حساب های بین المللی

مقایسه پی پال و وسترن یونیون

مقایسه پی پال و وسترن یونیون

اگر به دنبال راهی برای ارسال حواله ارزی هستید، حتماً با نام های پی پال و وسترن یونیون آشنایی دارید. این شبکه های مال به صورت مستقل از یک دیگر در سراسر دنیا فعالیت می کنند و روزانه میلیون ها تراکنش ارزی در دنیا را میسر می سازند. اما تقاوت های این دو شبکه با یک دیگر چیست؟ برای مقایسه پی پال و وسترن یونیون در این مقله همراه ما باشید.

مقایسه پی پال و وسترن یونیون

پیش از آن که به مقایسه تفاوت های این دو بپردازیم باید در رابطه با الزام استفاده از آن ها توضیح مختصری ارائه شود. به دلیل تحریم های مالی جوامع بین الملل علیه ایران، امکان ارسال حواله ارزی از ایران به کشور های خارجی وجود ندارد. به این منظور باید از راه هایی استفاده کنید که دسترسی شما را به شبکه بانکی جهانی فراهم سازد.

ساخت اکانت پی پال و ارسال حواله وسترن یونیون در کنار افتتاح حساب ارزی پرکاربرد ترین روش های تبادل ارزی هستند. در ادامه مقاله این دو روش با یک دیگر مقایسه می شوند. به این ترتیب برای ارسال حواله بهتر می توانید تصمیم بگیرید.

مقایسه افتتاح حساب 

ساخت اکانت پی پال

با توجه به تحریم های مالی علیه ایران، امکان استفاده از خدمات و طبیعتاً افتتاح حساب پی پال در ایران محدود شده است. اما بسیاری از شهروندان ایرانی، برای برقراری ارتباط کاری مثل کسب درآمد از سایت فریلنسر نیاز به یک حساب paypal دارند. افرادی که از سایت های خارجی خرید می کنند نیز در اکثر موارد پرداخت با پی پال را ترجیح می دهند.

مقایسه پی پال و وسترن یونیون

مقایسه روش ارسال حواله

پرداخت با پی پال

برای پرداخت با پی پال در سایت های خارجی باید سایت مورد نظر درگاه پرداخت پی پال داشته باشد. برای پرداخت شهریه دانشگاه یا پرداخت اپلیکیشن فی نیز اغلب پی پال قابل استفاده است. با ساخت پی پال می توانید فعالیت های رزرو هتل خارجی یا خرید بلیط هواپیما را نیز انجام دهید.

نحوه ارسال حواله وسترن یونیون

یکی از بهترین روش های ارسال حواله به سراسر جهان ارسال حواله وسترن یونیون است. ارسال حواله وسترن یونیون بدون نیاز به افتتاح حساب در این شبکه انجام می پذیرد. تنها کافیست فرستنده یکی از باجه های شبکه مالی وسترن یونیون مراجعه کرده و با ارائه اطلاعاتی در رابطه با دریافت کننده و مبلغ حواله، نسبت به ارسال آن اقدام نماید.

مقایسه کارمزد ها

کارمزد پی پال

کارمزد پی پال به ازای هر تراکنش بین 3.5 تا 5 درصد مبلغ می باشد. کارمزد پی پال از گیرنده کسر دریافت می گردد.

کارمزد وسترن یونیون

کارمزد انتقال ارز بسته به کشور مقصد و مبلغی که قصد انتقالش را دارید، متفاوت است. به عبارت دیگر، بسته به اینکه شما قصد انتقال ارز به کدام کشور را دارید، باید هزینه ای بین 5 الی 50 دلار را پرداخت نمایید. به طور کلی، با توجه به اینکه میزان کارمزد وسترن یونیون برای مبالغ زیاد، بیشتر می شود، استفاده از این روش برای انتقال ارز بیش از 2 هزار دلار چندان توصیه نمی شود. بلکه پیشنهاد می شود برای انتقال ارز با مبالغ بالا، از روش های جایگزین مانند حواله سوئیفت استفاده شود.

با توجه به این که وسترن یونیون شبکه مالی مستقلی است، اگر حواله شما نیاز به تبدیل ارز داشته باشد، فرستنده باید کارمزد تبدیل این شبکه را بپردازد. این کارمزد تقریباً 9 درصد مبلغ حواله است. این کارمزد زیادی است و باعث می شود ارسال حواله ای که با کارمزد تبدیل ارز همراه است، از طریق این شبکه به صرفه نباشد.

مقایسه پی پال و وسترن یونیون

مقایسه قابلیت ها

کاربرد های پی پال

  1. پرداخت در سایت خارجی: بسیاری از سایت ها و فروشگاه های اینترنتی، برای ایجاد سهولت در پرداخت توسط مشتری، امکان پرداخت با پی پال را فراهم آورده اند. قابل توجه است برای خرید از سایت های خارجی در برخی شرایط امکان پرداخت با بیت کوین نیز وجود دارد. از جمله سایت هایی که برای کاربران از درگاه Paypal کمک گرفته اند می توان آمازون و ایبی را نام برد. این دو سایت از بزرگ ترین خرده فروشی های آنلاین در دنیا هستند.
  2. رزرو و پرداخت هتل خارجی:  بزرگ ترین سایت های رزرو هتل خارجی مثل سایت Booking.com و Hotels.com از این سرویس برای انجام پرداخت های کاربران استفاده می نمایند.
  3. کسب درآمد از سایت فریلنسر:  یکی از بهترین راه های کسب درآمد آنلاین بدون تردید سایت فریلنسر می باشد. درآمد کسب شده توسط کاربران در این سایت به دو روش قابل دریافت است. یکی از این راه ها با استفاده از همین کیف پول الکترونیکی است. لازم به ذکر است که تنها در شرایطی امکان دریافت درآمد خود را از سایت فریلنسر خواهید داشت که دو مورد زیر را رعایت کرده باشید:
    • نسبت به وریفای اکانت فریلنسر خود اقدام کرده باشید.
    • اکانت پی پالی که برای دریافت وجه ارائه می کنید نیز وریفای شده و اکانت ها متعلق به یک شخص باشند.

تجربه شما از مقایسه پی پال و وسترن یونیون چیست؟ با ما در ارتباط باشید.

مقایسه پی پال و وسترن یونیون
فهرست محتوا مقایسه پی پال و وسترن یونیونمقایسه افتتاح حساب ساخت اکانت پی پالمقایسه روش ارسال حوالهپرداخت با پی پالنحوه ارسال حواله وسترن یونیونمقایسه کارمزد هاکارمزد پی پالکارمزد وسترن یونیونمقایسه قابلیت...
4 از 1 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید
  1. سلام می خواستم بدونم که میشه با پی پال درآمد یوتیوب رو بر داشت کرد

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • وقت بخیر، ایرنیکارت با سرویس ادسنس این امکان را فراهم میکند

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آشنایی با اجاره حساب پی پال در ایران
حساب های بین المللی
آشنایی با اجاره حساب پی پال در ایران
پی پال (PayPal) سامانه‌ای است که برای پرداخت و انتقال وجه الکترونیکی به کار گرفته می‌شود؛ افراد مختلف با استفاده از آن می‌توانند سرمایه خود را ارسال، دریافت و برداشت...
چگونه ووچر پرفکت مانی رایگان بگیریم؟
حساب های بین المللی
چگونه ووچر پرفکت مانی رایگان بگیریم؟
پرفکت مانی را که می‌شناسید؟ یک سیستم انتقال پول بین‌المللی است که برخلاف انتظار خیلی از افراد، کاربران ایرانی‌ نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. حالا پرفکت مانی را گوشه...
ووچر پرفکت مانی چیست و چه کاربردی دارد؟
حساب های بین المللی
ووچر پرفکت مانی چیست و چه کاربردی دارد؟
پرفکت مانی (Perfect Money) یک حساب ارزی بین‌المللی است که با استفاده از آن می‌توانید بسیاری از تراکنش‌های مالی خارجی خود را انجام داده و یا درآمد فریلنسری خود را...