دامنه و هاست

آیا سایت گوددی GoDaddy را می شناسید؟

آیا سایت گوددی GoDaddy را می شناسید؟

اگر شما طراح سایت باشید و تاکنون برای دامنه و هاست جستجو کرده باشید حتما با سایت گوددی GoDaddy برخورد کرده اید. وب سایت گوددی یکی از بزرگترین سایت های ارائه دهنده دامنه و هاست در جهان می باشد. طبق بررسی های انجام شده از هر 20 سایت موجود 1 سایت را گوددی میزبانی می کند. سایت GoDaddy حدود 19 میلیون مشتری و بیش از 9000 کارمند دارند که حدود 78 میلیون دامنه را اداره می کنند. اما چرا این سایت اینقدر محبوب است؟ در این  مقاله قصد داریم ضمن معرفی کردن سایت گوددی خدمات و مزایا و معایب آن را بازگو کنیم. با ما همراه باشید.

سایت Godaddy چه خدماتی را ارائه می دهد؟

سایت گوددی GoDaddy خدمات بسیار زیادی ارائه می دهد و پلن های بسیاری در دسترس کاربران قرار می دهد. در این قسمت با خدمات این سایت بزرگ و جهانی بیشتر آشنا شوید.

  • GoDaddy یکی از بزرگترین ثبت کنندگان دامنه است. با آنها تقریباً می توانید هر پسوندی برای دامنه مورد نظر خود را بدست آورید: .com ، .net ، .org ، .law یا حتی .today. دامنه .com برای سال اول 11.99 دلار و بعد از آن 17.99 دلار هزینه دارد. پس ارزان ترین سایت نیست.
  • در GoDaddy پلن های میزبانی اشتراکی مختلفی وجود دارد. که هزینه این پلن های با توجه به ویژگی های مختلفی که دارند بین 8.99 دلار تا 24.99 دلار می باشد. با میزبانی اشتراکی عملا شما یک سرور را با سایر مشتری های به صورت مشترک استفاده می کنید. این سرویس مناسب کسب و کارهای کوچک و متوسط که نیاز به سرورهای با عملکرد بالا ندارند، می باشد.
  • مانند بسیاری از ارائه دهندگان میزبانی، GoDaddy دارای یک سرویس میزبانی اشتراکی بهینه شده وردپرس است. به نظر می رسد آنها سرورهای خود را برای عملکرد بالاتر در وردپرس آماده می کنند. در این سرویس وردپرس را از قبل نصب شده و مجموعه ای از قالب های موجود را در دسترس قرار داده اند.

برای خرید از گوددی می توانید درخواست خود را از طریق لینک زیر ثبت کنید:

خرید دامنه از GoDaddy

  • پلن های GoDaddy VPS برای کسانی که نیاز به پیکربندی ویژه سرور دارند، مناسب می باشد. با دسترسی روت می توانید  تنطیمات سرور خود را آنگونه که مناسب کار شماست انجام دهید.. این سرویس عملکرد بالاتری نسبت به برنامه های میزبانی اشتراکی دارد. هزینه سرویس VPS در GoDaddy با 30 دلار در ماه شروع می شود.
  • اگر عملکرد بالای VPS برای سایت شما کافی نیست، بسته میزبانی اختصاصی می تواند بهترین گزینه برای شما باشد. با انتخاب این مورد، شما سرور خود را برای در اختیار خواهید داشت و هیچ پروژه دیگری با پروژه شما کانفلیکتی نخواهد داشت. برای استفاده از این سرویس باید بودجه لازم را داشته باشید زیرا سرورهای اختصاصی با قیمت 169.99 دلار در ماه در GoDaddy شروع می شوند.
  • GoDaddy همچنین برنامه های میزبانی ایمیل را ارائه می دهد، بنابراین می توانید یک آدرس حرفه ای مانند info@your-business.com داشته باشید. این سرویس با هزینه 4.99 دلار برای هر کاربر در هر ماه برای 5 گیگابایت فضای ذخیره سازی ایمیل شروع می شوند.

پیشنهاد مطالعه: بهترین سایت های خارجی خرید دامنه

معرفی سایت گوددی

اما چرا باید سایت گوددی را انتخاب کرد؟

همانطور که گفته شد GoDaddy یکی از بزرگترین ثبت کنندگان دامنه و هاست های معتبر در جهان است. عملکرد آنها خوب است و امکان ذخیره سازی وب را فراهم می کند. اما فاقد برخی از ویژگی ها مانند بکاپ گیری و گواهینامه های SSL می باشند. در این قسمت نقاط مثبت و منفی سایت گوددی بیان شده است:

نقاط مثبت نقاط منفی
  • استفاده آسان:  رابط کاربری مناسبی دارد و مبتدیان به راحتی می توانند از آن استفاده کنند.
  • عملکرد: از نظر سرعت و آپتایم بودن، GoDaddy هم عملکرد خوبی دارد.
  • سرورهای ویندوز: GoDaddy همچنین میزبانی مبتنی بر ویندوز را ارائه می دهد.
  • ذخیره سازی: تمام پرونده های شما با هم ترکیب نمی شوند بیش از 250،000 پرونده (اینود). این تنها محدودیت ذخیره سازی آنهاست – کاملاً سخاوتمندانه.
  • پهنای باند: ترافیکی که سایت شما با هر قالبی ممکن است داشته باشد محدود نیست.
  • گران: این سایت سرویس های ارزانی را ارائه نمی دهد. حتی سرویس هایی که دارد در صورتی که  گزینه های بیشتری نیاز داشته باشید (بکاپ گیری و گواهینامه SSL)، گران تر نیز می شوند.
  • بدون نسخه پشتیبان: درصورتی که بسته الحاقی پرداخت شده آنها را خریداری نکنید ، سیستم تهیه نسخه پشتیبان نیز وجود ندارد.
  • No SSL: اگر می خواهید سایت شما گواهینامه SSL داشته باشد، باید هزینه یک گواهی را به صورت جداگانه بپردازید.
  • ویژگی های پیشرفته موجود نیست: متأسفانه سایت GoDaddy ویژگی های پیشرفته ای مانند Git را ندارد که ممکن است برای توسعه دهندگان مفید باشد.
  • خدمات انتقال سایت: برخلاف برخی دیگر از ارائه دهندگان میزبانی، آنها به شما هیچ کمکی برای انتقال سایت خود از میزبان دیگری به گوددی نمی کنند.

کلام آخر

حال که با سایت گوددی GoDaddy آشنا شدید در صورتیکه بخواهید از خدمات این سایت استفاده کنید باید هزینه ها را به صورت ارزی پرداخت کنید. در صورتیکه برای خرید دامنه و هاست از گوددی به روش های پرداخت آنلاین ارزی دسترسی ندارید می توانید از خدمات مجموعه ایرانیکارت برای این کار استفاده کنید. آیا شما تاکنون از خدمات این سایت استفاده کرده اید؟ آیا علاوه بر گوددی سایتی برای این دریافت این خدمات می شناسید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
معرفی سایت ثبت و خرید دامنه Dynadot
دامنه و هاست
معرفی سایت ثبت و خرید دامنه Dynadot
اگر قصد راه اندازی سایت دارید و به فکر خرید دامنه از سایت های خارجی می باشد، Dynadot می تواند یکی از گزینه های شما باشد. Dynadot یک سایت ثبت...
معرفی سایت جوکر (joker.com)  و نحوه خرید دامنه از آن
دامنه و هاست
معرفی سایت جوکر (joker.com) و نحوه خرید دامنه از آن
اولین اقدامی که پیش از راه اندازی یک سایت لازم است انجام دهید ثبت و خرید یک دامنه مناسب است. انتخاب دامنه مناسب می تواند به خوبی آینده ی کسب...
رزرو هاستل خارجی در سایت Hostelworld
مسافرت و مهاجرت
رزرو هاستل خارجی در سایت Hostelworld
امروزه هاستل ها نه تنها برای کسانی که به دنبال اقامت کم هزینه هستند بلکه برای کسانی که به دنبال ملاقات  با افراد جدید یا تجربه مکان های جدید هستند...