند بدون مهارت فنی با MultiMiner شروع به کار کنند. این نرم افزار کاربران را از طریق مراحل نصب پیاده می کند و سپس جزئیات سخت افزار، از جمله قدرت هش متوسط ​​و استخر مرتبط را اسکن می کند.

MultiMiner از این هم فراتر می رود و دقیقاً نحوه اتصال به استخر را از جمله محل ورود اطلاعات مرتبط با استخر به کاربران نشان می دهد. این نرم افزار همچنین به کاربران امکان دسترسی از راه دور به سکوهای استخراج خود را می دهد، به آنها اجازه می دهد استراتژی استخراج خود را انتخاب کنند و به طور خودکار سودآوری یا کم ارزترین رمز ارز را با نمایش سود تخمین زده شده استخراج می کنند.

MultiMiner برای ویندوز ایجاد شده است، اما دارای راهنمایی هایی برای نصب ساده آن در Mac و Linux است. این نرم افزار همچنین تعویض ریگ های استخراج از جمله GPU ، ASIC و FPGA را آسان می کند. با وجود جذابیت آن برای مبتدیان، کاربران پیشرفته می توانند به ویژگی های پیشرفته MultiMiner از جمله دسترسی مستقیم به تنظیمات API و استدلال های موتور دسترسی پیدا کنند. این نرم افزار همچنین برای دانلود و استفاده رایگان است.

برنامه های استخراج بیت کوین

نرم افزار استخراج بیت کوین Awesome Miner

Awesome Miner یک نرم افزار استخراج قدرتمند است که به کاربران امکان می دهد چندین رینگ ماینینگ و استخر استخراج را در یک داشبورد مدیریت کنند. در نتیجه به عنوان بهترین نرم افزار مدیریت متمرکز شناخته می شود.

مزایا

  • پشتیبانی از بیش از 50 موتور استخراج
  • دارای نسخه تحت وب

معایب

  • بدون نرم افزار MacOS
  • برای کاربران تازه کار نیست

Awesome Miner توسط شرکت نرم افزاری سوئدی IntelliBreeze در سال 2014 به عنوان یک برنامه مدیریت استخراج ارز رمزنگاری شده برای ماشین های ویندوز توسعه داده شد. این نرم افزار از استخراج در مقیاس بزرگ با یک داشبورد پشتیبانی می کند که به کاربران امکان می دهد چندین موتور استخر و استخر را در یک عملیات مدیریت کنند و آن را به بهترین نرم افزار برای مدیریت متمرکز تبدیل کنند.

Awesome Miner چندین ویژگی قدرتمند برای کمک به کاربران در به حداکثر رساندن سود و به حداقل رساندن زمان خرابی ارائه می دهد. این نرم افزار می تواند همزمان چندین نوع سخت افزار استخراج (از جمله ASIC ها و FPGA ها) را پشتیبانی کند، از بیش از 50 موتور استخراج (cgminer ، bfgminer ، xmrig ، srbminer و غیره) به همراه الگوریتم های ماینینگ معروف (SHA-256 ، Scrypt ، X11 ، Ethereum و Zcash) پشتیبانی می کند.

Awesome Miner همچنین افزودن، تغییر و مدیریت چندین استخر استخراج را با یک کلیک برای کاربران آسان می کند تا در زمان کمتری بتوانند استخراج را شروع کنند. همه اینها در داشبورد جامع Awesome Miner مدیریت می شوند. که همچنین ویژگی های سخت افزاری مانند سرعت فن، دما و غیره را نشان می دهد. این نرم افزار دارای ویژگی مجهز به موتور اسکریپت #C است که می تواند برای ایجاد عوامل و عملکردهای سفارشی استفاده کند. اگرچه Awesome Miner برای ویندوز و لینوکس طراحی شده است، نسخه وب نرم افزار را می توان از طریق هر رایانه یا مرورگری قابل دسترسی دانست. Awesome Miner برای دانلود و استفاده رایگان است.

» پیشنهاد مطالعه: بیت کوین چیست

کلام آخر

در کل این روزها بازار ارزهای دیجیتال بسیار داغ است. سرمایه های زیادی وارد این بازار شده است و اکثرا به عنوان یک روش سرمایه گذاری بدان نگاه می کنند. شما جز کدام دسته هستید؟ سرمایه گذار هستید یا هنوز این ارزها را نپذیرفته اید؟

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین ماینر بیت کوین در بازار ایران (بیشترین بازده)
استخراج ارز دیجیتال
بهترین ماینر بیت کوین در بازار ایران (بیشترین بازده)
بهترین ماینر بیت کوین کدام است؟ ارزهای دیجیتال جایگاه خود را در سراسر دنیا پیدا کرده‌ و روش‌های مختلفی برای کسب درآمد از آن وجود دارد. ماینینگ رمز ارز یکی...
10 تا از بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج ۲۰۲۴
استخراج ارز دیجیتال
10 تا از بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج ۲۰۲۴
ارز دیجیتال یک طبقه دارایی هستند که می‌توانند بدون اختیار متمرکز بانک یا دولت در گردش باشند. تا به امروز، 23627 پروژه ارز دیجیتال وجود دارد که کل بازار 1...
صفر تا صد استخراج ارز دیجیتال با موبایل ۲۰۲۴
استخراج ارز دیجیتال
صفر تا صد استخراج ارز دیجیتال با موبایل ۲۰۲۴
ارزهای دیجیتال اثبات کار (PoW) مانند BTC با استفاده از یک فرآیند محاسباتی توزیع شده به نام استخراج ایجاد می‌شوند. برخی از این ارزها را می‌توان با استفاده از تلفن‌های...