امنیت ارز دیجیتال

مقایسه کیف پول های کول ولت اس و کول ولت پرو

مقایسه کیف پول های کول ولت اس و کول ولت پرو

همه افرادی که به خرید و فروش ارزهای دیجیتال می پردازند به کیف پول دیجیتالی نیاز دارند. برای حفظ سرمایه های دیجیتالی خود باید از کیف پول ارز دیجیتال استفاده کنیم. کیف پول های دیجیتالی به دو دسته کیف پول‌های سخت افزاری و کیف پول‌های نرم افزاری تقسیم می شوند. کیف پول کول ولت یک کیف پول سخت‌افزاری است که توسط شرکت فناوری تایوانی به نام CoolBitX ساخته شده است. این کیف پول دارای دو سری اس و پرو است. اگر شما هم مشتاق به دانستن مقایسه کول ولت اس و کول ولت پرو هستید؛ ما در این مقاله ضمن بررسی کول ولت اس CoolWallet S و کول ولت پرو coolwallet pro به مقایسه بین این دو مدل از کیف پول سخت افزاری با توجه ویژه به ویژگی های آن ها پرداخته ایم و شما می توانید ویژگی های کیف پول های کول ولت اس coolwallet s و ویژگی های کول ولت پرو coolwallet pro را نیز در ادامه مشاهده کنید.

ویژگی‌های کیف پول سخت‌افزاری کول ولت اس CoolWallet S

ویژگی های کول ولت اس coolwallet s - مقایسه کول ولت اس و کول ولت پرو

کیف پول سخت‌افزاری کول ولت اس در سال ۲۰۱۴ ارائه شد. چیزی که باعث شد کیف پول‌های کول ولت مورد استقبال قرار گیرند؛ تا حد زیادی طراحی سبک و کاربردی آن‌ها بود. همچنین به دلیل داشتن ویژگی‌هایی هم چون ضد آب بودن و قابلیت انعطاف مورد تمجید قرار گرفتند. در واقع کیف پول کول ولت پرو برای بهبود بخشیدن به ورژن قبلی این کیف پول یعنی کول ولت اس عرضه شد. کول ولت پرو ضمن رفع مشکلات کول ولت اس به صورت پیشرفته‌تر با ویژگی‌هایی همچون امنیت بالاتر و همچنین اضافه شدن قابلیت استیکینگ ارائه شد. در ادامه ویژگی های کول ولت اس coolwallet s را شرح داده‌ایم.

طراحی مناسب
کول ولت اس همانند یک کارت اعتباری طراحی شده است. دارای یک صفحه نمایش کوچک و یک دکمه فیزیکی برای سهولت استفاده می‌باشد. کیف پول محکم و سبک بوده و همچنین ضد آب نیز می باشد.

قابلیت اتصال به دستگاه‌های موبایل
این کیف پول از طریق بولوتوث قابلیت اتصال به موبایل را دارد و کاربران می‌توانند به راحتی از طریق برنامه کیف پول خود را کنترل کنند و مواردی مانند کنترل موجودی، بررسی تراکنش‌ها، تایید‌ واریز و یا برداشت را انجام دهند.

پشتیبانی از ارز‌های زیاد
کول ولت اس از همه ارز‌های اصلی و توکن‌های erc-۲۰ پشتیبانی می‌کند. از قابلیت استیکینگ برخوردار نیست. یعنی با نگهداری ارز‌های دیجیتال در این کیف پول شامل سود سالیانه نگهداری در آن نخواهید شد.

خرید کیف پول کول ولت اس CoolWallet S

امنیت مناسب
کول ولت اس CoolWallet S با نصب یک تراشه امنیتی CC EAL ۵ Military در این نسخه امنیت خوبی را ایجاد کرده است که نسبت به رقیبان هم رده از امنیت خوبی برخوردار است.

عمر باتری
در کیف پول کول ولت اس CoolWallet S یک باتری لیتیوم قابل شارژ ۳ ولت با ۱۵ میلی آمپر ساعت استفاده شده است. که از نظر نگهداری شارژ تا ۲-۳ هفته عمل می‌کند و همچنین دارای شارژر نیز هست.

قیمت و ارزش
این کیف پول حدود ۹۹ دلار قیمت دارد که در مقایسه با کیف پول‌های رقیب با توجه به تعداد ارز‌های پشتیبانی شده در آن بهتر عمل کرده است.

اگر شما فعال حوزه ارزهای دیجیتال هستید؛ می توانید برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید.

خرید و فروش ارزهای دیجیتال

بیشتر بخوانید: مقایسه انواع کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال

ویژگی‌های کیف پول سخت‌افزاری کول ولت پرو CoolWallet Pro

ویژگی های کول ولت پرو coolwallet pro - مقایسه کول ولت اس و کول ولت پرو

کیف پول کول ولت پرو CoolWallet Pro در سال ۲۰۲۱ عرضه شد. کول ولت پرو با قابلیت پشتیبانی از طیف بیشتری از ارز‌های دیجیتال آماده شده است که در آن قابلیت استیکینگ ارز‌های دیجیتال نیز وجود دارد. اندازه‌ای کیف پول به صورت یک کارت اعتباری است که آن را برای استفاده روزمره بسیار‌ایده آل می‌کند. کول ولت با توجه به قیمت آن و همچنین ویژگی‌هایی هم چون اتصال به موبایل و امنیت بالای آن، یک گزینه مناسب برای خرید شمرده می‌شود. در ادامه ویژگی های کول ولت پرو coolwallet pro را مشاهده می کنید.

بیشتر بخوانید : استیکینگ ارز دیجیتال چیست؟

طراحی مناسب
کیف پول سخت‌افزاری کول ولت پرو به اندازه یک کارت اعتباری می‌باشد که به راحتی می‌توان آن را حمل و استفاده کرد. دارای وزن ۶ گرم می‌باشد که از این نظر نیز نشان می‌دهد به راحتی می‌توان آن را در کیف پول‌های فیزیکی حمل کرد. این کیف پول همچنین خاصیت ضد آبی و نفوذی نیز دارد که این قابلیت موجب افزایش عمر آن نیز شده است.

ارز‌های قابل پشتیبانی و استیکینگ
کول ولت پرو یک کیف پول چند ارزی محسوب می‌شود که از تمامی توکن‌های ERC-۲۰ و TRC-۲۰ پشتیبانی می‌کند.  نسبت به کول ولت اس از ۴ ارز بیشتری به نام‌های WIN/JUST/WBTT/CHR نیز پشتیبانی می‌کند و همچنین می‌توان در آن ارز‌های مانند ترون، پولکادات و کازماس را استیک کرد و شامل پاداش‌های سالیانه در ازای نگهداری آن‌ها در کیف پول شد.

خرید کیف پول کول ولت پرو CoolWallet Pro

قابلیت اتصال به دستگاه‌های موبایل
به صورت کلی نگهداری سرمایه ارزدیجیتال در یک کیف پول سخت‌افزاری تا حد زیادی خیال کاربران را راحت می‌کند. کول ولت علاوه بر این حس امنیت شرایطی فراهم کرده که بتوان کیف پول سخت‌افزاری کول ولت پرو را به موبایل نیز از طریق بلوتوث متصل کرد تا به این ترتیب کاربران در نسخه اندروید و IOS تا فاصله حداکثر ۱۰ متر بتوانند به کیف پول خود متصل شوند و معاملات و تراکنش‌های خود را بررسی کرده و موجودی خود را مشاهده کنند. همچنین از طریق قسمت‌ ترید اپلیکیشن کاربران می‌توانند مبادلات غیرمتمرکز (DEX) یا مبادلات فوری از طریق برنامه CoolBitX معامله کرده و یا بفروشند. Binance DEX دارای یک پلت فرم پیشرفته برای معاملات صد‌ها جفت ارز رمزنگاری شده با دسترسی به برنامه‌های غیر متمرکز (Dapps)، استیکینگ و سایر خدمات و محصولات بایننس Binance است. دارایی‌های دیجیتالی خریداری شده در صرافی مستقیماً بدون هیچ واسطه‌ای به CoolWallet Pro ارسال می‌شوند که خطر هکر‌ها را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

امنیت بالا
همانطور که می‌دانید همه کیف پول‌های نرم‌افزاری به دلیل اینکه کلید خصوصی کیف پول شما را به صورت آنلاین نگهداری می‌کنند قابل نفوذ و هک هستند. بنابراین توصیه می‌شود برای نگهداری سرمایه خود برای طولانی مدت حتما از کیف پول‌های سخت‌افزاری استفاده کنید. چراکه کیف پول‌های سخت‌افزاری کلید خصوصی ولت شما را به صورت افلاین نگهداری می‌کنند و به همین خاطر امنیت دارایی شما تا حد زیادی حفظ می‌شود. کول ولت پرو با نصب یک تراشه امنیتی CC EAL ۶+ Military در این نسخه توانسته امنیت را تا حد زیادی بالا ببرد که این موضوع نسبت به کول ولت اس که از EAL ۵ استفاده می‌کند بهبود یافته است.

قیمت
کول ولت پرو ۱۴۹ دلار است کاربران مقیم کشور‌های خارجی می‌توانند این کیف پول را از وبسایت کول ولت به آدرس www.coolwallet.io به صورت مستقیم خریداری کنند. کاربران ایرانی نیز می‌توانند این کیف پول را از وبسایت ایرانیکارت با بهترین قیمت خریداری کنند.

عمر باتری
کول ولت پرو از یک باتری لیتیومی ۳V قابل شارژ تغذیه می‌شود که در حالت استند بای تا ۲-۳ ماه می‌تواند با شارز کامل باشد. کیف پول دارای یک شارژر است.

حتما بخوانبد: امن ترین کیف پول های ارز دیجیتال کدام اند؟

مقایسه کیف پول کولت ولت اس CoolWallet S با کول ولت پرو CoolWallet Pro

اگر از لحاظ فیزیکی بخواهیم به مقایسه کول ولت اس coolwallet s و کول ولت پرو coolwallet pro بپردازیم؛ مشاهده می‌کنیم که این دو کیف پول تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. چراکه هردو از نظر اندازه، انعطاف‌پذیری و وزن در یک حد هستند. هردو کیف پول دارای ویژگی اتصال از طریق بلوتوث به دستگاه‌های موبایل اندروید و IOS  هستند. هردو کیف پول کول ولت اس و کول ولت پرو از برنامه CoolBitX استفاده می‌کنند و با استفاده از دستگاه USB می‌توان آن‌ها را شارژ کرد.

اما در بحث امنیت کیف پول کول ولت پرو به دلیل استفاده از نوع چیپست (chipset) خود از امنیت بالاتری نسبت به کول ولت اس برخوردار است و از چهار ارز بیشتر از کول ولت اس پشتیبانی می‌کند. از طرفی بارز‌ترین ویژگی در کول ولت پرو امکاناتی همچون استیکینگ ارز‌های دیجیتال و قابلیت ادغام با برنامه‌های غیرمتمرکز یا DAPP‌ها و دیفای DEFI و توکن هایNFT‌ است. به صورت کلی کول ولت پرو در مقایسه با نسخه قبلی خود قابلیت‌های بیشتری ارائه می‌دهد. جدول زیر به خوبی خصوصیات کیف پول‌های کول ولت اس و کول ولت پرو را نشان داده و شما می‌توانید مقایسه سریع این دو کیف پول را مشاهده کنید.

کول ولت پرو CoolWallet Pro کول ولت اس CoolWallet S نام کیف پول
سخت افزاری سخت افزاری نوع کیف پول
توکن های BTC ، ETH ، LTC ، XRP ، XLM ، BNB ، USDT ، TRX ، ATOM ، DOT ، CHR ، Tezos ، Cardano ، ETH 2.0 و ERC20 BTC , BCH , XRP , ETH , LTC , ZEN , BNB , XLM , USDT , WETH ,KAG ,KAU ,JOY , ZEPR  All ERC20 Tokens ارزهای پشتیبانی کننده
دارد. درحال حاضر فقط ترون ، دات و اتم ندارد قابلیت استیکینگ
2-3 هفته 2-3 هفته عمر باتری
دارد دارد قابلیت اتصال بلوتوث
دارد. در نسخه های اندروید و IOS دارد. در نسخه های اندروید و IOS اپلیکیشن موبایل
149$ 99$ قیمت
اندازه کارت اعتباری (ضخامت 0.8 میلی متر) ، 6 گرم اندازه کارت اعتباری (ضخامت 0.8 میلی متر) ، 6 گرم اندازه
EAL 6+ دارای عنصر امن است EAL 5+ دارای عنصر امن است امنیت
باتری لیتیوم قابل شارژ (3 ولت ، 15 میلی آمپر ساعت) باتری لیتیوم قابل شارژ (3 ولت ، 15 میلی آمپر ساعت) قدرت

بیشتر بخوانید: مقایسه لجر نانو اس و لجر نانو ایکس

سوالات متداول
Request for Quote

CoolBitX در نظر دارد پشتیبانی از DeFi ، Dapp و NFT را برای CoolWallet Pro در فاز سوم 2021 منتشر کند.

CoolWallet Pro یکی از امن ترین کیف پول های سخت افزاری است که دارای تراشه امنیتی CC EAL 6+ است. این تراشه نسبت به سخت افزار در مدل قبلی خود CoolWallet S و رقبایی مانند Ledger Nano X که دارای چیپست قدیمی تر CC EAL 5+ است ، برتر می باشد. تا به امروز ، هیچ مورد شناخته شده ای از نقض امنیت یا هک در محصولات CoolWallet مشاهده نشده است.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
امنیت ارز دیجیتال
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
با پیشرفت روزافزون بازار ارز دیجیتال، این سوال که “چگونه ارز دیجیتال خود را ایمن نگه داریم؟” یک چالش بزرگ است. تغییرات مداوم در این صنعت نیز نیاز به داشتن...
TXID یا لینک تراکنش چیست؟
آموزش ارز دیجیتال
TXID یا لینک تراکنش چیست؟
ممکن است برایتان پیش آمده باشد که بعد از پرداخت و یا واریز ارز دیجیتال، دریافت کننده از شما لینک تراکنش یا TXID را به عنوان مدرک درخواست کرده باشد....
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
امنیت ارز دیجیتال
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
تتر، ارزی که در روزهای پرنوسان خرید و فروش ارزهای دیجیتال همچنان می درخشد و طرفداران وفادار خود را دارد. در این نوشته به این موضوع می پردازیم که آیا...