اکانت های خارجی

معرفی لینکدین و ترفندهایی برای داشتن یک پروفایل حرفه ای

معرفی لینکدین و ترفندهایی برای داشتن یک پروفایل حرفه ای

فضایی را تصور کنید که می توانید در آن موقعیت های شغلی مناسب را رصد کنید و  افراد مهم رشته و تخصص خود را بیابید و با آنها ارتباط بگیرید. این بخشی از خدماتی است که لینکدین به شما ارائه می دهد. بخشی از خدمات این وبسایت با خرید اکانت پرمیوم لینکدین میسر می شود که می توانید از خدمات پرداخت ارزی ایرانیکارت استفاده کنید. علاوه بر معرفی لینکدین ، نحوه کار با آن و آموزش لینکدین را در این نوشته خواهید خواند. با ایرانیکارت همراه باشید.

معرفی لینکدین Linkedin

سایت Linkedin با بیش از 722 میلیون کاربر یک فضای حرفه ای برای افراد و کسب و کارهاست. فضایی که به شما فرصت ساخت شبکه ای از ارتباطات حوزه تخصصی خودتان را می دهد. هدف این کمپانی از ابتدای فعالیت تا کنون یک جمله بوده است: “مرتبط کردن متخصصین برای موفقیت و بهره وری بیشتر”. افراد با ارتباط گرفتن با متخصصین رشته خودشان درواقع جا پای بزرگان می گذارند و بدون واسطه می توانند از چگونگی رشد و پیشرفت همکارهای خودشان در کل دنیا باخبر شوند. علاوه بر این امکان ارتباط مستقیم و جستجوی فرصت های شغلی مربوط به خود نیز وجود دارد.

نحوه کار با لینکدین

نحوه کار با لینکدین

برای شناخته شدن در این شبکه و یافتن افراد مهم تخصص خودتان باید از معرفی خود شروع کنید. جزییات ثبت نام و ساخت پروفایل در این سایت کار بسیار ساده ای است و با داشتن یک ایمیل می توانید در عرض چند دقیقه ثبت نام خود را انجام دهید. اما قسمت مهم نحوه کار با لینکدین بعد از ثبت نام و درواقع با پر کردن پروفایل شما آغاز می شود. با شناخت فضای این پلتفرم و در نظر داشتن چندین نکته مهم می توانید بهترین و در عین حال صادقانه ترین حالت خود را در لینکدین به اشتراک بگذارید. اولین قدم ما در آموزش لینکدین چگونگی ساختن یک پروفایل مناسب است.

عکس پروفایل مناسب لینکدین

ویژگی هایی یک پروفایل مناسب برای لینکدین با دیگر پروفایل شبکه های اجتماعی تفاوت هایی دارد. اولین برخورد کاربران یا کارفرما در لینکدین با تصویر شماست. این تصویر قبل از خواندن پروفایل شما تاثیر اولیه را روی مخاطب گذاشته است. استفاده از تصویری حرفه ای که چهره شما را کامل نشان دهد بهترین گزینه است. البته که منظور عکس های پرسنلی نیست. یک عکس معمولی با زمینه ساده و بدون حواشی می تواند بهترین گزینه باشد. قطعا تصویر از دور شما در بالای یک کوه یا در فضایی از طبیعت زیباست اما برای معرفی شخص شما و چهره شما در فضای کاری مناسب نیست.

آموزش لینکدین

معرفی صادقانه

معرفی صحیح خودتان بسیار مهم است. لینکدین محل اغراق یا بزرگنمایی نیست. بهتر است توانایی هایتان را همان طور که هستند معرفی کنید. در این فضا هر چیزی با یک سرچ ساده قابل سنجش و تشخیص است، پس اعتبارتان را به خطر نیندازید. در قسمت Summary با نوشتن یک خلاصه درباره خودتان به افراد این اجازه را می دهید که بدون نگاه کردن به بقیه پروفایلتان به یک شناخت کلی از شما برسند. از این فرصت استفاده کنید و نوشتن این خلاصه را به یک داستان درباره خودتان تبدیل کنید. این متن کوتاه علاوه بر اینکه مهارت های شغلی شما را نشان می دهد فرصتی برای نمایش مهارت شما در معرفی کردن و ارائه دادن یک موضوع است. بسته به این که نوع فعالیت و حرفه شما چیست می توانید از ادبیات مختلفی بهره بگیرید. قطعا برای یک مدیر رده بالا رسمی نوشتن و سخن گفتن از تجارب و مهارت ها اهمیت بیشتری دارد تا یک هنرمند فریلنسر که نیاز دارد بخش غیررسمی و خلاقانه شخصیتش را به نمایش بگذارد.

هدلاین یا عنوان شغلی

سعی کنید خودتان را با بیشتر از یک عنوان معرفی کنید. عنوان کاری شما قطعا بیشتر از یک کلمه است. کلمات کلی گویا هستند ولی بازتاب دهنده جزییات مهارت های شما نیستند. بهتر است ابتدا یک نگاهی به پروفایل افراد شبیه خودتان در لینکدین بیندازید. ببینید آنها برای معرفی موقعیت شغلی خود از چه عناوینی استفاده کرده اند؟ با ایده های جدید آشنا شوید و با خلاقیت عنوان را کمی جزیی تر کنید.

تست سنجش مهارت

در این بخش از آموزش لینکدین به ویژگی جدید این سایت می رسیم. لینکدین گزینه ای برای سنجش مهارت ها در نظر گرفته است. در قسمت Skills and endorsement برای هر مهارتی که ادعا کرده اید یک آزمون وجود دارد. به طور مثال اگر در پروفایل خود گفته اید در اکسل حرفه ای هستید یک آزمون کوتاه از شما می گیرد و نمره آن را می توانید در پروفایلتان به اشتراک بگذارید. این آزمون های لینکدین از نظر کسب و کارها و افراد معتبر به شمار می آیند. البته به اشتراک گذاری نمره شما در آزمون اختیاری است و می توانید بارها یک آزمون را بدهید و بهترین نمره خود را منتشر کنید.

مرتبط بودن مهارت ها

در بین لیست مهارت های لینکدین چرخی بزنید و آنهایی که با حوزه تخصصی شما مرتبط اند را بیابید. شاید شما در صدها مورد توانایی داشته باشید اما ضرر ذکر کردن همه آنها در پروفایل کاریتان بیشتر از نفع آن است. بر خلاف شبکه های اجتماعی که همه فن حریف بودن را ترویج می کنند در فضای کاری بهتر است روی تخصص خودتان متمرکز شوید و تنها مهارت های کاربردی خودتان را تقویت کنید.

ساخت یک شبکه از افراد در لینکدین

شبکه خود را گسترش دهید. شبکه ای که از آشنایان یا افراد مرتبط در این فضا می سازید به رشد و معرفی بهتر پروفایل شما کمک شایانی می کند. به روز نگه داشتن لیست مخاطبان خود در لینکدین شما را در دنبال کردن اتفاقات مهم حوزه کاری تان یاری می رساند. علاوه بر این هرچه تعداد ارتباطات صفحه شما بیشتر باشد اعتبار شما نیز افزایش می یاید. با جستجو در بین افراد و خواندن پروفایل هایشان قدرت انتخاب دارید و مطمئن باشید لینکدین بدون اجازه شما برای کسی درخواست فالو نمی فرستد. پس به جستجو ادامه دهید تا افرادی که فکر می کنید پتانسیل یک ارتباط حرفه ای دارند را پیدا کنید.

نحوه کار با لینکدین

پیشنهاد ایرانیکارت: در این نوشته سعی کردیم معرفی لینکدین را به صورت کاربردی و درواقع به منظور داشتن یک پروفایل حرفه ای برای شما همراهان ایرانیکارت انجام دهیم. پروفایل لینکدین شما کدام یکی از این ویژگی ها را داراست؟ نکته کاربردی دیگری می شناسید که برای ساخت پروفایل حرفه ای در لینکدین قابل توجه باشد؟ در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

معرفی لینکدین و ترفندهایی برای داشتن یک پروفایل حرفه ای
فضایی را تصور کنید که می توانید در آن موقعیت های شغلی مناسب را رصد کنید و  افراد مهم رشته و تخصص خود را بیابید و با آنها ارتباط بگیرید....
4.8 از 5 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
اکانت های خارجی
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
شماره مجازی (virtual number) شماره تلفنی است که وجود حقیقی نداشته و بدون نیاز به سیمکارت کارایی شماره‌های واقعی را دارد؛ به بیان دیگر، این سرویس نوعی تلفن مجازی است...
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
اکانت های خارجی
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
تلگرام پرمیوم چیست؟ تلگرام با میزبانی از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، از جدیدترین پلن اشتراکی جذاب خود یعنی تلگرام پرمیوم رونمایی کرد. تلگرام پریمیوم نسبت به...
آموزش استفاده از ChatGPT در ایران از صفر تا صد
اکانت های خارجی
آموزش استفاده از ChatGPT در ایران از صفر تا صد
چت بات ChatGPT از جذاب‌ترین ربات‌های هوش مصنوعی است که می‌تواند پاسخگوی بسیاری از سوالات انسان باشد. جذابیت این ربات موجب شده است تا استفاده از ChatGPT در ایران نیز...