امنیت ارز دیجیتال

نحوه ساخت کیف پول بیت کوین

نحوه ساخت کیف پول بیت کوین

شما چگونه پول‌های خود را به صورت مطمئن سیو و نگهداری می‌کنید؟ مسلما آن‌ها را در دستانتان نگه نمی‌دارید، بلکه داخل کیف پول‌ یا کارت بانکی گذاشته و نگرانی برای حمل آن‌ها ندارید. برای خرید و فروش ارز دیجیتال مثل بیت کوین هم که دارای ارزش و اعتبار بالایی هستند، قطعا آن‌ها را به حال خود رها نمی‌کنید و به دنبال راهی امن و مطمئن، یعنی استفاده از کیف پول مناسب هستید. در این مقاله می‌آموزید که نحوه ساخت کیف پول بیت کوین چگونه است؟ همچنین با کیف پول تراست والت به عنوان بهترین والت بیت کوین آشنا می‌شوید.

» پیشنهاد مطالعه: بیت کوین چیست

کیف پول بیت کوین چیست؟

کیف پول بیت کوین(Bitcoin Wallet) ابزاری امن و مطمئن برای خرید بیت کوین‌، ارسال آن‌ها و یا دریافت ارزهای دیجیتال می‌باشد. این کیف پول‌ها به صورت کاغذی، نرم افزاری یا دیجیتالی و سخت افزاری هستند که کار کردن با آن‌ها بسیار راحت است. چون ارزهای دیجیتال، مانند پول‌های کاغذی نیستند که سازمانی مثل بانک در حفظ و نگهداری آن‌ها نقش داشته باشد، پس کیف پول‌های دیجیتال، روش مطمئن برای نگه‌داری رمز ارزها هستند.

کیف پول‌‌های سخت‌افزاری برای ذخیره رمز ارزها امنیت بیشتری دارند و در صورتی که شما قصد سرمایه‌گذاری‌های سنگین را دارید، از این کیف پول‌ها استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین کیف پول سخت افزاری

کاربرد کیف پول بیت کوین

در قسمت قبلی گفته شد که چون ارزهای دیجیتال غیر متمرکز هستند و هیچ پشتوانه‌ای ندارند، بنابراین برای حفظ و ذخیره آن‌ها، استفاده از کیف پول‌های امن و مطمئن امری ضروری است. 3مورد از بهترین مزیت‌های استفاده از کیف پول بیت کوین عبارت است از:

  1. ذخیره و نگهداری بیت کوین‌ها با امنیت بسیار بالا
  2. استفاده آسان برای ارسال و دریافت بیت کوین (به راحتی پیام دادن با موبایل)
  3. سرعت بالای تراکنش‌ها

اگر شما هم مشتاق به خرید کیف پول مناسب برای ذخیره بیت‌کوین‌های خود شدید، تا انتهای این مقاله را همراه باشید که با بهترین والت برای بیت کوین آشنا شوید و نحوه ساخت کیف پول بیت کوین را آموزش ببینید. همچنین اگر برای آموزش ساخت کیف پول ارز دیجیتال فارغ از نوع ارز نیاز به راهنمایی داری؛ مقاله مربوط به آن را مطالعه کنید.

کیف پول بیت کوین چیست

بهترین والت بیت کوین سال 2021 کدام است؟

کیف پول تراست والت(TrustWallet) یکی از بهترین و مناسب‌ترین کیف پول‌ها برای حفظ و ذخیره بیت کوین است و به خصوص استفاده از این کیف پول به افرادی که تازه وارد کار با ولت‌های دیجیتال شده‌اند، توصیه می‌شود. کیف پول تراست والت یک کیف پول چند ارزی است و علاوه بر بیت کوین از ارزهای دیجیتال دیگری مثل ریپل، بیت کوین کش و… پشتیبانی می‌کند. این کیف پول برای پلتفرم‌های موبایلی یعنی اندروید و ios قابل استفاده است و امکان ذخیره‌سازی، ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال را برای کاربران فراهم می‌کند.

مزایای استفاده از کیف پول تراست والت:

  1. استفاده آسان:  کاربرد راحت برای کاربران و نصب رایگان آن بر روی گوشی همراه
  2. امنیت بالا: تامین امنیت زیاد برای کاربران در جهت جلوگیری از هک شدن و سرقت دارایی آن‌ها
  3. متن باز بودن: امکان تغییر کد تراست در صورت نیاز و تشخیص متخصصان
  4. پشتیبانی از سایر کوین‌ها: قابلیت پشتیبانی از کوین‌های متعدد مثل دوج کوین، بیت کوین کش، اتریوم، استلار، اتریوم کلاسیک، ریپل، لایت کوین و…

یکی از معایب استفاده از تراست والت، این است که فقط بر روی موبایل قابل نصب است و امکان استفاده از آن بر روی دستکتاپ وجود ندارد.

» پیشنهاد مطالعه: امن ترین کیف پول ارز دیجیتال

آموزش ساخت کیف پول تراست والت

مرحله اول: برای استفاده از کیف پول تراست والت ابتدا این کیف پول را از اپ استور یا گوگل پلی دانلود کنید.

مرحله دوم: وارد نرم افزار شده و اگر قبلا با این کیف پول اکانتی نساخته‌اید، روی CREATE A NEW WALLET کلیک کنید.

مرحله سوم: روی …I understand that if I lost my recovery کلیک کرده و سپس Continue را بزنید. این گزینه یعنی تقبل می‌کنید که اگر 12 کلمه گم شد، دیگر به حساب کیف پول خود نمی‌توانید دسترسی داشته باشید.

مرحله چهارم: در این مرحله ۱۲ کلمه به شما نمایش داده می‌شود که باید آن‌ها را ثبت کنید (البته به ترتیب اعداد آن‌ها را بنویسید، چون مرحله بعد باید به ترتیب کلمات را وارد کنید) و در جای مطمئنی نگهداری کنید. سپس روی Continue کلیک کنید و کلماتی که یادداشت کرده بودید را به ترتیب وارد کنید و مجددا Continue را بزنید.

نکته: فراموش نکنید که حتما، این 12 کلمه را جایی ثبت کنید که مشکلی برای سرمایه شما ایجاد نشود. البته این کلمات را نباید در اختیار کسی قرار دهید، چون دسترسی داشتن به آن‌ها یعنی دسترسی به کل سرمایه شما.

مرحله پنجم: اکنون کیف پول شما ساخته شده و قابل استفاده است.

مرحله ششم: در صفحه اصلی چند ارز دیجیتال مثل بیتکوین و اتریوم و بایننس کوین نمایش داده می‌شود که می‌توانید آن‌ها را به کیف پول خود اضافه کنید.

سخن نهایی

با خواندن این مقاله با کیف پول تراست والت به عنوان بهترین والت بیت کوین و نحوه ساخت کیف پول بیت کوین آشنا شدید. شما به عنوان یک سرمایه دار کدام کیف پول را برای ذخیره رمز ارزها پیشنهاد می‌دهید؟ خوشحال می‌شویم که نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
امنیت ارز دیجیتال
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
با پیشرفت روزافزون بازار ارز دیجیتال، این سوال که “چگونه ارز دیجیتال خود را ایمن نگه داریم؟” یک چالش بزرگ است. تغییرات مداوم در این صنعت نیز نیاز به داشتن...
TXID یا لینک تراکنش چیست؟
آموزش ارز دیجیتال
TXID یا لینک تراکنش چیست؟
ممکن است برایتان پیش آمده باشد که بعد از پرداخت و یا واریز ارز دیجیتال، دریافت کننده از شما لینک تراکنش یا TXID را به عنوان مدرک درخواست کرده باشد....
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
امنیت ارز دیجیتال
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
تتر، ارزی که در روزهای پرنوسان خرید و فروش ارزهای دیجیتال همچنان می درخشد و طرفداران وفادار خود را دارد. در این نوشته به این موضوع می پردازیم که آیا...