مسافرت و مهاجرت

مقایسه رزرو هتل و رزرو خانه در Airbnb

مقایسه رزرو هتل و رزرو خانه در Airbnb

یکی از مهم ترین قسمت های برنامه ریزی برای سفر های خارجی، پیدا کردن محل اقامت مناسب با قیمت مناسب است. برخی افراد به هتل پیشنهادی آژانس یا راهنمای گردشگری خود اکتفا می کنند. برخی دیگر ترجیح می دهند از طریق سایت های رزرو هتل خارجی مختلف مثل سایت هتلز یا سایت بوکینگ اتاق مناسب برای اقامت خود را بیابند. اما کمتر کسی با گزینه ی سوم که رزرو خانه در Airbnb است، آشنایی دارد. در این مقاله همراه ما باشید تا به مقایسه رزرو هتل و رزرو خانه در Airbnb بپردازیم.

رزرو هتل خارجی یا رزرو خانه در Airbnb

برای رزرو هتل خارجی از طریق سایت های معتبر بین المللی نیاز به پرداخت ارزی دارید. این فرایند با استفاده از کارت های بانکی ایرانی امکان پذیر نیست. به این منظور نیاز به استفاده از روش هایی دارید که دسترسی شما را به شبکه مالی جهانی امکان پذیر نماید. برای مثال می توانید با استفاده از یکی از انواع کردیت کارت مثل مستر کارت یا ویزا کارت های فیزیکی در سایت های خارجی پرداخت انجام دهید. یا می توانید با افتتاح حساب پی پال از درگاه این کیف پول پرداخت کنید.

مطالعه بیشتر

چنانچه با نحوه ساخت اکانت یا پرداخت Paypal آشنایی ندارید در بلاگ ایرانیکارت بخوانید: چگونه اکانت پی پال بسازیم ؟

چنانچه تمایل به استفاده از روش های نامبرده دارید، می توانید از خدمات ایرانیکارت بهره ببرید. لازم به ذکر است که می توانید بدون نیاز به دریافت این خدمات و تنها از طریق خدمات سفر ایرانیکارت، نسبت به رزرو هتل یا رزرو خانه در Airbnb اقدام نمایید. برای مقایسه این روش ها می توانید از طریق لینک زیر در سایت ثبت نام کرده و با ارسال تیکت با کارشناسان مشورت کنید.

ثبت سفارش

Airbnb چیست؟

پیش از این که به مقایسه رزرو هتل یا رزرو خانه در Airbnb بپردازیم، بهتر است ابتدا با هر یک به خوبی آشنا شویم. Airbnb یک پلتفرم آمریکایی است که از سال 2008 شروع به فعالیت کرد. فعالیت اصلی این پلتفرم، اجاره و رزرو خانه برای مدت زمانی مختلف در سراسر جهان است. افرادی که تمایل به کسب درآمد از طریق اجاره بخشی یا تمام خانه خود هستند، می توانند آن را از طریق این پلتفرم عرضه کنند. کاربران، مسافران و یا افرادی که نیاز به محل اقامت دارند نیز می توانند از بین منازل ارائه شده در این پلتفرم انتخاب نمایند.

رزرو خانه در Airbnb متنوع و با هزینه کمتری امکان پذیر است. به همین دلیل این پلتفرم در سراسر جهان فراگیر شده و بین افرادی که به کشور های مختلف سفر می کنند، کاربرد دارد.

نحوه رزرو خانه در Airbnb

به دلیل تحریم ها نحوه رزرو خانه در Airbnb در ایران نسبت به سایر کشور ها دشوار تر است. برای جستجو و انتخاب اقامتگاه مناسب در این سایت، نیاز به اتصال به IP کشور های دیگر دارید. این سایت از ارائه خدمات خود به ایرانیان امتناع می کند. پس از اینکه محل اقامت خود را انتخاب کردید، نیاز به یک اکانت وریفای شده دارید که درخواست ثبت نموده و با صاحب خانه در رابطه با شرایط اقامت خود صحبت کنید.

صاحب خانه می تواند درخواست شما را پذیرفته یا رد نماید. این تصمیم معمولاً بر اساس مکالمه ی متقاضی و وی یا نظرات ثبت شده در حساب متقاضی گرفته می شود. پس از این که میزبان با اقامت شما در خانه ی خود موافقت کند، طبق توافق ملزم به پرداخت بیعانه برای رزرو یا تمام هزینه اقامت خود خواهید بود. همان طور که در بالا تر اشاره شد، برای پرداخت نیاز به دسترسی به شبکه بانکی جهانی دارید.

ایرانیکارت در این فرایند می تواند به کمک کاربران بیاید. از بین تمامی مراحل شرح داده شده در نحوه رزرو خانه در Airbnb ، کاربر کافیست محل اقامت مورد نظر خود را انتخاب نماید. سایر مراحل توسط مجموعه طی شده و اتاق شما رزرو می گردد.

سایت های رزرو هتل خارجی

شاید تعداد سایت های رزرو هتل خارجی از تعداد هتل ها بیشتر شده باشد. با این حال تعداد انگشت شماری از این سایت ها هستند که دارای اعتبار بین المللی هستند و در کشور های مختلف استفاده می شوند. اگرچه سایت رزرو هتل خارجی در مقایسه با رزرو خانه از Airbnb انتخاب های متنوع تری در اختیار کاربر قرار می دهد، اما همچنان قیمت های مناسبی که در Airbnb پیدا می شود، به این پلتفرم مزیت رقابتی می دهد.

در ادامه این مقاله معتبر ترین سایت های رزرو هتل خارجی معرفی و نحوه استفاده از آن ها توضیح داده می شوند.

سایت بوکینگ booking.com

بوکینگ دات کام را می توان معروف ترین سایت رزرو هتل خارجی در دنیا دانست. کاربران در این سایت می توانند هتل و اتاق اقامت خود را انتخاب نمایند. اتاق ها در این سایت بر اساس معیار های مختلف از جمله قیمت، موقعیت قرار گیری در ساختمان، محله و غیره دسته بندی می شود. پس کاربر می تواند بسته به نیاز خود هتل خود را انتخاب نماید.

پس از انتخاب اتاق مورد نظر نوبت به پرداخت هزینه می رسد. نحوه پرداخت رزرو هتل خارجی در این سایت به دو صورت آنلاین و یا در هتل پرداخت است. این مرحله بستگی به ترجیح کاربر و شرایط پرداخت هتل دارد. در صورتی که گزینه پرداخت در هتل انتخاب شود، کاربر ملزم به ارائه اطلاعات یک کارت اعتباری بین المللی به منزله بیعانه می باشد. چنانچه دسترسی به این نوع کارت اعتباری ندارید می توانید از خدمات مجموعه ایرانیکارت استفاده نمایید.

کاربرانی که از سایت بوکینگ برای رزرو هتل استفاده می کنند پس از اقامت خود می توانند در سایت تجربه خود را از طریق کامنت ثبت کنند. با توجه به فراوانی رزرو هایی که از طریق این سایت انجام می شود، انتخاب هتل مناسب با کمک نظرات ثبت شده برای کاربران، بسیار ساده تر می شود.

سایت هتلز hotels.com

سایت هتلز دات کام نیز یکی دیگر از سایت های معتبر در زمینه رزرو هتل خارجی دانست. اگرچه تفاوت های مشخصی با سایت بوکینگ دارد. از جمله این تفاوت ها به موارد زیر می توان اشاره کرد:

  1. در مقایسه با سایت بوکینگ، نظرات کاربران کمتری در Hotels.com ثبت شده است.
  2. این سایت به کاربر امکان پرداخت هزینه در هتل را نمی دهد. به عبارتی کاربر برای رزرو هتل ملزم به پرداخت در سایت است.
  3.  پرداخت در این سایت از کانال های متنوع تری امکان پذیر بوده ضمن اینکه نسبت به آن حساسیت کمتری نشان می دهد.

مقایسه رزرو هتل و رزرو خانه در Airbnb

سایت اکسپدیا expedia.com

یکی دیگر از سایت های معتبری که می توانید برای رزرو هتل خارجی با قیمت مناسب انتخاب نمایید سایت اکسپدیا است.

مقایسه رزرو هتل خارجی یا رزرو خانه Airbnb

حالا که با نحوه رزرو هتل خارجی و رزرو خانه در Airbnb آشنا شدیم، نوبت به آن رسیده که به مقایسه این دو روش بپردازیم. این مقایسه با توجه به اختلاف نرخ ارز ایران با ارز های دیگر ارزیابی شده و با برآوردی از میانگین صرفه اقتصادی انجام شده است.

مزیت های رزرو خانه در Airbnb :

1. ارزان تر است

بدون تردید بزرگترین دلیلی که افراد تمایل به رزرو خانه در Airbnb در مقایسه با رزرو هتل دارند، قیمت پایین تر خانه‌ها در این سایت است. به علاوه صاحبان خانه در این سایت عموماً به صورت هفتگی یا ماهانه تخفیف هایی برای کاربران قرار می‌دهد که استفاده از آنها می تواند هزینه های شما را به شدت کاهش دهد.

2. قیمت قابل مذاکره است

همانطور که در بالا اشاره شد خانه ها در Airbnb متعلق به اشخاص هستند. شما می توانید به صورت آنلاین با صاحبان خانه ها مذاکره کرده و سعی کنید روی قیمت تخفیف دریافت کنید. البته این فرآیند ممکن است دشوار باشد از آن جایی که شاید میزبان یا شما به زبان انگلیسی یا هر زبان مشترک دیگری تسلط نداشته باشید.

3. دوستانه تر است

افرادی که علاقه به تنهایی سفر کردن دارند، معمولاً ترجیح می‌دهند در محیط‌ های دوستانه تری اقامت کنند. رزرو خانه در Airbnb فرصتی را فراهم می کند که شما با افراد بومی بیشتر آشنا شوید یا با مسافرانی که از کشورهای دیگر آمده اند، ملاقات کنید.

بعلاوه اقامت در منزل کسی که در آن کشور زندگی می کند به شما حس نزدیکی بیشتری با آن فرهنگ القا خواهد کرد. مکالمات روزانه قبل از خروج از اقامتگاه تا میزبان را فراموش نکنید که می تواند کمک زیادی برای تجربیات شما در سفر باشد.

مقایسه رزرو هتل و رزرو خانه در Airbnb

مشکلات رزرو خانه در Airbnb 

1. رسمی نیست

بر‌خلاف رزرو هتل ، رزرو خانه در Airbnb تجربه ای رسمی نخواهد بود. اگر شما در اقامتگاه خود به مشکلی برخورد کنید پذیرش ای وجود نخواهد داشت که به شما کمک کنند و یا پشتیبانی در سایت به مشکل رسیدگی نماید. به همین دلیل نکاتی مهمی هستند که پیشنهاد می‌شود قبل از انتخاب منزل در این پلتفرم در نظر داشته باشید:

  • نظرات مهمانان قبلی را با دقت بررسی کنید.
  • سراغ میزبانانی روید که عنوان Superhost به آنان تعلق گرفته است.
  • قبل از سفر با میزبان صحبت کنید. آن را بشناسید و نیاز ها و الزامات خود را مطرح نمایید.
  • با محله ای که محل اقامت شما در آن قرار دارد، آشنایی کامل پیدا کنید.
  • سعی کنید

2. پشتیبانی مشتریان Airbnb تعریفی ندارد

تجربه نشان می دهد که زمانی که مشکلی پیش می آید، به سختی می توان از پشتیبانی مشتریان Airbnb نتیجه گرفت. اما محض احتیاط اگر نیاز به پشتیبانی داشتید، بهتر است در توئیتر با آنان در ارتباط باشید.

3. میزبان شما نمی تواند سرویس هتل به شما ارائه دهد.

همان طور که مشخص است، افراد عادی نمی توانند سرویسی که از هتل دریافت می کنید به شما ارائه دهند. تجربه خود را در رزرو هتل با رزرو خانه در Airbnb مقایسه نکنید. در خانه ی میزبان خود قرار نیست سرویس حرفه ای هتل را تجربه کنید.

نحوه رزرو خانه در Airbnb

مزیت های رزرو هتل خارجی

1 کاملاً رسمی است.

همه می دانیم که هتل ها به سرویس دهی حرفه ای به مهمان ها معروف هستند. با اقامت در هتل ها یک تیم مجرب از مدیریت و کارکنان به صورت شبانه روزی در خدمت شما خواهند بود.

2. پشتیبانی مشتریان بی عیب و نقص

طی اقامت در هتل، مهمان ها همواره انتطار دریافت بهترین پشتیبانی را از تیم مدیریت هتل دارند. هزینه ای که برای اقامت در هتل ها پرداخت می شود، هزینه ای است که این پشتیبانی به همراه داشته. پس زمانی که به مشکلی بر می خورید، تعارف نداشته باشید. سریع تر به پذیرش زنگ بزنید و درخواست کمک کنید.

3. حسابی به مهمانان می رسند

بیشتر هتل ها، حداقل آن هایی که هزینه ی زیادی دریافت می کنند، به مهمانان خود خوب می رسند. به آن ها راهنمایی هایی در رابطه با اماکن دیدنی شهر می دهند، تور تفریحی پیدا می کنند یا تاکسی برای رفت و آمد آن ها می گیرند. حتی رزرئ هتل خارجی در بعضی مواقع به برابر با رستوران، استخر، سالن ماساژ و … در محیط داخلی هتل است. طبیعتاً این گزینه ها در مقایسه با رزرو خانه در Airbnb حذف خواهند شد.

نحوه رزرو هتل خارجی

مشکلات رزرو هتل در مقایسه با رزرو خانه در Airbnb 

1. گران تر است

در اکثر مواقع هزینه ی یک شب اقامت در هتل در مقایسه با رزرو خانه در Airbnb خیلی بیشتر است. به علاوه احتمال دریافت تخفیف های ماهانه در هتل ها بسیار کم است.

2. حس نزدیکی کمتری دارد

اگرچه برخی در هتل ها به واسطه ی پرسونل حرفه ای که دارند، شرایط برای مکالمات دوستانه و کوتاه فراهم می شود، اما همواره در سطح ابتدایی خواهند بود. اما تجربه ای که با رزرو خانه می توانید داشته باشید، حتی شامل گپ های شبانه یا وعده های غذایی همراه با آن ها خواهد بود.

نحوه رزرو هتل خارجی

3. حس بومی کمتری دارد

زمانی که در هتل اقامت می کنید و توسط مسافران کشور های دیگر احاطه شده اید، به سختی می توانید در فضای بومی شهر جا بیوفتید.

نتیجه ی مقایسه رزرو هتل یا رزرو خانه در Airbnb

نوبت به نتیجه گیری این مقایسه می رسد. مهم ترین موضوع ترجیح، هدف از مسافرت و شیوه ی سفر کردن شما است. این سوال ها می توانند به انتخاب شما کمک کنند.

  1. آیا تمایل دارید با سفر کردن با سبک زندگی اهالی آنجا آشنا شوید؟ پس رزرو خانه در Airbnb بهتر است.
  2. آیا راحتی و خدمات استاندارد برای شما اولویت دارند؟ حتماً در هتل بمانید.
  3. آیا در یک سفر کاری هستید؟ هتل گزینه مناسب تری است.
  4. بودجه ی سفر شما محدود است؟ Airbnb اقامت به صرفه تری خواهد بود.
  5. آیا گروه بزرگی از دوستان یا خانواده با شما هم سفر هستند؟ قطعاً در Airbnb بمانید. یک خانه ی کامل با تعداد کافی اتاق رزرو کنید.

تجربه ی شما از رزرو هتل خارجی یا رزرو خانه در Airbnb چیست؟ آیا از این مقایسه راضی بودید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذارید.

مقایسه رزرو هتل و رزرو خانه در Airbnb
یکی از مهم ترین قسمت های برنامه ریزی برای سفر های خارجی، پیدا کردن محل اقامت مناسب با قیمت مناسب است. برخی افراد به هتل پیشنهادی آژانس یا راهنمای گردشگری...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید
  1. متأسفانه airbnb برای واریز وجه تصویر پاسپورت را می‌خواهد و اگر پاسپورت شما از ایران باشد پول را برمی‌گردانند. متأسفانه ایرانیکارت این موضوع را به شما نمی‌گوید و پس از برگرداندن وجه، کارمزد خود را کسر می‌کند.

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربرگرامی Airbnb با ملیت ایران مشکلی ندارد و با سکونت در ایران مشکل دارد. اکانت این سایت می‌تواند با پاسپورت یک شخص ایرانی و با آدرس و شماره تلفن غیر ایرانی وریفای شود و در مکالمه با هاست صحبتی از اینکه از ایران سفر می‌کنند نباشد تا مشکلی پیدا نشود. روزانه با این روش ما پرداخت برای این سایت زیاد انجام می‌دهیم و مشکلی در آن بوجود نمی‌اید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  2. درairbnb کلاهبرداری بی نهایت رواج دارد مخصوصا از ایرانیها چون دستشون به هیچ جایی بند نیست 40 روز پیش 4000 دلار منو خوردند و اصلا جواب من راهم نمیدن

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • تا به حال چنین مشکلی گزارش نشده و پول بعد از دریافت خدمات از به اجاره دهنده واریز می شود.

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
اکسپرس انتری (Express Entry) چیست؟
مسافرت و مهاجرت
اکسپرس انتری (Express Entry) چیست؟
اگر قصد دارید به کانادا مهاجرت کنید و اقامت دائم در این کشور را داشته باشید، حتما باید از طریق اکسپرس انتری (Express Entry) نسبت به انجام آن اقدام نمایید....
واچر (ووچر) هتل چیست؟
مسافرت و مهاجرت
واچر (ووچر) هتل چیست؟
شاید برای شما هم پیش‌آمده باشد که بخواهید به سفر بروید و از یک هتل خوب و راحت استفاده کنید. اما چگونه می‌توانید مطمئن شوید که هتلی که انتخاب کرده‌اید...
ارزانترین کشورها برای تحصیل کدامند؟
مسافرت و مهاجرت
ارزانترین کشورها برای تحصیل کدامند؟
روش‌های مختلفی برای مهاجرت و گرفتن اقامت در کشوری دیگر وجود دارد، که یکی از بهترین موارد آن دریافت ویزای تحصیلی می‌باشد. برای ادامه تحصیل در کشوری دیگر هم روش‌های...