حساب های بین المللی

مقایسه پی پال و کردیت کارت

مقایسه پی پال و کردیت کارت

همه ی افرادی که نیاز به انتقال ارز به خارج از ایران و برعکس از طریق ارسال حواله ارزی یا پرداخت ارزی برای خرید از سایت های خارجی داشته اند، حتماً با معتبر ترین کیف پول الکترونیکی یعنی پی پال آشنایی دارند. یکی دیگر از روش های تبادلات ارزی که قدمی تر نیز هست، استفاده از کردیت کارت است. در این مقاله همراه ما باشید تا به مقایسه پی پال و کردیت کارت بپردازیم.

مقایسه پی پال و کردیت کارت

ساخت اکانت پی پال

به دلیل تحریم ها، امکان استفاده از اطلاعات اقامت ایران برای وریفای حساب پی پال غیر ممکن است. به عبارت دیگر اگر ساکن ایران هستید و تمایل به استفاده از حساب پی پال وریفای شده دارید، باید از مشخصاتی استفاده نمایید که متعلق به ایران نبوده و مبنی بر سکونت کاربر در کشور های دیگری باشد. چنانچه به این اطلاعات دسترسی آسان ندارید، می توانید از خدمات ایرانیکارت برای خرید اکانت پی پال وریفای شده استفاده نمایید.

آدرس و اطلاعات لازم برای افتتاح حساب پی پال وریفای شده توسط مجموعه برای کاربر تهیه می شود. پس در نهایت می توان نتیجه گرفت که وریفای اکانت از ایران با مشخصات خارجی امکان پذیر است.

خرید کردیت کارت

برای تهیه کردیت کردیت کارت نیاز به یک حساب بانکی در بانک های بین المللی دارید. برای افتتاح حساب در بانک های بین المللی نیاز به ارائه مدارکی مبنی بر اقامت خود در خارج از ایران دارید. چنانچه امکان ارائه این مدارک برای شما فراهم نیست، می توانید با استفاده از خدمات ایرانیکارت و بدون نیاز به این مدارک کردیت کارت تهیه کنید.

مهم ترین نکته ای که در رابطه با خرید کردیت کارت از ایرانیکارت وجود دارد، امکان حک نام صاحب حساب روی کارت می باشد. به این صورت که افتتاح حساب برای کاربران با نام آن ها انجام خواهد گرفت. بنابراین کارت صادر شده از این حساب نیز به همان نام خواهد بود. این امر باعث می شود کارت ها کاربرد احراز هویت داشته باشند.

مقایسه پی پال و کردیت کارت

انواع کردیت کارت

کارت اعتباری بین المللی از موسسات و شبکه های مالی مختلف صادر می شود. از برترین شبکه های صادر کننده کارت های اعتباری بین المللی می توان به ویزا کارت (VISA Card)، مستر کارت (Master Card)، امریکن اکسپرس (American Express)، مسترو (Maestro)و … اشاره کرد.

انواع کارت های اعتباری را میتوان به صورت زیر دسته بندی نمود:

  • کردیت کارت: به کارت هایی گفته می شود که بر اساس میزان اعتبار شما از جانب بانک برای شما صادر می شود. هر ماه مقدار ثابتی دارند و در پایان ماه بسته به مبلغی که استفاده کرده اید به بانک پرداخت می کنید.
  • دبیت کارت: این کارت ها به یک حساب بانکی وصل بوده و در نتیجه شما می توانید به اندازه موجودی حساب از آنها استفاده کنید. دبیت کارت نیز به دو نوع آنلاین و آفلاین تقسیم می شود.
  • کارت های pre-paid: منظور کارت هایی است که از موسسات مالی صادر می شوند. این کارت ها فقط توسط موسسه صادر کننده قابلیت شارژ مجدد دارند.

پرداخت ارزی پی پل

برای پرداخت با پی پال در سایت های خارجی باید سایت مورد نظر درگاه پرداخت پی پال داشته باشد. برای پرداخت شهریه دانشگاه یا پرداخت اپلیکیشن فی نیز اغلب پی پال قابل استفاده است. با ساخت پی پال می توانید فعالیت های رزرو هتل خارجی یا خرید بلیط هواپیما را نیز انجام دهید.

خرید با کردیت کارت

دریافت کردیت کارت انواع خرید ها را ساده تر می سازد. با داشتن این کارت ها خرید از سایت های خارجی ، پرداخت های ارزی یا دریافت حواله ارزی به راحتی قابل انجام خواهد بود. هر یک از این کارت ها سقف برداشت و پرداخت مختلفی دارند، اما همه ی آن ها قابلیت دریافت حواله سوئیفت، برداشت از طریق ATM و پرداخت با استفاده از دستگاه پوز دارند.

مقایسه پی پال و کردیت کارت

شارژ پی پال

برای واریز پول به حساب پی پال نکات مختلفی را باید مورد بررسی قرار دهید. اول این که از سقف تراکنش هقتگی خود عبور نکرده باشید. دوم این که مطمئن باشید حسابی که به پی پال شما پول واریز می کند معتبر باشد. برای واریز پول به حساب پی پال آدرس ایمیل فرد گیرنده لازم است. زمان لازم برای انجام تراکنش های پیپل معمولاً 1 تا 3 روز کاری می باشد. کارمزد پی پال 3.5 الی 5 در صد است که از گیرنده کسر می گردد. به همین دلیل زمانی که قصد ارسال حواله پی پال دارید، باید با احتساب کارمزد مبلغ را واریز کنید. برای شارژ حساب پی پال یا فروش پی پال می توانید از خدمات ایرانیکارت بهره ببرید.

شارژ کارت اعتباری

برای شارژ کارت های اعتباری می توانید از خدمات ایرانیکارت بهره ببرید. این فرایند از طریق ارسال حواله سوئیفت به حساب بانکی متصل به کارت انجام می شود. بنابراین زمان لازم برای ارسال حواله، کارمزد و شرایط شارژ کارت اعتباری شبیه به شرایط ارسال حواله SWIFT است.

نظر شما در رابطه با مقایسه پی پال و کردیت کارت چیست؟ چه نکاتی مد نظر شما هستند؟ در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

مقایسه پی پال و کردیت کارت
همه ی افرادی که نیاز به انتقال ارز به خارج از ایران و برعکس از طریق ارسال حواله ارزی یا پرداخت ارزی برای خرید از سایت های خارجی داشته اند،...
4 از 4 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. برای ما که ایران هستیم و پی‌پال به شدت حساس هست نسبت به قضیه آی پی و لیمیت شدن، یک دبیت کارت برای متصل کردن به استرایپ و فروشگاه که پرداخت های خارجی داریم باید مناسب تر باشه. و البته برای خرید کردن هربار نیاز به وصل شدن به اکانت پی‌پال نیست، کارت ها فقط اطلاعات لازم رو میزنی.

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آشنایی با اجاره حساب پی پال در ایران
حساب های بین المللی
آشنایی با اجاره حساب پی پال در ایران
پی پال (PayPal) سامانه‌ای است که برای پرداخت و انتقال وجه الکترونیکی به کار گرفته می‌شود؛ افراد مختلف با استفاده از آن می‌توانند سرمایه خود را ارسال، دریافت و برداشت...
چگونه ووچر پرفکت مانی رایگان بگیریم؟
حساب های بین المللی
چگونه ووچر پرفکت مانی رایگان بگیریم؟
پرفکت مانی را که می‌شناسید؟ یک سیستم انتقال پول بین‌المللی است که برخلاف انتظار خیلی از افراد، کاربران ایرانی‌ نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. حالا پرفکت مانی را گوشه...
ووچر پرفکت مانی چیست و چه کاربردی دارد؟
حساب های بین المللی
ووچر پرفکت مانی چیست و چه کاربردی دارد؟
پرفکت مانی (Perfect Money) یک حساب ارزی بین‌المللی است که با استفاده از آن می‌توانید بسیاری از تراکنش‌های مالی خارجی خود را انجام داده و یا درآمد فریلنسری خود را...